Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2018, 19:56   #1
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.766
Standaard verkiezingen naderen, ambtenaren krijgen zwaar beroep...

Om van te kotsen... boefers en flikken komen op de lijst met 'zware beroepen'...
https://www.hln.be/geld/economie/pol...aren~ab84a0b1/
Hier zie je zo 2 van die klootzakken hun flits-shift lekker doorslapen. Kwestie om 's avonds goed uitgerust te zijn om in het zwart nog wat echt te gaan werken. Uiteraard in aantwaarpe...


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ombi~a2c8a45c/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 mei 2018 om 19:57.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 21:18   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.002
Standaard

Ik had in stilte gehoopt dat voor flikken en soldaten, men intern ging differentiëren.
Soldaten die kunnen aangeduid worden om opdrachten te gaan doen in Afganistan, para's en dergelijke: absoluut akkoord.
Flikken die moeten schieten op minibussen die op hen inrijden: volledig akkoord.

Maar de soldaat-chauffeur van de generaal of de wijkagent ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 21:47   #3
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om van te kotsen... boefers en flikken komen op de lijst met 'zware beroepen'...
https://www.hln.be/geld/economie/pol...aren~ab84a0b1/
Hier zie je zo 2 van die klootzakken hun flits-shift lekker doorslapen. Kwestie om 's avonds goed uitgerust te zijn om in het zwart nog wat echt te gaan werken. Uiteraard in aantwaarpe...


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ombi~a2c8a45c/
Ik denk dat de vraag eerder is...welke ambtenaren zullen er NIET op de lijst van zware beroepen staan en wat zijn (uiteraard) de gunstmaatregelen voor die categorie dat ze als alternatief krijgen om "langer" te moeten werken.
Al is "langer" heel relatief, gezien ze alle ziekte en andere overtollige verlofdagen en overuren heel hun carrière mogen opsparen en zo toch ook enkele jaartjes vroeger kunnen vertrekken.
Deze week nog iemand op het OCMW te Deinze gehoord....3 JAAR voor het effectieve pensioen is deze persoon al volledig betaald thuis ...alleen door de hierboven vermelde dagen te"recupereren".
De "prive" zal, zoals altijd, het gelag wel bekostigen.
Daar zullen niet teveel zware beroepen erkend worden.
Het is weer een compromis op belgische wijze...alles (weer) voor het staatspersoneel, de rest is tenslotte parking.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 22:00   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Ik denk dat de vraag eerder is...welke ambtenaren zullen er NIET op de lijst van zware beroepen staan en wat zijn (uiteraard) de gunstmaatregelen voor die categorie dat ze als alternatief krijgen om "langer" te moeten werken.
Al is "langer" heel relatief, gezien ze alle ziekte en andere overtollige verlofdagen en overuren heel hun carrière mogen opsparen en zo toch ook enkele jaartjes vroeger kunnen vertrekken.
Deze week nog iemand op het OCMW te Deinze gehoord....3 JAAR voor het effectieve pensioen is deze persoon al volledig betaald thuis ...alleen door de hierboven vermelde dagen te"recupereren".
De "prive" zal, zoals altijd, het gelag wel bekostigen.
Daar zullen niet teveel zware beroepen erkend worden.
Het is weer een compromis op belgische wijze...alles (weer) voor het staatspersoneel, de rest is tenslotte parking.
Een ambtenaar kan niet zomaar "overuren" recupereren (wat zijn trouwens "overtollige verlofdagen"?). Dat moet vermeld staan in het arbeidsreglement. En het zou me sterk verwonderen dat dit reglement toestaat om de overuren jaar na jaar over te dragen en te cumuleren. Bij de Vlaamse overheid is dat alleszins onmogelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 23:04   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een ambtenaar kan niet zomaar "overuren" recupereren (wat zijn trouwens "overtollige verlofdagen"?). Dat moet vermeld staan in het arbeidsreglement. En het zou me sterk verwonderen dat dit reglement toestaat om de overuren jaar na jaar over te dragen en te cumuleren. Bij de Vlaamse overheid is dat alleszins onmogelijk.
Mijn vrouw is statutair en die recupereert heel netjes al haar overuren. Zondagen tellen dubbel.

