Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2016, 21:07   #39801
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Op enkele kilometers van mijn thuis is er een buurt waar redelijk veel Turken wonen. Overal schotelantennes op het dak, gericht op Turkije. Ik zou wel eens willen weten hoe vaak die mensen naar de VRT kijken en betrokken zijn op ons reilen en zeilen . Bijster weinig volgens mij. Met andere woorden, segregatie tot en met. Maar deze segregatie komt dan niet door ons toedoen, zoveel is zeker.
Geen abnormaal verschijnsel, het zelfde wat geëmigreerde Nederlanders en ws ook Belgen meer dan 100 jaar geleden en nu nog steeds al deden
Begin 20e eeuw verschenen 10 tallen Nederlandstalige kranten in de US
Tal van decennia geleden oudere geëmigreerde Nederlanders naar Canada die slecht Nederlands spraken/spreken in bijna volledig Nederlandse gebieden
Met o.a. bakkers die ernaar toe emigreerden en er letterlijk en figuurlijk brood in zagen daar ze graag Nederlands brood aten

Kan ik me wel iets bij voorstellen. In SF kocht ik regelmatig zuurdesembrood daar dit nog te pruimen was.
Koffie destijds een ramp, slootwater, belandde je weer bij Italiaanse restaurants voor een bakkie wat te drinken was.
Voor de rest uitstekend eten, elke nationaliteit is qua eten ruim vertegenwoordigd in de US.

Zelfs de hamburgers, Macdonalds of "een echte". Twee sneden brood met verse tartaar ertussen.
Een biefstuk is een biefstuk (niet zo'n zielig stukkie vlees) met gepofte aardappel en sourcream
Een Mexicaanse burrito koop je een burrito, niet iets wat in Nederland er vaag iets weg van heeft

Winkels die Nederlandse producten verkopen, ook online, doen het tamelijk goed in de US

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 december 2016 om 21:10.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:17   #39802
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Hartstikke leuk debatten, maar dat verandert niets aan de juridische status van het Nederlands. Dat je een andere nationaliteit hebt heeft alleen effect wanneer dit vanuit de Nederlandse wet- en regelgeving verboden is.
Diegene zal bovenal eerst 5 jaar in Nederland gewoond moeten hebben om voor naturalisatie in aanmerking te kunnen komen, ofwel inburgeren
Lastig als je een ex-Nederlander bent en de taal vloeiend spreekt
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:18   #39803
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Geen abnormaal verschijnsel, het zelfde wat geëmigreerde Nederlanders en ws ook Belgen meer dan 100 jaar geleden en nu nog steeds al deden
Begin 20e eeuw verschenen 10 tallen Nederlandstalige kranten in de US
Tal van decennia geleden oudere geëmigreerde Nederlanders naar Canada die slecht Nederlands spraken/spreken in bijna volledig Nederlandse gebieden
Met o.a. bakkers die ernaar toe emigreerden en er letterlijk en figuurlijk brood in zagen daar ze graag Nederlands brood aten

Kan ik me wel iets bij voorstellen. In SF kocht ik regelmatig zuurdesembrood daar dit nog te pruimen was.
Koffie destijds een ramp, slootwater, belandde je weer bij Italiaanse restaurants voor een bakkie wat te drinken was.
Voor de rest uitstekend eten, elke nationaliteit is qua eten ruim vertegenwoordigd in de US.

Zelfs de hamburgers, Macdonalds of "een echte". Twee sneden brood met verse tartaar ertussen.
Een biefstuk is een biefstuk (niet zo'n zielig stukkie vlees) met gepofte aardappel en sourcream
Een Mexicaanse burrito koop je een burrito, niet iets wat in Nederland er vaag iets weg van heeft

Winkels die Nederlandse producten verkopen, ook online, doen het tamelijk goed in de US
Heb familie in Canada, de hang naar Nederland is daar het meest duidelijk bij de tweede generatie. Zij hebben nog wel een klein beetje kennis van de Nederlands taal. De generaties daarna alleen nog maar de scheldwoorden in het Nederlands. Maar de hang naar de molens van Holland, de klompen blijft. Van het hedendaagse Nederland weten ze verder niets of weinig, de interesse is er ook niet.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 december 2016 om 21:28.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:32   #39804
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Diegene zal bovenal eerst 5 jaar in Nederland gewoond moeten hebben om voor naturalisatie in aanmerking te kunnen komen, ofwel inburgeren
Lastig als je een ex-Nederlander bent en de taal vloeiend spreekt
Dat is ook in andere Europese landen zo dacht ik.
Voor Vlamingen die de Nederlandse taal beheersen is het ook lastig, daarom pleit ik ook voor vrijstelling voor Vlamingen voor de taaltoets.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 december 2016 om 21:44.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:37   #39805
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Geen abnormaal verschijnsel, het zelfde wat geëmigreerde Nederlanders en ws ook Belgen meer dan 100 jaar geleden en nu nog steeds al deden
Begin 20e eeuw verschenen 10 tallen Nederlandstalige kranten in de US
Tal van decennia geleden oudere geëmigreerde Nederlanders naar Canada die slecht Nederlands spraken/spreken in bijna volledig Nederlandse gebieden
Met o.a. bakkers die ernaar toe emigreerden en er letterlijk en figuurlijk brood in zagen daar ze graag Nederlands brood aten

