Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2021, 15:54   #161
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb mijn brief ontvangen en meteen gescheurd.

Mijn vrouw twijfelt.
Maar als ze het doet moet ze de gevolgen alleen dragen. Voor mij stopt het dan.
Ga je scheiden als ze beslist zich te laten vaccineren?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 16:08   #162
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
bron ?
Zijn linkerduim.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 16:49   #163
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
iedereen met een beetje medische autoriteit zegt dat het risico op de ziekte -tig keer hoger is dan de mogelijke bijwerkingen van de vaccins.
Awel, gesteld dat je de eerste de beste media kwakzalver gelooft, dan hebben jij en de gevaccineerde pro-vaxxers toch niks meer te vrezen?
(maar laten we eens serieus zijn zonder de intussen honderdduizenden medici en wetenschappers met feiten wereldwijd straal te negeren die jouw 'iedereen met een beetje medische autoriteit' tegenspreken )

Jullie worden dus liever ziek door nevenwerkingen van een vaccin dan gezond te blijven tot er een (griep)virus langskomt.
En anderen verkiezen liever gezond te blijven tot er mogelijk nog es een virus langskomt, zij gaan geen nevenwerkingen door vaccins opzoeken.

Mag dan iedereen dat ook eens voor zichzelf beslissen, misschien?
Waarom gaan pro-vaxxers dan nog altijd zo tekeer als kritische mensen hun mening niet delen?
Azijnpissers? Afgunst? Willen gelijk hebben?
Waarom is dat?
Het zou hartverwarmend zijn moest het uit oprechte bezorgdheid voor het welzijn van hun mede-mens zijn, zoals bij critici, maar de toon verraadt dat het bij pro-vaxxers pure haat, woede en een heel lelijke inborst is.
Een mensonwaardige houding: anderen het recht van keuze ontzeggen die ze wel zichzelf toe-eigenen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 20:04   #164
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom gaan pro-vaxxers dan nog altijd zo tekeer als kritische mensen hun mening niet delen?
....
Gewoon omdat de overheid van die paar miljoen doses Astra af wil.

Beetje dwang, beetje dreigen, wat misinformatie.

De bekende truukjes zeg maar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2021, 23:30   #165
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

De regeltjes

(Belgie is 41 jr geworden ipv 55)

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 15:19   #166
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Tot en met 14 april werden er bijna vier miljoen vaccins toegediend en kwamen er 399 meldingen over trombose en embolieën binnen. Onder de groep die geprikt is met AstraZeneca was het aantal melding iets hoger dan verwacht.

Het gaat om 224 meldingen na vaccinatie met Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 150 na AstraZeneca (Vaxzevria) en 21 na Moderna. Bij vier meldingen is niet duidelijk welk vaccin was gegeven. Tot 14 april waren er ongeveer 2,5 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech, 1 miljoen van AstraZeneca en 300.000 van Moderna toegediend.


(lareb)
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 15:24   #167
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Brussel maakt AZ aantrekkelijker door tussentijd van 12 naar 8 weken te brengen

https://www.lesoir.be/369850/article...zeneca-de-12-8
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 18:55   #168
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Britse dertigers krijgen ook alternatief voor AstraZeneca-vaccin
De Britse leeftijdsgrens voor het AstraZeneca-vaccin wordt verhoogd. Het wetenschappelijke comité dat toezicht houdt op het inentingsprogramma in het Verenigd Koninkrijk adviseert nu dertigers een ander coronavaccin aan te bieden. Nu gebeurt dat alleen bij jongere mensen.

De leeftijdsgrens is ingesteld vanwege bloedstolsels bij volwassenen die ingeënt zijn met het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut. Die zeldzame bijwerking komt vooral bij jongere mensen voor. Het middel wordt daarom in meer landen alleen toegediend aan mensen vanaf een bepaalde leeftijd.

