Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2012, 00:04   #41
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
Die mening kan je perfect omkeren richting jou en iedereen die jouw mening volgt. Wat heb jij gezien, buiten de voorgekauwde, Westerse berichtgeving? Ben je in Syrië geweest? Die man blijkbaar wel en daarom alleen al heeft hij meer recht van spreken dan jij momenteel hebt.
Westerse EN Arabische media bedoel je
die 10 tallen andere Syriërs die ook hebben komen spreken over Syrië doch tegen het regime zijn heb jij allemaal NIET gezien zeker, how convient


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
Ik beweer niet dat hij het bij het rechte eind heeft, maar het is op zich wel de moeite waard om op een kritische manier naar het hele conflict te kijken. De media heeft haar geloofwaardigheid al verschillende malen te koop gegooid, waarom zou ze dat nu niet doen?

Voor de duidelijkheid, wat in Syrië gebeurd kan niet door de beugel, ongeacht wie de dader(s) zijn.
GEEF DE MEDIA de vrije hand en de waarheid zal boven komen maar net dit ziet dictator Assad niet zitten iets te verbergen misschien?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 7 maart 2012, 00:16   #42
Xavanthi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Westerse EN Arabische media bedoel je
die 10 tallen andere Syriërs die ook hebben komen spreken over Syrië doch tegen het regime zijn heb jij allemaal NIET gezien zeker, how convient




GEEF DE MEDIA de vrije hand en de waarheid zal boven komen maar net dit ziet dictator Assad niet zitten iets te verbergen misschien?
niks convenient, ik heb ook al genoeg Syrische bronnen die tegen het regime zijn, horen praten. Ik weiger echter alles klakkeloos te aanvaarden, zo lopen er al genoeg mensen rond op deze planeet.
Wat die Nederlander zegt, is een mooie stelling trouwens. De massamedia zeuren over het feit dat journalisten geen toegang krijgen tot Syrië, maar we krijgen wel constant berichtgeving te zien... Blijkbaar is die toegang toch niet zo moeilijk te verkrijgen?

Nogmaals, probeer me niet in de schoenen te schuiven dat ik de kant van Assad kies in dit verhaal. Ik weiger gewoon een kant te kiezen omdat het hele zaakje enorm hard stinkt.
Xavanthi is offline  
Oud 7 maart 2012, 00:24   #43
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
Wat die Nederlander zegt, is een mooie stelling trouwens. De massamedia zeuren over het feit dat journalisten geen toegang krijgen tot Syrië, maar we krijgen wel constant berichtgeving te zien... Blijkbaar is die toegang toch niet zo moeilijk te verkrijgen?
berichtgeving die je je leven kan kosten hoeveel journalisten zijn al omgekomen? Maar vooral de honderden videotjes van gewone Syriërse burgers zeggen genoeg ...
Amnesty, Human Right Watch en de VN en Arabische Liga hebben het allemaal verkeerd voor blijkbaar
btw die Syriër een Nederlander noemen vind ik beledigend voor de Nederlanders
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 7 maart 2012, 13:43   #44
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

De NOS staat niet meer in voor een journalist in Syrië wegens te gevaarlijk. Hij heeft op eigen houtje beslist om te blijven(DWDD gisterenavond).

Of bepaalde beelden echt zijn of niet... kijk naar de gebouwen en dan weet je al voldoende. En de vluchtelingen uit de BBC-opname zijn ook echt. Voor mij is dat al voldoende.

De getuigenis van de vrouwen van een soort executie van mannen en jongens lijkt me ook werkelijk gebeurd te zijn.

Dat er na een periode van vreedzame betogingen nu represailles plaatsvinden van de opstandelingen tegen volgelingen van Assad, verwondert me helemaal niet. Zo gaat het meestal. In wreedheid zullen ze niet onderdoen.

Wat wilt Assad nu nog? Het is toch al lang om zeep. Hij vertraagt het proces alleen maar en veroorzaakt totaal zinloos bloedvergiet dat na zijn vertrek nog eens vertienvoudigd wordt.

