Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2013, 01:03   #21
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Iran gaat de Syrische president Bashar al-Assad met 4000 militairen van de Revolutionaire Garde steunen. Het besluit is volgens de zondageditie van de Britse krant The Independent recent en kort voor de Iraanse presidentsverkiezingen genomen.
tiens tiens eens kijken wat de reacties zijn van de assadlovers op deze BUITENLANDSE huurlingen, na de buitenlandse terroristen van hezbollah nu dit weer...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 17 juni 2013, 01:17   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.129
Standaard

Dag Chipie.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 17 juni 2013, 01:39   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dag Chipie.
meisje toch waarom maakt jij jezelf toch zo belachelijk? Druk op het rode driehoekje of blijf verder afgaan zielige trol
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 17 juni 2013, 06:44   #24
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Hopelijk komen ze het krapuul van hier tegen en maken ze er korte metten mee.
Mosasaurus is offline  
Oud 17 juni 2013, 11:32   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nu een gematigde president verkozen is in Iran doet de oorlogshavikken en hun pers in het westen alsof de president niet veel te zeggen heeft. Onder Ahmadinejad kregen we dat verhaaltje over de onmacht van de president nochtans niet te horen.
Die zit, inderdaad.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 juni 2013, 12:25   #26
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tiens tiens eens kijken wat de reacties zijn van de assadlovers op deze BUITENLANDSE huurlingen, na de buitenlandse terroristen van hezbollah nu dit weer...
Ik denk dat het bericht bij nader inzien hopelijk niet waar zal zijn. Vechtende Revolutionaire Gardisten in Syrië zal leiden tot een explosie van geweld in de gehele regio.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 17 juni 2013, 12:48   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nu een gematigde president verkozen is in Iran doet de oorlogshavikken en hun pers in het westen alsof de president niet veel te zeggen heeft. Onder Ahmadinejad kregen we dat verhaaltje over de onmacht van de president nochtans niet te horen.
Ik zei eerder ook al dat Ahmadinejad geen sleutelfiguur was.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 17 juni 2013, 15:35   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik plaatst het tussen haakjes, want als dit gebeurd is het hek van de dam en rollen alle partijen een groot conflict binnen. Bovendien is en nu een gematige president aan het bewind en het besluit is onder die idioot van een Ahmadinejad
Derk. Is de nieuwe Iraanse president een verbetering. Zo ja, voor wie.
Over welke partijen heb je het.

Derk de Tweede. Jij als langharig Led Zeppelin tuig, ben je na jarenlang nog steeds zo naïef te geloven dat binnenlandse verkiezingen een binnenlands democratisch deficit kunnen oplossen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 17 juni 2013, 15:38   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Die John Lennon blik, inclusief brilleke, en bewegende ketting onderaan, zal er niets aan verbeteren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 17 juni 2013, 15:40   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zei eerder ook al dat Ahmadinejad geen sleutelfiguur was.
Lombas. Volgens mij ben je slimmer. En je weet net zoals ik dat een president in Iran enkel te luisteren heeft naar een geestelijke overheid.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 17 juni 2013, 18:22   #31
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Lombas. Volgens mij ben je slimmer. En je weet net zoals ik dat een president in Iran enkel te luisteren heeft naar een geestelijke overheid.
In het redactioneel commentaar van de NRC wordt er nog eens op gewezen dat in Iran de geestelijk leider het Buitenlandbeleid bepaalt en dat de president dat moet uitvoeren. En verder ondersteunt Iran Assad al lange tijd omdat de Soennieten niet zullen rusten voor voordat ze alle Alawieten en Sjiieten, ketters of ongelovigen dus, hebben uitgemoord, een missie die ze in de dertiende eeuw al op zich genomen hebben. De wapenleveranciers ruiken hun kansen en ze gaan nog goede zaken doen.
Piero is offline  
Oud 17 juni 2013, 19:25   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik denk dat het bericht bij nader inzien hopelijk niet waar zal zijn. Vechtende Revolutionaire Gardisten in Syrië zal leiden tot een explosie van geweld in de gehele regio.
De voornaamste vraag is of die "explosie van geweld" eigenlijk wel vermijdbaar is.
De uit de hand gelopen demografie(een gigantisch reservoir aan kompleet nutteloze jonge mannen),het gebrek aan sociale vooruitgang,het achteruitboerende milieu,de onverschillige politieke strukturen....ja...de druk van "de gestelde lichamen" om hun machtsposities te houden,(onder het mom van het non-geloof).......Sounds Familiar?

