Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2020, 13:09   #41
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nochtans is het kolonialisme voorbij en moeten die landen het nu zelf doen.

Vroeger waren we bezet door de Romeinen en dat was goed, maar we hebben er ons ook van bevrijd en ook dat was goed.
Japan en China is nooit gekoloniseerd en lopen al jaa-ren niet meer in strooien rokjes. Al de landen die ooit zijn gekoloniseerd zitten nu dit in de shit. Uitgezogen door hun beschaafde weldoeners en wij profiteren er nog steeds van.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 13:24   #42
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Japan en China is nooit gekoloniseerd en lopen al jaa-ren niet meer in strooien rokjes. Al de landen die ooit zijn gekoloniseerd zitten nu dit in de shit. Uitgezogen door hun beschaafde weldoeners en wij profiteren er nog steeds van.
Oké, maar een verschil is hier wel dat China al reeds een oud beschaafd land was en Japan eveneens, maar Afrika met name niet.
Waarmee ik overigens de uitbuiting niet goed wil praten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 14:03   #43
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik deel je mening absoluut niet.
Dat mag...
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 14:04   #44
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké, maar een verschil is hier wel dat China al reeds een oud beschaafd land was en Japan eveneens, maar Afrika met name niet.
Waarmee ik overigens de uitbuiting niet goed wil praten.
Afrika heeft ook al een zeer oude beschaving, maar niet wat wij daaronder verstaan. Is de westerse beschaving de norm ? Ik denk het niet.

Laatst gewijzigd door Aton : 2 oktober 2020 om 14:05.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:38   #45
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Afrika heeft ook al een zeer oude beschaving, maar niet wat wij daaronder verstaan. Is de westerse beschaving de norm ? Ik denk het niet.
Dat niet, maar blijkbaar waren de Chinezen en Japanners sterk genoeg de Europeanen buiten de deur te houden en de negers niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:52   #46
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat niet, maar blijkbaar waren de Chinezen en Japanners sterk genoeg de Europeanen buiten de deur te houden en de negers niet.
Dat is dan weer een andere kwestie. Zaak is dat men de westerse beschaving niet via kolonisatie moet aanbrengen, wat enkel bedoeld is om die landen leeg te zuigen en er niks voor in de plaats te geven. Had Afrika geen grondstoffen zou er nooit kolonisatie geweest zijn.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:54   #47
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dat is dan weer een andere kwestie. Zaak is dat men de westerse beschaving niet via kolonisatie moet aanbrengen, wat enkel bedoeld is om die landen leeg te zuigen en er niks voor in de plaats te geven. Had Afrika geen grondstoffen zou er nooit kolonisatie geweest zijn.
Nu, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar in de geschiedenis gold tot nu het recht van de sterkste.
En het internationale recht is tot nu toe van weinig betekenis geweest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 17:18   #48
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar in de geschiedenis gold tot nu het recht van de sterkste.
En het internationale recht is tot nu toe van weinig betekenis geweest.
Aanvankelijk ging het erom of kolonisatie een zegen was voor die landen. Niet dus.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 07:36   #49
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Aanvankelijk ging het erom of kolonisatie een zegen was voor die landen. Niet dus.
Inderdaad, het was een hoop ellende, maar ondanks dat heb ze ook van de westerse cultuur geleerd en deze voor een heel groot deel overgenomen.
Het was als met de opvoeding van de kinderen, zoals dat vroeger ging: ze kregen flink op hun donder, maar uiteindelijk werden ze toch volwassen en deden hetzelfde met hun kinderen wat ze ook al bij hun ouders hadden ervaren.
Het waren harde tijden, ook tussen de landen onderling.
Want ook die koloniale landen waren qua mentaliteit heus niet beter.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 13:08   #50
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Het Engels is misschien nog het best te kwalificeren als een pidgin-taal. Echt Germaans zou ik Engels niet willen noemen, wel oud-Engels van vóór 1066. Modern Engels heeft zo'n grote aantal Franse woorden in zijn taal, woorden voor begrippen waar Nederlandstaligen, Duitstaligen en Scandinaviërs meestal min of meer dezelfde benamingen voor hebben.
In veel Germaanse talen zitten Franse woorden, waarschijnlijk ook andersom.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 18:27   #51
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

