Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Moeten we houtkachels verbieden?
Ja. 7 29,17%
Neen. 9 37,50%
Enkel toelaten als ze aan veel strengere regels voldoen. 6 25,00%
Ik heb uit mijzelf al warm genoeg. 2 8,33%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2018, 11:49   #261
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok

+35 he, dan moet je die uitleggen die dingen
Geeft niets. Ik wil ook best je pamper verschonen als het moet. Ben immers een goed mens.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 11:57   #262
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Geeft niets. Ik wil ook best je pamper verschonen als het moet. Ben immers een goed mens.
dat zou in theorie toch nog een dertigtal jaar moeten duren en ik heb voorbereidingen getroffen mocht ik daar in de buurt komen, geen paniek.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 11:59   #263
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zou in theorie toch nog een dertigtal jaar moeten duren en ik heb voorbereidingen getroffen mocht ik daar in de buurt komen, geen paniek.
Ik hoop ook voor je dat het nog minstens 30 jaar mag duren. Afhankelijkheid van andere als volwassen persoon is een van de meest vervelende confrontaties in ons leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:00   #264
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En waarom is 55 veel te vroeg om op pensioen te gaan?

Als ge tussen die leeftijd en de wettelijke pensioenleeftijd geen werkloosheidsuitkering geniet zie ik het probleem niet.

Ik mik ten andere op 58... dan is de hypotheek al 6 jaar afbetaald en heb ik een hoop geld kunnen opzij zetten.
Op mijn 60 komen de werkgevers-groepsverzekeringen vrij en dan is het maar 5 jaar meer tot mijn wettelijk pensioen.

Gaat u mij stoppen niks te doen?
Ik vind het een zonde indien competente 55 plussers er de brui aan geven gewoon omdat ze het niet meer nodig hebben.

Dat de job hun niet meer zo aanstaat ken ik best begrijpen. Maar word dan zelfstandige en onderneem iets.

Het is trouwens aangetoond dat mensen die langer werken ook langer leven.

Ik zal het zelf proberen vol te houden tot ik 70 ben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:04   #265
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik hoop ook voor je dat het nog minstens 30 jaar mag duren. Afhankelijkheid van andere als volwassen persoon is een van de meest vervelende confrontaties in ons leven.
ik ben niet van plan om het ooit zover te laten komen. dan heeft het hier voor mij geen enkele meerwaarde meer.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 maart 2018 om 12:04.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:06   #266
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben niet van plan om het ooit zover te laten komen. dan heeft het hier voor mij geen enkele meerwaarde meer.
Pas op met wat je zegt. De kans is redelijk groot dat je op dat moment anders denkt. Willen leven is essentieel voor de mens. Je moet wel heel, heel diep in een afgrond zitten wil je daar een einde aan maken. En zelfs dan is het vaak niets meer dan een schreeuw om hulp.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:31   #267
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Pas op met wat je zegt. De kans is redelijk groot dat je op dat moment anders denkt. Willen leven is essentieel voor de mens. Je moet wel heel, heel diep in een afgrond zitten wil je daar een einde aan maken. En zelfs dan is het vaak niets meer dan een schreeuw om hulp.
ik ben daar nogal rationeel in.
en ik denk eigenlijk dat wel meer mensen dat zijn, maar dat velen zichzelf tegen laten houden door praktische beslomeringen, angst voor pijn of angst voor trauma aan derden.
maar dat zijn dingen die in deze tijden van internet, vrije informatie en met een beetje logisch denken en rationeel plannen allemaal makkelijk te vermijden zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 12:47   #268
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind het een zonde indien competente 55 plussers er de brui aan geven gewoon omdat ze het niet meer nodig hebben.

Dat de job hun niet meer zo aanstaat ken ik best begrijpen. Maar word dan zelfstandige en onderneem iets.

Het is trouwens aangetoond dat mensen die langer werken ook langer leven.

Ik zal het zelf proberen vol te houden tot ik 70 ben.
Maar dat is niet de bedoeling hé. Hoe vroeger je, eens pensioengerechtigd, de pijp uit gaat hoe liever ze het hebben.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 13:22   #269
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je leest me niet goed, Profiteur mag dat doen! maar hij moet leven met het stigma van profiteur, klaploper, nietsnut, parasiet en uitzuiger ALS hij dat doet. ik heb daar geen probleem mee dan.
Deert mij zeker niet. Maar ik ben al enkele weken dat in de nabije vriendenkring aan het zeggen dat ik ontslagen ben en binnenkort van het systeem ga profiteren. En ik krijg enkel maar positieve reacties. Sommigen lachen er wel eens mee maar allemaal zeggen ze wel dat ze het ook zouden doen moesten ze kunnen. Niemand heeft het woord profiteur, klaploper, nietsnut of wat dan ook gebruikt.

Ik zit momenteel in opzegtermijn en ik denk wel dat ik alle dagen thuis zitten snel zal beu zijn. Dus waarschijnlijk zal ik wel sneller dan ik zelf denk weer met iets bezig zijn. Misschien ergens halftijds iets doen? Misschien eens nadenken om zelfs iets te starten? Of gecombineerd halftijds werken en een bijberoep? Ik zit nog enkele maanden inmijn opzegtermijn dus het is momenteel nog genieten van het leven zonder stress en werkdruk.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 13:32   #270
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Deert mij zeker niet. Maar ik ben al enkele weken dat in de nabije vriendenkring aan het zeggen dat ik ontslagen ben en binnenkort van het systeem ga profiteren. En ik krijg enkel maar positieve reacties. Sommigen lachen er wel eens mee maar allemaal zeggen ze wel dat ze het ook zouden doen moesten ze kunnen. Niemand heeft het woord profiteur, klaploper, nietsnut of wat dan ook gebruikt.

