Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2017, 00:22   #3681
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
veel republikeinen zien Pence ook niet zitten
veel vs weinig ... enige cijfers ?
Feit is dat de procedure op gang is gekomen en dat daar een 50%+1 voor nodig was ... dus een aanzienlijk deel van de republikeinen stond daar achter en zien er zelfs graten in.

Verder is zijn populariteit bij de bevolking onder de 30% gedaald ... extrapoleren we dat naar het Huis van Afgevaardigden ( iets wat je natuurlijk niet 1 op 1 moogt doen ) dan zou die 3/4 wel eens haalbaar kunnen zijn des temeer dat zo'n procedure wordt voorgezeten door de opper-rechter ( in dit geval 50-50 vrees ik ) en argumentatie en onderzoek normaliter veel degelijker gebeuren

...en al blijft het louter bij een poging dan nog zou het een grote symbolische betekenis kunnen hebben en toch wel vergaande gevolgen kunnen hebben ... Eerder een richting Nixon dan een Clinton waar het in feite uiteindelijk ( de rest van de zo gezegde schandalen is nooit aangetoond ) maar ging om een 'leugentje' ( okay het was ook ernstig in die zin dat het meineed en een vorm van minachting naar het hof toe is ) betreffende een affaire
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 00:24   #3682
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
De Democraten gaan ferm uit hun pijp moeten komen om Trump te verslagen in 2020 en op dit moment zit die partij nog steeds in zak en as.
Volgens mij gaan de democraten het ook niet halen of er moet een sterk iemand heel snel naar voor geschoven kunnen worden, én eentje die 'vrij van zonde' is (aheum...)
Realistischer zou zijn dat er een andere republikein het van Trumpie gaat overnemen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 00:39   #3683
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Let wel, zoooo dwaas is dat nu ook weer niet.
Soms moet er héél snel een beslissing kunnen genomen worden in het belang van het land. Zeker als het op het gebruik van kernwapens aankomt. Minuten, seconden zelfs kunnen hier doorslaggevend zijn voor het verdere verloop van de rest.
Wat wél dwaas is, is dat je die macht aan mensen zou geven die ze niet alle 5 meer op een rij hebben, zonder de naam 'Trump' te noemen deze keer.
Eerder het omgekeerde... het is al verscheidene malen (bijna full-automatic) door één of ander euvel zover geweest... en het is dan net die laatste menselijke factor ( denk oa aan de hotline de Washington en het Kremlin ) die het net nog kan verhinderen.
Ik zie niet zo direct een reden om héél snel een positief fiat te kunnen geven maar wel om snel de waanzin van die bijna automatische-trein te stoppen.
...et zou misschien beter een 'stopknop' zijn zeker te bedenken wat voor verouderde apparatuur daar achter steekt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 00:57   #3684
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Eerder het omgekeerde...
... *lol*....

Eigenlijk heb je ook gelijk, want je kan dit natuurlijk vanuit verschillende standpunten gaan bekijken.
In bepaalde gevallen is het trouwens al een paar keer kantje-boordje geweest.
Maar stel dat er raketten worden afgevuurd op je land, en je wacht net iets te lang, dan heb je ook niets meer over om terug te vuren.

Het is een mes dat aan 2 kanten snijdt vrees ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 01:15   #3685
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Volgens mij gaan de democraten het ook niet halen of er moet een sterk iemand heel snel naar voor geschoven kunnen worden, én eentje die 'vrij van zonde' is (aheum...)
Realistischer zou zijn dat er een andere republikein het van Trumpie gaat overnemen.
Kamala Harris
Schiff

En twee weken geleden zou ik Al Franken hebben gezegd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 23:20   #3686
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
... *lol*....