De beerput was aan het borrelen en die staat nu open. De echte strijd gaat pas beginnen na zijn vertrek. Net zoals in Joegoeslavië na het vertrek van Tito. Dan zijn alle ondergedompelde frustraties tussen verschillende bevolkingsgroepen naar de oppervlakte gekomen en was er Kosovo, Servië... enfin, iedereen weet toch wat er daar allemaal gebeurd is.

In Egypte en in Libië zijn die verschillende bevolkinsggroepen nu ook een strijd bezig.
Dat hoort erbij. Dat moet indd uitgevochten worden.
Om dat proces nu te vertragen vind ik niet erg snugger.

Assad moet vooraf zeker geweten hebben dat hij niets diende te vrezen van Europa (geen reactie van een Sarcossy die vrij vroeg de opstandelingen in Libië heeft gesteund, op eigen houtje zelfs en het vervolg)). En hij wist dat lang voor China en Rusland hun veto hebben uitgebracht.
Assad wist van in het begin al dat hij door kon gaan.

Hoe dat in elkaar zit... ik vis naar informatie maar vind ze niet meteen. Op het eerste zicht denk ik aan de strategische ligging van Syrië; te dicht bij ...

Na Tunesië, Egypte, Libië en zelfs Jemen, vind ik dit een zeer bizarre situatie.

Terrorristen van Al-Quaeda... dat denk ik voorlopig nog niet.

Afwachten dus. Het is weer een bloederig soapje dat perfect vermeden had kunnen worden.
parsprototem is offline  
Oud 7 maart 2012, 14:44   #45
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"the Islamic Emirate of Baba Amr"
(tuig van de richel dat mensen verminkt, gerecruteerd in Qatar en Saoudi-Arabië, met petrodollars [geen euro's want dat mag niet van Am.])

Het emiraat, oppervlakte plus minus 40 hectare, is gevallen op 1 maart. De laatst overgebleven gewapende elementen van het emiraat hebben tijdens hun vlucht in twee dorpen, waar ze doortrokken, alle christenen afgemaakt, alvorens een toevlucht te vinden in Libanon.
Pour se venger, les derniers éléments armés de l’Émirat massacrèrent les chrétiens de deux villages qu’ils traversèrent avant de trouver refuge au Liban. Durant toute cette période, de grands médias ont été utilisés pour masquer la réalité sordide et cruelle de cet Émirat et pour lui substituer une fiction de révolution et de répression. Un soin particulier a été apporté pour faire accroire que des milliers de civils étaient pilonnés par l’artillerie, voire l’aviation, syrienne. Au cœur de ce système de propagande, un Centre de presse utilisé par les chaînes satellitaires de la Coalition : Al-Jazeera (Qatar), Al-Arabiya (Arabie saoudite), France24 (France), BBC (Royaume-Uni) et CNN (États-Unis) et coordonné par des journalistes israéliens. L’opinion publique en Occident et dans le Golfe peut légitimement se demander qui dit vrai entre la version de l’Organisation du Traité de l’Atlantique-Nord et du Conseil de coopération du Golfe d’un côté, et celle de l’Organisation de Coopération de Shanghai de l’autre. Nous allons tenter de lui apporter des éléments décisifs pour trancher et pour établir la vérité. Nous nous appuierons sur les vidéos diffusées par les chaînes occidentales et du Golfe, les témoignages des survivants recueillis par le bureau du Réseau Voltaire en Syrie, et les documents découverts dans le Centre de presse de l’Émirat.

(...) bron
voltairenet.org
Le « journaliste » Paul Conroy, agent opérationnel du MI6
6 mrt 2012
voltairenet.org
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 7 maart 2012, 14:48   #46
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Die in het midden wordt gezocht voor de aanslagen in Madrid op 11 maart 2004.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 7 maart 2012, 14:52   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De NOS staat niet meer in voor een journalist in Syrië wegens te gevaarlijk. Hij heeft op eigen houtje beslist om te blijven(DWDD gisterenavond).