yep.....Europa net voor Wereldoorlog 1 was ook zo een snelkookpan.....en het liep fout naar concrete aanleiding van één incidentje in één land.Maar het rommelde al jaren in zowat alle toenmaige landen in Europa en er waren er al wat machtsblokverschuivingen..

Als je te lang het ventiel blokkeert om het gesis niet te horen van een snelkookpan dan ontploft het ding....

...ik zie voor ons,in Europa, geen redenen om nu wat in de buurt te gaan staan.Turkije zit daar tussen en het zit daar goed.
Ik zie nog minder reden om alvast nog het vuur wat op te stoken of met extra gerechten te komen aandraven.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 juni 2013 om 19:31.
kelt is offline  
Oud 17 juni 2013, 19:47   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Lombas. Volgens mij ben je slimmer. En je weet net zoals ik dat een president in Iran enkel te luisteren heeft naar een geestelijke overheid.
Ja? Dat zeg ik toch?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 17 juni 2013, 19:53   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De voornaamste vraag is of die "explosie van geweld" eigenlijk wel vermijdbaar is.
De uit de hand gelopen demografie(een gigantisch reservoir aan kompleet nutteloze jonge mannen),het gebrek aan sociale vooruitgang,het achteruitboerende milieu,de onverschillige politieke strukturen....ja...de druk van "de gestelde lichamen" om hun machtsposities te houden,(onder het mom van het non-geloof).......Sounds Familiar?

yep.....Europa net voor Wereldoorlog 1 was ook zo een snelkookpan.....en het liep fout naar concrete aanleiding van één incidentje in één land.Maar het rommelde al jaren in zowat alle toenmaige landen in Europa en er waren er al wat machtsblokverschuivingen..

Als je te lang het ventiel blokkeert om het gesis niet te horen van een snelkookpan dan ontploft het ding....

...ik zie voor ons,in Europa, geen redenen om nu wat in de buurt te gaan staan.Turkije zit daar tussen en het zit daar goed.
Ik zie nog minder reden om alvast nog het vuur wat op te stoken of met extra gerechten te komen aandraven.
Hela!
Ke Nan is offline  
Oud 17 juni 2013, 21:35   #35
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
...ik zie voor ons,in Europa, geen redenen om nu wat in de buurt te gaan staan.Turkije zit daar tussen en het zit daar goed.
Ik zie nog minder reden om alvast nog het vuur wat op te stoken of met extra gerechten te komen aandraven.
Turkije zit in de NATO, als die zich ook gaan bemoeien moeten wij er ook in springen. Moslim landen horen niet thuis in de NATO, vroeg of laat hebben ze oorlog met andere moslims en dan moeten wij het komen oplossen. Turkije heeft een goeie kans om seculier te worden zoals hier, dat ze daar een werk van maken in plaats van achteruit te gaan!

