Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2022, 10:38   #41
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik weet niet wanneer het nog eens verkiezingen zijn, maar gezien geen ENKELE partij de juiste keuzes heeft gemaakt inzake snotvalling 19 dienen er excuses te volgen.
Excuses voor de nutteloze bangmakerij. Excuses voor de mond-pampers. Excuses voor het huisarrest. Excuses voor de pasjesmaatschappij. En voornamelijk, excuses voor de vax-chantage. We mogen een klein beetje van geluk spreken dat onze touwtjestrekkers het nooit in hun kop hebben gehaald daadwerkelijk over te gaan tot verplichting. Maar da's een pleister op een houten been.

Maar, politiek draait om de "wij-zij" tegenstelling. Lees Carl Schmitt nog maar eens.

Ofwel is het Vlaams Belang een partij die de mening van, laat ons zeggen, Marc Von Ranzig, voorstaat, ofwel zet ze zich daar op de meest veelzeggende politieke manier van af, en biedt het Vlaams Belang op ondubbelzinnige manier haar excuses aan.

Andere partaaien mogen dat uiteraard ook. Zolang Von Ranzig, Von Domme, en brandluchtje maar in het "zij-kamp" staan.

Ik wacht geduldig op excuses.
Dan kun je beter wachten op GODO. Ik ken veel politiekers maar ik ben er nog nooit ene tegengekomen die schaamte kent.;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 11:44   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
50% is bewapend, dat is waar, bereid om te vechten is iets anders. Nu ben je bezig met sprookjes, de politie is niet voor niets bewapend alsof het een leger is.

Niet stemmen doet niets, je moet het systeem dat er is tegen hen gebruiken.

De enige die hier nog religieus zijn dat zijn moslims en die gaan al niet stemmen, dat is nog het enige beetje geluk dat we hebben.
Geen sprookske, de heilige oorlog gaat uitbreken.

Waarom dan nog stemmen of eenders wat? Er komt oorlog, massadood door honger en ziekte. Ze bereiden niet eens voor op droogte en hopen op regenvoorraden. Rivieren zuigen ze leeg voor gewassen, terwijl 100m verder de zee ligt. Drama, paniek, moord en brand overal gelijktijdig gaande. ze orchestreren hun eigen ondergang.

Er is geen idioot ter aarde die een stem waardig is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 november 2022 om 11:48.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 12:12   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geen sprookske, de heilige oorlog gaat uitbreken.

Waarom dan nog stemmen of eenders wat? Er komt oorlog, massadood door honger en ziekte. Ze bereiden niet eens voor op droogte en hopen op regenvoorraden. Rivieren zuigen ze leeg voor gewassen, terwijl 100m verder de zee ligt. Drama, paniek, moord en brand overal gelijktijdig gaande. ze orchestreren hun eigen ondergang.

Er is geen idioot ter aarde die een stem waardig is.
Het wordt tijd dat de engel Gabriël nederdaalt en een politieke partij begint.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 07:38   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het wordt tijd dat de engel Gabriël nederdaalt en een politieke partij begint.
Als de mensen daar niet voor kiezen maar na brainwashing van wolven in schaapsklederen opgejut op zondag tegen hun medemensen stemmen om ze een kloot af te trekken, hebt ge iets anders komende he.

Repent Vlaanderen, alle politiek is in zak van technocraten en alle politiek verkocht hen uw lijf en goed.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 08:07   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe meer mensen verkiezing na verkiezing niet meer stemmen, hoe meer de schrik er in komt en ze weer VOOR het volk beleid beginnen voeren ipv tegen.

Zie Amerikaanse toestanden, verkiezingsfraude is ook hier mogelijk en is eigenlijk al van toepassing omdat ze gelijk welke regering aan elkaar kunnen puzzelen. De verliezers zijn de winnaars en vice versa.
Vergeet trouwens niet dat VB ook sociaal darwinisme toepast om tot een beleidsvorm te komen. Wil je daaraan medeplichtig zijn als ze winnen en onze laatste rechten afpakken onder het mom van de moslim of migrant?
Of denkte dat ge geen gelijke rechten met hen deelt?

Laten wij wijs met onze samenleving omgaan en gewoon terugkeren naar de traditionele normen en waarden. Keer de linkerwang en wandel de andere kant op, schrijf een nieuw verhaal. In Jezus’ Heilige Naam. Repent.

< ... gewoon terugkeren naar de traditionele normen en waarden... >


Die christelijke 'traditionele normen en waarden' van u zijn alleszins niet veel meer dan twee millenia 'traditioneel'.

Ooit waren ook die 'nieuwlichterij' die op veel tegenstand kon rekenen.

Zouden de mensen die zich er gedurende de voorbije decennia massaal van afkeerden daar geen enkele gegronde reden voor hebben gehad?



