Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2018, 16:41   #81
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En daar is JvdB weer: een vraag beantwoorden met een andere vraag! Zelfs nu JvdB geband is voor een maand, is zijn geest hier alomtegenwoordig.

Moet ik echt de vraag voor de 3e keer stellen?
Heb jij weer op de rode driehoek geduwd?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 16:45   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mij interesseert alleen maar of cannabis nu wel of niet genezend is.
Alle gebruikers zeggen ja
De medische onderzoekers zeggen nee...maar het heeft wel effect op een en ander.
Gebruikers zeggen wederom...het is een complot van de pharmacie en co.
Alleszins is het een feit dat niemand tot nu toe bewezen kirrewiet is geworden alleen en enkel door toedoen van cannabis gebruik.
Uiteraard zijn er mensen die problemen hebben met hun gebruik maar zeker niet meer dan bij gebruik van eender welke andere substantie. In tegenstelling tot vele andere producten is het gevolg van gebruik zelfs weinig alarmerend.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 17:40   #83
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Eerlijk blijven, hé man! Eerlijk blijven!

Fred is begonnen over instellingen vol met kindjes en ik heb daarop gereageerd. Gij hebt daar dan op gereageerd.
Nu moet ge niet doen alsof ge dat niet weet!
Je moet niet uit je krammen schieten, ik ben gewoon eerlijk.

Jij beweert ergens dat je weet hebt van heelder instellingen vol cannabis-kirrewieten en ik vraag gewoon welke dat dan wel zijn. Meer is er niet aan de hand.

Wat is daar niet eerlijk aan?

En wat heeft het ermee te maken hoe jij tot die uitspraak bent gekomen?
Fred is inderdaad begonnen over instellingen met kindjes, dat weet ik wel, maar wat heeft dat ermee te maken als ik jou achter de instellingen met cannabis-kirrewieten vraag?


Citaat:
Ik wéét dat ge negationist zijt. Gij zijt er heilig van overtuigd dat cannabis géén problemen veroorzaakt. Maar de werkelijkheid is anders. Get used to it.
Allez vooruit, dan mag je me naast uw instellingen ook ineens even laten weten waar ik gezegd heb dat cannabis geen problemen veroorzaakt.

We zijn weeral goed bezig. Ik post misschien één vraag in deze draad en wordt al onmiddellijk beschuldigd van oneerlijkheid en negationisme.


Citaat:
Hoe kan iemand nu weten of iemand 'gek geworden zijn van het leven zelf'? wat is dat nu voor een vraag?
Dat was geen vraag.
Dat was enkel om aan te geven dat de instellingen die jij hieronder gaat benoemen enkel bevolkt worden door cannabis-kirrewieten en niet door alledaagse kirrewieten.
Je beweerde immers zelf weet te hebben van instellingen vol mensen die kirrewiet geworden zijn door cannabis.


Dus komaan; bewijs je gelijk en laat me even die instellingen weten. Dit is gewoon een vraag van mij aan jou. Fred heeft met zijn kindjes daar niks mee te maken.

Een bewering van jou, een vraag van mij.
Meer is er niet aan de hand.
Nu nog een antwoord, graag.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 18:11   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Jij beweert ergens dat je weet hebt van heelder instellingen vol cannabis-kirrewieten en ik vraag gewoon welke dat dan wel zijn. Meer is er niet aan de hand.


Je beweerde immers zelf weet te hebben van instellingen vol mensen die kirrewiet geworden zijn door cannabis.

Even ernstig. Die instellingen bestaan gewoon niet. Er is trouwens denk ik in gans de wereld niemand die bewezen enkel en alleen door cannabisgebruik kierrewiet is geworden.
Ik leg er wel graag de nadruk op dat ik enkel spreek in naam van volwassenen. Kinderen blijven best van alles af behalve dan van melk en fruitsap.
Laten we ons vermaak met Geert niet mengen met de echte feiten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 19:10   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je moet niet uit je krammen schieten, ik ben gewoon eerlijk.

