Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2022, 08:11   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard Uantwerpen schorst 2 medewerkers wegens mening jeugd bij Joden en Moslim

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...re-uitspraken/

Ik heb het gesprek beluisterd. Het werd zonder hun toestemming opgenomen. Het werd zonder hun toestemming gedeeld op sociale media.

Wat er bij mij niet ingaat is dat een naschools debat bij het onderwijspersoneel over de problematiek van de taalachterstand bij doelgroepen blijkbaar niet kan anno 2022.

Meningen kunnen verschillen. De pedagogische instructies die van overhand worden doorgegeven mogen blijkbaar niet geïnterpreteerd of in vraag worden gesteld buiten de schooluren.



De rector biedt ook zelf zijn verontschuldigingen aan. Hij herhaalt dat "de universiteit zich oprecht en positief engageert naar alle studenten en personeelsleden toe" en daarin nu "een versnelling hoger" wil schakelen. De universiteit werkt aan een "welzijnsactieplan" en een "handelingskader".

Zo zal de universiteit bekijken welke opleidingen verplicht moeten zijn voor (groepen van) medewerkers. Het kan dan gaan over bijscholingen rond inclusief lesgeven of vooroordelen op de werkvloer. Ten tweede werkt de universiteit aan een gedragscode voor personeel en studenten. De universiteit wil ook het overleg tussen studenten en personeel versterken rond thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie. En ten slotte zullen de procedures die gevolgd worden bij het aanpakken van grensoverschrijdend gedrag verbeterd worden.

"Laten we deze zomer allen de tijd nemen om grondig te reflecteren. Ik kom hier bij de start van het academiejaar zeer zeker op terug", sluit rector Van Goethem af.


Eerst dienen de medewerkers ontdaan te worden van hun eigen capaciteit om te reflecteren, geïndoctrineerd te worden door het bon ton denken uitgedokterd door de Maco's ( Maatschappelijk correcten) en dan pas mogen ze deelnemen aan het overleg met studenten over thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie.

Dergelijke machtsinbreuk op het recht tot vrijdenken doet denken aan de inburgeringskampen in Xichang.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 09:59   #2
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Fout van de Belgen, de Belgische regering en de Belgische leerkrachten en Professoren en Belgische studenten.
Ze hebben geen van allen begrepen dat inburgering wil zeggen dat zij zich moeten aanpassen en begrip tonen voor de buitenlanders.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 10:06   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Wederzijds respect verstaan die Marokkanen al 50jaar niet.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 juni 2022 om 10:06.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 10:18   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.269
Standaard

"Inclusief lesgeven" is "laat studenten aanmodderen zoals ze willen en hou uw bek" ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 11:21   #5
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Het is idd stuitend dat anno 2022 zulk gesprek niet kan.
Het is stuitend dat mensen voor zo'n banaliteit worden geschorst.
Ik kan niet akkoord gaan dat mensen voor het op die, beleefde, manier uiten van hun mening worden gesanctioneerd.

De UA ontmaskert zichzelf als een zeer bekrompen, bedompt en anti-vrije menings-provincie-universiteitje van mijn voeten.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 12:24   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Het is lachwekkend en tevens om te huilen.

Er is hoegenaamd niets mis met wat de professor in kwestie observeert en uit. De Joden zijn een gesloten gemeenschap waarmee me nauwelijks problemen heeft en anderzijds zijn er wel heel wat problemen met jongeren van Noord-Afrikaanse origine.

Misschien dat de UA eens had kunnen uitvissen of de betreffende jongeren waar het over gaat in dit gesprek al dan niet van Noord-Afrikaanse origine waren?

Wellicht is dat het geval en zegt de professor dus gewoon zoals de feiten zijn.
Al zullen die wel niet politiek correct zijn en laat net daar het schoentje knellen.

De waarheid mag blijkbaar niet gezegd worden. Het is ver gekomen.

...

Dit is een non issue, de schorsing is wel een issue.

Doet me ook denken aan de leraar die onbedoeld zei dat er een neger in beeld kwam tijdens een online les en hij hiermee, een mega prul dus, zowaar het journaal haalt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 12:46   #7
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De UA ontmaskert zichzelf als een zeer bekrompen, bedompt en anti-vrije menings-provincie-universiteitje van mijn voeten.
Onder zijn voorganger, wijlen Alain Verschoren, was de UA al vervaarlijk aan het overhellen; onder Van Goethem kapseist ze.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 12:57   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is lachwekkend en tevens om te huilen.