En waarom zouden diezelfde mensen niet liever terug willen keren naar pre-traditionele normen en waarden (pakweg die van de jagers-verzamelaars die meer dan 30 eeuwen in Europa rondzwierven, of die van de Antieke Grieken)?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 08:20   #46
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Goede raad: hou het voor bekeken wanneer de paster begint te preken..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 08:35   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Goede raad: hou het voor bekeken wanneer de paster begint te preken..
Nochtans waren vele predikanten voorloper om te waarschuwen tegen het verborgen agenda van corona.
Terwijl de democraten via sociaal darwinisme tot vaccinatie poogde overtuigen
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2022 om 08:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 08:36   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
< ... gewoon terugkeren naar de traditionele normen en waarden... >


Die christelijke 'traditionele normen en waarden' van u zijn alleszins niet veel meer dan twee millenia 'traditioneel'.

Ooit waren ook die 'nieuwlichterij' die op veel tegenstand kon rekenen.

Zouden de mensen die zich er gedurende de voorbije decennia massaal van afkeerden daar geen enkele gegronde reden voor hebben gehad?



En waarom zouden diezelfde mensen niet liever terug willen keren naar pre-traditionele normen en waarden (pakweg die van de jagers-verzamelaars die meer dan 30 eeuwen in Europa rondzwierven, of die van de Antieke Grieken)?

En waar de zorg zorg was en geen verdienmodel van de politiek en hun vierde rijkers.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 10:06   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En waar de zorg zorg was en geen verdienmodel van de politiek en hun vierde rijkers.

Waar en wanneer precies bestond die 'ideale wereld' waar u naar terug wilt?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 10:36   #50
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar en wanneer precies bestond die 'ideale wereld' waar u naar terug wilt?

Ge beseft toch dat wij voor de globalisering de beste zorg ter wereld hadden en Nobelprijswinnaars wanneer zij daadwerkelijke medicijnen op de markt brachten? Dat wij verpleegsters en dokters op overschot hadden en niet zo’n lange wachtlijsten?

Is die shift u niet opgevallen dan?

Het vaccinazi verhaal onderstreept hoe erbarmelijk onze zorg is geworden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 11:15   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge beseft toch dat wij voor de globalisering de beste zorg ter wereld hadden en Nobelprijswinnaars wanneer zij daadwerkelijke medicijnen op de markt brachten? Dat wij verpleegsters en dokters op overschot hadden en niet zo’n lange wachtlijsten?

Is die shift u niet opgevallen dan?

Het vaccinazi verhaal onderstreept hoe erbarmelijk onze zorg is geworden.

Volgens mij is de mensenwereld nooit anders dan een dystopie geweest.
Er bestaat gewoon géén 'gouden tijdperk' waar 'we' eventueel op terug zouden kunnen grijpen om 'onze' huidige samenleving op een andere wijze gestalte te geven. Te vrezen valt dus dat 'we' het zullen moeten blijven doen met collectieve improvisatie en er het beste van te hopen.


Maar ik ben altijd bereid bij te leren.
Ik vernam dus graag van wanneer tot wanneer precies u dat glorieuze pre-globalisering-tijdperk laat lopen, zodat ik concrete data kan beginnen te zoeken om een eventueel antwoord te kunnen formuleren.

Wanneer hadden 'wij' de beste zorg ter wereld?
Wanneer kwamen die Nobelprijzen, en bij wie kwamen ze terecht?
Wanneer hadden 'wij' verpleegsters en dokters op overschot?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 11:23   #52
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens mij is de mensenwereld nooit anders dan een dystopie geweest.
Er bestaat gewoon géén 'gouden tijdperk' waar 'we' eventueel op terug zouden kunnen grijpen om 'onze' huidige samenleving op een andere wijze gestalte te geven. Te vrezen valt dus dat 'we' het zullen moeten blijven doen met collectieve improvisatie en er het beste van te hopen.


Maar ik ben altijd bereid bij te leren.
Ik vernam dus graag van wanneer tot wanneer precies u dat glorieuze pre-globalisering-tijdperk laat lopen, zodat ik concrete data kan beginnen te zoeken om een eventueel antwoord te kunnen formuleren.

Wanneer hadden 'wij' de beste zorg ter wereld?
Wanneer kwamen die Nobelprijzen, en bij wie kwamen ze terecht?
Wanneer hadden 'wij' verpleegsters en dokters op overschot?

Er bestaat wel een oud Vlaanderen waarin volksfeesten en de volksgeest onze cultuur representeerde en abortus zeer verfoeilijk was.
Het was nooit perfect, maar we streefden naar verbetering. Je kan niet ontkennen dat we kind met badwater (tradio normen) weg smeten en daarbij alle beschaving verloren.
Anders: agreed to disagree imo.