Eigenlijk heb je ook gelijk, want je kan dit natuurlijk vanuit verschillende standpunten gaan bekijken.
In bepaalde gevallen is het trouwens al een paar keer kantje-boordje geweest.
Maar stel dat er raketten worden afgevuurd op je land, en je wacht net iets te lang, dan heb je ook niets meer over om terug te vuren.
.... ik wil nu niet moeijk doen hoor maar wat win je erbij ?
De kracht van een mad-doctrine zit net in het feit dat het niet mag/kan gebeuren.... eens één kant massaal gevuurd heeft valt die als-dan dreiging in feite weg

Citaat:
Het is een mes dat aan 2 kanten snijdt vrees ik.
Wel ja... in die context ( die ik hier net boven schreef ) is het altijd 'leuk' dat andere kant denkt of weet dat er iemand zit die zowel redelijk kan zijn tot op het laatste moment moest er wat mis gaan met interpretatie of technologie en langs de andere kant het lef heeft om er op te gaan drukken al is het maar ter vergelding
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 11:42   #3687
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daar heb ik persoonlijk toch sterk mijn twijfels over.
Zijn populariteit is, als je het vergelijkt met al de vorige presidenten die de VS al gehad hebben, niet écht bijster hoog te noemen.

Na 6 maanden:

Trump: 36%
Obama: 59%
Ford: 39% (recordhouder)
Bil Clinton: 45%
-bron-
Denk eraan dat je mogelijk in hetzelfde bedje ziek bent als heel die reutemeute poco persindoctrinatie en opiliepeilingen van voor de presidentsverkiezingen. Ik zie het zo reeds gebeuren: jaren Trump belachelijk maken en dan weer ogen opentrekken dat hij toch weer wint.

Laatst gewijzigd door kwantum : 27 november 2017 om 11:43.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:22   #3688
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Denk eraan dat je mogelijk in hetzelfde bedje ziek bent als heel die reutemeute poco persindoctrinatie en opiliepeilingen van voor de presidentsverkiezingen. Ik zie het zo reeds gebeuren: jaren Trump belachelijk maken en dan weer ogen opentrekken dat hij toch weer wint.
Approval rating =/= voting intention.

Hoe vaak ik dat al heb moeten uitleggen in discussies...

Komt er dus op neer dat die approval ratings wel degelijk relevant zijn én ook correct zijn. Er wordt breed en frequent gepeild (Gallup zelfs dagelijks dacht ik:
http://news.gallup.com/poll/201617/g...-approval.aspx). Er is dus geen "blind spot" in de peiling naar approval rating.

Die blind spot was er wél bij de peilingen vóór de verkiezingen; daar wordt dan ook iets heel anders gevraagd nl. ga je stemmen en zo ja, op wie.

De approval ratings geven most definitely een indicatie voor de kans op herverkiezing, zeker de trends. Die zijn dalend in dit specifiek geval trouwens.

Bon, ik wil maar zeggen, die apporval ratings afdoen als onjuist omdat de peilingen voor de verkiezingen ook onjuist waren is onzin
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:43   #3689
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Trump kan het ruziën niet laten

Citaat AD
Trump en May ruziën over retweets extreemrechts

De Amerikaanse president Donald Trump is in een tweet uitgevallen naar de Britse premier Theresa May. ,,Let niet zo op mij, beter leg je de focus op het radicale islamitische terrorisme dat plaatsvindt in Groot-Brittannië. Bij ons gaat alles prima hoor." May had kritiek geuit nadat Trump retweets stuurde van een extreemrechtse Britse organisatie.

Woensdag twitterde de Amerikaanse president onder meer een Nederlands filmpje rond van een mishandeling. ,,Moslimmigrant slaat Nederlandse jongen op krukken in elkaar'', luidde het bijschrift van Jayda Fransen, een leidster van het extreemrechtse Britain First. De Nederlandse ambassade in Washington wees Trump al snel op het feit dat de minderjarige verdachte uit het filmpje ‘in Nederland is geboren en getogen’ en veroordeeld.

Ook Trumps andere retweets van Britain First waren anti-islam. Sommige Britse politici eisten een excuus van de Amerikaanse president. Een woordvoerder van premier May zei: ,,Het is fout dat de president dit gedaan heeft.” Volgens de woordvoerder is het doel van de extreemrechtse organisatie om leugens te verspreiden en spanningen te doen oplopen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:44   #3690
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Trump kan het ruziën niet laten

Citaat AD
Trump en May ruziën over retweets extreemrechts

De Amerikaanse president Donald Trump is in een tweet uitgevallen naar de Britse premier Theresa May. ,,Let niet zo op mij, beter leg je de focus op het radicale islamitische terrorisme dat plaatsvindt in Groot-Brittannië. Bij ons gaat alles prima hoor." May had kritiek geuit nadat Trump retweets stuurde van een extreemrechtse Britse organisatie.

