Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2010, 14:18   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat de grootste autoconstructeur van de wereld, zijn verantwoordelijkheid maar zo schoorvoetend pakt, nadat eenhele delegatie amerikaanse ambtenaren hen gewezen hebben op hun verantwoordelijkheden.., heb ik toch wel even mijn bedenkingen bij ??? Hoe kan dat nu...
Juist ... Amerikaans
Juist ... Ambtenaren
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 12:23   #22
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Het wordt besmettelijk ...

Honda roept ook 600.000 wagens terug

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 februari 2010 om 12:24.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 13:46   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
als't crisis is, hebben ze eens tijd om al hun productiefouten op te lossen blijkbaar.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 13:47   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als't crisis is, hebben ze eens tijd om al hun productiefouten op te lossen blijkbaar.
Dat gaat hun wel een massa geld kosten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 13:48   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat gaat hun wel een massa geld kosten, ...
Tis goed voor hun imago, dus niet veel zorgen rond maken, keiharde marketing is dat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 18:27   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Tis goed voor hun imago, dus niet veel zorgen rond maken, keiharde marketing is dat
Ik geloof niet dat dit goed is voor het imago.
Er zijn doden gevallen dus ......
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 18:32   #27
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik geloof niet dat dit goed is voor het imago.
Er zijn doden gevallen dus ......
Bij uitstek voor Toyota is het niet goed, omdat Toyota zich juist profileert met betrouwbaarheid als het belangrijkste argument om klanten te overtuigen.
Als dat imago een deuk krijgt zal dat gevolgen hebben.
Maar dit incident zal ook wel weer overwaaien.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 07:36   #28
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Tis goed voor hun imago, dus niet veel zorgen rond maken, keiharde marketing is dat
Ik reageerde hier op.

Dus het is niet goed voor hun imago.
En met hun bedoel ik Toyota.
Citaat:
Bij uitstek voor Toyota is het niet goed, omdat Toyota zich juist profileert met betrouwbaarheid als het belangrijkste argument om klanten te overtuigen.
Als dat imago een deuk krijgt zal dat gevolgen hebben.
Maar dit incident zal ook wel weer overwaaien.







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Ik geloof niet dat dit goed is voor het imago.
Er zijn doden gevallen dus ......
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 09:43   #29
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Toyota is en blijft het beste merk, ondanks hun fout om goedkopere Amerikaanse brol in hun auto's te verwerken in plaats van hun eigen Japanse versie van het gewraakte onderdeel.

Zelf rij ik met Toyota en heb daar in al die jaren nog NOOIT een mankement aan gehad, nooit olieverlies (terwijl de andere merken staan te lekken in garage of op opritten), nooit startproblemen ondanks soms weken buitenstaan in weer en wind, electronica werkt perfect en blijft perfect werken (wat van het gros der merken niet kan gezegd worden), enz......
Kan ik alleen maar beamen.
Twee Celica's en een Carina versleten. Rij nu met een Corolla 4D4 en een Hiace.
Heb nog nooit langs de kant gestaan of een wagen niet kunnen starten. Zelfs niet in de meest barre weersomstandigheden.
Een fout aan je gaspedaal zou je toch snel moeten ontdekken, denk ik.
Overigens zijn het weer Amerikanen die dan niet verder doordenken en gewoon het contact van de motor af zetten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 10:29   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Tis goed voor hun imago, dus niet veel zorgen rond maken, keiharde marketing is dat
Iemand die dat nuchter bekijkt zegt inderdaad, ja die firma geeft om zijn product en zijn klant, dus ja, goed voor hun imago.

Iemand die dat anders bekijkt, zegt "ziede wel met hun goedkope aziatische bazaar... " Nu moet je mij niet overtuigen van de kwaliteit van Toyota of Honda, (alhoewel ik ook met een Europeaan rij) maar niet iedereen denkt er zo over. Je kan hetzelfde euvel ook tegenkomen bij Europese of Amerikaanse wagens, elke producent die plastieken brol of voor de goeiekoop ergens 5 cent wil besparen, of geen tijd heeft om bepaalde zaken degelijk te testen loopt het risico dergelijke dingen op de markt te brengen.

