Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2018, 11:33   #21
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat u daar mis in bent.
Een spin is een insecteneter.

Blij u weeral iets bijgeleerd te hebben!
En toch onzin posten !!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:38   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Hebt ge al eens met robotten gewerkt? Neen? Anders: ik wel! Twintig jaar, zelfs!
Ge zoudt het niet geloven maar een robot vergt veel onderhoud die dan door mensen moet uitgevoerd worden. De reden daarvoor is dat robotten, anders dan gewone, lineair werkende machines aan uitzonderlijke krachten blootgesteld worden. Inwendige motoren, die in robotten draaien, hebben veel last van het gyroscopisch effect, doordat zij in de ruimte steeds andere, ongewone posities moeten innemen. Dat geldt ook voor de andere onderdelen van robotten. Ik ben nog niet zo hard overtuigd dat automatisering een nefaste invloed zal hebben op de algemene tewerkstelling. Ik ben het er wel mee eens dat er een ander soort vaklui op de proppen zal moeten komen. En een robot heeft ook als nadeel dat hij, als er wat minder werk voor hem, hij wel verder moet afbetaald worden. Een gewone werkman kunt ge op den dop zetten.

Norbert
Ik werk heel veel met robotten, mijn firma doet niets anders dan automatiseren.
Robotten die extreme houdingen moeten aannemen, rusten wij uit met uitbalanceer-cilinders, hierdoor moeten de motoren bijna geen krachten meer zetten.

Zoveel onderhoud is er nu ook weer niet aan een robot.

Een robot kost heus niet veel geld hoor, daarbij kan hij 24 op 24, 7 dagen op 7 werken.

De grootste kost voor een robot is de plaatsing, de beveiliging en de programmatie. Eens dat gebeurt is, kost hij niets meer.

Ik heb gewerkt met de eerste generatie robots van Niko, die hadden maar twee motoren.

Ik heb gewerkt met de eerste generatie robots van Cincinatie, die werkten op hydraulica, oersterk, onverslijtbaar, maar vooral langzaam.

Daarna heel lang gewerkt met Kuka.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:47   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat u daar mis in bent.
Een spin is een insecteneter.

Blij u weeral iets bijgeleerd te hebben!
Hooiwagens?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 11:48   #24
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ja! En als ze achter de kassa van een winkel moeten gaan staan om de klanten te bedienen blijven de klanten weg. "Mistery calls..," zegt u dat niets?

Norbert
Ik herinner me zo enkele jaren geleden de Marokkaan of iets in die aard die aanbelde om de elektriciteitsmeter te komen opnemen. Sorry maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik de poort aan straat niet open deed en hem zeker niet wou binnen laten. Daarna een vrij boze brief naar Eandis gestuurd. Nooit een antwoord gekregen maar enkele weken later stond er wel een Vlaamse man voor de poort. Hij kwam de meters opnemen. Even snel een babbel mee gedaan en hij betreurde het ook dat ze al allochtonen op pad stuurden om bij de mensen de meters te gaan opnemen. Ik was zeker geen alleenstaand geval waar hij achteraf moest langs gaan.

Met een winkel zou dit juist hetzelfde zijn. Of ergens aan een loket. Daar zal ik nooit komen! En noem het belachelijk, racistisch of wat dan ook. Maar waren het niet de Moslims die weigeren tegen een vrouw te spreken of ze aan te kijken? Dat is juist hetzelfde dus ze hebben geen recht van spreken.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:20   #25
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien komt dat omdat er veel te veel zijn? Zeker wat islamieten betreft? Niemand heeft een probleem met een Noor, Deen, Spanjaard, Colombiaan, Thai, Mexicaan, Rus....in zijn straat of als personeel in een winkel. Maar als uw straat vol zit van 1 soort en jij stilaan de Vlaamse Aboriginal in eigen buurt bent verworden, dan worden de goei met de slechte over 1 kam geschoren. Dat heeft met racisme niets te maken maar alles met identiteit en culturele gemeenschappelijke factoren.
En? Hebt gij daar al last van gehad?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:31   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Norbert, kijk hier eens naar :
(duurt maar paar minuutjes)

over culturele rechten!

https://www.facebook.com/niet100offi...AyMjk3NDQzMzk/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:39   #27
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik herinner me zo enkele jaren geleden de Marokkaan of iets in die aard die aanbelde om de elektriciteitsmeter te komen opnemen. Sorry maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik de poort aan straat niet open deed en hem zeker niet wou binnen laten. Daarna een vrij boze brief naar Eandis gestuurd. Nooit een antwoord gekregen maar enkele weken later stond er wel een Vlaamse man voor de poort. Hij kwam de meters opnemen. Even snel een babbel mee gedaan en hij betreurde het ook dat ze al allochtonen op pad stuurden om bij de mensen de meters te gaan opnemen. Ik was zeker geen alleenstaand geval waar hij achteraf moest langs gaan.

