Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2019, 08:56   #5321
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@Michel, de mijnbouw die nodig is voor auto-batterijen is enorm; zeker als het om volledige transitie gaat. Ook recycling vraagt een enorme industrie. Betreft prijs elektra is niet het probleem, er zijn plaatsen te over waar het voor een appel en een ei geproduceerd kan worden. Bijvoorbeeld waar ik woon. Dergelijke omzetting naar waterstof kan per schip of per pijpleiding getransporteerd worden, binnen bepaalde straal, ook met de nodige lekken door leidingen naar atmosfeer voor lief genomen.
Dan heb je deze link: https://www.wattisduurzaam.nl/15443/...del-waterstof/ helemaal niet gelezen?

Of moet ik de tekst hier plakken?

Een klein stukje eruit:

Citaat:
2. Nee, windstroom transporteren als gas is niet 200x goedkoper

‘In plaats van dure stopcontacten op zee en kilometers kabels te installeren, kunnen we ook waterstof produceren op ongebruikte olie- en gasplatforms. De waterstof transporteren we dan door de aardgasbuizen die er toch al liggen.’

Moleculen door een buis pompen, is volgens de kenners tot 200 keer goedkoper dan elektronen door een kabel te jagen. Laten we voor nu aannemen dat dat klopt. Laten we ook aannemen dat de genoemde 60 procent energieverlies door de omzettingen klopt. Wat betekent de switch naar waterstof als energiedrager dan voor totale de prijs van een kilowattuur (kWh) zeewindstroom?

In dit rekenvoorbeeld ga ik uit van de voorlaatste Nederlandse tender voor windenergie. Shell en Eneco leveren hier windstroom voor 5.45ct/kWh. Tennet realiseert de kabel voor omgerekend ±1.4ct/kWh. De kosten voor het transport per kabel zijn in dit geval goed voor 20 procent van de totale kosten per kWh.

De kosten voor het transport van waterstof per buis zijn, afgaande op de experts, dus (1.4/200 =) 0.007ct/kWh. Over de kosten voor het installeren en onderhouden van de volledige waterstofinfrastructuur (elektrolysers, compressoren, gasmotoren en brandstofcellen) zijn de kenners angstvallig stil. Deze kosten laat ik voor nu buiten beschouwing. Niet omdat ze te verwaarlozen zijn (het lijkt me sterk dat het goedkoper kan dan 1,4ct/kWh) maar simpelweg omdat deze kosten niet nodig zijn om mijn punt te maken. De achilleshiel van waterstof zit hem namelijk in dat matige rendement.

De omzetting van elektriciteit naar waterstof gaat met een rendement van ±75 procent, de omzetting van waterstof terug naar elektriciteit met ±55 procent. Zo verlies je onderweg ±60 procent van de origineel opgewekte stroom en moet je op zee 2,5 keer zoveel windenergie opwekken om toch dezelfde kilowatturen aan land te krijgen. De 1,5 kWh die je extra produceert, kost (1,5*5,45=) 8.18ct per uiteindelijk geleverde kWh. De droom om 99.995 procent te besparen op de transportkosten van windenergie, maakt dat we per kilowattuur eindverbruik in totaal minimaal dubbel zo duur uit zijn. Kent iemand nog een treffender voorbeeld van penny wise, pound foolish?
Veel leesplezier bij de andere 10 punten.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2019 om 09:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 10:13   #5322
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Ik ben niet begonnen over windparken op zee..

Bill Gates ondersteunt onderzoek naar waterstof en ethanol uit zonneenergie. Ook goedkopere vormen van wind energie door energie te oogsten op hogere hoogtes. Ergo hij gaat geen rekensommetjes maken aan de hand van de huidige bestaande technieken maar wil nieuwe technieken vooruitkapatuleren. PS:Meneer Diesel heeft meen ik zelfmoord gepleegt doorzichzelf te verdrinken om van een schip te springen. Domweg omdat hij niet ondersteunt werd en broke raakte. Dergelijke betreurenswaardig gevallen wil Gates blijkbaar voorkomen..

Dat tanken van waterstof momenteel een ramp is behoeft geen uitleg inderdaad. Mocht waterstof doorbreken dan zal het gebeuren in mega-grote Aziatische steden. Nu bedenk ik mij dat een gasleiding naar een tankstation ook tot de opties kan behoren; ipv per weg waterstof te transporteren. Echter betreft een ingeving / suggestie?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2019 om 10:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 10:19   #5323
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Ik las recent dat Musk beweerde dat Tesla auto's 5 x meer waard gaan worden door het zelfbesturingssysteem. Namelijk als eigenaren hun Tesla niet gebruiken kan deze als (zelfrijdende) taxi worden ingezit, om zo met niets doen geld te verdienen. Ik meen gelezen te hebben dat het binnen 3 jaar al zover is.