Woensdag twitterde de Amerikaanse president onder meer een Nederlands filmpje rond van een mishandeling. ,,Moslimmigrant slaat Nederlandse jongen op krukken in elkaar'', luidde het bijschrift van Jayda Fransen, een leidster van het extreemrechtse Britain First. De Nederlandse ambassade in Washington wees Trump al snel op het feit dat de minderjarige verdachte uit het filmpje ‘in Nederland is geboren en getogen’ en veroordeeld.

Ook Trumps andere retweets van Britain First waren anti-islam. Sommige Britse politici eisten een excuus van de Amerikaanse president. Een woordvoerder van premier May zei: ,,Het is fout dat de president dit gedaan heeft.” Volgens de woordvoerder is het doel van de extreemrechtse organisatie om leugens te verspreiden en spanningen te doen oplopen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:44   #3691
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Trump kan het ruziën niet laten

Citaat AD
Trump en May ruziën over retweets extreemrechts

De Amerikaanse president Donald Trump is in een tweet uitgevallen naar de Britse premier Theresa May. ,,Let niet zo op mij, beter leg je de focus op het radicale islamitische terrorisme dat plaatsvindt in Groot-Brittannië. Bij ons gaat alles prima hoor." May had kritiek geuit nadat Trump retweets stuurde van een extreemrechtse Britse organisatie.

Woensdag twitterde de Amerikaanse president onder meer een Nederlands filmpje rond van een mishandeling. ,,Moslimmigrant slaat Nederlandse jongen op krukken in elkaar'', luidde het bijschrift van Jayda Fransen, een leidster van het extreemrechtse Britain First. De Nederlandse ambassade in Washington wees Trump al snel op het feit dat de minderjarige verdachte uit het filmpje ‘in Nederland is geboren en getogen’ en veroordeeld.

Ook Trumps andere retweets van Britain First waren anti-islam. Sommige Britse politici eisten een excuus van de Amerikaanse president. Een woordvoerder van premier May zei: ,,Het is fout dat de president dit gedaan heeft.” Volgens de woordvoerder is het doel van de extreemrechtse organisatie om leugens te verspreiden en spanningen te doen oplopen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 12:12   #3692
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Bon, ik wil maar zeggen, die apporval ratings afdoen als onjuist omdat de peilingen voor de verkiezingen ook onjuist waren is onzin
Je moet niet meegaan in hun domme verhaaltjes. De peilingen voor de verkiezingen waren niet 'onjuist'.

De meest gerespecteerde analysten gaven Trumpo 28,6% kans om te winnen in hun laatste bericht.

Meer nog: over het hele land gezien zaten de peilingen er in 2016 slechts 1 punt naast (Clinton +2.1 ipv voorspelde +3.1) terwijl ze er in 2012 3.2 punten naast zaten (Obama +3.9 ipv voorspelde +0.7).
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 12:16   #3693
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump kan het ruziën niet laten

Citaat AD
Trump en May ruziën over retweets extreemrechts

De Amerikaanse president Donald Trump is in een tweet uitgevallen naar de Britse premier Theresa May. ,,Let niet zo op mij, beter leg je de focus op het radicale islamitische terrorisme dat plaatsvindt in Groot-Brittannië. Bij ons gaat alles prima hoor." May had kritiek geuit nadat Trump retweets stuurde van een extreemrechtse Britse organisatie.

Woensdag twitterde de Amerikaanse president onder meer een Nederlands filmpje rond van een mishandeling. ,,Moslimmigrant slaat Nederlandse jongen op krukken in elkaar'', luidde het bijschrift van Jayda Fransen, een leidster van het extreemrechtse Britain First. De Nederlandse ambassade in Washington wees Trump al snel op het feit dat de minderjarige verdachte uit het filmpje ‘in Nederland is geboren en getogen’ en veroordeeld.

