Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2018, 08:49   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nederland bestraft de dieselwagens wel serieus bij aankoop (bpm), totaal andere prijspolitiek als andere EU-landen.

Ze kennen daar een forse dieseltoeslag bij hun bpm of extra bpm diesel:


Koop daar maar eens een zware diesel (bvb een SUV)...

En in 2019 wordt de wegenbelasting of MRB op diesels zonder roetfilter nog maar eens 15% duurder:


En de bestuurders met benzinewagens rijden extra zuinig met die hoge benzineprijs. En zuinigere benzinewagens worden daar veel meer gekocht.
Nederland heeft maar 15% dieselwagens in zijn personenwagenpark een van de minste in gans Europa.



Nederland haalde 21 g CO2/km minder uitstoot bij hun nieuw ingeschreven wagens in 2016 dan Duitsland, ook dankzij het veel hoger electrisch aandeel dan Duitsland. (bron Umweltbundesamt)

Ik weet niet hoe het nu zit maar jaren terug was Nederland toch wel denk ik het land met de meeste lpg wagens op de baan.

In België houden ze zo niet van lpg in de wagen.

Nochtans proper en goedkoop rijden.
Wel een beetje duur om het er in te steken tegenwoordig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 09:06   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het nu zit maar jaren terug was Nederland toch wel denk ik het land met de meeste lpg wagens op de baan.

In België houden ze zo niet van lpg in de wagen.

Nochtans proper en goedkoop rijden.
Wel een beetje duur om het er in te steken tegenwoordig.
LPG staat toch ook op die grafiek Mambo. Of bedoel je CNG?

Maar Nederland heeft ook relatief veel CNG-wagens op aardgas, dat is veel properder als LPG. LPG is namelijk vuiler dan benzine qua luchtkwaliteit. Maar LPG en CNG is ook een eindigend verhaal met de komst van de electrische voertuigen. Er rijden nu meer dan dubbel zoveel electrische personenwagens (incl hybride) als LPG-wagens.

Hier het aantal personenwagens volgens brandstofsoort, evolutie 2012-2018 Nederland, dit maakt alles duidelijker:
http://statline.cbs.nl/Statweb/publi...3=(l-6)-l&VW=T
Personenwagens op:
Benzine: van 6,25 miljoen naar 6,65 miljoen
Diesel: van 1,33 miljoen naar 1,31 miljoen
LPG: van 203.851 naar 132.989

Electrisch: van 70.140 naar 271.785
CNG: van 1.942 naar 9.001

overige/onbekend: van 2.287 naar 3.013

Totaal: van 7.858.712 naar 8.373.244 dit per 1 jan 2012 tot 2018.

De properste wagens kennen dus de grootste groei.
De vuilste omgekeerd. Nederland taxeert dat wel...

Nederland mag eigenlijk het vb van Europa zijn, tesamen met Zwitserland.
België is een van de ergste diesellanden geworden door hun dwaze taxering, veel erger dan D bovendien. Belziek had op hun topjaar 78% nieuwe inschrijvingen dieselwagens (ook door hun "bedrijfswagenvloot"), door de drogreden dat dieselwagens beter voor het milieu zijn. En nu zitten we daar...

Een wat oudere grafiek, vooral de benzinewagens zijn wat zuiniger geworden:


Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2018 om 09:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 10:24   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Na Mazda met de Skyactiv-X op magermengsel, gaat Nissan het op een andere manier proberen met de benzinemotor, een motor met variabele compressieverhouding, in zijn Altima:
http://www.greencarcongress.com/2018...29-altima.html

Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/offici...rossovers-2018

OFFICIEEL: NISSAN ALTIMA IS MIDDELVINGER NAAR CROSSOVERS (2018)

Al is niet enkel de styling een primeur, want onder de kap wordt de 3.5-liter V6 benzine vervangen door een 2.0 viercilinder. "Nou en", zou je denken? Wel, deze viercilinder met 248 bhp is de eerste productiemotor waarbij de compressieratio aangepast kan worden. In mensentaal; de VC-Turbo kan heel 'lui' ontbranden om zuinig voor de dag te komen of net zeer explosief ontbranden om pittig uit de hoek te komen. In geektermen; de motor kan switchen tussen een 8:1 en 14:1 compressieratio.
Andere (Europese) merken hebben dit VC-systeem lang geleden aangekondigd maar nooit in serie gebracht.