Het was tot voor kort mogelijk om overuren mee te nemen. Nu is dat aantal beperkt, met als gevolg dat de maanden november en december veel vrije dagen tellen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 01:03   #6
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

We betalen al gans ons leven veel te veel voor deze overheid en ziedaar, ze staan weer vooraan op de lijst .....
Ik werkte dubbel zoveel, dag en nacht soms en heb half zoveel pensioen als zij en nu moeten ze alweer de hoofdvogel afschieten.
Niet voor niets noemde mijn vader ze reeds het "profitariaat".
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 01:15   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een ambtenaar kan niet zomaar "overuren" recupereren. Dat moet vermeld staan in het arbeidsreglement.
Klopt, die overuren moeten door de overste/meerdere van de desbetreffende ambtenaar goedgekeurd worden.
Citaat:
(wat zijn trouwens "overtollige verlofdagen"?).
Geen enkele verlofdag is overtollig. Maar in de "privé" zijn het 20 (24 in het oude 6 dagen stelsel) dagen + arbeidsduurverkortingsdagen + "cadeaus" afgedwongen door de vakbonden.
Citaat:
En het zou me sterk verwonderen dat dit reglement toestaat om de overuren jaar na jaar over te dragen en te cumuleren.
Bij de Vlaamse overheid is dat alleszins onmogelijk.
Ervaring leert me dat het afhankelijk is van de goodwill der "meerderen". Genoeg familieleden die voor "een lokale overheidsdienst" werken.
Sta me toe geen naam en toenaam te noemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 05:30   #8
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Vandaag valt te lezen dat Vld en N-va uit de lucht vielen bij het nieuws dat er een akkoord zou zijn. Ze spreken zelfs van fake news Er is nog hoop dus, want die twee willen niet te veel uitholling van de hervorming
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 06:51   #9
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om van te kotsen... boefers en flikken komen op de lijst met 'zware beroepen'...
https://www.hln.be/geld/economie/pol...aren~ab84a0b1/
Hier zie je zo 2 van die klootzakken hun flits-shift lekker doorslapen. Kwestie om 's avonds goed uitgerust te zijn om in het zwart nog wat echt te gaan werken. Uiteraard in aantwaarpe...


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ombi~a2c8a45c/
Zijn dat de hardwerkende "vlamingen" waar de nationalisten het steeds over hebben ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 06:54   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

‘Groot deel onderwijsjobs wordt zwaar beroep’

Citaat:
De vakbonden en de overheid hebben na een marathononderhandeling een akkoord bereikt over wie bij de overheid een zwaar beroep heeft.
Zo zie je maar weer ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:14   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om van te kotsen... boefers en flikken komen op de lijst met 'zware beroepen'...
https://www.hln.be/geld/economie/pol...aren~ab84a0b1/
Hier zie je zo 2 van die klootzakken hun flits-shift lekker doorslapen. Kwestie om 's avonds goed uitgerust te zijn om in het zwart nog wat echt te gaan werken. Uiteraard in aantwaarpe...


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ombi~a2c8a45c/

Relevantie?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:40   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zijn dat de hardwerkende "vlamingen" waar de nationalisten het steeds over hebben ?
Klopt. Het is een voorbeeld van de aantwaarpse politie, hard aan het werken voor de staatskas te vullen. Die job is zooo zwaar dat ze er zichtbaar uitgeput van zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 07:48   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Het is al dikken ambras hierover trouwens. NVA en VLD roespeteren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:09   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn vrouw is statutair en die recupereert heel netjes al haar overuren. Zondagen tellen dubbel.