Ook Trumps andere retweets van Britain First waren anti-islam. Sommige Britse politici eisten een excuus van de Amerikaanse president. Een woordvoerder van premier May zei: ,,Het is fout dat de president dit gedaan heeft.” Volgens de woordvoerder is het doel van de extreemrechtse organisatie om leugens te verspreiden en spanningen te doen oplopen.
https://www.topics.nl/trump-en-may-r...t=mijn-nieuws/
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 15:43   #3694
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Het staatsbezoek gaat toch door

citaat NRC

De Britse premier May heeft donderdagmiddag publiekelijk gereageerd op de diplomatieke rel met de Amerikaanse president Donald Trump. Ze noemde zijn retweets “fout”. Een officieel staatsbezoek van Trump aan het Verenigd Koninkrijk gaat wel door, ook al riepen Britse politici op dat te schrappen.

Over het staatsbezoek werd donderdagmiddag gedebatteerd in het Britse Lagerhuis. Eerder op de dag had de burgemeester van Londen Sadiq Khan laten weten dat de Amerikaanse president in ieder geval niet welkom is in de hoofdstad.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 15:44   #3695
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Het staatsbezoek gaat toch door

citaat NRC

De Britse premier May heeft donderdagmiddag publiekelijk gereageerd op de diplomatieke rel met de Amerikaanse president Donald Trump. Ze noemde zijn retweets “fout”. Een officieel staatsbezoek van Trump aan het Verenigd Koninkrijk gaat wel door, ook al riepen Britse politici op dat te schrappen.

Over het staatsbezoek werd donderdagmiddag gedebatteerd in het Britse Lagerhuis. Eerder op de dag had de burgemeester van Londen Sadiq Khan laten weten dat de Amerikaanse president in ieder geval niet welkom is in de hoofdstad.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 15:51   #3696
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het staatsbezoek gaat toch door

citaat NRC

De Britse premier May heeft donderdagmiddag publiekelijk gereageerd op de diplomatieke rel met de Amerikaanse president Donald Trump. Ze noemde zijn retweets “fout”. Een officieel staatsbezoek van Trump aan het Verenigd Koninkrijk gaat wel door, ook al riepen Britse politici op dat te schrappen.

Over het staatsbezoek werd donderdagmiddag gedebatteerd in het Britse Lagerhuis. Eerder op de dag had de burgemeester van Londen Sadiq Khan laten weten dat de Amerikaanse president in ieder geval niet welkom is in de hoofdstad.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/30...-door-a1583157
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 17:34   #3697
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump kan het ruziën niet laten

Citaat AD
Trump en May ruziën over retweets extreemrechts

De Amerikaanse president Donald Trump is in een tweet uitgevallen naar de Britse premier Theresa May. ,,Let niet zo op mij, beter leg je de focus op het radicale islamitische terrorisme dat plaatsvindt in Groot-Brittannië. Bij ons gaat alles prima hoor." May had kritiek geuit nadat Trump retweets stuurde van een extreemrechtse Britse organisatie.

Woensdag twitterde de Amerikaanse president onder meer een Nederlands filmpje rond van een mishandeling. ,,Moslimmigrant slaat Nederlandse jongen op krukken in elkaar'', luidde het bijschrift van Jayda Fransen, een leidster van het extreemrechtse Britain First. De Nederlandse ambassade in Washington wees Trump al snel op het feit dat de minderjarige verdachte uit het filmpje ‘in Nederland is geboren en getogen’ en veroordeeld.

Ook Trumps andere retweets van Britain First waren anti-islam. Sommige Britse politici eisten een excuus van de Amerikaanse president. Een woordvoerder van premier May zei: ,,Het is fout dat de president dit gedaan heeft.” Volgens de woordvoerder is het doel van de extreemrechtse organisatie om leugens te verspreiden en spanningen te doen oplopen.
De waarheid zeggen is ook al ruzie maken?
Of is elke kritiek op de islam ook al ruzie maken?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 20:53   #3698
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De waarheid zeggen is ook al ruzie maken?
Of is elke kritiek op de islam ook al ruzie maken?
In dit geval ging het niet om de waarheid ,maar om verzinsels van Trump.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 23:11   #3699
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het staatsbezoek gaat toch door

.
Er is geen datum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 23:12   #3700
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De reacties in het Lagerhuis tegen het meest bevriende staatshoofd van de UK zijn van een ongehoorde historische virulentie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be