Mazda en Nissan - niet toevallig twee Japanners, Japan wil van diesels niets meer weten - gaan dus beide benzine-systemen wel in serie produceren.

Nissan Altima is ook een middelvinger naar SUV of crossover types, die Sedan gaat alvast goed verkopen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:07   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard



Balen voor de ex-CEO van VW.

Laatst gewijzigd door Tavek : 3 mei 2018 om 21:08.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:08   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol Pruit en Sessions die VW aanklagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 21:55   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De enige diesel die ooit op mijn hof komt is (en blijft) mijn old timer tractor en de aftershave in mijn badkamerkast.
Een Porsche?

Met alle respect voor die mensen die een diesel wagen kozen maar mij heeft men het nooit kunnen aanprijzen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 mei 2018 om 21:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 10:42   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

17 % minder dieselwagens ingeschreven in de EU.

In aantallen: 322.622 minder dan in dezelfde periode - 1e kwartaal- vorig jaar.

Citaat:
https://www.tankpro.nl/brandstof/201...en-in-de-lift/

Minder dieselauto’s verkocht in de EU, benzinemodellen in de lift

Gepubliceerd op 04-05-2018 om 11:36

De populariteit van dieselauto’s in de EU neemt flink af. Uit cijfers van de ACEA, de Europese koepel van autofabrikanten, blijkt dat in het eerste kwartaal van 2018 bij 37,9 procent van de nieuwe personenauto’s een dieselmotor onder de kap lag.
Dat is een daling van 17 procent ten opzichte van de eerste drie maanden van vorig jaar.

Benzineauto’s zijn met 55,5 procent van de autoverkopen veruit het meest in trek. Ook elektrisch rijden wint aan populariteit, maar de aantallen blijven laag.

In het eerste kwartaal van 2018 zijn er 1,57 miljoen dieselauto’s verkocht in de Europese Unie, 322.622 minder dan in dezelfde periode vorig jaar. De flinke afname van dieselmodellen werd vooral opgevangen door auto’s met een benzinemotor. In januari, februari en maart steeg de verkoop van nieuwe benzineauto’s met 14,6 procent. Het aantal verkochte benzinemodellen kwam uit op 2,30 miljoen, zo’n 300.000 meer dan in Q1 van 2017.

Meer elektrische auto’s

Ook de verkoop van elektrische auto’s zit in de lift. In de eerste drie maanden van 2018 zijn 69.898 elektrische automodellen verkocht in de Europese Unie, een toename van bijna 50 procent ten opzichte van vorig jaar. Bij dat aantal zijn overigens ook hybrides inbegrepen die met een stekker opgeladen kunnen worden. Het aandeel volledig elektrische auto’s in de EU steeg ten opzichte van 2017 met 0,5 procent, maar blijft met 1,7 procent laag.

Van hybrides zonder stekker werden er in het eerste kwartaal 139.556 op kenteken gezet. Deze auto’s maken gebruik van verschillende technieken, meestal een benzinemotor in combinatie met accu’s die tijdens het rijden worden opgeladen.

Stijging autoverkoop Nederland

In de maand april werden in Nederland 34.290 nieuwe personenauto’s geregistreerd, 17,5 procent meer dan in april 2017. Uit de officiële cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC blijkt dat het verkooptotaal over de eerste vier maanden van dit jaar 169.996 bedraagt, tegen 148.880 in dezelfde periode vorig jaar. Dat is een stijging van 14,2 procent. BOVAG en RAI Vereniging verwachten voor heel 2018 een marktomvang van 430.000 nieuwe auto’s, 3,7 procent meer dan het totaal van 414.538 nieuwe personenauto’s dat in 2017 verkocht werd.

