Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2018, 11:58   #21
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet waarom autoconstructeurs dat niet standaard aanbieden. In mijn auto bijvoorbeeld zit er al een sensorcompartiment aan de voorruit voor een auto-rem. Daar kan zonder probleem een dashcam ingebouwd worden (kost nog geen 100 euro).
Zal ook wel iets met wetgeving te maken hebben.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 12:45   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het gebruik van een dashcam niet kunnen. Waar gaan we naartoe als iedereen voor politie begint te spelen en elke overtreding op het internet smijt. Ze zouden een nieuwe wet moeten maken : dashcam in de wagen = verplicht de wagen in het roze spuiten en liefst met grote gele bollen er op
De politie smijt die filmpjes niet op het internet.
De filmer van deze zaak heeft dat ook niet gedaan.

Ik mag op de openbare weg komen. Ik mag daarbij mijn ogen open houden. Ik mag onthouden wat ik zie. Ik mag opschrijven wat ik zie. (maar met het verspreiden van woorden, moet ik beginnen oppassen). Ik mag filmen wat ik zie (maar niet noodzakelijk op het internet zetten).
Ik mag aan de politie alles vertellen wat ik gezien heb. (het recht om een klacht in te dienen; om een aangifte te doen; of gewoon informatie geven ...)

Het is aan de politie en aan het gerecht om de verkeersveiligheid te dienen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 13:41   #23
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Big Brother toestanden samen met jaloezie en leedvermaak van medeburgers zijn gevaarlijke zaken. Een mens zou nog schrik krijgen om buiten te komen. Welkom in 2018 zeker
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 15:20   #24
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.804
Standaard

Ik zie het probleem niet wanneer het gebruikt zou worden als bewijslast bij een ongeval of waar men rechtstreeks betrokken partij is.
Anders kunnen we ook getuigenissen beginnen weren.

Het is een heel ander verhaal wanneer het gebruikt wordt om anderen aan de schandpaal te nagelen of enig andere kwestie waar men geen betrokken partij is, maar slechts observator.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2018, 16:05   #25
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Heb al enkele jaren zo'n ding in de auto en buiten het feit dat eventuele ongevallen (beter) kunnen geanalyseerd worden, heeft zo'n dashcam nog 'n sterke stimulus: (uit de link van Universalia)

"In het Verenigd Koninkrijk, het minst strikte land met betrekking tot dashcams, stellen de verzekeringsmaatschappijen kortingen voor aan klanten in het bezit van een dashcam. Ze zijn van mening dat bestuurders die een dashcam aan boord hebben, voorzichtiger zijn achter het stuur omdat ze ervan bewust zijn dat al hun ritten worden opgenomen!"

Affirmatief.

Noot; mss 'n idee om bv gekende wegpiraten te verplichten een dashcam in hun auto te installeren, die de opnamebeelden tijdens het rijden per direct doorstuurt naar de 'cloud' van de overheid en daar gecontroleerd kunnen worden of de bestuurder zich aan de wegcode houd.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be