Ik zit momenteel in opzegtermijn en ik denk wel dat ik alle dagen thuis zitten snel zal beu zijn. Dus waarschijnlijk zal ik wel sneller dan ik zelf denk weer met iets bezig zijn. Misschien ergens halftijds iets doen? Misschien eens nadenken om zelfs iets te starten? Of gecombineerd halftijds werken en een bijberoep? Ik zit nog enkele maanden inmijn opzegtermijn dus het is momenteel nog genieten van het leven zonder stress en werkdruk.
tja, Vlamingen he, t zit echt niet in hun aard om je in je gezicht de waarheid te zeggen

ik hoor het al, je draait ook al bij ... wellicht aan t werk vanaf dag 1 dat je opzegtermijn op is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 13:35   #271
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik lig er alleszins niet van wakker hoe men mij bekijkt en wat ik na de opzegtermijn nog wel of niet zal gaan doen. Ik zal het hier laten weten als het zover is
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 13:37   #272
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik lig er alleszins niet van wakker hoe men mij bekijkt en wat ik na de opzegtermijn nog wel of niet zal gaan doen. Ik zal het hier laten weten als het zover is
mijn gok is dat je t geprobeerd hebt, hier (en bij je sociale) contacten stoer hebt willen verkopen, maar dat de aard vh beestje en de wil om nuttig bezig te zijn het toch zal winnen en dat je je uiteindelijk ook wel weer terug zal laten pluimen door de fiscus. maar ik ben benieuwd!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 14:52   #273
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Deert mij zeker niet. Maar ik ben al enkele weken dat in de nabije vriendenkring aan het zeggen dat ik ontslagen ben en binnenkort van het systeem ga profiteren. En ik krijg enkel maar positieve reacties. Sommigen lachen er wel eens mee maar allemaal zeggen ze wel dat ze het ook zouden doen moesten ze kunnen. Niemand heeft het woord profiteur, klaploper, nietsnut of wat dan ook gebruikt.

Ik zit momenteel in opzegtermijn en ik denk wel dat ik alle dagen thuis zitten snel zal beu zijn. Dus waarschijnlijk zal ik wel sneller dan ik zelf denk weer met iets bezig zijn. Misschien ergens halftijds iets doen? Misschien eens nadenken om zelfs iets te starten? Of gecombineerd halftijds werken en een bijberoep? Ik zit nog enkele maanden inmijn opzegtermijn dus het is momenteel nog genieten van het leven zonder stress en werkdruk.
Het is natuurlijk het ideale moment om een product in elkaar proberen te steken. Als je dan toch ir. bent.

Dit is niet werken want er zijn geen inkomsten. Eenmaal de opzeg achter de rug is lanceer je het product. Ik zou weten wat doen in die 28 maanden in elk geval, en het zou geen hout halen zijn voor mijn kachel.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 14:55   #274
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is natuurlijk het ideale moment om een product in elkaar proberen te steken. Als je dan toch ir. bent.

Dit is niet werken want er zijn geen inkomsten. Eenmaal de opzeg achter de rug is lanceer je het product. Ik zou weten wat doen in die 28 maanden in elk geval, en het zou geen hout halen zijn voor mijn kachel.
Ingenieurs ontsla je op dit moment niet. Ze zijn schaars. En gewild.

Ik vermoed dat zijn mentaliteit problematisch was. En dat zien we hier ook terug op dit forum.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 15:47   #275
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind het een zonde indien competente 55 plussers er de brui aan geven gewoon omdat ze het niet meer nodig hebben.
Plaats maken voor een competente jongere op de arbeidsmarkt, toch goed van me nietwaar.
Citaat:
Dat de job hun niet meer zo aanstaat ken ik best begrijpen. Maar word dan zelfstandige en onderneem iets.
Da's niet aan iedereen gegeven.
Citaat:
Het is trouwens aangetoond dat mensen die langer werken ook langer leven.
Het is een gegeven dat mensen die zich nuttig bezig houden langer leven. Gaan werken is niet voor iedereen nuttig, uitgezonderd brood op de plank krijgen.
Citaat:
Ik zal het zelf proberen vol te houden tot ik 70 ben.
Ik hoop voor u dat ge dat haalt. En ik hoop voor u dat ge geen 25 meer bent, want anders gaat ge dat niet meer halen, met alles wat ons aan't dooddoen is. Globale klimaatsverandering, fijnstof enzoverder...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 15:55   #276
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ingenieurs ontsla je op dit moment niet. Ze zijn schaars. En gewild.

Ik vermoed dat zijn mentaliteit problematisch was. En dat zien we hier ook terug op dit forum.
Ik denk het ook en mss heeft het zelfs niets met de leeftijd te maken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 15:57   #277
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Plaats maken voor een competente jongere op de arbeidsmarkt, toch goed van me nietwaar.

Da's niet aan iedereen gegeven.

Het is een gegeven dat mensen die zich nuttig bezig houden langer leven. Gaan werken is niet voor iedereen nuttig, uitgezonderd brood op de plank krijgen.

Ik hoop voor u dat ge dat haalt. En ik hoop voor u dat ge geen 25 meer bent, want anders gaat ge dat niet meer halen, met alles wat ons aan't dooddoen is. Globale klimaatsverandering, fijnstof enzoverder...
Ah, we zijn pessimistisch. Ok dan.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be