Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2022, 12:52   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard Eva De Bleeker lig onder vuur door de begroting.

Eva De Bleeker ligt al dagen onder vuur omdat de begroting niet op orde is.

Alsof zij, en zij alleen verantwoordelijk is voor het grote gat dat deze regering geslagen heeft.
Denk maar aan Corona, waar met geld gesmeten werd.
Denk maar aan de energiecrisis waar met geld gesmeten wordt.

Ik laat hieronder enkele mensen aan het woord (twitter)



Assita Kanko
Hoe kan het de schuld van één vrouw zijn? Ik vind het oneerlijk dat ??@EvaDeBleeker?? moet opdraaien voor de incompetentie van de federale regering over de begroting.
Ze zegt de waarheid. Is dat tegenwoordig verboden ? Als ik staatssecretaris De Bleeker was, zou ik niet braaf zijn.

??Stijn Baert??
De positie van ??@EvaDeBleeker?? wankelt, hoor ik in #deochtend. Ik hoop dat er niets van aan is. Begrotingsministers die luchtkastelen toelieten, hebben ons in huidige rampzalige schuldpositie gebracht. Dat een staatssecretaris het anders wil doen, verdient applaus, geen afkeuring.

jurgen verstrepen
Terwijl België naar de bodem dondert in de EU met de slechtste begroting en wanbeleid, emmert de pers en politiek al dagenlang hoofdzakelijk over een hoofddoek in het onderwijs. Prioriteiten zeker?

Van Cauwelaert
Kortom, staatssecretaris voor Begroting Evy De Bleeker is verantwoordelijk voor de lamentabele staatsfinancies. Straks wordt ze met de hulp van communicatiegoeroes wellicht opgeofferd en raast de federale trojka weer verder de nacht in.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 november 2022 om 12:52.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 13:11   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.442
Standaard

Ja de put nog wat dieper maken die door verafstoot al gegraven was, en op een gegeven moment gaat het lichtje uitgaan he.

Diegene die dan de boodschap mag overbrengen is dan de lul of de lula , ... in dit geval.

cadeaukes uitdelen kost nu eenmaal geld, en als ge "vergeet" van dat in het huishoudboekje te schrijven, dan komt dat vroeg of laat toch wel ergens naar boven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 13:55   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Het gaat natuurlijk niet over de staat van de begroting. Het gaat over liegen over de staat van de begroting. In dat liegen staat ze natuurlijk niet alleen. Dat doet ze natuurlijk in opdracht van de voltallige regering. Liegen en bedriegen is overigens iets wat ze al doen sinds de start van Vivaldi. Vraag maar aan leugenkampioen Tinne.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 14:00   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het gaat natuurlijk niet over de staat van de begroting. Het gaat over liegen over de staat van de begroting. In dat liegen staat ze natuurlijk niet alleen. Dat doet ze natuurlijk in opdracht van de voltallige regering. Liegen en bedriegen is overigens iets wat ze al doen sinds de start van Vivaldi. Vraag maar aan leugenkampioen Tinne.
Inderdaad, het is niet een pinokio meer, maar een heel leger.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 16:20   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Wat een farce is me dat.
Drie ministers (Croo, Bleekje en de Peet - excuseer me deze afkortingen, oei, oei) die elk zowat 60 kabinetsmedewerkers hebben, lukken er niet in om de financiële geplande vooruitzichten van volgend jaar op papier te zetten, zonder dat ze er achteraf over moeten bakkeleien ...)

Dan hebben we het nog niet over de inhoud.
Want die is: alle landen van de EU hebben last gehad van corona, van de gasprijs en van de oorlog die Rusland begon.
Maar wij moeten natuurlijk alweer recordhouder zijn met het grootste tekort dat we boven op de diepste staatsschuld aan het bouwen zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:09   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het gaat natuurlijk niet over de staat van de begroting. Het gaat over liegen over de staat van de begroting. In dat liegen staat ze natuurlijk niet alleen. Dat doet ze natuurlijk in opdracht van de voltallige regering. Liegen en bedriegen is overigens iets wat ze al doen sinds de start van Vivaldi. Vraag maar aan leugenkampioen Tinne.
Als ik het goed begrepen heb, gaat het over het feit dat ze de begrotingk niet wat opgesmukt heeft door de inkomsten te overschatten en uitgaven te onderschatten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:13   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Eva De Bleeker ligt al dagen onder vuur omdat de begroting niet op orde is.