Kan ik me wel iets bij voorstellen. In SF kocht ik regelmatig zuurdesembrood daar dit nog te pruimen was.
Koffie destijds een ramp, slootwater, belandde je weer bij Italiaanse restaurants voor een bakkie wat te drinken was.
Voor de rest uitstekend eten, elke nationaliteit is qua eten ruim vertegenwoordigd in de US.

Zelfs de hamburgers, Macdonalds of "een echte". Twee sneden brood met verse tartaar ertussen.
Een biefstuk is een biefstuk (niet zo'n zielig stukkie vlees) met gepofte aardappel en sourcream
Een Mexicaanse burrito koop je een burrito, niet iets wat in Nederland er vaag iets weg van heeft

Winkels die Nederlandse producten verkopen, ook online, doen het tamelijk goed in de US
Eigenlijk is het niet hetzelfde, om de eenvoudige reden dat er door de technologische middelen nu een blijvende band met het land van herkomst kan ontwikkeld worden.

Vroeger emigreerde je als Vlaming bijvoorbeeld naar de VS, naar Canada of, dichter bij huis, naar Wallonië of Frankrijk. Contacten met je thuis van vroeger waren beperkt. Soms heel beperkt. Na verloop sleet dus alles weg.

Nu niet: mensen kunnen dagelijks met elkaar telefoneren (met Skype e.d. kost het zelfs niets meer), ze kunnen dagelijks krant, tv... van hun vroegere moederland volgen. Ook de mobiliteit is enorm gestegen.

Daardoor krijgen we nu een heel andere situatie waarbij mensen zelfs na de derde generatie nog steeds vasthouden aan het land waar hun grootouders ooit vandaan kwamen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:45   #39806
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Heb familie in Canada, de hang naar Nederland is daar het meest duidelijk bij de tweede generatie. Die kennen nog een beetje Nederlands. De generaties daarna alleen nog maar de scheldwoorden in het Nederlands. Maar de hang naar de molens van Holland, de klompen blijft. Van het hedendaagse Nederland weten ze verder niets of weinig, de interesse is er ook niet.
Een vroegere vriend van mij uit, een bakkersfamilie, zijn z'n broers vertrokken naar Canada naar een streek waar hoofdzakelijk ex-Nederlanders van gereformeerde origine wonen. Doen er goede zaken met Nederlands brood verkopen
Wat hem opviel bij diverse bezoeken dat veel eerste generatie geëmigreerden nauwelijks Engels konden. Wanneer noodzakelijk documenten etc sprongen de kinderen eventueel bij.

Ook wel enkele Amerikanen ontmoet van Nederlandse origine in SF. In hun denkbeeld hadden ze een Nederland voor ogen uit de jaren 50/60
Nog gekker, ze propten hun huis vol met van die zooi als molentjes, Delfts blauw. Bij één hing er zelfs een grote foto van Juul

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 december 2016 om 21:45.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:48   #39807
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk is het niet hetzelfde, om de eenvoudige reden dat er door de technologische middelen nu een blijvende band met het land van herkomst kan ontwikkeld worden.

Vroeger emigreerde je als Vlaming bijvoorbeeld naar de VS, naar Canada of, dichter bij huis, naar Wallonië of Frankrijk. Contacten met je thuis van vroeger waren beperkt. Soms heel beperkt. Na verloop sleet dus alles weg.

Nu niet: mensen kunnen dagelijks met elkaar telefoneren (met Skype e.d. kost het zelfs niets meer), ze kunnen dagelijks krant, tv... van hun vroegere moederland volgen. Ook de mobiliteit is enorm gestegen.

Daardoor krijgen we nu een heel andere situatie waarbij mensen zelfs na de derde generatie nog steeds vasthouden aan het land waar hun grootouders ooit vandaan kwamen.
Tja, ze hadden dan ook geen internet destijds, vandaar de vele kranten die uitgegeven werden in het Nederlands
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:50   #39808
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk is het niet hetzelfde, om de eenvoudige reden dat er door de technologische middelen nu een blijvende band met het land van herkomst kan ontwikkeld worden.