.error

Laatst gewijzigd door kwantum : 3 oktober 2020 om 18:28.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 18:36   #52
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Aanvankelijk ging het erom of kolonisatie een zegen was voor die landen. Niet dus.
Wat is voor jou dan wél een zegen voor die landen? Er geld blijven inpompen om na 30 jaar vast te stellen dat ze zich nog steeds onderontwikkelde landen gedragen?
En dan nog maar blijven zagen dat het allemaal onze fout is, omdat we nog meer moeten doen, meer geld, ze desnoods allemaal naar hier halen, huisvesting geven, kindergeld betalen enz enz, en dan vaststellen dat er nog steeds niks mee aan te vangen is?

Laatst gewijzigd door kwantum : 3 oktober 2020 om 18:36.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 18:57   #53
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Helaas ben ik niet in de gelegenheid naar Afrika te reizen,
Dan moet je hier ook niet komen vertellen hoe het daar aan toe gaat.
Citaat:
met mijn fiets zou het wat al te lang gaan duren.
Maar ik veronderstel dat je zelf al een enkette hebt gehouden?
Inderdaad. Vele jaren.
Citaat:
Gaarne wil ik dan de uitslag horen.
Ja, dat begrijp ik, maar daar steek ik geen tijd in. Debatten voeren met gehersenspoelde linkse idealisten helpt niets.
Citaat:
Ik hou het op wat ik daar over heb gelezen.
Dat verwondert mij niet. Als je lang genoeg naar de VRT kijkt, dan krijg je ook alles met een dikke linkse saus aangeboden.
Citaat:
Wikipedia.

Tijdens de Conferentie van Berlijn van 1884–1885 hebben de koloniale staten van Europa zijn claim op het gebied goedgekeurd onder de voorwaarde dat de levens van de inheemse bewoners in Congo-Vrijstaat verbeterd moesten worden.[6]:122–124

Vanaf het begin negeerde Leopold deze voorwaarden en werden miljoenen Congolese inwoners, waaronder kinderen, verminkt en vermoord.[6] :115,118,127 Hij leidde Congo met de Force Publique voor zijn persoonlijke verrijking.[7] Het niet halen van de rubberen inzamelquota werd bestraft met de dood. Ondertussen was de Force Publique verplicht om de hand van hun slachtoffers als bewijs te leveren wanneer ze iemand hadden neergeschoten en vermoord, omdat men dacht dat ze anders de munitie (geïmporteerd uit Europa tegen aanzienlijke kosten) zouden gebruiken voor de jacht. Als gevolg hiervan werden de rubberquota gedeeltelijk in afgehakte handen terugbetaald.

De 23 jaar onder het bewind van Leopold II worden gekenmerkt door beschuldigingen van moordpartijen, slavernij, ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement had het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemde ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild sprak van tien miljoen.[8]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leopol...gi%C3%AB#Congo

