Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2022, 08:39   #141
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard Europa en het conflict

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vandaag de 23ste november 22 heeft het Europees Parlement blijkbaar formeel De Russische Federatie veroordeeld als een sponsor van terroristische activiteiten (of een formulering met dit effect)

Toen ondergetekende dacht betreffend statement direct van de site van het EP te gaan lezen,eventueel het forum te verluchtigen met een link daarnaartoe ,bleek dat niet mogelijk...

https://www.brusselstimes.com/eu-aff...by-ddos-attack

We lezen waarom....het heeft niet lang geduurd.......DDOS-aanval.........de site van het EP wordt ontoegankelijk gemaakt.....
Het conflict heeft impact op ons leven. Doet Europa of met name Ursula von der Leyen het goed?

Ukraine, Ukraine, Ukraine. Bon, on peut comprendre. Mais elle ne présente aucune analyse, aucune vision, aucune perspective. Elle est la cheffe de la non-puissance, de la non-responsabilité, de la non-solution, ballotée entre les exigences américaines, les priorités allemandes et les tabous de notre époque.

L’UE fait face ?* la seconde mise ?* l’arrêt volontaire de son économie en moins de trois ans. Mais tout va bien, Mme Von Der Leyen ne prononce…

pas un mot sur la fixation intenable du prix de l’électricité au coût marginal, c’est ?* dire sur le prix du gaz qui a explosé (pour résumer mais c’est ça), ni sur la faute allemande qui a entraîné cette catastrophe.
pas un mot sur l’Arménie attaquée par le nouveau fournisseur officiel de gaz de l’UE : l’Azerbaijan, sollicité par Mme Von Der Leyen elle-même...
-> la realpolitik c’est bien, mais pas ?* géométrie variable. Le président-dictateur Ilham Aliyev (soutenu par la Turquie membre de l’OTAN) se comporte avec la minuscule Arménie exactement comme Poutine avec l’Ukraine, mais il a droit ?* toutes les faveurs de L’UE.
pas un mot sur l’immigration qui repart de plus belle après le Covid
pas un mot sur la chute de l’euro face aux autres monnaies (dollars, rouble, yen etc).
pas un mot sur le nucléaire sauf pour faire peur : Zaporijia et fermetures dues ?* la sécheresse (l’actuelle obsession allemande). Éoliennes, solaire, gaz… et maintenant hydrogène, le nouveau graal (un produit transformé qui nécessite de l’énergie ..)
pas un mot sur la crise agricole ni sur l’agriculture : normal ça pollue. Mieux vaut importer.
Et seulement un mot sur l’inflation pour laquelle elle a trouvé une solution : taxer les « superprofits » des boites d’énergie.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:44   #142
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

In de VN heeft gisteren de Russische afgevaardigde het bestaan om te beweren dat de Oekrainse burgerslachtoffers de laatste tijd gevallen zijn wegens de Oekrainse luchtafweer en Amerikaanse missielen....

Af en toe wordt daar in de VN serieus uit de nek gekletst,maar we moeten vaststellen dat de Russen (die eigenlijk de laatste decennia eerder serieus en puntig uit de hoek kwamen...) dit jaar ook in het kletshoekje zitten.......

De Oekrainse president heeft al snedig opgemerkt dat een van de zetels van de VN-veiligheidsraad ook "onder bezetting" is....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 09:43   #143
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VN heeft gisteren de Russische afgevaardigde het bestaan om te beweren dat de Oekrainse burgerslachtoffers de laatste tijd gevallen zijn wegens de Oekrainse luchtafweer en Amerikaanse missielen....
De vergissing ging enkel over Poolse burgerslachtoffers. Binnen het grondgebied zijn Amerikaanse missielen accurater.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 19:17   #144
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.808
Standaard

En dan maar lullen over Russische oorlogsmisdaden, als burgers illegale oorlogsdaden stellen mogen ze ook geëxecuteerd worden, zo zijn de oorlogsregeltjes.