Zorg is iets waar voldoende capaciteit is alle mensen betaalbaar te helpen en waardig oud te laten worden.
Wat is zorg voor u dan? Een vaccin krijgen dmv chantage dmv sociaal darwinisme?

Wanneer hadden wij dat? Toen moeders geëerd werden en we zusters der liefde hadden die zich geroepen voelden zorg te geven.
Nu bouwen zeer velen zich liever om om te shinen op selfies.

The narrative die nu in de geesten dringt heeft het niet hoog met zorg maar een versnelde dood en de stagnatie van verder planting van eigen volk omdat wij ze herkennen door de geschiedenis die we hier hebben.

1 generatie Jezebel feminisme politiek betrekken en alles is kapot verdeeld, gelijk het bij Achab was.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2022 om 11:52.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 11:55   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er bestaat wel een oud Vlaanderen waarin volksfeesten en de volksgeest onze cultuur representeerde en abortus zeer verfoeilijk was.
Het was nooit perfect, maar we streefden naar verbetering. Je kan niet ontkennen dat we kind met badwater (tradio normen) weg smeten en daarbij alle beschaving verloren.
Anders: agreed to disagree imo.

Zorg is iets waar voldoende capaciteit is alle mensen betaalbaar te helpen en waardig oud te laten worden.
Wat is zorg voor u dan? Een vaccin krijgen dmv chantage dmv sociaal darwinisme?

Wanneer hadden wij dat? Toen moeders geëerd werden en we zusters der liefde hadden die zich geroepen voelden zorg te geven.
Nu bouwen zeer velen zich liever om om te shinen op selfies.

The narrative die nu in de geesten dringt heeft het niet hoog met zorg maar een versnelde dood en de stagnatie van verder planting van eigen volk omdat wij ze herkennen door de geschiedenis die we hier hebben.
Spijtig genoeg blijft u erg vaag als het erom gaat een precies tijdperk aan te duiden waarin 'we' het zo goed zouden hebben gehad.
Ook in 'oud Vlaanderen' kreeg niet iederéén betaalbare hulp, en werd niet iederéén waardig oud.

Volgens mij streven 'we' overigens ook nu nog naar verbetering - of op z'n minst denken 'we' dat te doen - en het overboord gooien van traditionele normen en waarden is een nogal duidelijke uitdrukking van dat streven.

De traditionele normen en waarden hebben immers nogal wat ellende veroorzaakt, en blijven dat doen.

Misschien stevenen 'we' net door het overboord gooien ervan wel af op de eerste échte beschaving die deze wereld ooit zal gekend hebben, misschien ook niet.




De 'vaccin-chantage' is verontrustend, daar kan ik u wel in volgen.
Maar het is nu ook weer niet zo dat ze dermate fantastische resultaten opleverde dat er nooit nog vragen bij gesteld zullen (kunnen) worden.
Als 'onze' overheden nog eens aan zo'n stunt willen beginnen, zullen ze alleszins straf uit de hoek moeten komen.
Maar als dat laatste niet nodig blijkt, hebben 'we' het zelf gezocht.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 12:33   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Spijtig genoeg blijft u erg vaag als het erom gaat een precies tijdperk aan te duiden waarin 'we' het zo goed zouden hebben gehad.
Ook in 'oud Vlaanderen' kreeg niet iederéén betaalbare hulp, en werd niet iederéén waardig oud.

Volgens mij streven 'we' overigens ook nu nog naar verbetering - of op z'n minst denken 'we' dat te doen - en het overboord gooien van traditionele normen en waarden is een nogal duidelijke uitdrukking van dat streven.

De traditionele normen en waarden hebben immers nogal wat ellende veroorzaakt, en blijven dat doen.

Misschien stevenen 'we' net door het overboord gooien ervan wel af op de eerste échte beschaving die deze wereld ooit zal gekend hebben, misschien ook niet.




De 'vaccin-chantage' is verontrustend, daar kan ik u wel in volgen.
Maar het is nu ook weer niet zo dat ze dermate fantastische resultaten opleverde dat er nooit nog vragen bij gesteld zullen (kunnen) worden.
Als 'onze' overheden nog eens aan zo'n stunt willen beginnen, zullen ze alleszins straf uit de hoek moeten komen.
Maar als dat laatste niet nodig blijkt, hebben 'we' het zelf gezocht.
Toen Kerk en staat niet gescheiden was.
Beschaving in Europa is christendom te danken,
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 15:42   #55
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toen Kerk en staat niet gescheiden was.
Beschaving in Europa is christendom te danken,
Ik geef er de voorkeur aan de oorsprong van de Europese beschaving in het pre-christelijke Antieke Griekenland te zoeken.