Maar dat zal natuurlijk allemaal wel leugens en linkse propaganda zijn waarmee ook de wikipedia is besmet?...
Dat wordt inderdaad linkse propaganda als je mij door het strot wil duwen dat alle blanken een bende racisten waren, of pakweg zijn. Als je komt aandraven met enkel de drama's die er plaatsvonden, dan ben je bezig met linkse propaganda. Je kan zo wel heel vlug een job vinden bij de VRT.
Citaat:
Lijkt mij toch hoogst onwaarschijnlijk dat het leugens zijn die hier zijn beschreven.
Maar goed: de rest is uiterst gelukkig geweest...
Inderdaad veel De meesten waren inderdaad heel gelukkig. Maar dat weet je niet. Waarom denk je? Ik weet waarom. Jij niet.
Citaat:
Zo waren er ook velen uiterst gelukkig onder het Hitler bewind.
Wel ja, dat is inderdaad zo. Waren het allemaal nazisten? Racisten? enz?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 06:26   #54
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wat is voor jou dan wél een zegen voor die landen? Er geld blijven inpompen om na 30 jaar vast te stellen dat ze zich nog steeds onderontwikkelde landen gedragen?
En dan nog maar blijven zagen dat het allemaal onze fout is, omdat we nog meer moeten doen, meer geld, ze desnoods allemaal naar hier halen, huisvesting geven, kindergeld betalen enz enz, en dan vaststellen dat er nog steeds niks mee aan te vangen is?
Heb je maar zo weinig inzicht in globaal bestuur ? Pamperen is niet de oplossing en dat is duidelijk. Wat dacht je van een minder corrupt bestuur in die landen. Nu betalen multinationals miljoenen steekpenningen aan die besturen om grondstoffen onder de waarde te verkopen. Zo komen die landen geen stap vooruit. Ben jij bereid om meer te betalen voor de producten die onderhevig zijn aan die grondstofprijzen ? Een voorbeeld : Weet je waarom boeren in Zuid Amerika coca telen ? Omdat ze voor de rest van hun plantages onder de prijs moeten verkopen en er niet van kunnen leven. En zo zijn er tal van voorbeelden. Stop de corruptie en de migratie zal vanzelf stoppen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 09:20   #55
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dan moet je hier ook niet komen vertellen hoe het daar aan toe gaat.
Ik vertrouw op wat ik daarover gelezen heb.
Maar ik neem aan dat jij er wel bent geweest?
Ook ten tijde van Leopold II op het allmaal met eigen ogen aan te zien....
Citaat:
Inderdaad. Vele jaren.
En heb je iedereen daar gevraagd?
Of alleen je eigen rechtse kliekje?

Citaat:
Ja, dat begrijp ik, maar daar steek ik geen tijd in. Debatten voeren met gehersenspoelde linkse idealisten helpt niets.
Met rechts gehersenspoelde evenmin.
En Wikipedia is dus gehersenspoeld door links?
Dat is echt nieuw voor mij.
Citaat:
Dat verwondert mij niet. Als je lang genoeg naar de VRT kijkt, dan krijg je ook alles met een dikke linkse saus aangeboden.
Dus die hele geschiedenis met Leopold II is linkse propoganda?
Het is allemaal nooit gebeurd?
En Kongo staat te trappelen om het allemaal nog eens mee te maken?....
Citaat:
Dat wordt inderdaad linkse propaganda als je mij door het strot wil duwen dat alle blanken een bende racisten waren, of pakweg zijn.
Dat heb ik nergens gezegd en dit is dus een rechtse leugen.
Citaat:
Als je komt aandraven met enkel de drama's die er plaatsvonden, dan ben je bezig met linkse propaganda. Je kan zo wel heel vlug een job vinden bij de VRT.
Ik heb van jou nog geen enkel goed voorbeeld horen noemen.
Dus blijkbaar sta je met je mond vol tanden en neem je je toevlucht tot leugens en verdachtmakingen.
Citaat:
Inderdaad veel De meesten waren inderdaad heel gelukkig. Maar dat weet je niet. Waarom denk je? Ik weet waarom. Jij niet.
En waarom vertel je dat niet?
Met je soms op je mondje gevallen?
Arme rechtse stakker.
Citaat:
Wel ja, dat is inderdaad zo. Waren het allemaal nazisten? Racisten? enz?
Het waren vooral de nazisten zelf die erg gelukkig waren, inderdaad.
En dan het domme volk dat zijn ogen sloot voor de ellende en de oorlogs propoganda van Hitler en de scheldpartijen op de joden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 oktober 2020 om 09:21.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 21:10   #56
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heb je maar zo weinig inzicht in globaal bestuur ? Pamperen is niet de oplossing en dat is duidelijk. Wat dacht je van een minder corrupt bestuur in die landen.
Wel ja, waar wachten ze op? Dat ze wakker schieten hé!
Citaat:
Nu betalen multinationals miljoenen steekpenningen aan die besturen om grondstoffen onder de waarde te verkopen.
Uiteraard, en ze steken het geld graag in hun zakken.
Citaat:
Zo komen die landen geen stap vooruit.
En dat is dus de schuld van die multinationals? Je bent duidelijk een linkse rakker.
Citaat:
Ben jij bereid om meer te betalen voor de producten die onderhevig zijn aan die grondstofprijzen ?
Bereid? Als mij uets te duur is koop ik het niet. Einde verhaal. Uw links idealisme gaat daar niets aan veranderen.
Citaat:
Een voorbeeld : Weet je waarom boeren in Zuid Amerika coca telen ? Omdat ze voor de rest van hun plantages onder de prijs moeten verkopen en er niet van kunnen leven. En zo zijn er tal van voorbeelden. Stop de corruptie en de migratie zal vanzelf stoppen.
Geeuw.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 21:12   #57
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik vertrouw op wat ik daarover gelezen heb.
Maar ik neem aan dat jij er wel bent geweest?
Ook ten tijde van Leopold II op het allmaal met eigen ogen aan te zien....
En heb je iedereen daar gevraagd?
Of alleen je eigen rechtse kliekje?