https://www.hln.be/buitenland/ik-zag...son~a966bba3b/

Archie, wiens echte naam niet gedeeld wordt, is een jonge man uit Cherson die zich nooit heeft neergelegd bij de Russische overname van zijn stad. Aan CNN beschrijft hij hoe hij twee Russische soldaten op wandel om het leven bracht met een mes. “De eerste doodde ik zonder na te denken en de tweede liep weg, maar kon ik inhalen”. Hij vertelt dat zijn actie puur gebaseerd was op zijn instinct. “Ik zag de monsters in hun uniform en dacht: waarom niet?”, beschrijft Archie aan CNN. Archie is slechts 20 jaar en is een getrainde vechter, maar bracht voor de invasie nooit iemand om het leven. “De eerste dagen voelde ik me slecht, maar dan besefte ik dat zij de vijand waren. Ze hebben mijn thuis gestolen”.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 19:22   #145
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En dan maar lullen over Russische oorlogsmisdaden, als burgers illegale oorlogsdaden stellen mogen ze ook geëxecuteerd worden, zo zijn de oorlogsregeltjes.

https://www.hln.be/buitenland/ik-zag...son~a966bba3b/

Archie, wiens echte naam niet gedeeld wordt, is een jonge man uit Cherson die zich nooit heeft neergelegd bij de Russische overname van zijn stad. Aan CNN beschrijft hij hoe hij twee Russische soldaten op wandel om het leven bracht met een mes. “De eerste doodde ik zonder na te denken en de tweede liep weg, maar kon ik inhalen”. Hij vertelt dat zijn actie puur gebaseerd was op zijn instinct. “Ik zag de monsters in hun uniform en dacht: waarom niet?”, beschrijft Archie aan CNN. Archie is slechts 20 jaar en is een getrainde vechter, maar bracht voor de invasie nooit iemand om het leven. “De eerste dagen voelde ik me slecht, maar dan besefte ik dat zij de vijand waren. Ze hebben mijn thuis gestolen”.
Hij heeft dus 2 landgenoten vermoord in Kherson? Dit terwijl hij eignelijk wil dat zijn stad bij Rusland moet horen?
allé, er is kans van 99,7% dat hij bij het laatste referendum voor toetreding tot rusland heeft gestemd

Laatst gewijzigd door 1207 : 24 november 2022 om 19:25.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 21:59   #146
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Hij heeft dus 2 landgenoten vermoord in Kherson? Dit terwijl hij eignelijk wil dat zijn stad bij Rusland moet horen?
allé, er is kans van 99,7% dat hij bij het laatste referendum voor toetreding tot rusland heeft gestemd
Officieel 93.1%, het is die 6,9% di het 'm doet eh
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 23:41   #147
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En dan maar lullen over Russische oorlogsmisdaden, als burgers illegale oorlogsdaden stellen mogen ze ook geëxecuteerd worden, zo zijn de oorlogsregeltjes.

https://www.hln.be/buitenland/ik-zag...son~a966bba3b/

Archie, wiens echte naam niet gedeeld wordt, is een jonge man uit Cherson die zich nooit heeft neergelegd bij de Russische overname van zijn stad. Aan CNN beschrijft hij hoe hij twee Russische soldaten op wandel om het leven bracht met een mes. “De eerste doodde ik zonder na te denken en de tweede liep weg, maar kon ik inhalen”. Hij vertelt dat zijn actie puur gebaseerd was op zijn instinct. “Ik zag de monsters in hun uniform en dacht: waarom niet?”, beschrijft Archie aan CNN. Archie is slechts 20 jaar en is een getrainde vechter, maar bracht voor de invasie nooit iemand om het leven. “De eerste dagen voelde ik me slecht, maar dan besefte ik dat zij de vijand waren. Ze hebben mijn thuis gestolen”.
minuutje: soldaten zijn verondersteld te vechten en die dood doen telt niet als een misdaad. Omgekeerd burgers in de rug doodschieten is wel een misdaad omdat burgers de oorlog gedelegeerd hebben naar hun soldaten en dat soldatne verondersteld worden te vechten met andere soldaten

Dat is de logica en weet je, ondertussen is duidelijk dat RU eigenlijk maar kan stoer doen tegen weerloze burgers maar te laf is om een kogel te schieten naar uKR soldaten

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 november 2022 om 23:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 01:46   #148
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VN heeft gisteren de Russische afgevaardigde het bestaan om te beweren dat de Oekrainse burgerslachtoffers de laatste tijd gevallen zijn wegens de Oekrainse luchtafweer en Amerikaanse missielen....

Af en toe wordt daar in de VN serieus uit de nek gekletst,maar we moeten vaststellen dat de Russen (die eigenlijk de laatste decennia eerder serieus en puntig uit de hoek kwamen...) dit jaar ook in het kletshoekje zitten.......