Of bepaalde beelden echt zijn of niet... kijk naar de gebouwen en dan weet je al voldoende. En de vluchtelingen uit de BBC-opname zijn ook echt. Voor mij is dat al voldoende.

De getuigenis van de vrouwen van een soort executie van mannen en jongens lijkt me ook werkelijk gebeurd te zijn.

Dat er na een periode van vreedzame betogingen nu represailles plaatsvinden van de opstandelingen tegen volgelingen van Assad, verwondert me helemaal niet. Zo gaat het meestal. In wreedheid zullen ze niet onderdoen.

Wat wilt Assad nu nog? Het is toch al lang om zeep. Hij vertraagt het proces alleen maar en veroorzaakt totaal zinloos bloedvergiet dat na zijn vertrek nog eens vertienvoudigd wordt.

De beerput was aan het borrelen en die staat nu open. De echte strijd gaat pas beginnen na zijn vertrek. Net zoals in Joegoeslavië na het vertrek van Tito. Dan zijn alle ondergedompelde frustraties tussen verschillende bevolkingsgroepen naar de oppervlakte gekomen en was er Kosovo, Servië... enfin, iedereen weet toch wat er daar allemaal gebeurd is.

In Egypte en in Libië zijn die verschillende bevolkinsggroepen nu ook een strijd bezig.
Dat hoort erbij. Dat moet indd uitgevochten worden.
Om dat proces nu te vertragen vind ik niet erg snugger.

Assad moet vooraf zeker geweten hebben dat hij niets diende te vrezen van Europa (geen reactie van een Sarcossy die vrij vroeg de opstandelingen in Libië heeft gesteund, op eigen houtje zelfs en het vervolg)). En hij wist dat lang voor China en Rusland hun veto hebben uitgebracht.
Assad wist van in het begin al dat hij door kon gaan.

Hoe dat in elkaar zit... ik vis naar informatie maar vind ze niet meteen. Op het eerste zicht denk ik aan de strategische ligging van Syrië; te dicht bij ...

Na Tunesië, Egypte, Libië en zelfs Jemen, vind ik dit een zeer bizarre situatie.

Terrorristen van Al-Quaeda... dat denk ik voorlopig nog niet.

Afwachten dus. Het is weer een bloederig soapje dat perfect vermeden had kunnen worden.
Ik ben het in grote lijnen met u eens.

Maar of de slachtpartij had kunnen vermeden worden is twijfelachtig, het is bij die Arabische dictators de aard van het beest (what's in a name) .
__________________
Antoon is offline  
Oud 7 maart 2012, 14:55   #48
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Le « journaliste » Paul Conroy, agent opérationnel du MI6
6 mrt 2012
voltairenet.org
En octobre 2011, Mahdi al-Harati a mis en scène en Syrie, un village témoin situé dans la montagne �* la frontière turque. Durant deux mois, il y a reçu des reporters occidentaux pour leur vanter la « révolution » syrienne. Le village est habité par une tribu qui était rémunérée pour jouer des manifestations et poser pour la presse. Al-Harati y a notamment reçu Paul Moreira de Canal Plus et Édith Bouvier du Figaro.
De Al-Qaeda terrorist die gezocht wordt voor de aanslagen in Madrid (11 maart 2004).
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 7 maart 2012, 15:02   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Nr.10, al die knip-en-plak verhalen van u (soms twee keer dezelfde in twee berichten ) veranderen niets aan het feit dat Assad zijn troepen massaal dorpjes en steden aan het bombarderen zijn, en massaal onschuldige mensen folteren en vermoorden, inclusief vrouwen en kinderen.

Bespaar u dus de moeite.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 7 maart 2012 om 15:02.
Antoon is offline  
Oud 7 maart 2012, 15:16   #50
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
23 02 2012 Paul Conroy calling for help from Baba Amr field hospital + English script and Subtitles
upload 23 feb 2012
Paul Conroy (in de video hierboven "journalist" voor the Sunday Times).