Het was tot voor kort mogelijk om overuren mee te nemen. Nu is dat aantal beperkt, met als gevolg dat de maanden november en december veel vrije dagen tellen....
Bij ons hebben zij de 'overuren' afgeschaft.
Vroeger kon je maar 12 overuren overdragen naar de volgende maand. Had je er meer, spijtig...
En je mocht maximaal anderhalve dag recup per maand nemen.

Werkte je op zaterdag of zondag of feestdag? In de week te recupereren, of het het was ook 'verloren'.

De enige manier om dit te omzeilen, waren officieuze afspraken met uwen baas. Kreeg je een nieuwe baas die daar niet van wou weten? Spijtig...

Dit op FOD X.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 08:27   #15
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Iedereen die al eens in contact is geweest met een ambtenaar weet dat dit om te blèten is. Een schildpad is sneller. Idem met politie en leger. Ja ik heb ook na de aanslagen dagelijks onze militairen zien "hangen" en hun tijdelijke "Sheraton" waar ze logeerden gezien. Natuurlijk dat die het beu werden. Al je je maandenlang verveelt en tegen de muren oploopt dan wordt je dat beu. Je kan tenslotte niet constant in de welness en fitness gaan hangen.

Dit is gewoon schandalig en de zoveelste "fuck you" naar alle hardwerkende mensen. Maar wat een schande als dan iemand van 50 jaar abrupt wordt ontslagen en ook foert zegt. België, het wordt meer en meer een apenland. Het paradijs voor ambtenaren en allochtonen. Een politiestaat waar de burger enkel nog braaf mag ja knikken en zijn laatste cent uit zijn zakken wordt gehaald. Ik ben normaal nooit pessimistisch en een levensgenieter maar hier denk ik wel dat België op ontploffen staat.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 09:20   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Iedereen die al eens in contact is geweest met een ambtenaar weet dat dit om te blèten is. Een schildpad is sneller. Idem met politie en leger. Ja ik heb ook na de aanslagen dagelijks onze militairen zien "hangen" en hun tijdelijke "Sheraton" waar ze logeerden gezien. Natuurlijk dat die het beu werden. Al je je maandenlang verveelt en tegen de muren oploopt dan wordt je dat beu. Je kan tenslotte niet constant in de welness en fitness gaan hangen.

Dit is gewoon schandalig en de zoveelste "fuck you" naar alle hardwerkende mensen. Maar wat een schande als dan iemand van 50 jaar abrupt wordt ontslagen en ook foert zegt. België, het wordt meer en meer een apenland. Het paradijs voor ambtenaren en allochtonen. Een politiestaat waar de burger enkel nog braaf mag ja knikken en zijn laatste cent uit zijn zakken wordt gehaald. Ik ben normaal nooit pessimistisch en een levensgenieter maar hier denk ik wel dat België op ontploffen staat.
Doppers zoals u moeten zwijgen, gij hebt geen recht op spreken. Want jij bent allesbehalve hardwerkend.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 09:23   #17
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doppers zoals u moeten zwijgen, gij hebt geen recht op spreken. Want jij bent allesbehalve hardwerkend.
Vloams nationalisten moeten dat niet zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 09:24   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vloams nationalisten moeten dat niet zijn.
Neen, die moeten vooral godsvruchtig zijn, een dikke bokaalbril hebben en een lange baard.

En dan aan de aankomst van de koers gaan staan met de vlag.

De oppervlaming.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 09:26   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Hoewel ik van mening ben dat men veel te veel beroepen wil beschouwen/beschouwt als zwaar beroep, vind ik het toch ook wel grappig dat wij hier op dit forum over zitten te klagen.

Van de forumleden die werken zit volgens mij 80% enkel maar op dit forum tijdens de werkuren.

(Ik pleit op dat vlak ook schuldig trouwens)
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 09:27   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doppers zoals u moeten zwijgen, gij hebt geen recht op spreken. Want jij bent allesbehalve hardwerkend.
Inderdaad. Ambtenaren werken nog af en toe, beroepsdoppers krijgen geld om niets te doen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be