De Oekrainse president heeft al snedig opgemerkt dat een van de zetels van de VN-veiligheidsraad ook "onder bezetting" is....
onderstuurde die Wagner-zot een bebloede bijl naar de UE

we moeten er geen doekjes om winden. De barbaren uit het oosten zijn terug binnen gevallen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 06:38   #149
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En dan maar lullen over Russische oorlogsmisdaden, als burgers illegale oorlogsdaden stellen mogen ze ook geëxecuteerd worden, zo zijn de oorlogsregeltjes.

https://www.hln.be/buitenland/ik-zag...son~a966bba3b/

Archie, wiens echte naam niet gedeeld wordt, is een jonge man uit Cherson die zich nooit heeft neergelegd bij de Russische overname van zijn stad. Aan CNN beschrijft hij hoe hij twee Russische soldaten op wandel om het leven bracht met een mes. “De eerste doodde ik zonder na te denken en de tweede liep weg, maar kon ik inhalen”. Hij vertelt dat zijn actie puur gebaseerd was op zijn instinct. “Ik zag de monsters in hun uniform en dacht: waarom niet?”, beschrijft Archie aan CNN. Archie is slechts 20 jaar en is een getrainde vechter, maar bracht voor de invasie nooit iemand om het leven. “De eerste dagen voelde ik me slecht, maar dan besefte ik dat zij de vijand waren. Ze hebben mijn thuis gestolen”.
Het is correct dat ,strikt genomen,partizanen of burgers die militairen aanvallen,geen bescherming genieten anders dan wat diegenen die hen pakken hen wensen te geven....

Het grote verschil in dat verband tussen de Orcs en de UKR's is eenvoudig te vinden....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 november 2022 om 06:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 06:56   #150
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is correct dat ,strikt genomen,partizanen of burgers die militairen aanvallen,geen bescherming genieten anders dan wat diegenen die hen pakken hen wensen te geven....

Het grote verschil in dat verband tussen de Orcs en de UKR's is eenvoudig te vinden....
Partizanen zijn wel beschermd als ze een uniform of duidelijk kentekens aan doen als ze gaan vechten, dan moeten ze behandeld worden als soldaten en POW. Als ze dat puur als burger doen is het een oorlogsmisdaad en mogen ze direct geëxecuteerd worden.

Dat zit in het oorlogsrecht omdat een leger anders niet weet tegen wie het moet vechten en burgers wel als doelwitten moet zien. CNN en onze regimepers zien geen probleem om oorlogsmisdaden op te hemelen, zolang het maar onze nazies zijn is het blijkbaar OK.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 08:16   #151
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

De media in rusland wordt hysterischer met de dag :

'Oekraïne moet van de kaart worden gewist en zelfs de herinnering aan het bestaan ??ervan moet worden vernietigd. De gastheer zegt dat Rusland altijd een imperium zal zijn en dat het in staat van oorlog zijn niet meer dan normaal is voor elk imperium van de omvang van Rusland'.

Er valt niet te ontkennen dat de Russische fascistische staat van nature genocidaal is. Het Rusland van Poetin keert terug naar het Rusland van de tsaar en slaagt niet voor de test van een moderne natiestaat. Uitspraken van een 19e of 18e eeuws Rusland :

'Ik geloof dat alle inspanningen moeten worden besteed om ervoor te zorgen dat er zelfs geen herinnering meer over is [Oekraïne] ...
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 06:57   #152
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Er zijn ook andere geluiden...

(eenvoudig te vinden op het www)

Hoofdredactrice Margarita Simonyan van RT-News,een felle regime-getrouwe laat zich toch ontvallen dat er redenen zijn om bang,zeer bang,te zijn van "Den Haag"...Iedereen rondom en in het Kremlin leeft nu met de dreiging van processen in Den Haag boven het hoofd en dat is waarom Rusland wel moet voortdoen....

Maar,zo laat ze weten,waarom maken wij ons druk over welke plaats in Kiev er wel of geen electriciteit heeft terwijl Rusland iets ergers,iets VEEL ergers,te wachten staat als het verliest.....

En anderszijds heeft Rusland blijkbaar niks meer om te tonen aan de Oekrainse strijdkrachten dan bombarderen en blijven bombarderen....