Dit bedoel ik nou met de acrobaat spelen. Die man is exat hetzelfde als Trump. Een grote bek heeft die plus een grote gave voor showman-schap.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2019 om 10:20.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 10:30   #5324
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik las recent dat Musk beweerde dat Tesla auto's 5 x meer waard gaan worden door het zelfbesturingssysteem. Namelijk als eigenaren hun Tesla niet gebruiken kan deze als (zelfrijdende) taxi worden ingezit, om zo met niets doen geld te verdienen. Ik meen gelezen te hebben dat het binnen 3 jaar al zover is.

Dit bedoel ik nou met de acrobaat spelen. Die man is exat hetzelfde als Trump. Een grote bek heeft die plus een grote gave voor showman-schap.
Nog altijd veel leesplezier waarom waterstofproductie verloren moeite is.

En nooit zal doorbreken.

https://www.wattisduurzaam.nl/15443/...del-waterstof/

11 peperdure misverstanden over wondermiddel waterstof


Citaat:
Dat tanken van waterstof momenteel een ramp is behoeft geen uitleg inderdaad. Mocht waterstof doorbreken dan zal het gebeuren in mega-grote Aziatische steden. Nu bedenk ik mij dat een gasleiding naar een tankstation ook tot de opties kan behoren; ipv per weg waterstof te transporteren. Echter betreft een ingeving / suggestie?
Niet tanken. Gewoon opladen aan alle mogelijke snelheden, de snelheid van laden zal de prijs bepalen. Het stroomnet uitbreiden is relatief spotgoedkoop.

Waterstoftankstationinfra peperduur (Duitse bron).

E-wagens kan je aan elk stopcontact (langzaam) opladen of bijladen, ook tijdens parkeren en dus ook s' nachts. Op het werk, horeca, overal.

In Noorwegen zijn nu 50% van de ingeschreven wagens BEV, de enige vorm die nog stijgende cijfers heeft, alle andere brandstoffen of alternatieve dalen, ja ook de plugin-hybrides.

Brandstofcelwagens zijn nu rijp voor het museum.



Nog een punt betreft het geleidelijk afdanken van bestaande gasleidingen, ttz zeker niet te gebruiken voor waterstof, met rekensommetje en figuur:

3. Nee, het is niet jammer om de uitstekende gasinfra af te danken

Nederland heeft een fantastische infrastructuur voor het transport en de distributie van aardgas. Echt waar. Geen speld tussen te krijgen. Deze infrastructuur is volgens de netbeheerders bovendien tegen geringe kosten om te bouwen voor het transport van waterstof. Toch is het volledig rationeel dat niet te doen. In ieder geval niet voor het gasnet in de woonwijk.*

Vind je het zonde dat niemand meer via de vaste lijn belt?

Het bestaande gasnet is een sunk cost. Het geld dat de afgelopen decennia is uitgegeven voor de aanleg en het onderhoud van gasleidingen en verdeelstations komt sowieso niet meer terug. Gedane investeringen moeten beleidskeuzes voor de toekomst niet vertroebelen.

Gezien de uitdagingen in Groningen en de internationale afspraken over CO2-reductie is het volkomen rationeel om voor de verwarming van woningen de gasketels gestaag af te danken en over te schakelen op restwarmte, warmtepompen, aardwarmte en zonneboilers. Een rekenvoorbeeldje, uitgaande van een wijk met goed geïsoleerde woningen:

- Verwarmen met groene stroom: Alle huishoudens verwarmen met een warmtepomp. De warmtepompen hebben een rendement van 300 procent. Ze pompen met elke kWh windstroom óók 2 kWh aan warmte uit de buitenlucht naar binnen.

- Verwarmen met groene waterstof: Alle huishoudens verwarmen met een gasketel op waterstof. De omzetting van elektriciteit naar waterstof gaat met een rendement van 75 procent. De gasketels hebben een rendement van 100 procent.

Stel dat de jaaropbrengst van één windturbine van 4 megawatt (MW) genoeg is om de hele wijk te verwarmen via warmtepompen, dan is er een windpark van 16 MW nodig om precies dezelfde wijk via waterstofketels warm te houden.



Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2019 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 11:01   #5325
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

https://www.wattisduurzaam.nl/16238/...hard-kansloos/

Waterstof uit waardeloze groene stroom is een waardeloos idee

DOOR THIJS TEN BRINCK · 21 JAN 2019
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 13:05   #5326
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Ik lees dat ge veel waarde hecht aan 'wat is duurzaam' . Misschien hecht ik wel teveel waarde aan Bill Gates?? Het kan geen kwaad om naar een van zijn interviews over alternatieve energiebronnen en CO2 emissies op YT te kijken; een eye-opener vind ikzelf.. Namelijk als ik Gates in een interview zie—dan kan ik mij allesbehalve eraan onttrekken dat hij met oogkleppen werkt. Oogkleppen: vanuit de bestaande techniek conclusies trekken en rekensommen maken. Bill Gates kijkt naar het gehele plaatje; ook o.a. betreft CO2 uitstoot. En bovenal: hij kijkt niet alleen— Bill Gates pompt ook geld om technische ontwikkelingen te versnellen. Eigenlijk hoort dit de taak van overheden te zijn maar bon is off topic.

Liever zie ik dat het geld dat in de tichtal warmtepompen wordt gestoken naar technische universiteiten gaat—voor onderzoek en Shell die geen winstbelasting afdraagt linksom of rechtsom gedwongen wordt samen met een kartel samen te werken; waarin Bill Gates een belangrijke, zoniet belangrijkste rol speelt. Ipv tijd en geld te verliezen door te dolen of op het verkeerde paard te wedden. Wat maakt dat een gigantisch land waar de middenklasse opkomt - als India - vooralsnog grijpt naar goedkope alternatieven als kolen..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2019 om 13:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 13:21   #5327
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2019 om 13:47.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 18:02   #5328
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Eens GF3 met de productie gaat starten gaat het aandeel weer boven $300

https://investorplace.com/2019/07/ts...=mw_quote_news
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 20:34   #5329
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eens GF3 met de productie gaat starten gaat het aandeel weer boven $300

https://investorplace.com/2019/07/ts...=mw_quote_news
Na een kleine 7 maand (drone video)
Citaat:
https://twitter.com/realChaoZhou/sta...25572941357057

@realChaoZhou

Tesla Shanghai Gigafactory will reach capacity of around 3K vehicles/week by the end of this year, the installation of production facilities has started.

Please enjoy gigafisherman drone video at 7/03/2019.
https://www.youtube.com/watch?v=aiFcHEY_q38

lijkt erop dat 3/4 (vanaf 15 sec) al onderdak is en winddicht.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2019 om 20:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2019, 08:58   #5330
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Tesla gaat zijn productie in Fremont opdrijven naar meer dan 1000 per dag.

Dit volgens een mail van Guillen, President Automotive.

Citaat:
https://electrek.co/2019/07/09/tesla...city-increase/

Guillen sent an email to employees in which he said that he couldn’t “be too specific”, but Tesla is working on raising output (via Bloomberg):

The company is “making preparations” to raise output at its auto plant in Fremont, California, Tesla’s automotive president, Jerome Guillen, said in an email to employees on Tuesday. “While we can’t be too specific in this email, I know you will be delighted with the upcoming developments.”

The executive also commented on Tesla’s production output, efficiency, and quality over the last quarter.

Bloomberg report:

Guillen’s message also said that the company “hit new records in all production lines for output and efficiency” in the most recent quarter, both in Fremont and in Nevada, and that “quality is also reaching record highs.”

Tesla CEO Elon Musk had previously said that the automaker aims to have a production capacity of 7,000 Model 3 vehicles per week in Fremont by the end of the year and 3,000 units per week at Tesla’s upcoming Gigafactory 3 in China.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2019 om 09:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2019, 20:04   #5331
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla gaat zijn productie in Fremont opdrijven naar meer dan 1000 per dag.

Dit volgens een mail van Guillen, President Automotive.
Nu voor voor echt?

Hoe vaak hebben ze dat riedeltje al afgespeeld?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2019, 20:11   #5332
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Nu voor voor echt?

Hoe vaak hebben ze dat riedeltje al afgespeeld?
Té dikwijls om nog geloofwaardig te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2019, 21:33   #5333
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

aandeel + 3,85 %
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2019, 10:36   #5334
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

24 juli -na beursslot- komt het financieel rapport Q2-2019.

"Analysten" verwachten verlies volgens:

Citaat:
https://www.marketwatch.com/story/te...=mw_quote_news

Tesla to report Q2 results on July 24

Published: July 11, 2019 4:50 p.m. ET

Tesla Inc. TSLA, said late Thursday it would report second-quarter results on July 24 after markets close.

A conference call with analysts to discuss the results with Wall Street analysts will follow at 5:30 p.m. Eastern.

Analysts polled by FactSet expect Tesla to report an adjusted loss of 45 cents a share on sales of $6.6 billion in the quarter, which would compare with an adjusted loss of $3.06 a share on sales of $4 billion in the year-ago period.
Met interessante commentaren. Spannend. Lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2019 om 10:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2019, 10:58   #5335
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla gaat zijn productie in Fremont opdrijven naar meer dan 1000 per dag.

Dit volgens een mail van Guillen, President Automotive.
Inderdaad, alweer ?