Ook in Nederland zijn benzinemodellen op dit moment meer in trek dan diesels. De meeste auto’s die in 2017 verkocht werden, rijden op benzine, blijkt uit cijfers van BOVAG. Driekwart van de nieuwe automodellen die de showroom verlieten, was uitgerust met een benzinemotor. Het aantal nieuwe dieselauto’s kwam uit op 17,4 procent. Bij een op de twintig nieuw verkochte auto’s ging het om een hybride, 1,9 procent was voorzien van elektrische aandrijving. Aardgas (CNG) en LPG bleven in 2017 steken op 0,3 procent.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2018 om 10:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 21:28   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Er werd in een van de draadjes al opgemerkt,dat dat "Ad-Blue" spuitgedoe ook wel eens nader bekeken mocht worden...

Bij Audi is het ondertussen zover.Audi levert momenteel geen wagens met V6-dieselmotoren meer.....Blijkbaar vermindert de software het inspuiten van Ad-Blue (waardoor niet-correcte uitstootwaardes ontstaan voor wagens die EU6 geklasseerd staan) zodat de voorraad Ad-Blue mee kan tot volgende geplande onderhoudsbeurt.


Het is natuurlijk klant-vriendelijk aan de ene kant,maar aldus verandert een dergelijke wagen van EU6 tot misschien EU3 naarmate de onderhoudsbeurt nadert......

Ik geloof ook niet dat dit de bedoeling was van die "klassementen"

Maar eerlijk gezegd vond ik dat Ad-Blue gedoe altijd al een "pain in the ass" en een opportuniteit tot glorieuze winstnemingen en ,we gaan niet lang moeten wachten,fake Ad-Blue...(water en ureum zijn niet bijzonder duur op zich,maar waar woekerwinst valt te rapen zweven de kraaien al rond)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2018 om 21:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2018, 21:39   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er werd in een van de draadjes al opgemerkt,dat dat "Ad-Blue" spuitgedoe ook wel eens nader bekeken mocht worden...

Bij Audi is het ondertussen zover.Audi levert momenteel geen wagens met V6-dieselmotoren meer.....Blijkbaar vermindert de software het inspuiten van Ad-Blue (waardoor niet-correcte uitstootwaardes ontstaan voor wagens die EU6 geklasseerd staan) zodat de voorraad Ad-Blue mee kan tot volgende geplande onderhoudsbeurt.


Het is natuurlijk klant-vriendelijk aan de ene kant,maar aldus verandert een dergelijke wagen van EU6 tot misschien EU3 naarmate de onderhoudsbeurt nadert......

Ik geloof ook niet dat dit de bedoeling was van die "klassementen"

Maar eerlijk gezegd vond ik dat Ad-Blue gedoe altijd al een "pain in the ass" en een opportuniteit tot glorieuze winstnemingen en ,we gaan niet lang moeten wachten,fake Ad-Blue...(water en ureum zijn niet bijzonder duur op zich,maar waar woekerwinst valt te rapen zweven de kraaien al rond)
Dieseltechnologie is daarom ook uitontwikkeld.

Men gaat nu nog wat rekken met milde hybridesystemen, maar dat is maar tijdelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 08:41   #30
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Benzine omdat ik niet zoveel km meer doe.
Milieuwijs zou men de aankoop van een nieuwe wagen moeten ontraden indien men onder een minimum verreden kilometers per jaar uitkomt.
Voor een aanzienlijk bedrag grondstoffen en energie verbruiken om in de garage te staan lijkt niet echt zinnig.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 09:20   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Milieuwijs zou men de aankoop van een nieuwe wagen moeten ontraden indien men onder een minimum verreden kilometers per jaar uitkomt.
Voor een aanzienlijk bedrag grondstoffen en energie verbruiken om in de garage te staan lijkt niet echt zinnig.
Economisch gezien inderdaad betwistbaar,
maar het confortgevoel is moeilijk in prijs uit te drukken.

