Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Juicht u de beslissing van de NMBS toe?
Ik vind de beslissing van de NMBS fantastisch. 12 31,58%
Ik vind dat de NMBS halal voedsel moet subsidiëren. 4 10,53%
Ik vind dat de NMBS alle haram voedsel en alcohol moet weren. 9 23,68%
Ik ben een gefrustreerde belastingbetaler en met mijn mening wordt gelukkig toch geen rekening gehouden. 23 60,53%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2011, 18:24   #261
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kalkoenham?

Neen, dat verschil proef je zó... kalkoen vind ik namelijk ook erg lekker, zeker op brood.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 18:50   #262
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij hebt nog nooit iets besteld bij Döner Company. Dat is wel duidelijk.
inderdaad! ik ga die gemalen troep écht niet eten. halal of niet halal.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 18:51   #263
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zullen we anders ineens de slachtwetten afschaffen en boer Jan zèlf zijn varken laten kelen? Waarom moeten we nog slachtwetten hebben als alles al gecontroleerd is door de muzelmannen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 18:53   #264
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Halal salami

Dat ziet er toch niet zo smakelijk uit hoor.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 19:00   #265
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij hebt nog nooit iets besteld bij Döner Company. Dat is wel duidelijk.
inderdaad! ik ga die gemalen troep écht niet eten. halal of niet halal.
Ik wist dat dit dikke zever was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik zo'n ding zie ga ik een broodje bestellen en als het bijna klaargemaakt is ineens mijn euro laten vallen dat het halal is, en dan uiteraard met alle misprijzen het weigeren te ontvangen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 19:01   #266
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat ziet er toch niet zo smakelijk uit hoor.
Een worst is polyvalent
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 19:02   #267
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wist dat dit dikke zever was.
hypothetische situatie.
Simulatie van een situatie
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 19:13   #268
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zullen we anders ineens de slachtwetten afschaffen en boer Jan zèlf zijn varken laten kelen? Waarom moeten we nog slachtwetten hebben als alles al gecontroleerd is door de muzelmannen.
Alsof Boer Jan dat sowieso niet doet
Voorbeeld:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
met hoeveel zijn jullie dan?
Je kan altijd voor speenvarken gaan.

Ouders ex deden dit met een koe. Kopen als kalf, 2 jaar in de wei en dan tjakkaaaa.
Damn die steaks waren lekkrrrrrr

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2011 om 19:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 19:37   #269
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Alsof Boer Jan dat sowieso niet doet
Voorbeeld:
Euhm, dat beest ging netjes naar de, wettelijk verplichte, slachterij
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 01:16   #270
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik zo'n ding zie ga ik een broodje bestellen en als het bijna klaargemaakt is ineens mijn euro laten vallen dat het halal is, en dan uiteraard met alle misprijzen het weigeren te ontvangen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 04:45   #271
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik zo'n ding zie ga ik een broodje bestellen en als het bijna klaargemaakt is ineens mijn euro laten vallen dat het halal is, en dan uiteraard met alle misprijzen het weigeren te ontvangen.
Waarom?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 04:54   #272
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik koop bij de Marokkaanse kruidenier ook altijd wijn.

Maar varkenskebab heb je niet bij de Turk hoor!

Ik ga dan ook bij de Libanees, die is on-religieus (waarschijnlijk gevluchte christenen) en die hebben geen halal. Overheerlijk trouwens, vooral de falafel.
Falafel is halal.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 04:59   #273
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nou nee, eerder anti-islamisme. Er vloeit door middel van het belastingsysteem al genoeg geld richting islam, en ik vind nu niet bepaald dat ik de islamisering een handje moet gaan helpen door al dan niet halalle producten te gaan betrekken bij lieden die er mede oorzaak van zijn dat de samenleving sluipenderwijs islamiseert en halaliseert.
Op dezelfde manier kijk ik in de supermarkt en andere winkels waar de producten vandaan komen. Blijkt dat het uit Arabirië en/of Halallistan komt, koop ik het niet. Ik heb zelfs een houtkacheltje geïnstalleerd om mijn gebruik van halalle olie zo veel mogelijk te beperken. Het is minder dan een druppel op een gloeiende plaat, ik weet het, maar toch. Alle beetjes helpen, zei de mug en ze piste in de zee.
Waarom sommigen zich mee bezig houden.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 10:34   #274
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Waarom?
statement
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 21:02   #275
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Falafel is halal.
Dat klopt.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:16   #276
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

En waar staat op die Döner site netjes aangegeven dat het over halal-voer gaat?

http://www.donercompany.nl/nl/produkte.html

Citaat:
HET BEDRIJF

De klant staat bij de Döner Company altijd centraal. Wij streven er naar de klant altijd het beste product aan te kunnen bieden. Wij verplichten ons zelf aan de strenge eisen van onze klanten te kunnen voldoen.

De Döner Company verricht sinds 1999 marktonderzoek op het vlak van dönergastronomie en heeft in het jaar 2001 haar eerste filiaal in Beverwijk geopend. Omwille van de hoge kwaliteitsstandaard en de consequente omzetting van de bedrijfsfilosofie in de praktijk slaagde de Döner Company erin, na verloop van tijd een plaats op de markt te veroveren.

