Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2018, 02:36   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Een diesel is voor niets nodig ook niet in een SUV, dus die VW Touareg sjoemeldieselreclame is waardeloos.

.
En toch koopt het ban de diesel Antwerps stadsbestuur VW diesels voor zijn politie combi's.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 02:39   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U misschien eens afvragen hoe het mogelijk is dat zo'n rekenmachientje maar een paar euro kost.


Vervuilende schepen????
Die vervuilen niet.
Daarom is het Antwerps stadsbestuur opgetogen dat er dit jaar meer cruiseschepen gaan aanleggen midden een LEZ.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 02:44   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, het fijn stof dat die schepen produceren waait niet over de steden. Dat wordt door een onzichtbare hand tegengehouden aan de watergrens.
In Antwerpen bevindt zich zo een onzichtbare hand.
Op de LO en rechteroever geldt een LEZ. Daartussen in ligt een strook water van een paar 100m breed en daar mag je met de grootste smeerlapperij varen, die hand houd alles tegen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 06:07   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
https://m.hln.be/de-krant/diesel-ver...e-is~ace7e4b4/

De aap komt uit de mouw nu miljoenen mensen economisch getroffen zijn door politiekers die enkel willen scoren zonder kennis van zaken.
De oplossing : Een Toyota Hybride kopen ?

https://nl.toyota.be/modellen/c-hr/b...nceOption=cash
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 06:15   #45
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je moet iets dergelijks wel met enige zin voor realiteit bekijken.
Men kan min of meer een schatting maken van hoeveel co2 er vrij komt door autos, maar dat heeft ook alleen maar enige waarde als men ook in tijd de hoeveelheid kan weergeven in totalen. Dus niet de residuen als totale waarden hanteert.

En blijkbaar staat dat niet op het net en hoewel er toch veel mensen daar achter vragen komt er geen antwoord.

Dus micele...ook jij weet het niet.
Doe dus niet alsof.
Gezien men de mensen steeds meer verplicht met benzine te rijden met steeds hoger verbruik kan men ook concluderen dat co2 geen probleem meer is.

Laatst gewijzigd door dpg : 4 juni 2018 om 06:15.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 14:01   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Van de leugendraad hier naar een werkelijke timeline of hoe de diesel zichzelf verstikte in Europa:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=243746

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2018 om 14:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 14:03   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar waarover heb je het nu weer?
Men kan precies uitrekenen dat als een verbrandingsmotor 10 liter benzine of diesel verbrandt wordt dat dit specifieke xxx CO2 geeft per km. Niets moeilijks aan, vind je overal terug:
http://ecoscore.be/nl/info/ecoscore/co2

Dus ga ergens anders kronkelen met je onnozele afbraakwaarden en andere onzin, je bewijst het telkens opnieuw.

klimaatgas CO2 blijft maar stijgen, is het zo moeilijk dat te willen begrijpen?

luchtvervuiling NOx daalt ook al niet meer, is het zo moeilijk dat te willen begrijpen?

Maar jij weet het hoe men dat oplost he, vraagjesman.


Natuurlijk is dat altijd een schatting, maar men weet het tenminste ongeveer.

En natuurlijk zijn daar antwoorden van te vinden maar die bevallen je blijkbaar niet heb ik al dikwijls ondervonden. Want je bent hier de kronkelwereldkampioen als er antwoorden gegeven worden.
Maarnee je start zelfs liever een waardeloze draad over leugens en dieselpropaganda. lol.

Ik sta open voor discussie als ze gebaseerd is op realiteit en niet op emoties uit fictie.
Want waar draait al die co2 discussie over?
Op emoties.
Ontstaan of vooral gevoed door het vw schandaal.

Iedereen boe tegen de diesel...meestal omdat ze het van horen zeggen hebben of gelezen hadden.
Jij ook hoor!

