Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2018, 12:44   #641
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Schijnbaar ontgaat het u nog steeds dat ik aan het discussieren ben over wat Knuppel zei. Dat jij het onderwerp dus blijkbaar probeert te veranderen interesseert mij geen reet.
U discussieert met mij over mijn reactie op... uw bericht. Dat doet u nu al de hele tijd.

Niet proberen te vluchten. Het is iets te doorzichtig!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 12:45   #642
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En dus irrelevant als argument in deze discussie.
Juist wel, omdat het gebruik van een werkwoord als "opleggen" in een bepaalde context juist die subjectiviteit weergeeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:16   #643
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U discussieert met mij over mijn reactie op... uw bericht. Dat doet u nu al de hele tijd.

Niet proberen te vluchten. Het is iets te doorzichtig!
En weer meen jij beter te weten dan ik waarover ik discussieer. Wat een grenzeloze arrogantie.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 13:16   #644
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist wel, omdat het gebruik van een werkwoord als "opleggen" in een bepaalde context juist die subjectiviteit weergeeft.
En dus is het aan Knuppel om aan te geven in welke context zij dat woord gebruikte. Fijn dat we het daar nu over eens kunnen zijn.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 16:51   #645
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En weer meen jij beter te weten dan ik waarover ik discussieer. Wat een grenzeloze arrogantie.
Aha. Begrijp ik het goed dat u nu stelt dat, alhoewel u op een bericht van me reageerde, u eigenlijk niet op dat bericht van me reageert? Vreemd, toch, die rare kronkels die u hier probeert te verkopen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 16:52   #646
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En dus is het aan Knuppel om aan te geven in welke context zij dat woord gebruikte. Fijn dat we het daar nu over eens kunnen zijn.
Die context heeft ze zelf aangegeven. Gewoon haar berichten eens lezen waarin ze het heeft over "opleggen van de sjaria".

Toch niet zo fijn, want we zijn het niet eens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 17:22   #647
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik verzin nu eenmaal niets, want in onze taal hebben woorden naast een betekenis ook een gevoelswaarde. En "opleggen" heeft in de context reeds eerder geschetst een negatieve connotatie, net alsof een minderheid iets opdringt aan de meerderheid.
En maar spartelen en maar spartelen.
Schijnbaar weet u niet dat met mierenneuken nog nooit een debat is gewonnen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 17:38   #648
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
En maar spartelen en maar spartelen.
Schijnbaar weet u niet dat met mierenneuken nog nooit een debat is gewonnen.
Welk gespartel? Heeft die man ooit verklaard, zoals Knuppel beweert, dat hij de sjaria zal "opleggen"?

Ja? Wel, dan graag de uitspraak. Een citaat a.u.b.

Neen? Dan moet Knuppel haar conclusies trekken. En u erbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 18:59   #649
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk gespartel? Heeft die man ooit verklaard, zoals Knuppel beweert, dat hij de sjaria zal "opleggen"?

Ja? Wel, dan graag de uitspraak. Een citaat a.u.b.

Neen? Dan moet Knuppel haar conclusies trekken. En u erbij.
In de koran staat dat ze alle middelen moeten gebruiken om anders denkend te overheersen, dus moet hij het niet zeggen dat hij de sharia wil introduceren ze doen het gewoon door misbruik te maken van de democratie en onze humane regels! De democratie en onze humane regels die ze zullen verstoten om hier de islam met de sharia als staats structuur te betonneren. Gedicteerd van uit Turkije en Saoedi Arabië …….

Dus er moet dringend in het staatsblad gebitonneerd worden dat er “scheiding tussen kerk en staat” moet zijn. Even dringend moet de hypocriete dubbel nationaliteit afgeschaft worden. Zodat mensen die zich als volksvertegenwoordiger aanbieden een nationaliteit Belgen zijn die streven voor vooruitgang in dit land en niet met het andere been en andere natie vertegenwoordigen!

De trouwfeest stoeten die hun macht moet tonen zijn er niet van zelf gekomen!! Het nogal duidelijk waar die buschauffeur de mosterd haalde, ze worden gewoon van uit de moskee door de Erdogan moslimbroeders aangezet en opgehitst om zich te infiltreren als ondergrondse krachten in ons parlement enz. NIET om ons land te dienen maar om Erdogan niets in de weg te leggen om de her opstanding van het Ottomaanse rijk te bewerkstelligen met de sharia als enige wet! Het Erdogan rijk dat niet stopt aan de Hongaarse grens maar gans EUROPA inpalmt met islam dictatuur!