(fig.: hieronder op de foto links naast de gezochte Al-Qaeda terrorist)
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 maart 2012 om 15:22.
Nr.10 is offline  
Oud 7 maart 2012, 15:24   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Nr.10, al die knip-en-plak verhalen van u (soms drie keer dezelfde in drie berichten ) veranderen niets aan het feit dat Assad zijn troepen massaal dorpjes en steden aan het bombarderen zijn, en massaal onschuldige mensen folteren en vermoorden, inclusief vrouwen en kinderen.

Bespaar u dus de moeite.
Bespaar u de moeite.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 7 maart 2012 om 15:25.
Antoon is offline  
Oud 7 maart 2012, 15:35   #52
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De NOS staat niet meer in voor een journalist in Syrië wegens te gevaarlijk. Hij heeft op eigen houtje beslist om te blijven(DWDD gisterenavond).

Of bepaalde beelden echt zijn of niet... kijk naar de gebouwen en dan weet je al voldoende. En de vluchtelingen uit de BBC-opname zijn ook echt. Voor mij is dat al voldoende.

De getuigenis van de vrouwen van een soort executie van mannen en jongens lijkt me ook werkelijk gebeurd te zijn.

Dat er na een periode van vreedzame betogingen nu represailles plaatsvinden van de opstandelingen tegen volgelingen van Assad, verwondert me helemaal niet. Zo gaat het meestal. In wreedheid zullen ze niet onderdoen.

Wat wilt Assad nu nog? Het is toch al lang om zeep. Hij vertraagt het proces alleen maar en veroorzaakt totaal zinloos bloedvergiet dat na zijn vertrek nog eens vertienvoudigd wordt.

De beerput was aan het borrelen en die staat nu open. De echte strijd gaat pas beginnen na zijn vertrek. Net zoals in Joegoeslavië na het vertrek van Tito. Dan zijn alle ondergedompelde frustraties tussen verschillende bevolkingsgroepen naar de oppervlakte gekomen en was er Kosovo, Servië... enfin, iedereen weet toch wat er daar allemaal gebeurd is.

In Egypte en in Libië zijn die verschillende bevolkinsggroepen nu ook een strijd bezig.
Dat hoort erbij. Dat moet indd uitgevochten worden.
Om dat proces nu te vertragen vind ik niet erg snugger.

Assad moet vooraf zeker geweten hebben dat hij niets diende te vrezen van Europa (geen reactie van een Sarcossy die vrij vroeg de opstandelingen in Libië heeft gesteund, op eigen houtje zelfs en het vervolg)). En hij wist dat lang voor China en Rusland hun veto hebben uitgebracht.
Assad wist van in het begin al dat hij door kon gaan.

Hoe dat in elkaar zit... ik vis naar informatie maar vind ze niet meteen. Op het eerste zicht denk ik aan de strategische ligging van Syrië; te dicht bij ...

Na Tunesië, Egypte, Libië en zelfs Jemen, vind ik dit een zeer bizarre situatie.

Terrorristen van Al-Quaeda... dat denk ik voorlopig nog niet.

Afwachten dus. Het is weer een bloederig soapje dat perfect vermeden had kunnen worden.
Al dit soort geweld is geen meerwaarde als de situatie de post conflict fase bereikt. Het geweld of misprijzen van wederzijdse groepen zal hierdoor nog lang als een sfeer in de maatschappij blijven hangen.

De geloofwaardigheid van de mediaberichten blijft moeilijk te controleren, en waarschijnlijk zullen alle partijen de media misbruiken voor hun eigen agenda.