Ecologisch: als hij minder verslijt, gaat hij langer mee.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 11:49   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Milieuwijs zou men de aankoop van een nieuwe wagen moeten ontraden indien men onder een minimum verreden kilometers per jaar uitkomt.
Voor een aanzienlijk bedrag grondstoffen en energie verbruiken om in de garage te staan lijkt niet echt zinnig.
ik denk dat jij goed bent om de dictator te worden van een of ander communistisch land, omG
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 11:53   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er werd in een van de draadjes al opgemerkt,dat dat "Ad-Blue" spuitgedoe ook wel eens nader bekeken mocht worden...

Bij Audi is het ondertussen zover.Audi levert momenteel geen wagens met V6-dieselmotoren meer.....Blijkbaar vermindert de software het inspuiten van Ad-Blue (waardoor niet-correcte uitstootwaardes ontstaan voor wagens die EU6 geklasseerd staan) zodat de voorraad Ad-Blue mee kan tot volgende geplande onderhoudsbeurt.


Het is natuurlijk klant-vriendelijk aan de ene kant,maar aldus verandert een dergelijke wagen van EU6 tot misschien EU3 naarmate de onderhoudsbeurt nadert......

Ik geloof ook niet dat dit de bedoeling was van die "klassementen"

Maar eerlijk gezegd vond ik dat Ad-Blue gedoe altijd al een "pain in the ass" en een opportuniteit tot glorieuze winstnemingen en ,we gaan niet lang moeten wachten,fake Ad-Blue...(water en ureum zijn niet bijzonder duur op zich,maar waar woekerwinst valt te rapen zweven de kraaien al rond)

kijk geef eens een bron waar je uw bewering met getallen kunt staven. die addblue valt gewoon stil als de tank leeg is, hij valt stil als je hem vult met water , hij valt stil als de concentratie ureum afwijkt etc.... en je ruikt duidelijk geen roet, en ja ik heb zo'n diesels nog nooit rook/roet zien spuiten... zoals de zalige oude mercedes 200D of lancia kappa of VW Golf 1.6TDI of peugeut dat kon

de nieuwe diesels draaien gewoon 4 x onder de euro6 norm

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 mei 2018 om 11:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 12:01   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk geef eens een bron waar je uw bewering met getallen kunt staven. die addblue valt gewoon stil als de tank leeg is, hij valt stil als je hem vult met water , hij valt stil als de concentratie ureum afwijkt etc.... en je ruikt duidelijk geen roet, en ja ik heb zo'n diesels nog nooit rook/roet zien spuiten... zoals de zalige oude mercedes 200D of lancia kappa of VW Golf 1.6TDI of peugeut dat kon

de nieuwe diesels draaien gewoon 4 x onder de euro6 norm
Ad blue heeft niets te maken met roetdeeltjes enkel NOx.

Je lult weer. Roet ruiken of zien jawadde? Meten doen ze dat wel.

Een robot riekt ook geen uitlaatgassen of toch ?

Citaat:
de nieuwe diesels draaien gewoon 4 x onder de euro6 norm
Leugenaar, je weet nog niet eens waarover het gaat.
https://www.focus.de/auto/news/abgas...d_7404864.html

https://www.stuttgarter-nachrichten....9f37168fa.html

In het Nederlands:
Citaat:
https://www.autobahn.eu/4841/das-kar...ime-afspraken/

Das Kartell: Duitse fabrikanten maakten jarenlang geheime afspraken
Er gaat geen week voorbij zonder nieuws over de Duitse auto-industrie die de kluit belazert. De nieuwste onthulling is er eentje van het formaat '500-ponder': onderlinge afspraken sinds de jaren '90 maakten de weg vrij voor dieselgate.

De afspraken liepen tussen alle grote Duitse fabrikanten: Volkswagen, Audi, Porsche, BMW en Daimler. Alleen Opel maakte geen onderdeel uit van het geheime vergaderclubje, wellicht omdat het al decennia geen echt Duits bedrijf meer was (want toen nog in handen van het Amerikaanse GM).