Laatst gewijzigd door BonBon : 17 juni 2013 om 21:35.
BonBon is offline  
Oud 18 juni 2013, 08:35   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik plaatst het tussen haakjes, want als dit gebeurd is het hek van de dam en rollen alle partijen een groot conflict binnen. Bovendien is en nu een gematige president aan het bewind en het besluit is onder die idioot van een Ahmadinejad
Ze gaan er om Assad's troepen te tonen hoe ze nog sneller en nog massaler burgers kunnen afmaken en volle dorpjes en steden vernietigen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 18 juni 2013, 17:08   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Turkije zit in de NATO, als die zich ook gaan bemoeien moeten wij er ook in springen. Moslim landen horen niet thuis in de NATO, vroeg of laat hebben ze oorlog met andere moslims en dan moeten wij het komen oplossen. Turkije heeft een goeie kans om seculier te worden zoals hier, dat ze daar een werk van maken in plaats van achteruit te gaan!
Als NAVO-bondgenoot Turkije militair aangevallen wordt,dan zijn de NAVO-partners verplicht om hen bij te staan.
Als NAVO-bondgenoot Turkije zich enigszins onzeker voelt ,bijvoorbeeld door een of andere dreiging van raketten,dan zullen NAVO-bondgenoten zien wat er moet gebeuren om de dreiging af te blokken.Dat kan door straaljagers te detacheren,door luchtafweerinstallaties te plaatsen,door fregatten met aanzienlijke luchtafweermogelijkheden naar de regio te zenden ...enfin....mogelijkheden genoeg.

Maar als een NATO-bondgenoot op eigen houtje een oorlogje zou beginnen(iets wat moeilijk te verbergen is..),tegen Syrie bijvoorbeeld,dan vallen die verplichtingen weg.NATO is in essentie GEEN offensief bondgenootschap.....(en ja...er zijn meerdere NATO-partners die dat graag anders zouden zien)

Mooi voorbeeld was toen verleden jaar die Turkse Phantom neergehaald werd door de Syrische luchtafweer.Door onhandigheden in zijn maneuvers zag dit er voor de Syrische luchtafweer beslist als een bedreiging uit en volgde er snelle en dodelijke reaktie...

De Turkse luchtmacht stond alleen ,om de gevolgen van een onhandigheid in eigen rangen te verteren!

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2013 om 17:15.
kelt is offline  
Oud 18 juni 2013, 17:10   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hela!

het was sterker dan mezelf
kelt is offline  
Oud 18 juni 2013, 18:04   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als NAVO-bondgenoot Turkije militair aangevallen wordt,dan zijn de NAVO-partners verplicht om hen bij te staan.
Als NAVO-bondgenoot Turkije zich enigszins onzeker voelt ,bijvoorbeeld door een of andere dreiging van raketten,dan zullen NAVO-bondgenoten zien wat er moet gebeuren om de dreiging af te blokken.Dat kan door straaljagers te detacheren,door luchtafweerinstallaties te plaatsen,door fregatten met aanzienlijke luchtafweermogelijkheden naar de regio te zenden ...enfin....mogelijkheden genoeg.

Maar als een NATO-bondgenoot op eigen houtje een oorlogje zou beginnen(iets wat moeilijk te verbergen is..),tegen Syrie bijvoorbeeld,dan vallen die verplichtingen weg.NATO is in essentie GEEN offensief bondgenootschap.....(en ja...er zijn meerdere NATO-partners die dat graag anders zouden zien)

Mooi voorbeeld was toen verleden jaar die Turkse Phantom neergehaald werd door de Syrische luchtafweer.Door onhandigheden in zijn maneuvers zag dit er voor de Syrische luchtafweer beslist als een bedreiging uit en volgde er snelle en dodelijke reaktie...

De Turkse luchtmacht stond alleen ,om de gevolgen van een onhandigheid in eigen rangen te verteren!
Hoeveel keer is die clausule van wederzijdse bijstand reeds toegepast?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 18 juni 2013, 20:13   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoeveel keer is die clausule van wederzijdse bijstand reeds toegepast?
Het enige wat dat voorbijgestreefde Koude Oorlog-misbaksel doet is niet-leden aanvallen. Afghanistan kan nog met enige bochten als een "defensieve" oorlog worden aanzien vanwege de overduidelijke connectie met 9/11, maar praat zich toch grotendeels goed vanwege het achterlijke regime daar.

Alle andere oorlogen waar de NAVO zich in gooit, hebben met "verdediging van de lidstaten" geen sikkepit te maken.

België zou er goed aan doen er zo snel mogelijk uit te stappen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be