Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2022, 06:24   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard Waarom er meer mensen iets krijgen tegen advocaten

De advocatenkosten voor de asielwaanzin bedragen miljoenen euro's belastinggeld.

En de kosten maar doorschuiven naar werkenden, spaarders en de toekomst.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 10:29   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Advocaten...Gediplomeerde leugenaars.
Ver weg van blijven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 11:39   #3
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Advocaten...Gediplomeerde leugenaars.
Ver weg van blijven.
Heel juist, die worden betaald om te liegen en om alle mogelijke procedures te misbruiken.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 12:32   #4
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.534
Standaard

Belgische staat betaalt advocaten jaarlijks miljoenen om te procederen tegen Belgische staat?
Dat moet zijn: BELGISCHE BEVOLKING en belastingbetalers betalen dat leger pro-deo én pro-bono advocaten jaarlijks miljoenen zodat asielzoekers kunnen procederen tegen de belgische staat om opvang af te dwingen die er niet is.
De belgische staat, federale regering, verzuimt haar plicht om een noodzakelijke migratiestop in te voeren om de opvangcrisis, door een tekort aan opvangplaatsen, op te lossen die wordt veroorzaakt door te grote instroom van economische fortuinzoekers want van oorlogsvluchtelingen is al lang geen sprake meer.
Citaat:
Vanuit de Franstalige Brusselse balie hebben we onlangs vlakbij het Klein Kasteeltje in Brussel zelfs een aparte pro bono-praktijk opgezet.
Daarin werken advocaten uit vaak zeer gereputeerde nationale en internationale kantoren mee.
Wekelijks bieden zij enkele uren per week hun expertise aan voor eerstelijnsadvies aan de honderden asielzoekers die daar wekelijks over de vloer komen.
Zelfs buitenlandse asiel-beroepsleugenaars mogen komen meevreten van ons aller belastinggeld dat de federale dieven (door eu!) uitdelen zodat asielzoekers op onze kosten kunnen procederen om door de belastingbetalers te worden onderhouden en in onze hangmatten te mogen komen liggen.
Citaat:
In eerste instantie kan het dan puur gaan om het afdwingen van een opvangplaats, maar vervolgens net zo goed om bijstand tijdens het interview bij het Commissariaat voor de Vluchtelingen en de Staatlozen of om een eventueel beroep bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen’
Dat is dan de volgende lading asiel-beroepsleugenaars die het dan overnemen voor het volgende parasieten traject, zijnde beroepEN bij asiel weigering etc....
En uitgeprocedeerde asielzoekers worden dan nog door de politiek met een vodje papier de kans geboden om onder te duiken in de illegaliteit om dan als crimineel burgers te kunnen beroven om te overleven.

Die hele asiel INDUSTRIE wordt betaald met de politieke diefstal van de belastingbetalers die hun energiefacturen niet meer kunnen betalen!
De hoofdschuldige is eu met, weeral, als mede-schuldige marionetten onze federale regering en de asiel-advocaten zijn de hebzuchtige medeplichtigen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 16:11   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Met alles wat er op huidig ogenblik aan de gang is denk ik dat er advocaten zijn die hun job zelf niet graag meer doen.

In 'sommige' gevallen is het vechten tegen de bierkaai. (krijgen in veel gevallen geen gelijk)

Herinner ik mij nog iemand die recht gegeven heeft en ik vroeg hem eens: een goede advocaat hoeveel van die recht teksten kan die kennen?

Hij zei toe: als die er 500 in zijn hoofd heeft is het een goeie.

Geen idee van of daar ook maar iets van waar is?

Misschien hebben sommige mensen bij het veroordelen van advocaten het over Pro Deo advocaten, zij die hun weg nog moeten maken/zoeken in die wereld en soms uitspraken doen waren niet iedereen met akkoord gaat.

Met alles wat er aanspoeld in de EU en er in veel gevallen andere gebruiken op nahouden is het dikwijls niet gemakkelijk denk ik om er een juist oordeel over te vellen als advocaat bij de meeste zaken.



In extremis zou men nog verschil kunnen maken tussen de grove leugens of de leugentjes om bestwil.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 november 2022 om 16:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:10   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De advocatenkosten voor de asielwaanzin bedragen miljoenen euro's belastinggeld.

En de kosten maar doorschuiven naar werkenden, spaarders en de toekomst.
Terwijl de belastingbetaler voor een geschil van minder dan 15.000 euro, beter geen advocaat neemt en de betwister z'n geld laat houden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:57   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Met alles wat er op huidig ogenblik aan de gang is denk ik dat er advocaten zijn die hun job zelf niet graag meer doen.
Sinds wanneer hebben advocaten een job ? Ik denk dat je verwart met juristen. Advocaten zijn in ons land vrije beroepers. Ook in de rest van de wereld wordt de advocatuur bij mijn weten nergens uitgevoerd onder een jobsstatuut.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 18:06   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds wanneer hebben advocaten een job ? Ik denk dat je verwart met juristen. Advocaten zijn in ons land vrije beroepers. Ook in de rest van de wereld wordt de advocatuur bij mijn weten nergens uitgevoerd onder een jobsstatuut.
Ik formuleerde het verkeerd sorry.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 18:15   #9
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds wanneer hebben advocaten een job ? Ik denk dat je verwart met juristen. Advocaten zijn in ons land vrije beroepers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door https://infotaria.be/advocaat/
Hoeveel verdiend een advocaat? Een advocaat in loondienst verdiend tussen 5 & 6.000 Euro bruto per maand. Zelfstandige advocaten rekenen soms tot 150 Euro per uur. Dit kan al snel oplopen tot 25.000 Euro bruto per maand.
of dit betrouwbare info is, weet ik niet. Zeker niet spellingsfoutvrij...
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be