In real life zijn anderen wel bezig dit serieus te bekijken. Diesels bv stoten 20 tot 25% minder co2 uit dan benzine.
Nox mits goede afstelling en zeker de nieuwe ook minder dan benzine.
Japan begint zijn kat te keren. Was diesel daar verbannen spreken ze nu van benzine te verbannen en diesel opnieuw te lanceren.
Jaguar en Mercedes en anderen zijn van hetzelfde principe.

Niet voor de hele kleine autos meteen.
West Europa zal nog een tijd eerst moeten afzien omdat hier diesel aan het verketteren is door inhoudloze emotionele politieke besluiten gebaseerd op algemene publieke verondwaardering die al eveneens hersenloze spinsels zijn van pseudo intellect die het ook van horen zeggen en lezen van anderen die het publiceren omdat het nu eenmaal zo hoort te zijn wil men politiek correct en sociaal aanvaardbaar zijn.

Maar het is verkeerd.

En u zal zien dat u binnen 10 jaar heel beschaamd zult worden ooit hier aan mee gedaan te hebben.

Politiekers ook want zij vergiftigen ons nu extra.
.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 14:10   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Over 10 jaar lachen we inderdaad eens met deze draad.

Of denk je dat er nog mensen zijn, buiten paardenmannen & caravanreizigers, die dan nog een diesel kopen ?

EV's gaande van klein, compact en goedkoop tot groot en krachtig zullen de markt hebben overspoeld. Dankzij de opkomst van goedkope hernieuwbare energie, die ook thuis goedkoop kan opgewekt worden (zon voornamelijk, Perovskite) is tanken nog nooit zo cheap geweest.

De 200 kWh roadster die in 2020 SOA is, zal tegen 2030 kwa capaciteit en range de norm zijn voor EV's.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 14:15   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik sta open voor discussie als ze gebaseerd is op realiteit en niet op emoties uit fictie.
Waarom start je dan deze leugen- en propagandadraad?

Lees eerst eens een realistische draad die gebaseerd is op feiten:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=243746

Jij, open staan voor discussie?

Citaat:
In real life zijn anderen wel bezig dit serieus te bekijken. Diesels bv stoten 20 tot 25% minder co2 uit dan benzine.
LEUGENS.

Laat eens horen wat de anderen zeggen:

Citaat:
Japan gokte beter

Die economische logica kleden ze in met een argument waar niemand tegen kan zijn: het klimaat. Op het autosalon van Genève klinkt het waarschuwend: 'Als we diesel overhaast bannen, halen we onze klimaatdoelen nooit.' Politici echoën wat autofabrikanten hierover al jaren poneren. 'We móésten wel inzetten op diesel om de uitstoot van broeikasgassen naar beneden te krijgen.'

William Todts vindt dat een omkering van de werkelijkheid. 'Diesel werd jarenlang begunstigd omdat het de industrie goed uitkwam. Met klimaat of milieu had dat niets te maken.' Wordt het klimaat door de auto-industrie als schaamlap gebruikt? Er zitten alleszins barsten in het CO2-verhaal. Onze auto's blijken, diesel op kop, meer CO2 uit te stoten dan ze op papier beweren. Sterker: verschillende studies tonen aan dat diesel niét beter is voor het klimaat. Integendeel. Het verschil in CO2-uitstoot tussen diesel- en benzinewagens is marginaal geworden: volgens een recent rapport van het ICCT bedraagt het gemiddeld nog 4 gram per kilometer. Dieselwagens zijn bovendien zwaarder, malen meer kilometers, hun productieproces is CO2-intensiever en ook bij de raffinage van diesel komt meer CO2 vrij. T&E komt tot de conclusie dat dieselwagens over hun hele levenscyclus 3 ton CO2 meer uitstoten .

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03425703
Je bent dus alweer dik aan het liegen Mambo. Open staan voor discussie?

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2018 om 14:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 15:11   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over 10 jaar lachen we inderdaad eens met deze draad.

Of denk je dat er nog mensen zijn, buiten paardenmannen & caravanreizigers, die dan nog een diesel kopen ?
Die zal niet meer bestaan, vandaag al worden de meeste zware SUVs al met benzine en benzine-hybride aangeboden, diesel wordt al in het hoekje gedrumd.