Wat we tot nu met zekerheid kunnen vaststellen, is dat men de mogelijkheden voor een interventie (R2P) tot de bescherming van de burgerbevolking serieus heeft beschadigt door de wijze hoe men deze in Libië in de praktijk heeft toegepast. Dit was trouwens ook voorspeld.
zebrapad is offline  
Oud 7 maart 2012, 16:00   #53
Dennis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2012
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Westerse EN Arabische media bedoel je
die 10 tallen andere Syriërs die ook hebben komen spreken over Syrië doch tegen het regime zijn heb jij allemaal NIET gezien zeker, how convient
Dat de Arabische landen momenteel op Syrië zijn kap zitten is gewoon lachwekkend. Bahrein heeft het voorbije jaar net hetzelfde (zij het op veel kleinere schaal) gedaan, Erdogan kan ook beter zijn hand in eigen boezem steken. We zijn de 'aanval' op dat Koerdische dorp eind december nog niet vergeten. Saoedie-Arabië heeft ook geen recht van spreken als dictatuur.
Over de rest van de landen spreek ik mij niet uit omdat ik de situatie niet ken maar ik vermoed dat het daar al niet veel beter is.
Dennis is offline  
Oud 7 maart 2012, 16:11   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Dat de Arabische landen momenteel op Syrië zijn kap zitten is gewoon lachwekkend. Bahrein heeft het voorbije jaar net hetzelfde (zij het op veel kleinere schaal) gedaan, Erdogan kan ook beter zijn hand in eigen boezem steken. We zijn de 'aanval' op dat Koerdische dorp eind december nog niet vergeten. Saoedie-Arabië heeft ook geen recht van spreken als dictatuur.
Over de rest van de landen spreek ik mij niet uit omdat ik de situatie niet ken maar ik vermoed dat het daar al niet veel beter is.
Dat is zo, maar in Syrie loopt het de spuigaten uit.
__________________
Antoon is offline  
Oud 7 maart 2012, 16:40   #55
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Le « journaliste » Paul Conroy, agent opérationnel du MI6
6 mrt 2012
voltairenet.org
En octobre 2011, Mahdi al-Harati a mis en scène en Syrie, un village témoin situé dans la montagne �* la frontière turque. Durant deux mois, il y a reçu des reporters occidentaux pour leur vanter la « révolution » syrienne. Le village est habité par une tribu qui était rémunérée pour jouer des manifestations et poser pour la presse. Al-Harati y a notamment reçu Paul Moreira de Canal Plus et Édith Bouvier du Figaro.
De Al-Qaeda terrorist die gezocht wordt voor de aanslagen in Madrid (11 maart 2004).
Hier, de griet die zogezegd lag te creperen in het Al-Qaeda emiraat van 40 ha. Ze vroeg twee dingen:
  • een staakt-het-vuren: natuurlijk, om de inname van het emiraat te vermijden
  • een aftocht naar Libanon: natuurlijk, evident voor iemand die illegaal in Syrië verblijft
Net als haar toneelstukje werd het toneelstukje van de zogezegde "journalist" van hierboven verspreid in zowat alle mogelijke huiskamers.

Hoe?

(hier komen we in een volgende post op terug, werkelijk hallucinant, de leugens en kuiperijen lopen de spuigaten uit, het fiere onafhankelijke Syrische Volk wordt waarlijk uitgelachen in zijn gezicht, er is geen greintje respect voor de echte Syriërs)
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 maart 2012 om 16:41.
Nr.10 is offline  
Oud 7 maart 2012, 19:52   #56
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Nr.10, al die knip-en-plak verhalen van u (soms twee keer dezelfde in twee berichten ) veranderen niets aan het feit dat Assad zijn troepen massaal dorpjes en steden aan het bombarderen zijn, en massaal onschuldige mensen folteren en vermoorden, inclusief vrouwen en kinderen.

Bespaar u dus de moeite.
soms 2x hetzelfde zeg maar eerder 4 keer ...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 7 maart 2012, 19:55   #57
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Dat de Arabische landen momenteel op Syrië zijn kap zitten is gewoon lachwekkend. Bahrein heeft het voorbije jaar net hetzelfde (zij het op veel kleinere schaal) gedaan, Erdogan kan ook beter zijn hand in eigen boezem steken. We zijn de 'aanval' op dat Koerdische dorp eind december nog niet vergeten. Saoedie-Arabië heeft ook geen recht van spreken als dictatuur.
Over de rest van de landen spreek ik mij niet uit omdat ik de situatie niet ken maar ik vermoed dat het daar al niet veel beter is.
noem jij nu de gehele Arabische liga dictaturen zoals Syrië te gek om los te lopen...
btw Turkije behoort niet tot de liga...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 7 maart 2012, 20:40   #58
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

