Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2018, 20:26   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoor hoor. De traditionele verdediger van het katholiek onderwijs. Nog niet eens zo lang geleden (tot op het einde der jaren 50) ontsloeg men een leraar of lerares in dat onderwijs omdat die uit het echt ging scheiden.
Hoor. Hoor.

Wanneer hebt u me ooit horen pleiten om gescheiden leraren buiten te gooien?

Graag enige eerlijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:30   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Probleem indijken?

Misschien was men er beter mee in discussie gegaan. Misschien had hij dan na verloop van tijd zijn standpunten iets meer gematigd.

Nu zet men een mens op straat, mét het risico dat hij door die heisa geen job meer vindt en als reactie daarop misschien juist nog radicaler wordt.

In het artikel staat toch :

Citaat:
‘Het klopt dat wij na een gesprek met meneer Ahrouch besloten hebben zijn contract te beëindigen’, bevestigt MIVB-woordvoerster An Van Hamme.
Het lijkt me ook iets over de schreef om hem zómaar te ontslaan, maar misschien liet dat gesprek geen andere keuze meer. Ik dacht dat er veel buschauffeurs tekort waren, dus ontslag zal niet zo gemakkelijk vallen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:32   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoor. Hoor.

Wanneer hebt u me ooit horen pleiten om gescheiden leraren buiten te gooien?

Graag enige eerlijkheid.
Maar het gebeurde wel in het katholiek onderwijs. Nu niet meer omdat de tijden veranderd zijn en dus ook de katholieken veranderd zijn. Maar die intolerantie kwam toen dan wel van mensen van uw gezindheid. Ik zou de echte reden en motivatie eens willen kennen van dit ontslag. Wat de kranten allemaal vertellen, is voor mij geen richtsnoer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2018 om 20:35.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:33   #24
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het ziet er dus naar uit de busmaatschappij de man weg wou. Blijkbaar hebben ze hem het ontslag voorgesteld, wat dan ook de ontslagvergoeding verklaart.

Bij die werkwijze stel ik mij ernstige vragen. Als we al mensen weg duwen omwille van hun politieke opvattingen, zijn we sterk aan het afdwalen naar een intolerante samenleving die niet langer kan omgaan met verschillende politieke visies.
We glijden af naar een intolerante maatschappij of men weet helemaal niet hoe men met zulke radicaal afwijkende meningen moet om gaan.

Men schijnt blijkbaar niet te begrijpen dat zo'n radicaal standpunt niet persé moet voortkomen uit een onverdraagzaamheid tegen vrouwen, maar vaak ook te maken heeft met een beperkt inzicht om bepaalde aspecten van onze maatschappij te vatten. En die tweede oorzaak los je dus niet op door iemand gewoon te ontslaan.

Ik deel alvast je mening dat dit geen goeie manier is om met dit probleem om te gaan.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 2 mei 2018 om 20:35.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:37   #25
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is trouwens fundamenteel aan onze democratische rechtstaat dat je ideeën met ideeën bestrijdt. Niet met het zwaard van het gerecht. Niet met de knots van het ontslag.

Nu kan de heer in kwestie terecht zeggen: "Zie je wel dat het Westen het allemaal niet meent. Democratie, vrije meningsuiting, vrijheid... het zijn allemaal holle woorden."
Ik ga volledig met u akkoord: ideeën bestrijdt je met ideeën...

Voor dat tweede vrees ik nu ook weer: het geeft nog maar eens de indruk dat wij ideeën verkondigen die we in de praktijk zélf ook niet willen toepassen.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:37   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
We glijden af naar een intolerante maatschappij of men weet helemaal niet hoe men met zulke radicaal afwijkende meningen moet om gaan.

Men schijnt blijkbaar niet te begrijpen dat zo'n radicaal standpunt niet persé moet voortkomen uit een onverdraagzaamheid tegen vrouwen, maar vaak ook te maken heeft met een beperkt inzicht om bepaalde aspecten van onze maatschappij te vatten. En die tweede oorzaak los je dus niet op door iemand gewoon te ontslaan.