Met een winkel zou dit juist hetzelfde zijn. Of ergens aan een loket. Daar zal ik nooit komen! En noem het belachelijk, racistisch of wat dan ook. Maar waren het niet de Moslims die weigeren tegen een vrouw te spreken of ze aan te kijken? Dat is juist hetzelfde dus ze hebben geen recht van spreken.
Ik heb daar geen problemen mee, als een moslim weigert tegen een vrouw te spreken of als hij haar niet wil aankijken. Evenmin heb ik er problemen mee dat ik aan de kassa van een zaak bediend word door een moslima. En waarom mag 'n Marokkaan de meterstand van uw compteur niet komen opnemen? Die man doet toch maar gewoon zijn werk? Hetzelfde werk als dat van een Vlaamse meteropnemer. Welke schade berokkent die man u? Hebt gij soms last van een neurose, of zo?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:42   #28
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Norbert, kijk hier eens naar :
(duurt maar paar minuutjes)

over culturele rechten!

https://www.facebook.com/niet100offi...AyMjk3NDQzMzk/
In mijn ogen is die vent zo zot als een draaideur!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:45   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
En? Hebt gij daar al last van gehad?

Norbert
Jazeker. En gij?

Moet je trouwens eerst alles zelf aan den lijve ondervonden hebben voor je er mag tegen ageren? Moet maw uw vrouw eerst verkracht worden, of nog beter, jijzelf, voor je dergelijk gedrag mag afkeuren?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 juni 2018 om 12:47.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:46   #30
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik werk heel veel met robotten, mijn firma doet niets anders dan automatiseren.
Robotten die extreme houdingen moeten aannemen, rusten wij uit met uitbalanceer-cilinders, hierdoor moeten de motoren bijna geen krachten meer zetten.

Zoveel onderhoud is er nu ook weer niet aan een robot.

Een robot kost heus niet veel geld hoor, daarbij kan hij 24 op 24, 7 dagen op 7 werken.

De grootste kost voor een robot is de plaatsing, de beveiliging en de programmatie. Eens dat gebeurt is, kost hij niets meer.

Ik heb gewerkt met de eerste generatie robots van Niko, die hadden maar twee motoren.

Ik heb gewerkt met de eerste generatie robots van Cincinatie, die werkten op hydraulica, oersterk, onverslijtbaar, maar vooral langzaam.

Daarna heel lang gewerkt met Kuka.
Ik weet één ding en dat is dat gij in mijn fabriek nooit robotten zult komen plaatsen! Ik ben een technicus en ik ben zeker niet gesteld op verkoperspraat!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:52   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik herinner me zo enkele jaren geleden de Marokkaan of iets in die aard die aanbelde om de elektriciteitsmeter te komen opnemen. Sorry maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik de poort aan straat niet open deed en hem zeker niet wou binnen laten. Daarna een vrij boze brief naar Eandis gestuurd. Nooit een antwoord gekregen maar enkele weken later stond er wel een Vlaamse man voor de poort. Hij kwam de meters opnemen. Even snel een babbel mee gedaan en hij betreurde het ook dat ze al allochtonen op pad stuurden om bij de mensen de meters te gaan opnemen. Ik was zeker geen alleenstaand geval waar hij achteraf moest langs gaan.

Met een winkel zou dit juist hetzelfde zijn. Of ergens aan een loket. Daar zal ik nooit komen! En noem het belachelijk, racistisch of wat dan ook. Maar waren het niet de Moslims die weigeren tegen een vrouw te spreken of ze aan te kijken? Dat is juist hetzelfde dus ze hebben geen recht van spreken.

Uw verhaaltje is zoals gewoonlijk dikke prut. U heeft helemaal zo geen racistische brief geschreven naar Eandis daar ben ik van overtuigd. Volgens mij zou U zelfs in de problemen komen met zo een brief

U heeft hier al wel meer van die flut verhaaltjes gepost .