Erdogan stelt 10 jaar terug al >> we gebruiken/misbruiken de democratie als en tram springen er op om ONS doel te bereiken en eens het bereikt springen we van de democratische tram AF.

Ook GééN enkele Europeaan zal nog veilig zijn!!!!

Nu preekt hij dat turken in Europa de democratische waarden van de landen waar ze als "GAST" leven moet misbruiken om Turkije, lees het moslimbroeder Erdogan Ottomaanse rijk te doen herrijzen. Waar al wie niet Erdogan gezind is gevangen gezet, financieel gepluimd of vermoord word zoals nu in Turkije.

Waar iedere anders denkende dan de islam zal vernietigt worden met sharia wetten en regels. Als het om islamiseren van EUROPA gaat helpen ze allemaal, ook Saoedi Arabië preekt via de moskee hun extreme ideologie!

En wat doet Europa? wat doen de politici hier?….. niets ze laten ons, Europa gewoon verpulveren op alle vlak, economische, humaan, militair….. En dan maar janken dat extreem rechts zoals in Italië met preken tegen EU om Europa te verpulveren aan de macht komt…….De Tjeven en de linksen hebben de ondergang van onze regionen bewerk stellicht. Miljarden werden verkwist aan zo gezegde goede doelen LEES koloniaal gedrag "wij gaan het hen leren">> met als resultaat dat Europa géén macht meer is maar een schuldenberg die ondankbaar van alle kanten aangevallen word om.

China, Saoedi Arabië, Turkije groeien als wereld machten, Iran en Rusland gaan via cripto-munten en anders dan Swift geldverhandelingen dat op de dollar/Trump gebaseerd is omzeilen om toch economische zaken te kunnen doen los van de chaos toestand Trump.

Europa mocht géén zaken meer doen met de Russen en wij moeten nu gas kopen aan de ISLAM landen waar we nu aan vast zitten....ondanks dat ze er alles aandoen om onze maatschappij te vernietigen om de islam te introdusseren

De VS heeft geen zaken kunnen doen met IRAN na het atoom akkoord dus verwerpt Trump het akkoord en dan mag EUROPA ook geen zaken meer doen met IRAN....en Europa schikt....
Europees bedrijven/banken worden steeds meer beboet in de VS maar Europa doet dat bijna nooit met VS bedrijven die hier de wetten overtreden;

En wat doet Europa overal geld inpompen om anderen te versterken, zoals bv Turkije. Meer taksen betalen in VS, en toch opgedrongen wapens kopen in de VS waar ze terug mee worden verankerd.

De strategische bedrijven hier laten opkopen van China, Rusland, Iran, Saoedi Arabië en onze eigen bedrijven opleggen om te stoppen met zaken doen met de Russen en Iran .......!!!!!

Het einde van Europa is al …….Nu nog overmeesterd door de Islam en sharia ……………Dan zal patrimonium, alles wat herinnerd aan NIET islam wel vernietigt worden, kathedralen vervangen door moskee ....invoegen van de sharia doodstraf om anders denkende te vernietigen
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 mei 2018 om 19:24.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 10:13   #650
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Begrijp ik het goed dat u nu stelt dat, alhoewel u op een bericht van me reageerde, u eigenlijk niet op dat bericht van me reageert? Vreemd, toch, die rare kronkels die u hier probeert te verkopen.
Beste Jan, wanneer je een bericht van een andere forummer citeert, dan bevat dat citaat een "bekijk bericht" knopje. En wanneer ik via die knopjes onze discussie helemaal terug naar "boven" traceer, dan kom ik uit bij uw reactie op Knuppel's gebruik van het woord "opleggen". En dus hetgeen waarover ik al heel de tijd bezig ben.

De feiten bewijzen uw ongelijk. Het staat je natuurlijk vrij om in al uw arrogantie te blijven beweren dat ik het over iets anders had, maar dat toont ons enkel hoe hard je bereid bent om spreekwoordelijk op jouw muil te gaan om toch maar je gelijk te halen. Veel plezier daarmee. En veel plezier met het spreekwoordelijk bijeenrapen van uw tanden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 10:14   #651
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die context heeft ze zelf aangegeven. Gewoon haar berichten eens lezen waarin ze het heeft over "opleggen van de sjaria".