Er is hoegenaamd niets mis met wat de professor in kwestie observeert en uit. De Joden zijn een gesloten gemeenschap waarmee me nauwelijks problemen heeft en anderzijds zijn er wel heel wat problemen met jongeren van Noord-Afrikaanse origine.

Misschien dat de UA eens had kunnen uitvissen of de betreffende jongeren waar het over gaat in dit gesprek al dan niet van Noord-Afrikaanse origine waren?

Wellicht is dat het geval en zegt de professor dus gewoon zoals de feiten zijn.
Al zullen die wel niet politiek correct zijn en laat net daar het schoentje knellen.

De waarheid mag blijkbaar niet gezegd worden. Het is ver gekomen.

...

Dit is een non issue, de schorsing is wel een issue.

Doet me ook denken aan de leraar die onbedoeld zei dat er een neger in beeld kwam tijdens een online les en hij hiermee, een mega prul dus, zowaar het journaal haalt.
Zo ver is het dus gekomen, geschorst worden om de waarheid te zeggen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 13:06   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is idd stuitend dat anno 2022 zulk gesprek niet kan.
Het is stuitend dat mensen voor zo'n banaliteit worden geschorst.
Ik kan niet akkoord gaan dat mensen voor het op die, beleefde, manier uiten van hun mening worden gesanctioneerd.

De UA ontmaskert zichzelf als een zeer bekrompen, bedompt en anti-vrije menings-provincie-universiteitje van mijn voeten.
Kortom, de standaard Belgische universiteit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 14:01   #10
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kortom, de standaard Belgische universiteit.
One-trick-ponys zijn vermoeiend
geeuw
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 14:07   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is idd stuitend dat anno 2022 zulk gesprek niet kan.
Het is stuitend dat mensen voor zo'n banaliteit worden geschorst.
Ik kan niet akkoord gaan dat mensen voor het op die, beleefde, manier uiten van hun mening worden gesanctioneerd.

De UA ontmaskert zichzelf als een zeer bekrompen, bedompt en anti-vrije menings-provincie-universiteitje van mijn voeten.
Als men natuurlijk iedereen die voor zulk afglijden waarschuwt "nazi" en "fascist" noemt, en daar cordonnetjes rond legt, tja, dan bekomt men wat men programmeerde he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 17:12   #12
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Onder zijn voorganger, wijlen Alain Verschoren, was de UA al vervaarlijk aan het overhellen; onder Van Goethem kapseist ze.
Van Goethem moet nog 2 jaar en kan niet meer verkozen worden.
De man bereidt zich nu reeds voor op een baantje in de politiek!
Daarom dat hij zich laat meedrijven met de wind van de woke-beweging.
Benieuwd voor welke partij.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 30 juni 2022 om 17:19.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 17:24   #13
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.066
Standaard

Een interessant artikel in dit verband.


Citaat:
De beangstigende evolutie van de woke-cultuur.
https://trends.knack.be/economie/bel...eck=1656606090
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 18:11   #14
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Verstikken moeten we.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 30 juni 2022 om 18:12.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 18:29   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...re-uitspraken/

Ik heb het gesprek beluisterd. Het werd zonder hun toestemming opgenomen. Het werd zonder hun toestemming gedeeld op sociale media.

Wat er bij mij niet ingaat is dat een naschools debat bij het onderwijspersoneel over de problematiek van de taalachterstand bij doelgroepen blijkbaar niet kan anno 2022.

Meningen kunnen verschillen. De pedagogische instructies die van overhand worden doorgegeven mogen blijkbaar niet geïnterpreteerd of in vraag worden gesteld buiten de schooluren.



De rector biedt ook zelf zijn verontschuldigingen aan. Hij herhaalt dat "de universiteit zich oprecht en positief engageert naar alle studenten en personeelsleden toe" en daarin nu "een versnelling hoger" wil schakelen. De universiteit werkt aan een "welzijnsactieplan" en een "handelingskader".

Zo zal de universiteit bekijken welke opleidingen verplicht moeten zijn voor (groepen van) medewerkers. Het kan dan gaan over bijscholingen rond inclusief lesgeven of vooroordelen op de werkvloer. Ten tweede werkt de universiteit aan een gedragscode voor personeel en studenten. De universiteit wil ook het overleg tussen studenten en personeel versterken rond thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie. En ten slotte zullen de procedures die gevolgd worden bij het aanpakken van grensoverschrijdend gedrag verbeterd worden.