PS Meters kan U nu gewoon zelf doorgeven daar moet niemand meer voor binnen te komen.
As die allochtoon niet binnen kon heeft hij een kaartje in uw bus gestoken waarop u uw meterstand kon doorgeven

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2018 om 12:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 12:55   #32
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jazeker. En gij?

Moet je trouwens eerst alles zelf aan den lijve ondervonden hebben voor je er mag tegen ageren? Moet maw uw vrouw eerst verkracht worden, of nog beter, jijzelf, voor je dergelijk gedrag mag afkeuren?
Ik ben van mening dat gij nog niets ondervonden hebt in uw leven. Zo ken ik er nog! Als er in hun kop iets begint te draaien dan stopt het niet! Vroeger hadden we ook van die mensen die in hekserij geloofden.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 13:00   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik ben van mening dat gij nog niets ondervonden hebt in uw leven. Zo ken ik er nog! Als er in hun kop iets begint te draaien dan stopt het niet! Vroeger hadden we ook van die mensen die in hekserij geloofden.

Norbert
Die Skobelev zou moeten weten dat de meeste vrouwen worden verkracht mishandeld of zelfs vermoord door niemand minder dan hun eigen partner.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 13:04   #34
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uw verhaaltje is zoals gewoonlijk dikke prut. U heeft helemaal zo geen racistische brief geschreven naar Eandis daar ben ik van overtuigd. Volgens mij zou U zelfs in de problemen komen met zo een brief
Denkt ge dat, Fred? Haha! Ik zou 't durven aannemen!!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 14:15   #35
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uw verhaaltje is zoals gewoonlijk dikke prut. U heeft helemaal zo geen racistische brief geschreven naar Eandis daar ben ik van overtuigd. Volgens mij zou U zelfs in de problemen komen met zo een brief

U heeft hier al wel meer van die flut verhaaltjes gepost .

PS Meters kan U nu gewoon zelf doorgeven daar moet niemand meer voor binnen te komen.
As die allochtoon niet binnen kon heeft hij een kaartje in uw bus gestoken waarop u uw meterstand kon doorgeven
Om de zoveel jaar MOETEN ze zelf de meterstand komen opnemen. Dat is een wettelijke verplichting. Staan ze voor je deur en je bent niet thuis dan krijg je een schrijven om een afspraak te maken. En wie spreekt er over een racistische brief? Ik schreef een boze brief om mijn ongenoegen te uiten en dat ik wantrouwig was tegenover een man van vreemde origine die zich niet kon legitimeren (ook niet gevraagd maar dat was het geldig excuus om de brief te kunnen schrijven). Dat u mijn verhalen als dikke prut bekijkt is uw probleem. Ik denk dat je eerder zelf geestelijke problemen hebt. Of geen leven? 70 jarige gepensioneerde of 16 jarige puber?

En waarom ik een allochtoon niet binnen laat : dit is bij mijn weten nog geen verplichting. En ik ben racist en haat alles wat niet Vlaams is. Of mag dat ook al niet meer? In mijn eigen huis ben ik nog steeds baas en niet de allochtonen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 14:20   #36
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hooiwagens?
Als u niet de zespotige beesten bedoelt, wordt op hooiwagens vooral hooi geladen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 14:21   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik weet één ding en dat is dat gij in mijn fabriek nooit robotten zult komen plaatsen! Ik ben een technicus en ik ben zeker niet gesteld op verkoperspraat!

Norbert
Ik vrees dat gij daar weinig over te beslissen hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 14:22   #38
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Hij schrijft : in MIJN fabriek dus hij is een fabrieksbaas
Of bandarbeider want die zeggen ook nogal snel MIJN fabriek
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 14:27   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Hij schrijft : in MIJN fabriek dus hij is een fabrieksbaas
Of bandarbeider want die zeggen ook nogal snel MIJN fabriek
Ik lees dat hij technieker is.

Als hij fabrieksbaas is, heeft hij daar in feite ook weinig over te beslissen: als hij weigert te automatiseren zal de markt hem er wel toe dwingen. Of kopje onder gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 14:29   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik weet één ding en dat is dat gij in mijn fabriek nooit robotten zult komen plaatsen! Ik ben een technicus en ik ben zeker niet gesteld op verkoperspraat!

Norbert
Heeft u een fabriek?
Straf, heel straf.

En gelukkig voor u, ik plaats geen robotten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be