Het Britse comité zegt dat het advies een weerspiegeling is van het kleine aantal besmettingen in het VK en de beschikbaarheid van andere vaccins.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1838...2-bestemmingen
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 19:15   #169
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

de eu weigert nu AZ bij te bestellen

EU stopt met bestelling vaccins AstraZeneca

Zaterdag kondigde de EU een nieuw order aan voor 1,8 miljard doses voor het vaccin van Pfizer/BioNTech.

De grote opdracht onderstreept dat de EU meer en meer inzet op het vaccin van Pfizer en andere middelen van soortgelijke makelij. Hun nieuwe zogeheten mRNA-technologie zou zich hebben bewezen, terwijl er met vaccins met een andere werking zoals dat van AstraZeneca allerlei problemen zijn.


https://www.hln.be/buitenland/eu-sto...neca~a4997320/

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 mei 2021 om 19:17.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 19:35   #170
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
de eu weigert nu AZ bij te bestellen

EU stopt met bestelling vaccins AstraZeneca

Zaterdag kondigde de EU een nieuw order aan voor 1,8 miljard doses voor het vaccin van Pfizer/BioNTech.

De grote opdracht onderstreept dat de EU meer en meer inzet op het vaccin van Pfizer en andere middelen van soortgelijke makelij. Hun nieuwe zogeheten mRNA-technologie zou zich hebben bewezen, terwijl er met vaccins met een andere werking zoals dat van AstraZeneca allerlei problemen zijn.


https://www.hln.be/buitenland/eu-sto...neca~a4997320/
Het is vooral omdat AZ nog altijd de beloofde vaccins niet wil/kan leveren. Er is nu zelfs een rechtszaak.
Bovendien komen er binnenkort nog andere Vaccins aan, dus ze hebben AZ niet meer nodig.

Verder zijn de m-RNA blijkbaar beter geschikt om aan te passen aan nieuwe virusvarianten.

https://www.demorgen.be/nieuws/na-de...niek~b9406e67/

Citaat:
Ja, men is daar natuurlijk mee bezig. Voor de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna is dat relatief makkelijk. Bij de vaccins van Johnson & Johnson en AstraZeneca is dat iets complexer, maar ook die worden nu aangepast.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 19:36   #171
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Het lijkt me voorspelbaar dat nazi's voorkeur voor mRNA hebben, om dezelfde reden als indertijd hun voorgangers ook graag medische experimenten deden op geselecteerden - om uit de resultaten een voordeel tov vyanden te kunnen behalen.
Ik zie de mRNA technologie als nuttig / voordelig, maar in de handen van degenen met lelijke motieven ook als een beduidend gevaar - in feite doet het iets gelijkaardigs aan wat virussen doen: cellen (tijdelijk) kapen voor productie van iets specifieks. In geval van sars-cov2 is/zijn dat enige spike eiwitten, maar dat kunnen net zo goed giftige zaken zijn. Bij een "gewone" vergiftiging is de dosis de grootste bepaler van de uitkomst, en moet die beduidender groter zijn dan de mRNA vereist. Anders gezegd - massa's mensen om zeep helpen (of iets aandoen) lukt veel beter met mRNA dan met een stof die productiecapaciteit van cellen niet kan gebruiken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 19:42   #172
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb mijn brief ontvangen en meteen gescheurd.

Mijn vrouw twijfelt.
Maar als ze het doet moet ze de gevolgen alleen dragen. Voor mij stopt het dan.
Laat je haar ook al die berichten van obscure sites lezen elke dag?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 10:22   #173
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Het Noorse instituut voor volksgezondheid en een speciale commissie die de regering tijdens de pandemie heeft benoemd, hebben beide het advies gegeven de vaccins van Johnsnon&Johnson/Janssen en die van AstraZeneca niet te gebruiken in het vaccinatieprogramma.