In de vele geheime meetings - waarbij in totaal zo'n 200 medewerkers betrokken waren - werd volgens Der Spiegel samengespannen op het gebied van techniek, kosten, toeleveranciers, maar ook over de systemen die de uitstoot van diesels regelen. Er werd gesproken over gedetailleerde zaken als de omvang van de AdBlue-tanks (de vloeistof die bij diesels in het uitlaattraject de concentratie aan NOx omlaag brengt). Je zou kunnen zeggen dat destijds de kiem van het dieselschandaal is gelegd. Daarnaast speelden de medewerkers voor de ontspanning tegen elkaar spelletjes Mario Kartel. Nee, grapje, Duitsers ontspannen niet.
Ga nog wat puffertjes verkopen.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2018 om 12:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 13:58   #35
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ad blue heeft niets te maken met roetdeeltjes enkel NOx.

Je lult weer. Roet ruiken of zien jawadde? Meten doen ze dat wel.

Een robot riekt ook geen uitlaatgassen of toch ?

Leugenaar, je weet nog niet eens waarover het gaat.
https://www.focus.de/auto/news/abgas...d_7404864.html

https://www.stuttgarter-nachrichten....9f37168fa.html

In het Nederlands:


Ga nog wat puffertjes verkopen.
Mijn vorige 520d GT kon je aan het uitlaatdeel een klein beetje roet zien .....mijn huidige 520d GT met Ad Bleu zie je niets meer van roet aan het uitlaatstuk ....het blinkt nog als nieuw .
De Benzine Z4 daar zie je ROET aan het uitlaatstuk .....dus diesel is tegenwoordig proper een benzine niet .
Elektrische wagens -> ook niet proper stoten vuil uit op de plaats waar men tegenwoordig elektriciteit produceert ( niet alles is groen geproduceerd )

Als je zegt elektriciteit is groen een natuurlijk product dan is diesel en benzine ook een natuurlijk product het komt ook van de aarde
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 13:59   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Mijn vorige 520d GT kon je aan het uitlaatdeel een klein beetje roet zien .....mijn huidige 520d GT met Ad Bleu zie je niets meer van roet aan het uitlaatstuk ....het blinkt nog als nieuw .
De Benzine Z4 daar zie je ROET aan het uitlaatstuk .....dus diesel is tegenwoordig proper een benzine niet .
Elektrische wagens -> ook niet proper stoten vuil uit op de plaats waar men tegenwoordig elektriciteit produceert ( niet alles is groen geproduceerd )

Als je zegt elektriciteit is groen een natuurlijk product dan is diesel en benzine ook een natuurlijk product het komt ook van de aarde
Wat een gelul.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:30   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180509_03505147

Tsja,als Audi zelf een ganse produktielijn al stillegt,en betreffende "software-afwijking" al zelf aan het Duitse KBA gemeld heeft,waarom zou kelt nog "bronnen om beweringen cijfermatig te staven" moeten geven op het Forum


En we weten het ondertussen,niet alle dieselwagens stoppen als er iets met het Ad-Blue is,waarom zou het ook,het is met software "op te lossen" ......


Voor zover ik begreep was het de bedoeling dat wagens die zonder Ad-Blue vielen of enigerlei ander probleem bij zichzelf detecteerden allerlei waarschuwingen gaven aan de bestuurder,bepaalde topprestaties niet meer konden leveren,(zeker NIET "stilvallen"),en vanaf een bepaald onaanvaardbaar niveau niet meer opgestart konden worden....

niet dus.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2018 om 14:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 15:04   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180509_03505147

Tsja,als Audi zelf een ganse produktielijn al stillegt,en betreffende "software-afwijking" al zelf aan het Duitse KBA gemeld heeft,waarom zou kelt nog "bronnen om beweringen cijfermatig te staven" moeten geven op het Forum


En we weten het ondertussen,niet alle dieselwagens stoppen als er iets met het Ad-Blue is,waarom zou het ook,het is met software "op te lossen" ......


