Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 27 september 2014, 05:47   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Thumbs down "Met zaklamp, slaapzak en 2.000 euro vertrok ik naar Syrië"

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Maandag start in Antwerpen het proces tegen Sharia4Belgium. 46 mensen staan terecht: zij worden ervan verdacht lid te zijn van de terroristische organisatie. Onder hen Jejoen Bontinck (19), de Antwerpenaar die tegen wil en dank uitgroeide tot de bekendste Vlaamse Syriëstrijder. Zijn verhaal, zoals hij dat in zijn ondervragingen aan de terreurspeurders opbiechtte.
Zo zie je maar, straks gaat men daar nog 'helden' van maken ... (iets voor Marvel Comics misschien?)

Duidelijke taal

Citaat:
Jejoen: "Ik ben niet teruggekomen om in de gevangenis te zitten. In Nederland en Frankrijk wordt niemand aangehouden en worden de jongeren geholpen om aan werk te geraken. Ik wil niet meer terug naar Syrië of andere plaatsen waar er oorlog is. Ik wil hier mijn leven opbouwen en normaal functioneren en niet meer zo extreem denken als daarvoor. Misschien wil ik wel een bvba oprichten of zo om iets creatiefs te doen met eten, bijvoorbeeld een halal fastfoodrestaurant. Ik wil verder oprecht zijn in mijn aanbidding van Allah."
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2014 om 05:49.
Universalia is offline  
Oud 27 september 2014, 06:08   #2
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat hij zijn handjes niet van vrouwen kon houden en daarom uit s4b is gebonjoured is nieuw voor me.
Leuk artikel, wanneer krijgt jejoen de kogel in de bus? Heeft de pers stilgestaan bij de impact van dit artikel? Ff namen vernoemen alsof ze uit Jejoens mond kwamen.
Peche is offline  
Oud 27 september 2014, 06:32   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat hij zijn handjes niet van vrouwen kon houden en daarom uit s4b is gebonjoured is nieuw voor me.
Leuk artikel, wanneer krijgt jejoen de kogel in de bus? Heeft de pers stilgestaan bij de impact van dit artikel? Ff namen vernoemen alsof ze uit Jejoens mond kwamen.
Citaat:
Heeft de pers stilgestaan bij de impact van dit artikel?
Doen ze dat, stilstaan bij de impact van een artikel, I doubt it!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 27 september 2014, 06:36   #4
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Mag de politie het verhoor met Jejoen aan de pers meedelen en namrn delen? Of deed Jejoen dat hier zelf?
Peche is offline  
Oud 27 september 2014, 06:56   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mag de politie het verhoor met Jejoen aan de pers meedelen en namrn delen? Of deed Jejoen dat hier zelf?
Wat denk je?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 27 september 2014, 06:59   #6
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De media kennende zal Jejoen van die 100 zinnen maar 5 woorden uitgesproken hebben zoals het gepubliceerd is. En de rest van bronnen zoals politie.
Peche is offline  
Oud 27 september 2014, 07:13   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mag de politie het verhoor met Jejoen aan de pers meedelen en namrn delen? Of deed Jejoen dat hier zelf?
Dit is het verhoor niet.
Dit is een verhaal dat men ons wil ophangen en ik vermoed dat het van zijn vader komt.

Wie het verhaal deftig leest, ziet dat het met haken en ogen aan elkaar hangt en niet kan kloppen.

Jejoen zou als spion bestempeld zijn door IS en daarna wacht zijn gaan lopen aan de controle posten die spionnen en vijanden zou moeten tegenhouden.
Men laat niemand de controle uitvoeren waar men niet 100% op vertrouwd.
Daarnaast heeft IS de vaste gewoonte vermoedelijke spionnen te onthoofden.
Jantje is offline  
Oud 27 september 2014, 08:00   #8
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De media kennende zal Jejoen van die 100 zinnen maar 5 woorden uitgesproken hebben zoals het gepubliceerd is. En de rest van bronnen zoals politie.
Dan kent u wel heel weinig van de media, het is meestal juist andersom.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 27 september 2014, 08:26   #9
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mag de politie het verhoor met Jejoen aan de pers meedelen en namrn delen? Of deed Jejoen dat hier zelf?
Laat ik het zo zeggen, moest iemand die Bontinck ervan beschuldigen een aandachtshoer te zijn, ik zou hem geen ongelijk geven.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 27 september 2014, 10:59   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Het verhaal zelf lijkt me wel geloofwaardig te zijn, hij is geen moslim uit geboorte dus hij denkt wel anders dan zij, om mensen te onthoofden moet je al veel geoefend hebben op schapen.
Ritueel slachten ... oefening baart kunst
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2014 om 10:59.
Universalia is offline  
Oud 27 september 2014, 11:32   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het is pas nadat Foley werd onthoofd dat hij ermee naar buiten kwam dat hij hem gekend heeft. Ik denk eerder dat hij de bewaker van Foley was ipv mede-gevangene.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 27 september 2014, 12:21   #12
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Zo zie je maar, straks gaat men daar nog 'helden' van maken ... (iets voor Marvel Comics misschien?)