Voor zover bekend werd daar immers voor het éérst in 'onze' geschiedenis wetenschap bedreven.


Doordat de Romeinse overheid van het Christendom de staatsgodsdienst had gemaakt, heeft die wetenschap regressie en eeuwenlange stagnatie gekend.

'We' mogen ons gelukkig prijzen dat de (toenmalige) Arabieren, de Vikings en de Mongolen daar weinig last van hadden, en dat niet zo heel véél later de Renaissance plaats kon grijpen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 7 november 2022 om 15:42.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 15:43   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef er de voorkeur aan de oorsprong van de Europese beschaving in het pre-christelijke Antieke Griekenland te zoeken.

Voor zover bekend werd daar immers voor het éérst in 'onze' geschiedenis wetenschap bedreven.


Doordat de Romeinse overheid van het Christendom de staatsgodsdienst had gemaakt, heeft die wetenschap regressie en eeuwenlange stagnatie gekend.

'We' mogen ons gelukkig prijzen dat de (toenmalige) Arabieren, de Vikings en de Mongolen daar weinig last van hadden, en dat niet zo heel véél later de Renaissance plaats kon grijpen.
Grieken waren seksueel geperverteerden tot ze Paulus ontvingen.
Denkte trouwens dat die polygame en polytheïstische homofielen en catamieten de invasies afweerden?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Catamite
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2022 om 15:52.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 16:21   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Grieken waren seksueel geperverteerden tot ze Paulus ontvingen.
Denkte trouwens dat die polygame en polytheïstische homofielen en catamieten de invasies afweerden?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Catamite
Ik juich niet alles wat de Antieke Grieken deden zomaar toe.

Hadden ze zich bijvoorbeeld niet zo nijdig tegenover elkaar opgesteld en niet zo lang onderling oorlog gevoerd dan hadden ze de Romeinen misschien buiten kunnen houden.

Maar dat ze in Europa de éérsten waren die wetenschap bedreven, maakt veel goed.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 16:30   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik juich niet alles wat de Antieke Grieken deden zomaar toe.

Hadden ze zich bijvoorbeeld niet zo nijdig tegenover elkaar opgesteld en niet zo lang onderling oorlog gevoerd dan hadden ze de Romeinen misschien buiten kunnen houden.

Maar dat ze in Europa de éérsten waren die wetenschap bedreven, maakt veel goed.
De beschaving werd niet gebouwd door barbaren of filosofen, de beschaving kwam als we onze normen en waarden bij elkaar brachten als 1 groepsgeest, volk.

De Bijbel is daarvan de bron, niet de Romeinen. Mensen kijken te Romeins en vergeten dat de reformatie er op aandrong dat mensen leerden lezen zodat niemand ze nog iets kon wijsmaken om het geloof te misbruiken.
Daaruit ontstond evenzeer eerlijke handel en een goede werkethiek.

Ik bedoelde ook niet de invasie van de Romeinen.

Allemaal weg en dat is de universele normen en waarden van oa feminisme te danken. Imo.

U weet dat het gros van de geneeskunde christelijke erfgoed is? En dat die Nobelprijswinnaars christenen waren?
Echte viroloog: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jules_Bordet
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2022 om 16:32.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 11:02   #59
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik weet niet wanneer het nog eens verkiezingen zijn, maar gezien geen ENKELE partij de juiste keuzes heeft gemaakt inzake snotvalling 19 dienen er excuses te volgen.
Excuses voor de nutteloze bangmakerij. Excuses voor de mond-pampers. Excuses voor het huisarrest. Excuses voor de pasjesmaatschappij. En voornamelijk, excuses voor de vax-chantage. We mogen een klein beetje van geluk spreken dat onze touwtjestrekkers het nooit in hun kop hebben gehaald daadwerkelijk over te gaan tot verplichting. Maar da's een pleister op een houten been.

Maar, politiek draait om de "wij-zij" tegenstelling. Lees Carl Schmitt nog maar eens.

Ofwel is het Vlaams Belang een partij die de mening van, laat ons zeggen, Marc Von Ranzig, voorstaat, ofwel zet ze zich daar op de meest veelzeggende politieke manier van af, en biedt het Vlaams Belang op ondubbelzinnige manier haar excuses aan.

Andere partaaien mogen dat uiteraard ook. Zolang Von Ranzig, Von Domme, en brandluchtje maar in het "zij-kamp" staan.

Ik wacht geduldig op excuses.
Oei, da's gevaarlijk om te zeggen. Zowat 95% van de oliedomme laagopgeleide antivaxers zijn VB-stemmers.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 11:05   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Oei, da's gevaarlijk om te zeggen. Zowat 95% van de oliedomme laagopgeleide antivaxers zijn VB-stemmers.
De meeste ongevaccineerden zijn moslims, just saying.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be