Voor zover ik begreep was het de bedoeling dat wagens die zonder Ad-Blue vielen of enigerlei ander probleem bij zichzelf detecteerden allerlei waarschuwingen gaven aan de bestuurder,bepaalde topprestaties niet meer konden leveren,(zeker NIET "stilvallen"),en vanaf een bepaald onaanvaardbaar niveau niet meer opgestart konden worden....

niet dus.....
Lap, zelfs de nagelnieuwe diesels die nog altijd blijven sjoemelen, de lakse controles of homologaties laten dat ook toe, maar nu de schrik erin zit gepakt te worden door serieuze testorganisaties, gaan ze zichzelf aangeven, hoe heet zoiets?

Hopelijk lezen de forummers dit eens goed: (anders blijft dat gelul maar duren)

Volgens Der Spiegel gaat het om wagens die voldoen aan de meest recente Euro 6-norm. Die wagens zijn uitgerust met een zogenaamde SCR-katalysator voor reiniging van stikstofoxiden. Die heeft voor een goede werking AdBlue nodig, een oplossing van ureum, waarvoor in de wagen een extra tank voorzien is. AdBlue wordt in de uitlaatstroom geïnjecteerd en zorgt ervoor dat de stikstofoxiden omgezet worden naar onschadelijke stikstof en waterdamp.

Opdat een klant zelf geen AdBlue zou moeten bijvullen, maar dat kan gebeuren bij de eerstvolgende servicebeurt in de werkplaats, zou Audi er met software voor gezorgd hebben dat de inspuiting van de reinigingsvloeistof op een bepaald moment sterk verminderd wordt. Gedurende de periode dat de toevoer van AdBlue verlaagd wordt, functioneert de SCR-katalysator niet of nauwelijks. Het giftige gas ontsnapt dan in hoge concentraties uit de uitlaat.


En die V6-diesels worden ook bij VW en Porsche gebruikt...

Die software kan heel simpel zijn, het meet gewoon de hoeveelheid adblue in de tank, vanaf een zeker peil dat kan ook meer dan 50% zijn, wordt de ingespoten hoeveelheid drastisch verminderd zodat de klant -ook bij snel gereden kms - steeds ruim het inspectie-interval haalt waar sowieso altijd tot 100% bijgevuld wordt.

Uiteraard worden zulke wagens altijd gehomologeerd bij volle of bijna volle adbluereservoir, en ook voor te testen zorgen ze er wel voor dat het reservoir goed gevuld is. Of net van de inspectie komt.
Bijna niemand gaat dat kunnen ontdekken, maar nu weet men er ondertussen wel het fijne van...

Voor een dubbel zo groot reservoir heeft men die plaats nodig in de wagen, heeft men die niet tja... Of men halveert de inspectie-interval maar dat gaat de klant ook niet graag zien... En wie gaat nu nog zelf zijn adblue willen bijvullen als niemand erom vraagt, ook de boordcomputer niet?

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2018 om 15:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 18:44   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een tweede auto deels op kosten van de belastingsbetaler, je zou goed gek zijn als je het niet deed, dat de meeste van die belastingsbetalers, ook de beterverdieners zich er geen kunnen permiteren is maar een detail, dat ze het toejuichen extreme domheid.
Is een Leaf bijvoorbeeld als tweede wagen niet bereikbaar voor die "beterverdieners" die u ter sprake brengt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 21:12   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Mijn vorige 520d GT kon je aan het uitlaatdeel een klein beetje roet zien .....mijn huidige 520d GT met Ad Bleu zie je niets meer van roet aan het uitlaatstuk ....het blinkt nog als nieuw .
De Benzine Z4 daar zie je ROET aan het uitlaatstuk .....dus diesel is tegenwoordig proper een benzine niet .
Elektrische wagens -> ook niet proper stoten vuil uit op de plaats waar men tegenwoordig elektriciteit produceert ( niet alles is groen geproduceerd )

Als je zegt elektriciteit is groen een natuurlijk product dan is diesel en benzine ook een natuurlijk product het komt ook van de aarde
Zuch deze zever weer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be