Duidelijke taal
Ik heb medelijden met die jongen. Hij heeft ouders die nergens de hand in eigen boezem steken, integendeel, zijn vader misbruikt de situatie van zijn zoon om aandacht, en mogelijk zelfs geld te krijgen, en verkoopt regelrechte toogpraat als grote waarheden.
Zijn moeder is in geen velden of wegen te bekennen.

Ondertussen verwacht hij een voorkeursbehandeling, deze samenleving moet hem werk geven of helpen een restaurant te beginnen, niet dat hij enig diploma heeft, welnee, maar waar de weg voor andere jongeren in dezelfde situatie moeilijk zou zijn, moet voor Jejoen de rode loper uit, hij is immers Syriestrijder...man toch, je kunt je afvragen of het ooit goed komt met die jongen.
alice is offline  
Oud 27 september 2014, 13:01   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

had hij ginder maar gebleven, en zijn vader ook.
Skobelev is offline  
Oud 27 september 2014, 13:41   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Ondertussen verwacht hij een voorkeursbehandeling, deze samenleving moet hem werk geven of helpen een restaurant te beginnen, niet dat hij enig diploma heeft, welnee, maar waar de weg voor andere jongeren in dezelfde situatie moeilijk zou zijn, moet voor Jejoen de rode loper uit, hij is immers Syriestrijder...man toch, je kunt je afvragen of het ooit goed komt met die jongen.
Dat heet "go with the flow".... van alle kanten hoor ik tegenwoordig dat het ONZE (de mijne dus) schuld is dat die sukkelaartjes ( die hier blijkbaar geen gratis onderwijs kregen) geradicaliseerd zijn. Zelfs gisteren nog op TV drie hoofddoeken (of nee, twee die de ongehoofddoekte omsloten) ook nog eens gingen beweren dat het door "racisme" was dat ze gingen strijden in islamland.

Jij zal het wel weten, maar ik las die eerste tekenen al sinds 2002 toen ik op die marokkaanse forums een kijkje ging nemen. toen reeds waren ze er al bezig over het kalifaat dat moest worden opgericht. Maar toen mocht men daar dus niks over zeggen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 27 september 2014, 14:01   #15
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Der Oye Bekijk bericht
Lol, hij is te dom om z'n school af te werken
Die jongens hebben tenminste door dat school bezigheidstherapie is.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline  
Oud 27 september 2014, 15:19   #16
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Het is jammer dat niet meer autochtone jongeren de school laten vallen en gewoon gaan doen wat hen aantrekt. Maar ja, de druk die op hun schouders wordt gelegd door ouders en maatschappij is verschrikkelijk, trek je daar maar eens vanonder.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline  
Oud 27 september 2014, 19:57   #17
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.224
Standaard

De F16's vertrekken niet met een zaklamp, een slaapzak en 2.000 euro op zak. Ze gaan zich nestelen in Jordanië om van daaruit op bombardeermissie te vertrekken. Het Belgische volk heeft mijns inziens het recht te weten waar ieder van die bommen terecht komt. Stuk voor stuk, van de eerste tot de laatste.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 27 september 2014, 20:12   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De F16's vertrekken niet met een zaklamp, een slaapzak en 2.000 euro op zak. Ze gaan zich nestelen in Jordanië om van daaruit op bombardeermissie te vertrekken. Het Belgische volk heeft mijns inziens het recht te weten waar ieder van die bommen terecht komt. Stuk voor stuk, van de eerste tot de laatste.
Gezien de illegaliteit van deze 'actie' gaan ze dat zeker niet aan onze neusjes hangen, zoals velen hier van de noodzaak van geheime operaties overtuigd zijn en dat allemaal uiterst logisch vinden.

De Amerikaanse en zionistische 'we against them'-logica beleeft weer zijn hoogdagen. If you're not with us, you're against us... Het westen valt er weer voor. Wat men met een paar Hollywoodfilmpjes zonder onthoofdingen niet bereiken kan. Als ze dat eerder geweten hadden, dan hadden ze de valse vlag in Syrië niet moeten organiseren. of toch... Misschien moest eerst het chemische spul uit de weg zodat ze nu rustig kunnen bombarderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 28 september 2014, 08:17   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

De Nieuwe Gazet (misschien andere kranten ook, geen idee van) d.d. 27/09/2014 slaagde er zelfs in om twee bladzijden vol te schrijven over de met zaklamp en slaapzak ronddolende verloren ziel ...

Iemand die daar een boodschap aan heeft hoe die zijn levenswandel is, nee toch

Of weten ze echt niet meer wat te schrijven tegenwoordig, dat kan ook best
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 september 2014 om 08:18.
Universalia is offline  
Oud 28 september 2014, 08:19   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De Nieuwe Gazet d.d. 27/09/2014 slaagde er zelfs in om twee bladzijden vol te schrijven over de met zaklamp en slaapzak ronddolende ...

Iemand die daar een boodschap aan heeft hoe die zijn levenswandel is, nee toch

Of weten ze echt niet meer wat te schrijven tegenwoordig, dat kan ook best
Was het een zaklamp op zonne-energie, een manueel generatortje of met wegwerpbatterijen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be