In elk geval is dit toch wel een heel dure campagne, ... duizenden auto`s die binnen moeten, om een onderdeel te gaan vervangen, reken nog maar een werkuur, en ge valt al op uw gat van het astronomische bedrag dat hiermee gemoeid is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 10:48   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Kan ik alleen maar beamen.
Twee Celica's en een Carina versleten. Rij nu met een Corolla 4D4 en een Hiace.
Heb nog nooit langs de kant gestaan of een wagen niet kunnen starten. Zelfs niet in de meest barre weersomstandigheden.
Een fout aan je gaspedaal zou je toch snel moeten ontdekken, denk ik.
Overigens zijn het weer Amerikanen die dan niet verder doordenken en gewoon het contact van de motor af zetten.
Bij een normaal europees model zou je in geval van een versnellende wagen door een vast zittend gaspedaal die auto inderdaad perfect kunnen afremmen.

Uw contact afgooien mag je echter niet zomaar doen, ge zet uw stuurslot op en ge sluit al uw andere systemen (remmen) ook af.

Het enige wat ge moet doen is uwen auto in neutraal smijten en beginnen remmen. eventueel in een lagere versnelling zetten om sneller te remmen, ook al blaast ge op dat moment uwe motor op, dat zal het minst van uw zorgen zijn op dat moment.

Het is natuurlijk iets anders als ge op dat moment juist in een bocht zit, of aan het remmen bent voor iets. dus ambriage indrukken (koppeling van de motor valt weg) en remmen, probleem opgelost.

Bij een automaat ligt dat natuurlijk anders, die kan je niet zomaar altijd in neutraal of park duwen als ge aan het rijden zijt. Neutraal zo in principe moeten kunnen maar ik vraag me af of dat gaat als ge boven een bepaalde maximum snelheid zit. En zelf mocht het kunnen, zijn automaten in manuele bediening altijd trager dan een echte manuele bak. Zelf moderne automaten (of ge moet zo een nieuwe bak van audi of bmw hebben) reageren een fractie van een seconde later dan een manueel commando. Heb het een jaar of 2 geleden met een grand cherokee 14 dagen door de brousse gecrost en het is heel comfortabel maar als ge die onderliggende versnelling nodig hebt voor wat extra punch of om te remmen, komt die altijd net iets later als dat je ze effectief nodig hebt.


Op een gegeven moment merk ik in Zwitserland, dat mijn remmen gewoon bijna niet meer werken, (remschijven zelf versleten, blijkbaar kan da ook.) op ne zondag, dus naar een garage, geraken, vergeet dat maar, wel gewoon naar huis gereden, door de alpen, met zo goed als geen freins, dat is perfect te doen als ge afstand houd, niet te snel rijdt en ge weet hoe ge op uwe motor moet remmen. De maandag daarop natuurlijk direct naar garage.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 12:15   #32
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Overigens zijn het weer Amerikanen die dan niet verder doordenken en gewoon het contact van de motor af zetten.
De Nieuwere Amerikaanse modellen hebben geen contact-slot maar een start-stop knop, dit was het geval bij dat gezin die een meer ingereden is...
Al rijdend moet je die knop 3 seconden ingedrukt houden alvorens de motor afslaat, je moet dit wel weten natuurlijk, en op zo momenten...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 18:42   #33
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
De Nieuwere Amerikaanse modellen hebben geen contact-slot maar een start-stop knop, dit was het geval bij dat gezin die een meer ingereden is...
Al rijdend moet je die knop 3 seconden ingedrukt houden alvorens de motor afslaat, je moet dit wel weten natuurlijk, en op zo momenten...
en op zo'n momenten........


.................druk je de koppeling in.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 19:59   #34
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
en op zo'n momenten........


.................druk je de koppeling in.
in een automaat...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:57   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Cool

Volkswagen roep alle Golfs uit 1975 terug. Het slot van het dashboardkastje kan haperen.
Er ligt een nieuw slotje klaar bij de dealers.

Dit was een meesterlijke reclamestunt van VW, nav de Opel advertenties.
Overgens waren de eerste Golfs uit 1974 gemaakt van recyclingstaal, ze rotte net zo hard als de Lada's en de Franse bakken.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 17:43   #36
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij een normaal europees model zou je in geval van een versnellende wagen door een vast zittend gaspedaal die auto inderdaad perfect kunnen afremmen.

Uw contact afgooien mag je echter niet zomaar doen, ge zet uw stuurslot op en ge sluit al uw andere systemen (remmen) ook af.

Het enige wat ge moet doen is uwen auto in neutraal smijten en beginnen remmen. eventueel in een lagere versnelling zetten om sneller te remmen, ook al blaast ge op dat moment uwe motor op, dat zal het minst van uw zorgen zijn op dat moment.

Het is natuurlijk iets anders als ge op dat moment juist in een bocht zit, of aan het remmen bent voor iets. dus ambriage indrukken (koppeling van de motor valt weg) en remmen, probleem opgelost.