Ik deel alvast je mening dat dit geen goeie manier is om met dit probleem om te gaan.
Het lost niet alleen niets op, het zwengelt ook bepaalde tegenstellingen verder aan. Hoe hol moet "vrije meningsuiting" wel in de oren van de man nu klinken?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:40   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Ik ga volledig met u akkoord: ideeën bestrijdt je met ideeën...

Voor dat tweede vrees ik nu ook weer: het geeft nog maar eens de indruk dat wij ideeën verkondigen die we in de praktijk zélf ook niet willen toepassen.
Al vele jaren schrijf ik op dit forum dat de "verdraagzaamheid" en "openheid" zoals gepredikt door de "grote democraten" soms totaal ongeloofwaardig klinkt. Ik heb hier al meermaals oproepen gelezen om de grondwet aan te passen, onze vrijheden te beperken... allemaal zogezegd om ons "vrije Westen" te beschermen tegen "het islamitisch gevaar". Blijkbaar beseffen de mensen niet die tot zoiets oproepen, dat ze de grootste ondergravers zijn van de vrijheid die ze menen te verdedigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:40   #28
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben een groot voorstander van vrijheid. Alleen stel ik mij ernstig vragen als mensen al gaat ontslaan omwille van hun politieke denkbeelden, vooral als dan nog eens blijkt dat ze hun werk naar behoren verrichten.
Dat is dan genoteerd.

Citaat:
Mocht die man foldertjes van zijn partij uitdelen op de bus, mensen lastig vallen met politieke praat, en meer van dat... wel, dan vind ik het normaal dat hij ontslagen wordt.
Uw vrijheidsideaal is nogal warrig. Een buschauffeur mag wel politieke denkbeelden hebben, maar die denkbeelden publiek uiten kan aanleiding zijn tot ontslag.

Dat is even absurd als beweren dat iedereen vrij is een godsdienst naar keuze aan te hangen, maar dat het verboden is anderen trachten te bekeren tot die godsdienst.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:41   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het lost niet alleen niets op, het zwengelt ook bepaalde tegenstellingen verder aan. Hoe hol moet "vrije meningsuiting" wel in de oren van de man nu klinken?!
Die klinken is zijn oren so wie so hol. Bovendien is de vraag of de mening over de opvattingen 'over de vrije meningsuiting van een man die deze vrijheid van mening stante pede wil afschaffen als hij de kans krijgt', relevant is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2018 om 20:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:41   #30
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In het artikel staat toch :

Het lijkt me ook iets over de schreef om hem zómaar te ontslaan, maar misschien liet dat gesprek geen andere keuze meer. Ik dacht dat er veel buschauffeurs tekort waren, dus ontslag zal niet zo gemakkelijk vallen.
Ja, ik kan uiteraard alleen maar af gaan op de informatie die in dat artikel zélf te lezen valt. Wat er in dat gesprek besproken is kan ik uiteraard niet controleren.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:02   #31
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het lost niet alleen niets op, het zwengelt ook bepaalde tegenstellingen verder aan. Hoe hol moet "vrije meningsuiting" wel in de oren van de man nu klinken?!

Google-tip voor u: Redouane Ahrouch. Lees en griezel...

Zijn partij wil de sharia installeren in België, hij weigert een vrouw op de eerste plaats van de kieslijst te plaatsen, en de doodstraf terug in te voeren, en nog meer fraais. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:06   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat is dan genoteerd.



Uw vrijheidsideaal is nogal warrig. Een buschauffeur mag wel politieke denkbeelden hebben, maar die denkbeelden publiek uiten kan aanleiding zijn tot ontslag.

Dat is even absurd als beweren dat iedereen vrij is een godsdienst naar keuze aan te hangen, maar dat het verboden is anderen trachten te bekeren tot die godsdienst.
Er is niets warrig aan. Het is heel duidelijk en omlijnd.

Uw voorbeeld sluit trouwens totaal niet aan bij mijn gedachtegang. Ik zal het even wel doen passen: Doe je als werknemer je werk goed, dan maakt het niet uit of je christen, moslim, boeddhist... bent. Ga je echter op je werk mensen trachten te bekeren, dan overschrijdt men de grenzen.

