Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2015, 11:46   #81
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dan hebt ge een probleem met begrijpend lezen.

"Fascism should more appropriately be called corporatism because it is the merger of state and corporate power." - Benito Mussolini;


Hoe moet ik dit dan lezen als reactie op mijn bijdrage?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 11:59   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
"Fascism should more appropriately be called corporatism because it is the merger of state and corporate power." - Benito Mussolini;
't is wat scheef, maar er zit iets in. Vandaar dat staten hun macht gebroken moet worden en zich niet meer zouden mogen moeien met de markt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2015 om 12:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 13:40   #83
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
't is wat scheef, maar er zit iets in. Vandaar dat staten hun macht gebroken moet worden en zich niet meer zouden mogen moeien met de markt.
Uw interpretatie is verkeerd. Onder corporatisme is het niet de macht van de staat die het probleem is maar de invloed van de bedrijfswereld op de staat.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 18:38   #84
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Door hun producten mogen aan te bieden ?
Door een globaal legaal stelsel te creëren dat de soevereine staten overschaduwt. Met andere woorden, het zullen bedrijven zijn die bepalen wat mag en niet mag, en niet de staten. Met alle gevolgen van dien. Enorme impact op het milieu, de arbeidsmarkt, de economie, de kwaliteit van het voedsel.
Een concentratie van macht is nooit goed voor de modale mens, en zeker niet wanneer die concentratie als enig doel de verrijking van bedrijven heeft.

Wat mij vooral verbaast is dat jij je geen vragen stelt bij uw eigen onwetendheid over dit verregaand akkoord, wat een normaal mens zou doen. Jij gaat eerder de impact zodanig minimaliseren tot het terug steek houdt, in plaats van je af te vragen waarom ze tot dit soort akkoorden komen door alles in het geheim te regelen.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 23:36   #85
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ISDS blijft problematisch. Malström is het aan het "herschrijven" onder druk van de publieke opinie (burgerprotesten!)
Een belangrijke "aanpassing" is het opzetten van een nieuw, internationaal "onafhankelijk arbitragehof" of ISDS-disputen te beslechten. Meer transparantie (whatever that means), een additionele procedure om als land in beroep te gaan, en het behouden van het recht van individuele landen om de baas te blijven over hun eigen wetgeving, zijn enkele bijkomende "toegevingen" onder publieke druk. Maar dat is allemaal maar rook, de kernvraag blijft onaangeraakt. Is een ISDS-systeem nu werkelijk nodig?

Enkele linkjes die elk hun eigen linkjes ook hebben:
http://ttip2015.eu/blog-detail/blog/...rt%20ISDS.html
http://corporateeurope.org/internati...d-looking-cure
D�*t is inderdaad de kern van de zaak, die al de rest, hormoonvlees inbegrepen, mogelijk maakt.
Met zo een verdrag krijgt een land als hij het invoeren van hormoonvlees ( enz ) wil verbieden een proces aan zijn broek van bedrijven die dit verkopen, omdat dit hun belet handel te drijven.
En nog eer van zulke kolder.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 23:40   #86
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben ik ook voorstander van, ja. Tenminste aan volwassenen.
Mooie wereld zou het zijn met jou :vrije verkoop van ongezond, zelfs giftig voedsel, hard drugs in de supermarkt...
Een staat die die naam verdient kan hier niet mee akkoord gaan.
Wat jij wil is de chaos. Een wettenloze maatschappij waar enkel het geld regeert.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 23:44   #87
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan is dat een extra voordeel. Als jij Europees vlees blijft kopen en eten dat je een mooie slanke lijn geeft, terwijl een deel van de anderen vette zwijnen zullen worden dank zij dat Amerikaans vlees, geeft je dat nog eens een extra competitief voordeel op de seks markt.
Seks markt ? Dat is eerder iets voor jou, om daar competitief te zijn, vermits je tot alles in staat bent voor geld.
Je hele uitleg doet mij trouwens denken aan een karikatuur van Don Corleone. Nog zo een voorstander van de " vrije markt ".
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 23:46   #88
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
't is wat scheef, maar er zit iets in. Vandaar dat staten hun macht gebroken moet worden en zich niet meer zouden mogen moeien met de markt.
Ik wens het tegendeel.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 14:46   #89
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

http://www.politico.com/magazine/sto...l#.VVwLJvm6e70

Citaat:
So-called “cleared advisors” like me are prohibited from sharing publicly the criticisms we’ve lodged about specific proposals and approaches. The government has created a perfect Catch 22: The law prohibits us from talking about the specifics of what we’ve seen, allowing the president to criticize us for not being specific. Instead of simply admitting that he disagrees with me—and with many other cleared advisors—about the merits of the TPP, the president instead pretends that our specific, pointed criticisms don’t exist.

...

Only portions of the text have been provided, to be read under the watchful eye of a USTR official. Access, up until recently, was provided on secure web sites. But the government-run website does not contain the most-up-to-date information for cleared advisors. To get that information, we have to travel to certain government facilities and sign in to read the materials. Even then, the administration determines what we can and cannot review and, often, they provide carefully edited summaries rather than the actual underlying text, which is critical to really understanding the consequences of the agreement.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 20:23   #90
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

http://arstechnica.co.uk/tech-policy...ssure-from-us/

Citaat:
EU plans to regulate hormone-damaging chemicals found in pesticides have been dropped because of threats from the US that this would adversely affect negotiations for the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP), according to a report in The Guardian. Draft EU regulations would have banned 31 pesticides containing endocrine disrupting chemicals (EDCs) that have been linked to testicular cancer and male infertility.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 12:05   #91
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.718
Standaard

het is godverdomme schandalig dat wikileaks deze documenten moet vrijgeven, ipv de overheid die zijn burgers informeert, en feedback vraagt aan zijn burgers, want de overheid vertegenwoordigt toch zijn burgers, right?