De journalist in haar is aan het bovenkomen samen met de vertwijfeling en begint het te winnen van de propagandist......Bemerk dat zowat iedereen die in Rusland bekendheid geniet in de pers openbaar,op TV,zeer verregaande standpunten heeft ingenomen,enorme- en soms woeste standpunten heeft verkondigd, uit regimegetrouwheid ,en dat eigenlijk niet meer ongedaan kan maken......

Haar "bail-out" valiesje staat ook al klaar ongetwijfeld...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 08:12   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En dan maar lullen over Russische oorlogsmisdaden, als burgers illegale oorlogsdaden stellen mogen ze ook geëxecuteerd worden, zo zijn de oorlogsregeltjes.

https://www.hln.be/buitenland/ik-zag...son~a966bba3b/

Archie, wiens echte naam niet gedeeld wordt, is een jonge man uit Cherson die zich nooit heeft neergelegd bij de Russische overname van zijn stad. Aan CNN beschrijft hij hoe hij twee Russische soldaten op wandel om het leven bracht met een mes. “De eerste doodde ik zonder na te denken en de tweede liep weg, maar kon ik inhalen”. Hij vertelt dat zijn actie puur gebaseerd was op zijn instinct. “Ik zag de monsters in hun uniform en dacht: waarom niet?”, beschrijft Archie aan CNN. Archie is slechts 20 jaar en is een getrainde vechter, maar bracht voor de invasie nooit iemand om het leven. “De eerste dagen voelde ik me slecht, maar dan besefte ik dat zij de vijand waren. Ze hebben mijn thuis gestolen”.
Vind jij dat een niet-militaire Vlaming die tijdens de bezetting een Duitse soldaat vermoordde, na de oorlog voor een rechtbank moet komen om veroordeeld te worden voor moord?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 08:14   #154
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.808
Standaard

Jammer dat RT geblokkeerd werd door onze censuur, de meest neutrale stem van de Russische staatsmedia.

Den Haag zit er wel degelijk aan te komen ondanks dat zowel Oekraïne en Rusland het hof niet erkennen. Voor zover ik het begrijp kan het hof geen landen straffen maar enkel personen en dan enkel als die personen reizen naar landen die het hof wel erkennen of ontvoerd worden zoals met oude nazies wel eens gebeurde.

https://voxukraine.org/en/the-hague-...heck-explains/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 08:33   #155
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vind jij dat een niet-militaire Vlaming die tijdens de bezetting een Duitse soldaat vermoordde, na de oorlog voor een rechtbank moet komen om veroordeeld te worden voor moord?
In feite wel ja, hij heeft hiermee andere burgers in gevaar gebracht en strafmaatregelen uitgelokt. In WOI hebben de Duitsers Leuven in brand gestoken omdat ze meenden dat burgers vochten tegen hun soldaten.

Dat gebeurt uiteraard niet maar dergelijke burgers mogen wel standrechtelijke geëxecuteerd worden door soldaten, en waarschijnlijk zelfs gemarteld, allemaal volgens oorlogsrecht.

Dus als je burgers laat vechten en dat ook aanmoedigt (zoals Oekraïne dat doet) dan geef je aan de Russen feitelijk toestemming om burgers te executeren en martelen.

Om behandeld te worden als POW moet je een herkenbare armband- of kledij dragen en opereren met een leidinggevende structuur. Dat gebeurde dan ook massaal tijdens WOII, de zogenoemde partizanen groepen ofwel het verzet.

Uiteraard dicteert de overwinnaar de regels, niet de verliezer. Vandaar dat Rusland de optie niet meer heeft om te verliezen, tegen alle kost.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 11:34   #156
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er zijn ook andere geluiden...

(eenvoudig te vinden op het www)

Hoofdredactrice Margarita Simonyan van RT-News,een felle regime-getrouwe laat zich toch ontvallen dat er redenen zijn om bang,zeer bang,te zijn van "Den Haag"...Iedereen rondom en in het Kremlin leeft nu met de dreiging van processen in Den Haag boven het hoofd en dat is waarom Rusland wel moet voortdoen....

Maar,zo laat ze weten,waarom maken wij ons druk over welke plaats in Kiev er wel of geen electriciteit heeft terwijl Rusland iets ergers,iets VEEL ergers,te wachten staat als het verliest.....

En anderszijds heeft Rusland blijkbaar niks meer om te tonen aan de Oekrainse strijdkrachten dan bombarderen en blijven bombarderen....