Alsof zij, en zij alleen verantwoordelijk is voor het grote gat dat deze regering geslagen heeft.
Denk maar aan Corona, waar met geld gesmeten werd.
Denk maar aan de energiecrisis waar met geld gesmeten wordt.

Ik laat hieronder enkele mensen aan het woord (twitter)



Assita Kanko
Hoe kan het de schuld van één vrouw zijn? Ik vind het oneerlijk dat ??@EvaDeBleeker?? moet opdraaien voor de incompetentie van de federale regering over de begroting.
Ze zegt de waarheid. Is dat tegenwoordig verboden ? Als ik staatssecretaris De Bleeker was, zou ik niet braaf zijn.

??Stijn Baert??
De positie van ??@EvaDeBleeker?? wankelt, hoor ik in #deochtend. Ik hoop dat er niets van aan is. Begrotingsministers die luchtkastelen toelieten, hebben ons in huidige rampzalige schuldpositie gebracht. Dat een staatssecretaris het anders wil doen, verdient applaus, geen afkeuring.

jurgen verstrepen
Terwijl België naar de bodem dondert in de EU met de slechtste begroting en wanbeleid, emmert de pers en politiek al dagenlang hoofdzakelijk over een hoofddoek in het onderwijs. Prioriteiten zeker?

Van Cauwelaert
Kortom, staatssecretaris voor Begroting Evy De Bleeker is verantwoordelijk voor de lamentabele staatsfinancies. Straks wordt ze met de hulp van communicatiegoeroes wellicht opgeofferd en raast de federale trojka weer verder de nacht in.

Jan Jambon was akkoord met alle genomen maatregelen en nu kom jij af dat de regering met geld gesmeten heeft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:24   #8
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jan Jambon was akkoord met alle genomen maatregelen en nu kom jij af dat de regering met geld gesmeten heeft.
het gaat dan ook over de federale en niet de Vlaamse Rik.
dus off topic
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:28   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het gaat dan ook over de federale en niet de Vlaamse Rik.
dus off topic
N-VA was akkoord en daarmee is alles gezegd Shadowke.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:33   #10
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA was akkoord en daarmee is alles gezegd Shadowke.
wanneer en over wat precies akkoord? gelieve de bron te geven, en begin niet met de vorige regering want die telt niet

Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 november 2022 om 17:37.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:34   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jan Jambon was akkoord met alle genomen maatregelen en nu kom jij af dat de regering met geld gesmeten heeft.
Zit de N-VA in de fed. regeringk?
Wist ik niet.
Alweer iets bijgeleerd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:35   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Ik heb eigenlijk wat medelijden met Mevrouw De Bleeker. Want haar rol komt er eigenlijk op neer dat zij gewoon registreert op grond van de wellustige uitgavenkoorts van de overige ministers.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:37   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA was akkoord en daarmee is alles gezegd Shadowke.
Is dat zo?
De pensioenmisvorming trekt op geen kloten, de bedoeling was om te besparen, ze hebben het tegendeel gedaan (waar er al een akkoord over is).

Jan Jambon heeft de kloten van Schoof te maken met hetgeen de federale gegeven heeft aan steunmaatregelen.