Musk had in een brief aan de werknemers laten weten dat ze 7000 model 3 per week behaald hadden eind november 2018 !
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2019, 13:20   #5336
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Inderdaad, alweer ?

Musk had in een brief aan de werknemers laten weten dat ze 7000 model 3 per week behaald hadden eind november 2018 !
Correctie. Musk claimde dat bepaalde 'units' 1000 per dag haalden.
Wat op zich nog niets zegt.

Musk wil mensen laten geloven wat ze denken dat hij schreef. Daarom gebruikt hij constant foefjes als rates (xx/wk, xx/yr) zodat zijn volgers meteen kunnen beginnen extrapoleren. Right, Michele?

Als ik mijn sprintsnelheid extrapoleer naar marathonafstand, dan win ik ze allemaal.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 12 juli 2019 om 13:22.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2019, 21:29   #5337
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

dakannie + 2,7%.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 14:55   #5338
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla gaat zijn productie in Fremont opdrijven naar meer dan 1000 per dag.

Dit volgens een mail van Guillen, President Automotive.
En volgens een toeleverancier, die dubbel zoveel relais gaat leveren in augustus:
Citaat:
https://www.groen7.nl/toeleverancier...jging-model-3/

Toeleverancier Tesla belooft stevige productiestijging Model 3

Door stekkerkoning op 11-07-2019

Deze Chinese toeleverancier gaat aanzienlijk meer leveren aan Tesla. Vandaar.

De Tesla Model 3 is een waar verkoopkanon. In sommige landen staat de auto bovenaan de verkooplijsten, in eigen land stond de auto in de maand juni op één met 2.487 gekentekende exemplaren. Maar de groei lijkt onophoudelijk door te kunnen gaan. Als we de berichten over toeleverancier *China FineBlanking Technology (CFBT) mogen geloven tenminste.

De productie van relais’ die worden gebruikt in de Model 3 wordt opgevoerd van 20.000 stuks nu, naar 40.000 stuks in augustus.
Dat wordt althans gemeld door bronnen die goed op de hoogte zijn van de industrie. De oorzaak lijkt er vooral te liggen dat de productie van de Tesla Model 3 in Gigafactory 3 in Shanghai van start gaat.
Uiteraard blijft de auto ook op de bestaande markten behoorlijk belangrijk.

Aan de goede verkoopcijfers komt geen einde. Interessant is ook dat Tesla de productie van accupakketten volledig in handen wil krijgen, daarover meer in DIT artikel. (Via: digitimes.com)
n.b. CFTB is een bedrijf uit *Taiwan of republiek China.
https://www.reuters.com/finance/stoc...ofile/1586.TWO

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2019 om 15:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 16:20   #5339
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Ik heb een deel van de potentiële winst aan de onderzijde tijdelijk opgegeven om het risico te verlagen aan de bovenzijde.

Ik heb dit weekend met hun vorige kwartaalcijfers een model gemaakt in een spreadsheet. Door de toegenomen waarde van Finished Goods (aangepast voor de gerapporteerde inventory write-downs) in Q1 te vergelijken met Q4'18, kon ik vrij precies inschatten hoeveel de kost is voor de model 3 en de S/X.
De gemiddelde kost bedraagt $39k voor de model 3 en $80k voor de S en X.

Deze waarden kloppen zeer goed voor de toename in Finished Goods in Q1'19, met de Cost of Automotive sales in Q4'18, Q3'18 en zelfs voor Q2'18 klopt het binnen een marge van $16m op het totaal.
Q1'19 klopt ook, mits aanpassing van de cijfers door rekening te houden met wat ze in de voetnoten rapporteren (increase reserve for returns).

Tesla heeft ongeveer $1.4b nodig voor gross profit om in de zwarte cijfers te komen.
Met de delivery cijfers in combinatie met de cijfers die ik berekende, kunnen ze zonder credits tot op $100m naderen.
Met credits kunnen ze er dus wel degelijk in de zwarte cijfers komen.

Door de liquidatie van inventory is het operational cash flow ook flink positief (ik schat rond $1b).

De koers zal in aanloop van het bekendmaken van de cijfers en net erna ook nog stijgen. Daarna zal het terug naar beneden gaan (sell the news) en het besef komt dat om hun record te vestigen, ze heel wat demand van Q3 naar voren hebben moeten trekken.
Inventory moet ook terug aangevuld worden, wat het operational cash flow voor Q3 ook sterk zal doen dalen.

Ik ben dus héél even minder bearish, maar Q3 zal al terug minder worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 21:24   #5340
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Aandeel nu naar $253,50 of +3,44% vandaag.

laatste 5 beursdagen steeg het aandeel +10%.

...nog 9 dagen en we weten hoeveel verlies Tesla maakt in het 2e kwartaal.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be