Of simpel gezegd: je doet wat je wil buiten je diensturen. Binnen de diensturen begin je met een klant niet over je eigen levensbeschouwing of politieke ideeën.

Dat is van een ongemene helderheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:07   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die klinken is zijn oren so wie so hol. Bovendien is de vraag of de mening over de opvattingen 'over de vrije meningsuiting van een man die deze vrijheid van mening stante pede wil afschaffen als hij de kans krijgt', relevant is.
Is dat zo? Waar hebt u gelezen dat deze men "deze vrijheid van mening stante pede wil afschaffen"?

Of gaan we voor het gemak weer eens een intentieproces voeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:09   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht

Google-tip voor u: Redouane Ahrouch. Lees en griezel...

Zijn partij wil de sharia installeren in België, hij weigert een vrouw op de eerste plaats van de kieslijst te plaatsen, en de doodstraf terug in te voeren, en nog meer fraais. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Wel, wat is nu eigenlijk het probleem? In een democratie heeft de man dit recht. Of begrijpt u nu echt wat wat onze vrijheden eigenlijk inhouden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:22   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo? Waar hebt u gelezen dat deze men "deze vrijheid van mening stante pede wil afschaffen"?

Of gaan we voor het gemak weer eens een intentieproces voeren?
Nie swaanse Van den Berghe.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:24   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nie swaanse Van den Berghe.
Als u daarmee afkomt, weet ik dat u geen vaste grond meer heb. Kijk, beweert u iets, zorg er dan voor dat u kunt aangeven waarom.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:25   #37
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, wat is nu eigenlijk het probleem? In een democratie heeft de man dit recht. Of begrijpt u nu echt wat wat onze vrijheden eigenlijk inhouden?
Even copy/paste:
Zijn partij wil de sharia installeren in België, hij weigert een vrouw op de eerste plaats van de kieslijst te plaatsen, en de doodstraf terug in te voeren, en nog meer fraais.

U kan uw heilige "vrijheden" steken waar de zon niet schijnt.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:26   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Even copy/paste:
Zijn partij wil de sharia installeren in België, hij weigert een vrouw op de eerste plaats van de kieslijst te plaatsen, en de doodstraf terug in te voeren, en nog meer fraais.

U kan uw heilige "vrijheden" steken waar de zon niet schijnt.
Nogmaals: mag men in een democratie dergelijke zaken uiten en nastreven? Ja of neen?

Of is democratie volgens u slechts een spel waar iedereen eigenlijk hetzelfde hoort te denken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:31   #39
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Men is serieus de weg kwijt. 200 jaar grondwet met grondrechten en een opstekende windje met wat vervelende moslims volstaat om die niet meer toe te passen. Men moet die man zijn ideeën politiek bestrijden in de politiek. En zijn plichten als werknemer zijn een zaak tussen hem een zijn werkgever.

Als in een dictatuur heeft men zijn politieke ideeën bestreden door zijn job af te nemen. En degenen die regelmatig wijzen op hoe erg communistische dictaturen waren juichen het hardst.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 21:35   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Men is serieus de weg kwijt. 200 jaar grondwet met grondrechten en een opstekende windje met wat vervelende moslims volstaat om die niet meer toe te passen.
Inderdaad, de verdwazing lijkt ongeremd toe te slaan. Mocht er een Vlaamse partij opgericht worden die ijvert voor de invoering van de doodstraf, dan zou er ongetwijfeld moord en brand worden geroepen. Alleen zou niemand eraan denken om een partijverbod te bepleiten.

Nu het om een moslim gaat die een piepklein partijtje opricht (dat hoogstwaarschijnlijk niet eens een gemeenteraadszetel zal weten te bemachtigen), hoor je pleiten voor een verbod, voor het inperken van onze vrijheden, voor het bijwerken van onze grondwet, voor het afschaffen van de godsdienstvrijheid...

Dan vraag ik me echt af: begrijpen deze mensen dan niet echt wat onze vrijheden zijn en wat die echt inhouden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be