"Laten we deze zomer allen de tijd nemen om grondig te reflecteren. Ik kom hier bij de start van het academiejaar zeer zeker op terug", sluit rector Van Goethem af.


Eerst dienen de medewerkers ontdaan te worden van hun eigen capaciteit om te reflecteren, geïndoctrineerd te worden door het bon ton denken uitgedokterd door de Maco's ( Maatschappelijk correcten) en dan pas mogen ze deelnemen aan het overleg met studenten over thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie.

Dergelijke machtsinbreuk op het recht tot vrijdenken doet denken aan de inburgeringskampen in Xichang.
Ik lees dat de beelden en het gesprek illegaal werden verspreid.
Triestig dat de twee medewerkers hiervoor moeten boeten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 19:02   #16
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Wat me ook opvalt is het slordige Nederlands met typerende lage woordenschat. Dat in een universiteit. De lat kan op veel vlakken best hoger.

Niet het hoofdpunt hier, maar het valt wel op.

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juni 2022 om 19:03.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 19:20   #17
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Kan er geen boycot van de UA georganiseerd worden?
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 19:42   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Zelfs boeboe JaJa vindt het een brug of twee te ver, op twitter:

Citaat:
Dyab Abou Jahjah
@Aboujahjah
Een gesprek had voldoende geweest. Dit lijkt te veel op ideologisch heropvoeding. Niet ok!
"In overleg met Unia en het Hannah Arendt Instituut worden ze in professionele trajecten betrokken waarbij men nagaat hoe het vertrouwen zou kunnen worden hersteld."
Persoonlijk vind ik dat het gesprek zou moeten gaan als volgt:
ge moogt uw mening zeggen, maar ge moet weten waar, wanneer ... Nu heb je het "bedrijf" schade aangericht volgens mij, dus zeg in de sociale media maar eens duidelijk dat je geen racistische bedoelingen had. Case closed.

(hetzelfde met die sportjournalist. Als ge vuile praat verkoopt over uw "klanten", dan moet ge maar zorgen dat dat niet op de grote markt uitgesmeerd kan worden.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 19:50   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat me ook opvalt is het slordige Nederlands met typerende lage woordenschat. Dat in een universiteit. De lat kan op veel vlakken best hoger.

Niet het hoofdpunt hier, maar het valt wel op.
Dialectgenoten in gesprek hé
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2022, 20:04   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...re-uitspraken/

Ik heb het gesprek beluisterd. Het werd zonder hun toestemming opgenomen. Het werd zonder hun toestemming gedeeld op sociale media.

Wat er bij mij niet ingaat is dat een naschools debat bij het onderwijspersoneel over de problematiek van de taalachterstand bij doelgroepen blijkbaar niet kan anno 2022.

Meningen kunnen verschillen. De pedagogische instructies die van overhand worden doorgegeven mogen blijkbaar niet geïnterpreteerd of in vraag worden gesteld buiten de schooluren.



De rector biedt ook zelf zijn verontschuldigingen aan. Hij herhaalt dat "de universiteit zich oprecht en positief engageert naar alle studenten en personeelsleden toe" en daarin nu "een versnelling hoger" wil schakelen. De universiteit werkt aan een "welzijnsactieplan" en een "handelingskader".

Zo zal de universiteit bekijken welke opleidingen verplicht moeten zijn voor (groepen van) medewerkers. Het kan dan gaan over bijscholingen rond inclusief lesgeven of vooroordelen op de werkvloer. Ten tweede werkt de universiteit aan een gedragscode voor personeel en studenten. De universiteit wil ook het overleg tussen studenten en personeel versterken rond thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie. En ten slotte zullen de procedures die gevolgd worden bij het aanpakken van grensoverschrijdend gedrag verbeterd worden.

"Laten we deze zomer allen de tijd nemen om grondig te reflecteren. Ik kom hier bij de start van het academiejaar zeer zeker op terug", sluit rector Van Goethem af.


Eerst dienen de medewerkers ontdaan te worden van hun eigen capaciteit om te reflecteren, geïndoctrineerd te worden door het bon ton denken uitgedokterd door de Maco's ( Maatschappelijk correcten) en dan pas mogen ze deelnemen aan het overleg met studenten over thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie.

Dergelijke machtsinbreuk op het recht tot vrijdenken doet denken aan de inburgeringskampen in Xichang.
Voor Jodenhaters en makakkenhaters is er geen plaats in UAntwerpen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be