https://www.ad.nl/binnenland/live-ri...ezen~a995cf74/
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 10:30   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zie de mRNA technologie als nuttig / voordelig, maar in de handen van degenen met lelijke motieven ook als een beduidend gevaar - in feite doet het iets gelijkaardigs aan wat virussen doen: cellen (tijdelijk) kapen voor productie van iets specifieks.
Ongeveer alle vaccins doen dat. Enkel de vaccins die U direct met antigenen inspuiten, en niet via een "besmetting" gaan, doen dat niet. Maar voor corona zijn die mislukt. Dat was het fameuze vaccin waar het Pasteur instituut en Sanofi op werkten, en het werkt niet. Het was de reden waarom de Fransen de EU aangezet hebben tot "traag zijn" om Sanofi, waarvan men toen dacht dat ze wat achter liepen, nog mee kunnen laten te doen. Maar toen uiteindelijk bleek dat hun vaccin minder dan 20% efficientie had, zaten ze daar met hun brol.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sanofi...VID-19_vaccine

https://www.theguardian.com/world/20...-covid-vaccine

Alle klassieke vaccins die een verzwakt levend virus gebruiken, gaan via "infectie" rond. Het is bijzonder moeilijk om een stevige vaccinale reactie te krijgen zonder ook daadwerkelijk gans de machinerie van geinfecteerde cellen te gebruiken. Soms lukt dat, maar het is veel gemakkelijker om de "natuurlijke weg" te gebruiken dan om alles kunstmatig te doen.

Maar je hebt gelijk dat RNA "vaccins" gigantisch veel mogelijkheden bieden, waaronder het openzetten van de poorten van de hel.

Nu is de mogelijkheid er immers om gelijk welk proteine te produceren in gelijk welk levend wezen. Misschien is dit de voorloper van Jurassic Park he

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2021 om 10:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 10:40   #175
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is vooral omdat AZ nog altijd de beloofde vaccins niet wil/kan leveren. ....
Als de werkzaaamheid en veiligheid van AZ die waren van Pfizer had de eu dat contract wel verlengd hoor.

Nu is het vooral een laagwaardig vaccin, tikkeltje onveilig maar best wel goedkoop.

Zeer geschikt voor Afrika dus...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 11:33   #176
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Kritiek op AZ in NL wordt afgestraft.

Het RIVM heeft laten weten dat programmadirecteur coronavaccinaties Jaap van Delden wordt vervangen.

Hij zei oa:

,,Als ik 66 zou zijn en de huisarts zou me bellen, zou ik me ook afvragen: vandaag AstraZeneca, of over twee of drie weken Pfizer?"

Vooral vanuit huisartsen kwam daar veel kritiek op. Ze reageerden woedend en verbaasd. ,,Hij framet het vaccin als tweederangs. Het richt echt schade aan.”
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 16:02   #177
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Nederlandse experts zijn overtuigd dat 40-plussers prima met AstraZeneca gevaccineerd kunnen worden. ,,Zeker als zij risicofactoren hebben voor ernstige morbiditeit en mortaliteit door Covid-19. Voor hen geldt dat wachten met vaccineren een hoger risico oplevert dan vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin. Daar komt bij dat hoe langer de vaccinatie uitgesteld wordt, hoe groter het risico op sterfte door Covid-19.”

In Nederland is het geschatte risico op ernstige trombose op een ongebruikelijke plaats én trombocytopenie bij AstraZeneca ongeveer 1 op 100.000 gevaccineerden (0,001%) en het risico op sterfte door deze zeldzame bijwerking 1 op 400.000 gevaccineerden (0,00025%).
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 16:57   #178
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Er kunnen niet veel weigeraars zijn, dat blijkt uit de vaccinatiegraden per leeftijd.
85 plus zit aan 88,37% ingespoten. Mag ik veronderstellen dat we nog 5 procent mensen in die groep hebben die op sterven liggen, en 5 procent oude Turken, Marokkanen die van de (westerse) wereld niet afweten?

65-84 jarigen zitten aan 89,98% .

https://covid-vaccinatie.be/nl
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 16:57   #179
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Die experts waren al overtuigd nog voor het op de markt was.

Ik vraag me wie of wat hun overtuigde?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 17:02   #180
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er kunnen niet veel weigeraars zijn, dat blijkt uit de vaccinatiegraden per leeftijd.
85 plus zit aan 88,37% ingespoten....
Als ik 85plus zou zijn zou ik ook geen AZ weigeren.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be