Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat doe je?
Geld aannemen en het fixen. 2 33,33%
Geld niet annemen en naar de politie stappen. 4 66,67%
Geld niet aannemen en proberen het te vergeten. 0 0%
Raad vragen bij uw moreel kompas Laurent. 0 0%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2018, 19:51   #21
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stel je bent de trainer van een voetbalploeg die op de laatste speeldag tegen een potentieële daler moet spelen.

Enkele dagen op voor hand komt er een makelaar af en die doet wat (weinig) verdoken toespelingen op het belang van die wedstrijd voor de tegenstander. Hij zwaait ook met een beduidende hoeveelheid cash.

Wat doe je?
-Je kan die makelaar natuurlijk chanteren als je een legertje inhuurt.

-Je licht heel je team in en je verdeelt de pot onder elkaar, ze kunnen moeilijk een heel team liquideren. Je doet aan schadebeperking door zoveel mogelijk mensen er aan mee te laten doen.

-De beste optie is natuurlijk gebaren van kromme haas en het hele voorval vergeten tenzij de makelaar echt afkomt met tactieken die er op uit duiden dat hij sowieso een ander slachtoffer vindt binnen het voetbal en zijn tentakels heel de sport vergiftigen.

Hangt van de situatie af dus. Mensenkennis, informatie e.d. ...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 19:55   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als voetbaltrainer moet je de bevoegde bevriende minister opbellen en advies vragen/overleggen. Voor je naar de popo gaat.
Uiteindelijk zal je zelf ook een advocaat moeten nemen.
Natuurlijk kan je ook wachten tot het uitkomt enz, zoals nu
Jij hebt het dus over optie 4
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:22   #23
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

-Ik weet het niet. Tegenwoordig met de "snitch" media. 1 foto met wat aangebrande figuren of een filmpje. Het moet dan allemaal wel heel "low profile" gebeuren. Die makelaar kan wel eens zeer verre connecties hebben.

Dat is zoals die "banksters", die vlogen ook nooit in de gevangenis. Waarschijnlijk van die gladde palingen. Dan moet je het spelen op de lange termijn. Je doet lang mee in het "spelletje", maar je bent maar een lagere pion en kent niets van de werking achter de gordijnen. Voor een beetje zwijggeld doe ik niet mee; ze moeten maar met een betere deal komen...

Zoeken ze maar een andere idioot voor wurgcontracten...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:35   #24
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Ik heb natuurlijk ook gehoord over zigeuners hun tactieken. 1 appartement kopen en zoveel overlast en stront op straat zodat heel de blok in waarde vermindert. Dan opkopen voor een prikje.

Dit is allemaal onder de gordel, maar het gebeurt...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:37   #25
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Eigenlijk de tactieken van gladde palingen en louche makelaars aka zigeuners; onder de gordel in het algemeen...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:12   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kafir hebben geen moraal.
In (vet)betaalde topsport bestaat er geen moraal.

"Erstens die Kohle, zweitens die Moral"
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:30   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
-Ik weet het niet. Tegenwoordig met de "snitch" media. 1 foto met wat aangebrande figuren of een filmpje. Het moetn! dan allemaal wel heel "low profile" gebeuren. Die makelaar kan wel eens zeer verre connecties hebben.

Dat is zoals die "banksters", die vlogen ook nooit in de gevangenis. Waarschijnlijk van die gladde palingen. Dan moet je het spelen op de lange termijn. Je doet lang mee in het "spelletje", maar je bent maar een lagere pion en kent niets van de werking achter de gordijnen. Voor een beetje zwijggeld doe ik niet mee; ze moeten maar met een betere deal komen...

Zoeken ze maar een andere idioot voor wurgcontracten...
In die optiek voel ik wel mee met die trainer en voetballer van Waasland Beveren (tussen haakjes het is wraakroepend dat een ploeg zoals BW in eerste is terwijl Beerschot nog altijd in tweede is. Pun intended ).

Ik vrees ervoor dat zij de pineut gaan zijn en dat de makelaars met hun dure advokaten lachend gaan wegkomen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:38   #28
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In die optiek voel ik wel mee met die trainer en voetballer van Waasland Beveren (tussen haakjes het is wraakroepend dat een ploeg zoals BW in eerste is terwijl Beerschot nog altijd in tweede is. Pun intended ).

Ik vrees ervoor dat zij de pineut gaan zijn en dat de makelaars met hun dure advokaten lachend gaan wegkomen.
Lachend gaan wegkomen. Ja, inderdaad. Ze hebben geen echte "misdaad" begaan. Als het echt te heet wordt gaan ze wel vluchten naar een ander land.

Maar veel namen van die makelaars staan al in de krant dus er is wel imagoschade. Dat is het enige dat je die rijke mannen kan maken. Tenzij je weer een legertje inhuurt. Maar dat is ook weer zo ranzig, constant met een geweer rondlopen enzo. Dan zit je er al veel te diep in en eindig je in een kist of de gevangenis.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 20 oktober 2018 om 21:39.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 21:54   #29
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Nog erger zijn natuurlijk sossen e.d. eigenlijk hoort 90% in de gevangenis. Rijken doen nog iets nuttigs voor het gewone volk. Ze geven een loon aan vele mensen en doen de economie draaien.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 22:17   #30
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik heb het: ik neem het geld aan, ik licht het team niet in, en als ik dan 2-1 win door goals van Kees en Piet beweer ik dat ik iedereen geld en uitleg heb gegeven behalve die twee. Dan zou het echter lijken, en normaal zijn die toch waardeloos zonder goede ondersteuning.

Probleem?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 22:51   #31
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik heb het: ik neem het geld aan, ik licht het team niet in, en als ik dan 2-1 win door goals van Kees en Piet beweer ik dat ik iedereen geld en uitleg heb gegeven behalve die twee. Dan zou het echter lijken, en normaal zijn die toch waardeloos zonder goede ondersteuning.

Probleem?


Ik verlies expres en zet al mijn hebben en houden op dat gegeven bij de bookies. Dan koop ik een dikke Mercedes, rolex aan de pols zoals de Mocro's en loop tegen de lamp.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 23:03   #32
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Je moet je gelijk inkopen met dat gewonnen kapitaal bij de high rollers en dan word je zelf zo'n fishy makelaar. Maar je speelt het natuurlijk slim, je komt met nieuwe oplichters ideeën en vraagt voor meer geld van de makelaars. Uiteindelijk ben je binnen en krijg je een zotte bende achter je met geweren omdat je teveel aandacht trok met je nieuwe ideeën en teveel bling en show.

Dan komt het indekken en paraplu's opentrekken. Leger advocaten en bookies. Dan nog 1 of andere carrousel naar een bananenrepubliek e.d. Standaardprocedures.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be