Toch niet zo fijn, want we zijn het niet eens.
Alleen is Knuppel het niet met u eens. En dus heb jij die context verkeerd geinterpreteerd. Maar blijf gerust Madame Soleil spelen en in andermand plaats beslissen wat zij bedoelden met hun bijdragen. Ik twijfel er niet aan dat het uw geloofwaardigheid een enorme boost zal geven.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:33   #652
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen is Knuppel het niet met u eens. En dus heb jij die context verkeerd geinterpreteerd. Maar blijf gerust Madame Soleil spelen en in andermand plaats beslissen wat zij bedoelden met hun bijdragen. Ik twijfel er niet aan dat het uw geloofwaardigheid een enorme boost zal geven.
Hoezo? Knuppel is het niet met me eens? Uit de context blijkt juist heel duidelijk dat ze meent dat die partij, eens aan de macht, zich niet meer democratisch zal gedragen en de sjaria willens nillens zal opleggen. Ze onderstreept juist het ondemocratisch karakter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:52   #653
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Knuppel is het niet met me eens? Uit de context blijkt juist heel duidelijk dat ze meent dat die partij, eens aan de macht, zich niet meer democratisch zal gedragen en de sjaria willens nillens zal opleggen. Ze onderstreept juist het ondemocratisch karakter.
Dat is wat jij ervan maakt. Volharden in de boosheid noemt men dat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 12:16   #654
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Alle commotie ten spijt maar dit landje heeft naast de geviseerde personen van allochtoonse afkomst waar het in deze thread voornamelijk om gaat ook nogal wat ex-oostblokkers in haar middens; moest het ooit tot troubles komen ivm sharia willen doordrukken enz. dan komen die wel (mede) in opstand; niet vergeten dat ze geografisch zowat om de hoek liggen en een inval van zeg maar Rusland om de gemoederen te bedaren niet uitgesloten zou zijn; laat men ook niet uit het oog verliezen dat de fascisten van het VB & co (die nu reeds volop haat aan het spuien zijn) hun kans niet zullen laten liggen om moord & verderf te spuien, dus een BE naar sharia-model zie ik honestly niet gebeuren - laat staan een Eurabia.

Laatst gewijzigd door bembem : 22 mei 2018 om 12:17.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:49   #655
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alle commotie ten spijt maar dit landje heeft naast de geviseerde personen van allochtoonse afkomst waar het in deze thread voornamelijk om gaat ook nogal wat ex-oostblokkers in haar middens; moest het ooit tot troubles komen ivm sharia willen doordrukken enz. dan komen die wel (mede) in opstand; niet vergeten dat ze geografisch zowat om de hoek liggen en een inval van zeg maar Rusland om de gemoederen te bedaren niet uitgesloten zou zijn; laat men ook niet uit het oog verliezen dat de fascisten van het VB & co (die nu reeds volop haat aan het spuien zijn) hun kans niet zullen laten liggen om moord & verderf te spuien, dus een BE naar sharia-model zie ik honestly niet gebeuren - laat staan een Eurabia.
Zolang het geen idealisering van 1 idiote koreaan-geboren trut is: het in orde.
Opgevoede mensen hebben respect voor de overgrote meerderheid van Oost-Aziaten in Belgenland.
Harde werkers en een plus voor de maatschappij. Dat gij een uitzondering zijt: een detail der historie. Onbetekenend.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 mei 2018 om 13:50.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 07:35   #656
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat is wat jij ervan maakt. Volharden in de boosheid noemt men dat.


Is het wandelen in het bos; waar verdraaide woorden de bomen vervangen; ten einde? Niet meer op reageren Distel. Het heeft geen zin om een debat te voeren met iemand die eindeloos tegen iedereen zijn gelijk moet krijgen.

Wanneer ooit de dag aanbreekt dat sommigen op dit forum ook eens kunnen toegeven dat iemand anders gelijk heeft dan zal ik mogelijk dit forum als waardevol erkennen.
Nu trek ik wel een besluit uit de gang van zaken.

Niet alleen de sharia moeten we vrezen maar ook het feit dat sommigen het voor het zeggen zouden krijgen. Alleen blijft voor mij de twijfel of die anti-sfeer schepperij bewust gebeurd onder valse dekmantel of dat het sommige zieke mensen betreft.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 juni 2018 om 07:37.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 22:51   #657
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zolang het geen idealisering van 1 idiote koreaan-geboren trut is: het in orde.
Opgevoede mensen hebben respect voor de overgrote meerderheid van Oost-Aziaten in Belgenland.
Harde werkers en een plus voor de maatschappij. Dat gij een uitzondering zijt: een detail der historie. Onbetekenend.

2
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 22:56   #658
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die context heeft ze zelf aangegeven. Gewoon haar berichten eens lezen waarin ze het heeft over "opleggen van de sjaria".

Toch niet zo fijn, want we zijn het niet eens.

Is het ooit anders geweest?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be