Bvb Mercedes GLE (2,1 - 2,4 ton SUV)
https://de.wikipedia.org/wiki/Merced..._(seit_08/2015)

- 5 pure benzinemotoren di-turbo en -biturbo:
vanaf 272 tot 585 PK, vanaf 370 Nm/306 PK (eentje nog atmosferisch), 400 Nm tot 760 Nm koppel voor de turbos.

- 1 benzinehybride (GLE 500e) 442 PK en 650 Nm, dankzij de steun van de electromotor koppel reeds bruikbaar vanaf ralenti. Een betere trekezel is enkel een BEV.

- 2 dieselversies in het hoekje rechts, ocharme 204 tot 258 PK, en met 480 tot 620 Nm koppel helaas vanaf 1600 t/min en over een zeer smal toerentalbereik, daarom standaard 9-versnellingsautomatik, of typisch gestikte diesel.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juni 2018 om 15:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 19:23   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over 10 jaar lachen we inderdaad eens met deze draad.

Of denk je dat er nog mensen zijn, buiten paardenmannen & caravanreizigers, die dan nog een diesel kopen ?

EV's gaande van klein, compact en goedkoop tot groot en krachtig zullen de markt hebben overspoeld. Dankzij de opkomst van goedkope hernieuwbare energie, die ook thuis goedkoop kan opgewekt worden (zon voornamelijk, Perovskite) is tanken nog nooit zo cheap geweest.

De 200 kWh roadster die in 2020 SOA is, zal tegen 2030 kwa capaciteit en range de norm zijn voor EV's.
Sergio Marchionne, de flamboyante CEO van FCA (Fiat), nam op het Autosalon naar goede gewoonte geen blad voor de mond. ‘De markt heeft diesel gedood’, zei de Italiaan op een persconferentie. ‘Het maakt niet meer uit of een diesel goed of slecht is voor het milieu.’
Maar Marchionne waarschuwde voor overdreven elektrische euforie. ‘Ik zie elk jaar in Genève de mooiste nieuwe modellen met allerlei alternatieve aandrijvingen. Maar op het eind van het jaar maken die dan 0,2 procent van de verkoop uit.’
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 19:25   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Matthias Müller
CEO Volkswagen
Ook Volkswagen, dat met grootschalig gesjoemel de hele dieselcrisis in gang zette, blijft zijn ‘clean diesel’ verdedigen. ‘Dieselwagens zullen een renaissance zien in de niet al te verre toekomst, want mensen die ermee rijden, zullen beseffen dat ze een zeer comfortabele manier van rijden bieden’, zei CEO Matthias Müller in Genève. ‘Zodra de kennis dat diesels milieuvriendelijk zijn in de hoofden van de mensen komt, is er voor mij geen reden er geen te kopen.’
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 19:27   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ralf Späth
CEO Jaguar Land Rover
Het Britse luxemerk Jaguar lanceert in Genève zijn eerste elektrische auto, de I-Pace. De kleine SUV gaat de concurrentie aan met de hippe elektrische terreinwagen Tesla X. Ook de eerste elektrische Audi e-tron, die in Genève als prototype werd voorgesteld (zie foto) en eind dit jaar in Brussel van de band rolt, zit in hetzelfde segment.
Maar Jaguar geeft de diesel helemaal niet op. ‘De I-Pace is onze eerste stap in de geëlektrificeerde wereld’, zegt Ralf Späth, de Duitse CEO van Jaguar Land Rover, aan De Tijd. ‘Maar we blijven investeren in diesel. Diesel is een zeer interessante motor. De CO2-uitstoot ligt 20 ?* 25 procent lager dan bij een benzinemotor, en de problemen met NOx (stikstofoxide, waarmee VW sjoemelde, red.) raken opgelost. Als we een enorme shift van diesel naar benzine zien, zal het moeilijk zijn om de CO2-doelen te halen.’
Toch durft Späth geen voorspellingen te doen over de verkoop binnen vijf jaar. ‘In 2025 zou de elektrische auto 20 ?* 25 procent van de verkoop vertegenwoordigen. Dat betekent dat de rest nog altijd een verbrandingsmotor heeft’, merkt hij fijntjes op.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 juni 2018 om 19:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 19:35   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik kan zo nog effe doorgaan met CEO te citeren, hun visie contra jullie visie.