De N-Va vraagt al jaren om de werkloosheidsvergoeding in de tijd te beperken, alleen op die manier kan je gaan naar een tewerkstellingsgraad van 80%. De federale regeringk deed het tegendeel, al degenen die niet werken, kregen extra geld in de schoot geworpen, geld dat er uiteraard niet is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:38   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk wat medelijden met Mevrouw De Bleeker. Want haar rol komt er eigenlijk op neer dat zij gewoon registreert op grond van de wellustige uitgavenkoorts van de overige ministers.
Daar komt het inderdaad op neer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 17:46   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het gaat dan ook over de federale en niet de Vlaamse Rik.
dus off topic
De federale begroting is geconsolideerd met deze van gewesten en gemeenschappen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 18:05   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Bij de andere Vivaldipartijen wilde gisteren niemand reageren, behalve dan off the record, dat “het aan de liberalen is om het rommeltje op te lossen”. Volgens Kamerlid Sander Loones van oppositiepartij N-VA is de begroting van De Bleeker “de eerlijke” versie. “De Bleeker rekent de inkomsten van de accijnzenregeling op gas en elektriciteit niet mee omdat er nog geen nieuwe regeling is gemaakt én omdat die inkomsten nooit hoog genoeg zullen zijn om de BTW-verlaging te compenseren.”

Loones wijst erop dat ook minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) en Open VLD-vicepremier Vincent Van Quickenborne, als voogdijminister van De Bleeker, de toelichting hebben ondertekend. Binnen de regering klinkt het dat het document inderdaad altijd nog eens langs de kernkabinetten moet passeren, “maar dat er verkeerdelijk is van uitgegaan dat De Bleeker de toelichting wel zou aanpassen nadat ze haar op de fout hadden gewezen”.


Ik geloof nooit dat de kabinetten die "fout" ontdekt hadden.

De Bleeker moet bloeden voor de onkunde van den dweil.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 19:31   #17
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De federale begroting is geconsolideerd met deze van gewesten en gemeenschappen.
dus vlaanderen mag weer zorgen dat de rest niet meer in de schulden zit.
bedankt voor de zoveelste bevestiging dat Vlaanderen beter zonder BE is dan met.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 november 2022 om 19:32.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 21:06   #18
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Wat kon je anders verwachten van de verliezers die via staatsgreep Vivaldi de macht grepen!
Daarom stelt PS voorzitter dat Vivaldi II het zelfde zal doen!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 21:23   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij de andere Vivaldipartijen wilde gisteren niemand reageren, behalve dan off the record, dat “het aan de liberalen is om het rommeltje op te lossen”. Volgens Kamerlid Sander Loones van oppositiepartij N-VA is de begroting van De Bleeker “de eerlijke” versie. “De Bleeker rekent de inkomsten van de accijnzenregeling op gas en elektriciteit niet mee omdat er nog geen nieuwe regeling is gemaakt én omdat die inkomsten nooit hoog genoeg zullen zijn om de BTW-verlaging te compenseren.”

Loones wijst erop dat ook minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) en Open VLD-vicepremier Vincent Van Quickenborne, als voogdijminister van De Bleeker, de toelichting hebben ondertekend. Binnen de regering klinkt het dat het document inderdaad altijd nog eens langs de kernkabinetten moet passeren, “maar dat er verkeerdelijk is van uitgegaan dat De Bleeker de toelichting wel zou aanpassen nadat ze haar op de fout hadden gewezen”.


Ik geloof nooit dat de kabinetten die "fout" ontdekt hadden.

De Bleeker moet bloeden voor de onkunde van den dweil.
Inderdaad !
Het was de dweil die een verkeerde opgesmukte begroting naar Europa stuurde. De Bleeker staat recht in haar schoenen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2022, 21:32   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Voor wat de begrotingscijfers betreft wilde De Bleeker de puntjes op de i en wenste ze niet reeds bij voorbaat cijfers in haar begrotingsschema opnemen i.v,m. maatregelen die nog niet eens definitief werden vastgelegd, laat staan de voorziene opbrengst ervan nauwkeurig bepaald. Dat was het geval voor de voorgenomen hervorming van de accijnsrechten. Daardoor kwam zij met een hoger percentage voor het voorziene begrotingstekort voor 2023 dan hetgeen Decroo en zijn entourage wilden slikken. De Bleeker had gelijk, zij hield zich aan een van de basisprincipes van de accountancy: voorzichtigheid.
Kortom, Eva de Bleeker getuigt van veel meer professionalisme dan de rest van de Vivaldi-troep.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be