Na de opening van het eerste filiaal werd in Leiden het tweede filiaal in gebruik genomen. In het jaar 2005 werden er achtereenvolgens in Haarlem (centraalstation), Utrecht (centraalstation), Amsterdam (CS), Amsterdam-Amstel en Eindhoven (centraalstation) nog andere filialen geopend. In 2006 volgden er nieuwe zaken in ´s-Hertogenbosch (centraalstation), Breda (centraalstation), Tilburg (centraalstation), Almere (centraalstation) en Den Haag (Holland Spoor).

In 2007 opende het eerste franchisefiliaal in Amsterdam CS haar deuren. Voor het jaar 2007 is de opening van nog 4 andere nieuwe filialen gepland.

Met haar 20-jarige ervaring en nieuwe aanwinsten wil de Döner Company zich ook in de toekomst consequent aan het welzijn van haar clientèle wijde
Ook bij de menus: NERGENS vermelding van halal.
zie maar : http://www.donercompany.nl/nl/produkte.html



zou het wel halal zijn???????

Heb net een mailtje gestuurd, ik ga het eens vragen.

Citaat:
Geachte,

ik kan nergens op uw website vinden of de door U aangeboden producten HALAL zijn of niet.

Is het mogelijk om daar meer informatie over te verkrijgen aub?

Met dank bij voorbaat
tja, dat wordt dan een JA of een NEEN hé!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2013 om 17:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 21:13   #277
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een mens is geen koe. Je KAN "leven" op plantaardig voedsel alleen maar dan hoef je niet teveel te sporten of fysiek werk te verrichten.

De mensheid kon zich juist ontwikkelen tot het wezen dat het is, DANKZIJ vlees en vuur.
Dit gezegd zijnde ; er wordt teveel vlees gevreten. Mijn consumptie is gehalveerd en ik moet zien welk beest het was.
Mijn consumptie is ook gehalveerd. Maar als ik vlees koop wil ik weten hoe het geslacht werd. En hopelijk zal ik ooit mijn eigen vlees kunnen kweken. Dan weet ik ook wat het beest gegeten heeft.
En ik zou ook willen toezien als het dier geslacht wordt en bepalen hoe het geslacht wordt.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 21:32   #278
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Evolutionair gezien zijn wij inderdaad alleseters. Het basisvoedsel van de mens bestaat uit wormen (te pletten met onze kiezen), wortels (te snijden met onze tanden vooraan) en kevers (te vermalen met onze hoektanden). Het vlees dat wij evolutionair gezien horen te eten, zijn dus geen schapen of varkens, maar kevers en sprinkhanen.
De mens is ook één van de enige zoogdieren die erin slaagt om melk ook als volwassene te verteren.

Maar een mens is meer dan evolutie alleen. Een mens is ook cultuur en verstand. In onze cultuur is het eten van koeien, kippen, vissen,... ingeburgerd geraakt.
Maar puur rationeel is dat vlees nergens voor nodig. We kunnen alle nodige stoffen halen uit vegetarisch voedsel. En op een veel efficiëntere wijze! Want vandaag moeten wij zes maal zoveel energie in een varken stoppen, in verhouding met de energie die we nadien uit dat vlees halen. Dat is ecologische waanzin.
Vlees zou een luxeproduct moeten worden, in plaats van een basisproduct.
Nu kunnen we vegetarisch eten, maar in vroegere tijden zou je een winter zonder dierlijk voedsel niet overleven. Zeker niet als er misoogsten waren en de wintervoorraden ontoereikend of onbestaand waren.

Zoals het nu gaat, kost een kilo vlees in de supermarkt inderdaad heel veel energie in diverse aspecten. Maar het hoeft maar groen licht te krijgen en elke wijk kan een varken vetmesten met de afval van het buurteten alleen. Meer dan één varken zelfs. Iedereen heeft een diepvries. Wat houdt de mens tegen? Idem voor kippen.

En pas op met groenten op de markt. Je wilt niet weten hoeveel liters water die nodig hebben en wie de prijs betaalt buiten jou. Lokale bevolkingen hebben te maken met pesticide-overlast en andere lozingen zodat ze geen gezond drinkwater meer hebben of inkomen uit de riviervisserij.
Aan al het eten hangt een prijskaartje, behalve aan de komkommer, de courgetten, e.a. uit je eigen tuin.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 21:35   #279
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste medeforummers,

Zoals u misschien al heeft opgemerkt heeft de NMBS een exclusief contract afgesloten met Döner Company zodat ook de Vlaamse pendelaar nu eindelijk kan profiteren van halal-vlees.

Het is bekend dat halal-vlees van veel betere kwaliteit is want door de imam gecontroleerd. Bovendien kadert deze zet van de NMBS ook in de broodnodige opbouw van een warme, multiculturele samenleving waarin verschillende tradities elkaar verrijken.

De NMBS is zich hier dus goed bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ook positief is het streven van de NMBS naar meer uniformiteit in de stations.

Binnenkort heeft zelfs de kleinste gemeente in Vlaanderen haar Döner Company. Er zijn nu eenmaal steeds meer mensen in Vlaanderen die zich aangetrokken voelen door de wijsheid van de islam, en het volgen van hun religieuze verplichtingen inzake halal voedsel is een mensenrecht.

http://www.donercompany.nl/nl/intro.html

Met juichende groet,
Kallikles
Ik wil mijn boterhammen opeten in een stationsbuffet.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 22:50   #280
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Falafel is halal.
Hangt af van het vlees denk ik dan, als een christen of ongelovige het klaar maakt is het dan nog halal?

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 augustus 2013 om 22:50.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be