Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 14:52   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik heb nog nooit van Raf Simons gehoord. Dat is waarom ik die vraag stel. En ja, ik heb internet, maar is die kerel het de moeite waard om te gaan zoeken naar wie hij is?
Raf Simons is een Limburgse meubelontwerper...
Vandaar...
Hij is in Parijs terecht gekomen en werkt daar voor een zekere Dior.(?)

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:43   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En dan grijpen die naar amfetamines en/of cocaïne, hé...Geen honger meer, en de kilo's vliegen weg...Uw gezondheid ook.
't Is er aan te zien.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:45   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
levende doden ?
met dode doden zou het zéker een flop worden...
Natuurlijk dat,... die vallen altijd. Ge hoort niet anders op het nieuws. "X aandal doden gevallen". nog niet erg genoeg dat ze dood zijn, nee ze moeten nog vallen ook.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:15   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Natuurlijk dat,... die vallen altijd. Ge hoort niet anders op het nieuws. "X aandal doden gevallen". nog niet erg genoeg dat ze dood zijn, nee ze moeten nog vallen ook.
Ik denk dat ge uw spiercontrole verliest als ge dood zijt. Dat zou dat vallen kunnen verklaren. De vraag blijft echter hoeveel mensen er echt sterven in een positie die hen doet vallen bij overlijden. Lijkt me een interessante statistiek om te bespreken in K&K. Ik denk dat de meesten al liggen voor dat ze effectief dood gaan. Maar in situaties van oorlog zal het percentage vallende doden zeker groter zijn dan onder condities van vrede. De uitspraak "X doden gevallen" doet ook denken aan eerder gewelddadige omstandigheden van overlijden, typisch ook het soort van overlijdens waar de nieuwsberichten in deze tijd graag aandacht aan besteden.

Een vergelijking dient zeker gemaakt te worden tussen het 'invallen' van de doden en het exacte moment van overlijden. Dat moment kan zowel voor als na het vallen plaats vinden. De vraag is of een uitspraak zoals "Er zijn X doden gevallen" betrekking heeft op het vallen van doden die reeds effectief overleden waren op het moment van het vallen, of eveneens de doden viseert die stierven na het vallen. In dat laatste geval zou men misschien beter een andere uitspraak gebruiken die meer overeenkomt met de feiten. Men zou kunnen zeggen dat er "X gevallenen overleden zijn" bijvoorbeeld, of eventueel kan men de betekenis van vallen betrekken niet zozeer op de effectieve beweging van het fysieke vallen. Bedoeld wordt hier dan een figuurlijke interpretatie van het woord "vallen maar niet van het woord "dood".

Verder dienen we ook te onderzoeken of in een uitdrukking zoals "Val dood, de dood en bijhorende valbeweging eveneens letterlijk respectievelijk figuurlijk dienen geïnterpreteerd te worden. Statistisch zou men kunnen onderzoeken in hoeverre er een doodsverwensing schuilt achter deze. Nodig kan het eventueel zijn degenen die deze uitdrukking gebruiken preventief in hechtenis te nemen totdat kan uitgemaakt worden of deze uitdrukking verdere actie van de gebruiker van de uitdrukking impliceert om het doodvallen te bespoedigen.

Andere aspecten rond het doodvallen zal ik eventueel later onder de loep nemen, waarbij zowel het nemen als de loep niet letterlijk dienen geïnterpreteerd te worden.

En nu de smiley nog.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 oktober 2012 om 21:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 11:09   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk dat ge uw spiercontrole verliest als ge dood zijt. Dat zou dat vallen kunnen verklaren. De vraag blijft echter hoeveel mensen er echt sterven in een positie die hen doet vallen bij overlijden. Lijkt me een interessante statistiek om te bespreken in K&K. Ik denk dat de meesten al liggen voor dat ze effectief dood gaan. Maar in situaties van oorlog zal het percentage vallende doden zeker groter zijn dan onder condities van vrede. De uitspraak "X doden gevallen" doet ook denken aan eerder gewelddadige omstandigheden van overlijden, typisch ook het soort van overlijdens waar de nieuwsberichten in deze tijd graag aandacht aan besteden.

Een vergelijking dient zeker gemaakt te worden tussen het 'invallen' van de doden en het exacte moment van overlijden. Dat moment kan zowel voor als na het vallen plaats vinden. De vraag is of een uitspraak zoals "Er zijn X doden gevallen" betrekking heeft op het vallen van doden die reeds effectief overleden waren op het moment van het vallen, of eveneens de doden viseert die stierven na het vallen. In dat laatste geval zou men misschien beter een andere uitspraak gebruiken die meer overeenkomt met de feiten. Men zou kunnen zeggen dat er "X gevallenen overleden zijn" bijvoorbeeld, of eventueel kan men de betekenis van vallen betrekken niet zozeer op de effectieve beweging van het fysieke vallen. Bedoeld wordt hier dan een figuurlijke interpretatie van het woord "vallen maar niet van het woord "dood".

Verder dienen we ook te onderzoeken of in een uitdrukking zoals "Val dood, de dood en bijhorende valbeweging eveneens letterlijk respectievelijk figuurlijk dienen geïnterpreteerd te worden. Statistisch zou men kunnen onderzoeken in hoeverre er een doodsverwensing schuilt achter deze. Nodig kan het eventueel zijn degenen die deze uitdrukking gebruiken preventief in hechtenis te nemen totdat kan uitgemaakt worden of deze uitdrukking verdere actie van de gebruiker van de uitdrukking impliceert om het doodvallen te bespoedigen.

Andere aspecten rond het doodvallen zal ik eventueel later onder de loep nemen, waarbij zowel het nemen als de loep niet letterlijk dienen geïnterpreteerd te worden.

En nu de smiley nog.
"Er heeft zich een dodelijk ongeval voor gedaan met onder de slachtoffers drie gewonden en drie doden." Volstaat dat niet om te begrijpen dat drie zijn gestorven? Moeten die nog eens eerst vallen ook?

Ja, als die door dat ongeval eerst in de lucht gekatapulteerd werden, ja dan zullen ze natuurlijk nog wel is gevallen zijn ook maar wie heeft daar boodschap aan.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 oktober 2012 om 11:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 11:16   #46
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie is Raf Simons?
En bovenal, wat is zijn relevantie t.o.v. de binnenlandse politiek?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:43   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En bovenal, wat is zijn relevantie t.o.v. de binnenlandse politiek?
Inderdaad: dit hoort thuis bij K & K.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 23:13   #48
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En bovenal, wat is zijn relevantie t.o.v. de binnenlandse politiek?
Voor zover ik kan lezen is de groep naam "Binnenland".
Ik zie nergens binnenlandse politiek staan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 04:21   #49
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voor zover ik kan lezen is de groep naam "Binnenland".
Ik zie nergens binnenlandse politiek staan.
Citaat:
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 08:28   #50
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Denk je dat politici geen kleren dragen van Simons?

Laatst gewijzigd door giserke : 3 oktober 2012 om 08:28.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be