Jij beweert ergens dat je weet hebt van heelder instellingen vol cannabis-kirrewieten en ik vraag gewoon welke dat dan wel zijn.
...
Wacht nog een paar weken, Geertje schat dat tussen nu en drie weken zowat 3/4 van de Canadese bevolking psychotisch zal zijn, van wiet te roken of passief mee te roken.

Moet verschrikkelijk zijn, een heel land dat ten prooi valt aan de verschrikkelijke softdrug cannabis.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 19:51   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wacht nog een paar weken, Geertje schat dat tussen nu en drie weken zowat 3/4 van de Canadese bevolking psychotisch zal zijn, van wiet te roken of passief mee te roken.

Moet verschrikkelijk zijn, een heel land dat ten prooi valt aan de verschrikkelijke softdrug cannabis.
Kijk maar wat er met NL Uruguay Portugal de VS en nog zovele ander landen is gebeurd. Gelukkig is België hier tot nu toe, dankzij onze war on drugs, van bespaard gebleven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 21:17   #87
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=uWmM31sWD0M
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:22   #88
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je moet niet uit je krammen schieten, ik ben gewoon eerlijk.

Jij beweert ergens dat je weet hebt van heelder instellingen vol cannabis-kirrewieten en ik vraag gewoon welke dat dan wel zijn. Meer is er niet aan de hand.

Wat is daar niet eerlijk aan?
Ik zal u een heel simpele morele regel uitleggen. ge komt tussen in een discussie, en ge eist van 1 persoon uitleg over een uitspraak (die 2e kwam), en van de andere persoon (die de eerste uitspraak doet) eist ge dat niet.
Dat is fundamenteel onrechtvaardig.

En het erge is dat ge pathetisch uw handen in de lucht gooit en doet alsof ge onschuldig zijt. Ge maakt u zelf wijs dat ge ne goeie mens zijt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Allez vooruit, dan mag je me naast uw instellingen ook ineens even laten weten waar ik gezegd heb dat cannabis geen problemen veroorzaakt.

We zijn weeral goed bezig. Ik post misschien één vraag in deze draad en wordt al onmiddellijk beschuldigd van oneerlijkheid en negationisme.
Och, hier begint het zelfbeklag weer!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Dat was geen vraag.
Dat was enkel om aan te geven dat de instellingen die jij hieronder gaat benoemen enkel bevolkt worden door cannabis-kirrewieten en niet door alledaagse kirrewieten.
Je beweerde immers zelf weet te hebben van instellingen vol mensen die kirrewiet geworden zijn door cannabis.


Dus komaan; bewijs je gelijk en laat me even die instellingen weten. Dit is gewoon een vraag van mij aan jou. Fred heeft met zijn kindjes daar niks mee te maken.
Ja, ik kan me goed voorstellen dat ge dat u zelf wilt wijswaken!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:24   #89
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Even ernstig. Die instellingen bestaan gewoon niet. Er is trouwens denk ik in gans de wereld niemand die bewezen enkel en alleen door cannabisgebruik kierrewiet is geworden.

Laten we ons vermaak met Geert niet mengen met de echte feiten.
Ge legt weer woorden in mijn mond. waar schrijf ik 'enkel en alleen'? nergens, gij verzint dat gewoon.

Niemand weet 100% zeker hoe mensen zot worden. Men gaat gewoon af op kansberekening. Dit soort van mist spuiten is typisch voor blowers die niet willen dat de negatieve gevolgen van cannabisgebruik bekend worden.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 juni 2018 om 22:26.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:36   #90
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kijk maar wat er met NL Uruguay Portugal de VS en nog zovele ander landen is gebeurd. Gelukkig is België hier tot nu toe, dankzij onze war on drugs, van bespaard gebleven.
Nederland? Die weten ondertussen beter!

En in de VS is het federaal al teruggedraaid. Dank u Trump kiezer!

Als het nu ook in Canada mislukt is het game over. Ik zou maar al hard beginnen bidden naar de wietgoden. Al die extreem rechtse blowers op dit forum duimen nu voor politiek correcte linkiewinkie oppergod Trudeau.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 23:56   #91
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zal u een heel simpele morele regel uitleggen.
Een regel nog wel?