Ik denk toch dat ze een tikkeltje beter op de hoogte zijn.

Uiteraard kan iedereen mis zijn en jullie als enige juist.

Zou het?

Ps; zelfs degenen die meer benzine aan West Europa zullen leveren...omdat ze hier dat zo willen...zullen diesels blijven steken in hun bedrijfswagens.
Omdat het nauwelijks anders kan trouwens. Een vrachtwagentje op benzine...dat zou pas een echt co2 monster worden.

Denk er eens over.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 19:43   #55
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Die 4 laatste postings geven weer wat er hier al maanden gepost werd.

En die 75-80% wagens met een ICE motor in 2025 zullen dan maar beter een diesel motor hebben of de co2 doelstellingen zullen nooit gehaald worden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 19:49   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Wow veel posten, geen goesting



Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 20:06   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die 4 laatste postings geven weer wat er hier al maanden gepost werd.

En die 75-80% wagens met een ICE motor in 2025 zullen dan maar beter een diesel motor hebben of de co2 doelstellingen zullen nooit gehaald worden.
Natuurlijk.
Benzine en diesel wordt gemaakt van dezelfde olie.
Diesel is 1 keer geraffineerd.
Benzine 2 keer.

Er komt dus evenveel co2 uit diesel als benzine. (ONGEVEER)
Maar vermits diesel tussen de 20 a 30% zuiniger is komt er dus tussen de 20 a 30% minder co2 in de lucht.

Maar tegen de tijd dat ze dat eens gaan begrijpen ?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 20:11   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wow veel posten, geen goesting



Meestal komen postings gelijk gazetten nochtans van u.

Maar ja..het is niet fijn om als sjoemelaar ontmaskerd te worden.
Ik begrijp dat je het niet durft lezen.

Tavek zal daar gans anders mee omgaan.
Hij zal zeggen dat al die ceo paardekoppen zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 20:57   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sergio Marchionne, de flamboyante CEO van FCA (Fiat), nam op het Autosalon naar goede gewoonte geen blad voor de mond. ‘De markt heeft diesel gedood’, zei de Italiaan op een persconferentie. ‘Het maakt niet meer uit of een diesel goed of slecht is voor het milieu.’
Maar Marchionne waarschuwde voor overdreven elektrische euforie. ‘Ik zie elk jaar in Genève de mooiste nieuwe modellen met allerlei alternatieve aandrijvingen. Maar op het eind van het jaar maken die dan 0,2 procent van de verkoop uit.’
De markt is als bedrijf uw hoofdreden om zaken te doen.

Hij moet forse kortingen geven, opties aan halve prijs, stockwagens, financiering aan 0 %, enz...om zijn autos te verkopen.

Tesla heeft een half miljoen betalende klanten die staan te wachten op een model 3. Geen kortingen.

Wie denk je dat de markt begrijpt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 20:58   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Matthias Müller
CEO Volkswagen
Ook Volkswagen, dat met grootschalig gesjoemel de hele dieselcrisis in gang zette, blijft zijn ‘clean diesel’ verdedigen. ‘Dieselwagens zullen een renaissance zien in de niet al te verre toekomst, want mensen die ermee rijden, zullen beseffen dat ze een zeer comfortabele manier van rijden bieden’, zei CEO Matthias Müller in Genève. ‘Zodra de kennis dat diesels milieuvriendelijk zijn in de hoofden van de mensen komt, is er voor mij geen reden er geen te kopen.’
Matthias Müller hebben ze aan de kant gezet en vervangen door iemand die meer pro EV is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be