Vroeger emigreerde je als Vlaming bijvoorbeeld naar de VS, naar Canada of, dichter bij huis, naar Wallonië of Frankrijk. Contacten met je thuis van vroeger waren beperkt. Soms heel beperkt. Na verloop sleet dus alles weg.

Nu niet: mensen kunnen dagelijks met elkaar telefoneren (met Skype e.d. kost het zelfs niets meer), ze kunnen dagelijks krant, tv... van hun vroegere moederland volgen. Ook de mobiliteit is enorm gestegen.

Daardoor krijgen we nu een heel andere situatie waarbij mensen zelfs na de derde generatie nog steeds vasthouden aan het land waar hun grootouders ooit vandaan kwamen.
Inderdaad kunnen we elkaar wel zien en horen, maar het Engels is bij de meeste nazaten van emigranten de lingua franca. Het is wel opvallend dat de eerste generatie Nederlanders in Canada op hogere leeftijd weer terugvallen naar het Nederlands.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:00   #39809
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Een vroegere vriend van mij uit, een bakkersfamilie, zijn z'n broers vertrokken naar Canada naar een streek waar hoofdzakelijk ex-Nederlanders van gereformeerde origine wonen. Doen er goede zaken met Nederlands brood verkopen
Wat hem opviel bij diverse bezoeken dat veel eerste generatie geëmigreerden nauwelijks Engels konden. Wanneer noodzakelijk documenten etc sprongen de kinderen eventueel bij.

Ook wel enkele Amerikanen ontmoet van Nederlandse origine in SF. In hun denkbeeld hadden ze een Nederland voor ogen uit de jaren 50/60
Nog gekker, ze propten hun huis vol met van die zooi als molentjes, Delfts blauw. Bij één hing er zelfs een grote foto van Juul
Denk in onze ogen redelijk bizar beeld van het Nederland van vandaag met alle ellende van nu. Ze handhaven het liefste het romantische beeld. Nederland als hun nostalgische molentjes en klompen paradijs.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:02   #39810
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dat is ook in andere Europese landen zo dacht ik.
Voor Vlamingen die de Nederlandse taal beheersen is het ook lastig, daarom pleit ik ook voor vrijstelling voor Vlamingen voor de taaltoets.
Meen dat de taaltoets niet verplicht is als aangetoond kan worden een Nederlandstalige school bezocht en afgerond te hebben
Wat wel verplicht zal zijn als Vlaming, onderdeel van inburgering, nationalisatie, evenals voor ex-Nederlanders
Een ex-Nederlander kan wel de vloeiend taal spreken, maar is niet voldoende

Soms hoeft u slechts een deel te doen van het inburgeringsexamen.
Dit is zo wanneer u:

een Certificaat Inburgering Oudkomers heeft, waarop staat dat u voor alle taalonderdelen minimaal niveau 2 heeft gehaald.
Ook moet u een verklaring hebben van de onderwijsinstelling waar u
de taalonderdelen hebt gedaan.
U hoeft voor uw naturalisatie dan alleen nog het onderdeel Kennis Nederlandse Samenleving van het inburgeringsexamen te doen;

– deel I (kennis van staatsinrichting en maatschappij) heeft gehaald van de
naturalisatietoets (zoals die gold tot1 januari 2007). U hoeft de toets Kennis
Nederlandse Samenleving niet meer te maken. U moet de andere onderdelen
van het inburgeringsexamen wel doen;

– een Certificaat Inburgering op grond van de Wet Inburgering Nieuwkomers
(WIN-certificaat) heeft waaruit blijkt dat u voor het onderdeel Maatschappij
Oriëntatie met voor naturalisatie voldoende niveau heeft behaald, maar niet
niveau 2 voor de taalonderdelen.
http://www.regelingen-voorzieningen....10/1024-58.pdf

Uit 2010, geen idee of de eisen afgelopen jaren inmiddels verder aangetrokken zijn
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:15   #39811
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk in onze ogen redelijk bizar beeld van het Nederland van vandaag met alle ellende van nu. Ze handhaven het liefste het romantische beeld. Nederland als hun nostalgische molentjes en klompen paradijs.
Slechts enkele ontmoet, in discussie weet je gewoonweg niet wat je overkomt op zulk een moment.
Of de tijd had stilgestaan, met name nog denkbeelden uit de tijd van de verzuiling.
Zaten tevens bij een Nederlandse vereniging die gezamenlijk Koninginnedag vierden
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:23   #39812
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Even gezocht hoe het er nu voor staat in San Francisco