Bij een automaat ligt dat natuurlijk anders, die kan je niet zomaar altijd in neutraal of park duwen als ge aan het rijden zijt. Neutraal zo in principe moeten kunnen maar ik vraag me af of dat gaat als ge boven een bepaalde maximum snelheid zit. En zelf mocht het kunnen, zijn automaten in manuele bediening altijd trager dan een echte manuele bak. Zelf moderne automaten (of ge moet zo een nieuwe bak van audi of bmw hebben) reageren een fractie van een seconde later dan een manueel commando. Heb het een jaar of 2 geleden met een grand cherokee 14 dagen door de brousse gecrost en het is heel comfortabel maar als ge die onderliggende versnelling nodig hebt voor wat extra punch of om te remmen, komt die altijd net iets later als dat je ze effectief nodig hebt.


Op een gegeven moment merk ik in Zwitserland, dat mijn remmen gewoon bijna niet meer werken, (remschijven zelf versleten, blijkbaar kan da ook.) op ne zondag, dus naar een garage, geraken, vergeet dat maar, wel gewoon naar huis gereden, door de alpen, met zo goed als geen freins, dat is perfect te doen als ge afstand houd, niet te snel rijdt en ge weet hoe ge op uwe motor moet remmen. De maandag daarop natuurlijk direct naar garage.
M'n ouders en m'n schoonbroer (allen ook Toyota-rijders zoals ik) hebben het nagevraagd in de garage, en in beide gevallen kregen ze als antwoord: motor afleggen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 17:45   #37
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bent U misschien Toyota concessiehouder ?
Neen, stoort het jou misschien?
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 17:53   #38
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als ik de afwerking bekijk, val ik altijd achterover dat mensen daar geld willen voor geven ? maar enfin we vergapen ons niet aan het uiterluik.
Tja, er zijn inderdaad mensen die voor een auto kijken naar het uiterlijk en dan op technisch-mechanisch en electronisch gebdie met regelrechte brol opgezadeld zitten. Alfa-rijders kunnen erover meevertellen.

Citaat:
bijna alles in plastiek, tot daar kunstof is blijkbaar gemakkelijker en goedkoper en lichter in de productie , maar dat laat natuurlijk zijn sporen na in de kwaliteit. Plastiek breekt wel iets gemakkelijker hé.
Zowat alle merken gebruiken nu veel kunststoffen bij de productie van auto's. Vertel eens iets nieuws.

Citaat:
Nu wat mij steevast opvalt is dat de carossier van Japanners zo flinterdun is.
Dikke vette leugen!!! Ik heb op vakantie ooit met een Chevroletje Matiz gereden, dat is pas dun! Of de carosserie van peugeot en renault dan... De carosserie van Toyota is stevig zonder meer.

Citaat:
dat voor toyota bumpers eerder cosmetisch er aanhangen dan echt om schokken op te vangen.
De meeste merken hebben geen umpers meer zoals in de jaren '70 en '80 maar hebben die verwerkt in het geheel van de auto. wat telt is wat achter de bumpers zit, en dat is bij Toyota STEVIG koetswerk.


Citaat:
alles wordt meer en meer electronisch. Waarom de mens zo droomt om alles electronisch te hebben weet ik niet, vooral als je rekening houdt met de ambetante eigenschap dat electronica iets binairs heeft (het werkt of het werkt niet) en electronica heeft electriciteit nodig... Dus die pedalen hebben zowat dezelfde ziektes als PC's die freezen of bevriezen zoals we dat in de jaren'90 beleefden.
Tja, de electronica bij Toyota is voortreffelijk om niet te zeggen uitmuntend. Dat kan van nogal wat andere merken niet gezegd worden.

Ik heb ooit met de brol-merken VW en BMW gereden, dat komt nooit ofte nimmer nog in mijn garage. M'n onderhoudsrekeningen zijn p-a-k-k-e-n lager. geen enkel Amerikaans of Europees merk kan trouwens een garantie van 5 jaar en meer (7 voor KIA) leveren. Omdat ze het technisch niet aankunnen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 14:57   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Ik maak me er zorgen over dat mijn Seat nog niet binnengeroepen is.Dit is heel slecht voor het kwaliteitsimago van de "Spaanse Manufactuur van Toeristische Automobielen.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 15:12   #40
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik maak me er zorgen over dat mijn Seat nog niet binnengeroepen is.Dit is heel slecht voor het kwaliteitsimago van de "Spaanse Manufactuur van Toeristische Automobielen.
laat dat effe aan de Amerikanen weten en dat komt in orde ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be