Waar staat die beschreven? Het bestaan ervan zal enkel wel tussen uw oren bevinden.

Citaat:
ge komt tussen in een discussie, en ge eist van 1 persoon uitleg over een uitspraak (die 2e kwam), en van de andere persoon (die de eerste uitspraak doet) eist ge dat niet.
Die vrijheid heeft hij toch?
Je doet gewoon hetzelfde als Fred.

Citaat:
Dat is fundamenteel onrechtvaardig.
Veeg die tranen af en hang niet de heilige uit.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 23:59   #92
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge legt weer woorden in mijn mond. waar schrijf ik 'enkel en alleen'? nergens, gij verzint dat gewoon.
Dat doet hij niet. Maar ondertussen weten we al dat je vaak niet meer weet wat je slechts enkele uren of dagen hebt gepost.

Geert: "Ik kan u heel veel instellingen geven die vol zitten met volwassenen die kirrewiet zijn geworden van cannabis."

Die zin impliceert dat nochtans.
'Instellingen die vol zitten...' == 'enkel en alleen'. Eén uitzondering is dus voldoende om uw bewering onderuit te halen.
En aangezien je 'enkel en alleen' cannabis vernoemt maakt dat je het zelfs twee keer impliceert.

Nu kan je daar over neuten, maar dan bevestigt dat alleen wat ik reeds eerder heb geschreven dat tussen wat jij schrijft en 'achteraf' zou bedoeld hebben vaak een groot verschil zit.
En dan volgt natuurlijk het verwijt dat men semantische spelletjes speelt.
Heb je in de UA nooit geleerd om je in niet mis te interpreteren wijze uit te drukken? Nochtans belangrijk in de wetenschap hoor!

Citaat:
Niemand weet 100% zeker hoe mensen zot worden. Men gaat gewoon af op kansberekening. Dit soort van mist spuiten is typisch voor blowers die niet willen dat de negatieve gevolgen van cannabisgebruik bekend worden.
Heb je daar een grafiekje van?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 24 juni 2018 om 00:14.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 02:33   #93
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zullen nog fanatieker gaan jagen op gebruikers.

Geen enkel probleem is te groot voor deze man, Justin 'will fix it'!







__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:22   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge legt weer woorden in mijn mond. waar schrijf ik 'enkel en alleen'? nergens, gij verzint dat gewoon.

Niemand weet 100% zeker hoe mensen zot worden. Men gaat gewoon af op kansberekening. Dit soort van mist spuiten is typisch voor blowers die niet willen dat de negatieve gevolgen van cannabisgebruik bekend worden.
Men is niet 100 % zeker maar het voetbalkoppen zou één van de belangrijkste oorzaken zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:29   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nederland? Die weten ondertussen beter!

En in de VS is het federaal al teruggedraaid. Dank u Trump kiezer!

Als het nu ook in Canada mislukt is het game over. Ik zou maar al hard beginnen bidden naar de wietgoden. Al die extreem rechtse blowers op dit forum duimen nu voor politiek correcte linkiewinkie oppergod Trudeau.
Wat weten ze ondertussen beter in Nederland ? Dat het voordeur en achterdeur beleid niet deugd ? Heeft niks te maken met cannabis op zich maar juist wel met het gedoogbeleid en de halfslachtige illegaliteit.
Ik heb niet de indruk dat in Amsterdam meer kierrewieten rondlopen dan in Antwerpen.

In de VS is het federaal beleid nooit bijgedraaid dus hoeft het niet te worden teruggedraaid. Is met heel veel dingen zo in de VS. En wederom is dit politiek en heeft het niks te maken met cannabis gebruik op zich.