In het lijfblad van links Nederland ( = Volkskrant) lees ik:
Citaat:
'We hebben het niet door, maar Assad heeft allang gewonnen' Ghassan Dahhan
[...]Zonder dat men het doorheeft, heeft Assad de strijd al deels gewonnen. De internationale gemeenschap heeft op dit moment maar één harde eis: het afdwingen van humanitaire hulp voor de bevolking. Niemand heeft het nog over de eis die tot voor kort het debat over Syrië domineerde: het aftreden van Assad. Een ding is echter zeker: ambassades sluiten, nieuwe economische sancties opleggen, Syrische regeringsfunctionarissen dagvaarden voor het Internationale Strafhof en humanitaire hulp afdwingen zullen Assad niet doen verdwijnen.[...]
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/...gewonnen.dhtml
En over de mogelijkheid van een lang uitgetrokken burgeroorlog is de schrijver pessimistisch
Citaat:
Het leveren van wapens kan de gewapende oppositie nog enige tijd kunstmatig in leven houden, mits deze kan rekenen op geavanceerd antitank- en luchtafweergeschut. De wapens zouden daarnaast op grote schaal moeten worden gedistribueerd. Maar de tijd dringt: Assads leger is met succes alle verzetshaarden langs de Syrische grens met Turkije, Jordanië en Libanon aan het schoonvegen, waardoor de potentiële bevoorradingsroute van wapens wordt afgesneden. Als de rebellen in rap tempo hevige verliezen blijven lijden, blijft er spoedig geen organisatie over waaraan wapens kunnen worden geleverd.
Mahalingam is offline  
Oud 7 maart 2012, 23:15   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
In het lijfblad van links Nederland ( = Volkskrant) lees ik:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/...gewonnen.dhtml
En over de mogelijkheid van een lang uitgetrokken burgeroorlog is de schrijver pessimistisch
Vertrouw geen media van hier die praten over daar. Ze weten niet waarover ze het hebben. Het zijn verdwaasde rioolratten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 9 maart 2012, 00:35   #60
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hier, de griet die zogezegd lag te creperen in het Al-Qaeda emiraat van 40 ha. Ze vroeg twee dingen:
  • een staakt-het-vuren: natuurlijk, om de inname van het emiraat te vermijden
  • een aftocht naar Libanon: natuurlijk, evident voor iemand die illegaal in Syrië verblijft
Net als haar toneelstukje werd het toneelstukje van de zogezegde "journalist" van hierboven verspreid in zowat alle mogelijke huiskamers.

Hoe?

(hier komen we in een volgende post op terug, werkelijk hallucinant, de leugens en kuiperijen lopen de spuigaten uit, het fiere onafhankelijke Syrische Volk wordt waarlijk uitgelachen in zijn gezicht, er is geen greintje respect voor de echte Syriërs)
Hoe?

Qatar > Al-Jazeera > Khaled Abou Saleh
Le jeune Khaled Abou Saleh est le chef de Centre de presse de l’Armée « syrienne » libre. D’après les journalistes qui ont utilisé cette installation, le Centre, placé dans un immeuble vétuste, était équipé de tout le matériel hi-tech nécessaire.
On ne dispose d’aucune information sur les généreux sponsors qui ont offert cette installation dernier cri. Mais on dispose d’une indication lorsque l’on s’intéresse aux activités professionnelles de Khaled Abou Saleh. Le jeune révolutionnaire est lui-même journaliste. Il est correspondant permanent �* Al-Jazeera, qui en outre publie son blog son site internet, et pigiste �* France24, où il apparaît comme collaborateur de la rubrique « Les Observateurs ». Or, ces deux télévisions satellitaires forment l’avant-garde de la propagande de l’OTAN et du CCG pour justifier un changement de régime en Syrie, comme elles le firent pour en justifier un en Libye.

bron
voltairenet.org
« Syrienne » staat er, uiteraard omdat er niets Syrisch aan is.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 maart 2012 om 00:38.
Nr.10 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be