Koningsdag in San Francisco: in de rij voor haring
https://www.youtube.com/watch?v=hj7YuRT1I90
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:24   #39813
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Slechts enkele ontmoet, in discussie weet je gewoonweg niet wat je overkomt op zulk een moment.
Of de tijd had stilgestaan, met name nog denkbeelden uit de tijd van de verzuiling.
Zaten tevens bij een Nederlandse vereniging die gezamenlijk Koninginnedag vierden
Redelijk bizar beeld dus, we delen dezelfde ervaring......
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 22:50   #39814
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Redelijk bizar beeld dus, we delen dezelfde ervaring......
Die generatie daar dacht nog in termen van protestant versus katholiek
Mijn broer trouwde met een katholiek meisje, wat destijds nog niet echt geaccepteerd was.
Toen ik daar woonde was het inmiddels normale zaak zich niet meer nog druk over te maken (behalve zwaar gereformeerden ws)

In de jaren 80 was voorzichtig al merkbaar dat de oorlog achter ons kwam liggen, hoewel Claus en Beatrix nog wel voor opschudding zorgden
Met name nu zie je het anti-Duitse sentiment gelukkig verdwijnen

Het onderwerp Duitsers viel niet over te discussieren met die gasten
Had destijds een tijdje een Duitse vriendin in de US. In discussie maakte zo'n lul me uit voor landverrader. Te oud om hem op z'n muil te slaan en opgestapt
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 09:07   #39815
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Die generatie daar dacht nog in termen van protestant versus katholiek
Mijn broer trouwde met een katholiek meisje, wat destijds nog niet echt geaccepteerd was.
Toen ik daar woonde was het inmiddels normale zaak zich niet meer nog druk over te maken (behalve zwaar gereformeerden ws)

In de jaren 80 was voorzichtig al merkbaar dat de oorlog achter ons kwam liggen, hoewel Claus en Beatrix nog wel voor opschudding zorgden
Met name nu zie je het anti-Duitse sentiment gelukkig verdwijnen

Het onderwerp Duitsers viel niet over te discussieren met die gasten
Had destijds een tijdje een Duitse vriendin in de US. In discussie maakte zo'n lul me uit voor landverrader. Te oud om hem op z'n muil te slaan en opgestapt
De wereld kan inderdaad snel veranderen.
Nu zijn de Duitsers onze beste bondgenoten in Europa en de Grieken ,Hongaren en Polen,
zijn de boosdoeners.

Laatst gewijzigd door cato : 31 december 2016 om 09:08.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 09:11   #39816
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Op enkele kilometers van mijn thuis is er een buurt waar redelijk veel Turken wonen. Overal schotelantennes op het dak, gericht op Turkije. Ik zou wel eens willen weten hoe vaak die mensen naar de VRT kijken en betrokken zijn op ons reilen en zeilen . Bijster weinig volgens mij. Met andere woorden, segregatie tot en met. Maar deze segregatie komt dan niet door ons toedoen, zoveel is zeker.
Turken integreren niet.
Eigenlijk kun ze beter teruggaan naar hun land van hun dromen en geliefde Erdogan.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 09:58   #39817
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Tja, ze hadden dan ook geen internet destijds, vandaar de vele kranten die uitgegeven werden in het Nederlands
Ja, ter plaatse. En dan begint na verloop van tijd alles uit te slijten, omdat de band met de grotere taalgemeenschap door de afstand begint te lossen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 11:10   #39818
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ter plaatse. En dan begint na verloop van tijd alles uit te slijten, omdat de band met de grotere taalgemeenschap door de afstand begint te lossen.
In zoverre, als we in de toekomst nog ouderwets Sinterklaas met "Zwarte Piet" willen vieren moeten we
op zoek naar geëmigreerde Nederlanders (houden tradities in stand) en mogelijk ook geëmigreerde Belgen

SFDutch Sinterklaas 2012 - Eerste Sessie
https://www.youtube.com/watch?v=yzYGsS3hesQ

Koningsdag kan evt ook
Koningsdag in San Francisco: in de rij voor haring
https://www.youtube.com/watch?v=hj7YuRT1I90

Niet te vergeten, ook Krontjongmuziek en saté
Recap of Dutch King's Day 2014 in San Francisco
https://www.youtube.com/watch?v=TTd-9OtBGBo
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 11:58   #39819
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De wereld kan inderdaad snel veranderen.
Nu zijn de Duitsers onze beste bondgenoten in Europa en de Grieken ,Hongaren en Polen,
zijn de boosdoeners.
De tijden van het Heilige Roomse Rijk der Duitse natie lijken wel teruggekeerd!.☺
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 12:00   #39820
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Turken integreren niet.
Eigenlijk kun ze beter teruggaan naar hun land van hun dromen en geliefde Erdogan.
Ik begrijp ook niet wat ze hier nog zoeken.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be