Kortom tot nu toe is het veranderde beleid nergens mislukt als het over het cannabis gebruik zelf gaat.
Noch in Portugal noch in Uruguay of waar dan ook.
Integendeel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juni 2018 om 08:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:53   #96
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Men is niet 100 % zeker maar het voetbalkoppen zou één van de belangrijkste oorzaken zijn.
We weten dat ge een hekel hebt aan voetbal. En deze periode moet extra hard zijn voor u. Het leven op zich is hard! Hebt ge niet zo een roesmiddel in huis dat uw gedachten wat kan verzetten?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:58   #97
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Men is niet 100 % zeker maar het voetbalkoppen zou één van de belangrijkste oorzaken zijn.
Lijkt ergens logisch nietwaar? Die kloppen kunnen de hersenen niet veel deugd doen. Was er niet ooit discussie om koppen te verbieden voor jonge voetballers?

Hetzelfde probleem hebben ze met boksen: https://www.gezondheid.be/index.cfm?...rt&art_id=1963
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 09:09   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
We weten dat ge een hekel hebt aan voetbal. En deze periode moet extra hard zijn voor u. Het leven op zich is hard! Hebt ge niet zo een roesmiddel in huis dat uw gedachten wat kan verzetten?
Maar neen gij. Waar haal je het ? Ik kijk veel naar voetbal.

Dus alle mensen die wijzen op de gevaren van kopballen zijn dan voetbalhaters ?

Als ik U morgen wijs op de gevaren in het verkeer dan heb ik een hekel aan auto's
Als ik U wijs op de gevaren van te veel vlees heb ik een hekel aan steak ?

Dat je een redelijk simpele manier hanteert van redeneren weet ik al lang maar dat het zo erg was ?

Ik probeer U gewoon te beschermen tegen U zelf.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juni 2018 om 09:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 09:44   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
We weten dat ge een hekel hebt aan voetbal. En deze periode moet extra hard zijn voor u. Het leven op zich is hard! Hebt ge niet zo een roesmiddel in huis dat uw gedachten wat kan verzetten?
Als we even bij de draad blijven (legalisering van cannabis in Canada) heb ik eerder de indruk dat jij moeite hebt om de evolutie te aanvaarden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 10:35   #100
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat doet hij niet. Maar ondertussen weten we al dat je vaak niet meer weet wat je slechts enkele uren of dagen hebt gepost.

Geert: "Ik kan u heel veel instellingen geven die vol zitten met volwassenen die kirrewiet zijn geworden van cannabis."

Die zin impliceert dat nochtans.
'Instellingen die vol zitten...' == 'enkel en alleen'. Eén uitzondering is dus voldoende om uw bewering onderuit te halen.
En aangezien je 'enkel en alleen' cannabis vernoemt maakt dat je het zelfs twee keer impliceert.

Nu kan je daar over neuten, maar dan bevestigt dat alleen wat ik reeds eerder heb geschreven dat tussen wat jij schrijft en 'achteraf' zou bedoeld hebben vaak een groot verschil zit.
En dan volgt natuurlijk het verwijt dat men semantische spelletjes speelt.
Heb je in de UA nooit geleerd om je in niet mis te interpreteren wijze uit te drukken? Nochtans belangrijk in de wetenschap hoor!



Heb je daar een grafiekje van?
Had je iets anders verwacht van Greetje?

Hier wat hij in 1 van de vorige draden schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blijkbaar is deze thread nog niet dood?

Ik wil wel eventjes iets rechtzetten. Mijn bijdragen hier waren eigenlijk niet mijn echte mening. Mijn mening over drugs zijn nl. iets genuanceerder.
Ik heb eigenlijk een spelletje gespeeld door mij voor te doen als de rechtse conservatieve zak.
Ik vond dat best leuk, vooral om te zien hoe geërgerd mensen raken en dan uit frustratie op de persoon beginnen te spelen.

Maar ik was ook ontgoocheld hoe weinig sterke tegenargumentatie ik kreeg op sommige van mijn zwakke argumenten. Ik dacht soms, moet ik nu echt zelf de tegenargumenten geven?
Maar nu komen neuten over "fundamenteel onrechtvaardig", "pathetisch", "oneerlijk"
Pot, ketel.
Spartelen als een duivel in een wijwatervat, zo komt het over.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be