TISA-onderhandelingen: voor alle duidelijkheid, dit staat onafhankelijk van TTIP en TTP. TISA onderhandelingen gaan over services (itt TTIP, die gaat over goederen), en zeer belangrijk, het gaat ook het internet globaal reguleren.
Deze onderhandelingen zijn zelfs nog belangrijker voor ons als burger, aangezien onze economie geëvolueerd is naar een diensteneconomie, en de impact van deze deal gigantisch gaat zijn.

Wikileaks releases ‘largest’ trove of docs exposing secret TiSA trade deal
TISA: Yet Another Leaked Treaty You've Never Heard Of Makes Secret Rules for the Internet
WikiLeaks releases secret TISA docs: The more evil sibling of TTIP and TPP

Citaat:
For example, the question of data flows—specifically the flow of European citizens' personal data to the US—is at the heart of disputes over the EU's proposed Data Retention rules, the Safe Harbour agreement, and TTIP. Here's what Article 2.1 of TISA's e-commerce annexe would impose upon its signatories: "No Party may prevent a service supplier of another Party from transferring, [accessing, processing or storing] information, including personal information, within or outside the Party’s territory, where such activity is carried out in connection with the conduct of the service supplier’s business."

What that means in practice, is that the EU would be forbidden from requiring that US companies like Google or Facebook keep the personal data of European citizens within the EU—one of the ideas currently being floated in Germany. Article 9.1 imposes a more general ban on requiring companies to locate some of their computing facilities in a territory: "No Party may require a service supplier, as a condition for supplying a service or investing in its territory, to: (a) use computing facilities located in the Party’s territory."
Citaat:
Without WikiLeaks, the presence of these far-reaching proposals would not have been revealed until after the agreement had been finalised—at which point, nothing could be done about them, since the text would be fixed. With the publication of these documents, civil society has an opportunity to find out what is being discussed behind those closed doors, and to analyse and discuss the implications.
spread the word!
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:16   #92
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Lid van het Simplistisch Verbond zeker ?
Als ik uw gif-steak niet wil kopen doe ik dat niet zegt ge. OK.
Wie wél dat goedkoop gif-vlees gaat kopen zijn alle kantines ( school, ziekenhuizen enz ), de fastfood-ketens, restaurants, bedrijven waar vlees verwerkt word tot kant en klaar maaltijden, saus, charcuterie enz enz.
Als de USA hun rommel hier MAG verkopen, gaat het héél moeilijk worden om daar NIET van te eten.
Vooral als zij uiteindelijk, zoals te verwachten is, het monopolie zullen hebben hier in Europa.
Vergeet ook de armen niet, die van alles het goedkoopste moeten kopen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:19   #93
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ja, morte-vivante, bedankt om het topic terug op de rails te zetten, er zijn veel ergere consequenties aan dit verdrag verbonden dan de kwaliteit van het vlees.



http://www.citizen.org/tpp
https://www.eff.org/issues/tpp
Klopt, daar dacht ik ook de hele tijd aan bij het lezen van dit topic.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:21   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het schelden houdt dus niet op. Na een kakkerlak ben ik een facist.
Ik zit nog steeds mijn kop te breken waarom ik een jaar geleden strafpunten kreeg om te "schelden naar een medeforummer".

De vulgariteit wordt hier blijkbaar wel geduld.
Dat is waarschijnlijk niet zo persoonlijk bedoeld. Als algemene quote kan het wel tellen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:22   #95
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben ik ook voorstander van, ja. Tenminste aan volwassenen.
Never. Over mijn lijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:25   #96
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Als jij veronderstelt dat je er vrijheden bij gaat krijgen dan kan ik alleen maar zeggen dat dat ongeïnformeerd, dom en naïef is. Het zijn bedrijven die onder dit verdrag de vrijheid krijgen om uw vrijheid aan banden te leggen!

Er is hier ondertussen al genoeg geplaatst om jezelf te informeren, misschien daar eens mee beginnen in plaats van na 4 pagina's toe te geven dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat, maar toch steunt.
Libertarieërs zijn blindweg over de hele lijn libertariër. Totale deregulering is juist goed genoeg. Ik zeg niet dat al hun redeneringen waardeloos zijn. Maar ze gaan ALTIJD veel te ver. Ik discussieer er niet meer mee.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:29   #97
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
't is wat scheef, maar er zit iets in. Vandaar dat staten hun macht gebroken moet worden en zich niet meer zouden mogen moeien met de markt.
Ik vrees dat het spot on is. Het is het andere uiterste van
De middenweg is een behoorlijke regeling van de markten in dienst van de belangen van de bevolking
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 15:31   #98
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Seks markt ? Dat is eerder iets voor jou, om daar competitief te zijn, vermits je tot alles in staat bent voor geld.
Je hele uitleg doet mij trouwens denken aan een karikatuur van Don Corleone. Nog zo een voorstander van de " vrije markt ".
Hij is gewoon iemand die zijn principe tot de uiterste consequenties doortrekt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:55   #99
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Wie nog steeds niet beseft wat tpp, tpip en tisa inhouden...

Senator Jeff Sessions legt het uit, kort en bondig:
.JEFF SESSIONS: It will be a "living agreement," and that means that the entity itself, the commission, will then be entitled to make it say different things.

Eliminate provisions it doesn't like, add provisions it does like...

It is a breathtaking event. It says it is "to promote the international movement of people, services and products," basically the same language used to start the European Union.

In fact I have referred to it as a nascent European Union. I don't think that is far off base...


http://www.realclearpolitics.com/vid...ean_union.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be