De journalist in haar is aan het bovenkomen samen met de vertwijfeling en begint het te winnen van de propagandist......Bemerk dat zowat iedereen die in Rusland bekendheid geniet in de pers openbaar,op TV,zeer verregaande standpunten heeft ingenomen,enorme- en soms woeste standpunten heeft verkondigd, uit regimegetrouwheid ,en dat eigenlijk niet meer ongedaan kan maken......

Haar "bail-out" valiesje staat ook al klaar ongetwijfeld...
Ik zou niet durven zeggen dat Simonyan het echt meent met haar gruw over Den Haag. Misschien heeft (had) ze een villa aan het Como-meer naast Solovyov en weet ze dat vertoeven daar nooit meer zal mogelijk zijn.

Of alle russen nu elke dag deze pap ingelepeld willen worden is ook een vraag, ze halen nu zelfs een seksuologe op de staattelevisie om te laten bijken dat agressieve mannen zoals Poetin eigenlijk maar een klein 'carootje' hebben.

Ik wist niet waar ik het meest om moest lachen, de seksuologe haar verhaal of de gezichten in het panel : https://twitter.com/i/status/1598101615231520768
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 13:07   #157
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
De media in rusland wordt hysterischer met de dag :

'Oekraïne moet van de kaart worden gewist en zelfs de herinnering aan het bestaan ??ervan moet worden vernietigd. De gastheer zegt dat Rusland altijd een imperium zal zijn en dat het in staat van oorlog zijn niet meer dan normaal is voor elk imperium van de omvang van Rusland'.

Er valt niet te ontkennen dat de Russische fascistische staat van nature genocidaal is.
Alles bij elkaar hebben de Russen uiteindelijk toch wel iets he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 14:53   #158
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alles bij elkaar hebben de Russen uiteindelijk toch wel iets he
Inderdaad! Dat mensen zich niet in hun plaats kunnen zetten en hun visie snappen is wat bizar. Uiteindelijk vinden zij ons (het westen) gewoon hun vijand, net zoals wij hun als vijand beschouwen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 15:45   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In feite wel ja, hij heeft hiermee andere burgers in gevaar gebracht en strafmaatregelen uitgelokt. In WOI hebben de Duitsers Leuven in brand gestoken omdat ze meenden dat burgers vochten tegen hun soldaten.

Dat gebeurt uiteraard niet maar dergelijke burgers mogen wel standrechtelijke geëxecuteerd worden door soldaten, en waarschijnlijk zelfs gemarteld, allemaal volgens oorlogsrecht.

Dus als je burgers laat vechten en dat ook aanmoedigt (zoals Oekraïne dat doet) dan geef je aan de Russen feitelijk toestemming om burgers te executeren en martelen.

Om behandeld te worden als POW moet je een herkenbare armband- of kledij dragen en opereren met een leidinggevende structuur. Dat gebeurde dan ook massaal tijdens WOII, de zogenoemde partizanen groepen ofwel het verzet.

Uiteraard dicteert de overwinnaar de regels, niet de verliezer. Vandaar dat Rusland de optie niet meer heeft om te verliezen, tegen alle kost.
Oorlogsrecht: dat is een (louter theoretisch) woord.
Oorlogs"recht" bestaat NIET !!!
Een oorlog is een grote tragedie , vooral ten dienste v.d. wapenfabrikanten.
"Recht" ??? Belachelijk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 16:10   #160
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Inderdaad! Dat mensen zich niet in hun plaats kunnen zetten en hun visie snappen is wat bizar. Uiteindelijk vinden zij ons (het westen) gewoon hun vijand, net zoals wij hun als vijand beschouwen.
Hen 'vijand' noemen kun je eigenlijk enkel in het geval van Oekraïne. Daar zijn de russen hun echte vijand, want zij vechten ertegen.
Wij vechten niet tegen het russisch militair apparaat, wapens leveren aan een natie kun je niet als een 'gevechtsaktie' noemen.

Toch moet ik niets van russen hebben en ik mijd ze zoveel als kan, voor ons (Westerlingen) blijven russen een vijandelijk aanvoelend volk.
De recente gebeurtenissen in Oekraïne tonen aan dat ze nooit veranderen of zich ooit maar willen aanpassen, zelfs na het neerhalen van de muur tussen West en Oost. Ze kunnen zich gewoon niet loswerken uit hun historie.
Net zoals de Orks uit het boek van Tolkien blijft dat rattenvolk steeds terugkomen.

Laatst gewijzigd door Philemon : 2 december 2022 om 16:20.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be