Met rechts gehersenspoelde evenmin.
En Wikipedia is dus gehersenspoeld door links?
Dat is echt nieuw voor mij.
Dus die hele geschiedenis met Leopold II is linkse propoganda?
Het is allemaal nooit gebeurd?
En Kongo staat te trappelen om het allemaal nog eens mee te maken?....
Dat heb ik nergens gezegd en dit is dus een rechtse leugen.
Ik heb van jou nog geen enkel goed voorbeeld horen noemen.
Dus blijkbaar sta je met je mond vol tanden en neem je je toevlucht tot leugens en verdachtmakingen.
En waarom vertel je dat niet?
Met je soms op je mondje gevallen?
Arme rechtse stakker.
Het waren vooral de nazisten zelf die erg gelukkig waren, inderdaad.
En dan het domme volk dat zijn ogen sloot voor de ellende en de oorlogs propoganda van Hitler en de scheldpartijen op de joden.
Te dwaze post om op te reageren. Ga maar terug naar uw -wat wat het ook weer- ruimtewezentjes in uw atoomtheorie of zoiets. Doe zo voort!
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 21:41   #58
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Voor zij die wat meer 'on topic' informatie willen. http://www.ethesis.net/more_paganoru...XJZ43TmQNDhHSM
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 11:05   #59
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Te dwaze post om op te reageren. Ga maar terug naar uw -wat wat het ook weer- ruimtewezentjes in uw atoomtheorie of zoiets. Doe zo voort!
Je weet dus niks zinnigs te zeggen.
Ach wat zielig toch.
Van extreem rechts kun je ook niks anders verwachten dan wat beledigingen.
Maar goed: ik ga terug naar mijn atoomtheorie en ga jij naar de Kongo, daar zullen al die negertjes wel vreselijk blij met je zijn....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 11:38   #60
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wel ja, waar wachten ze op? Dat ze wakker schieten hé!
Uiteraard, en ze steken het geld graag in hun zakken.En dat is dus de schuld van die multinationals? Je bent duidelijk een linkse rakker. Bereid? Als mij uets te duur is koop ik het niet. Einde verhaal. Uw links idealisme gaat daar niets aan veranderen.
Geeuw.
Mijn voorkeur gaat naar rechts Vlaanderen, maar minder naar het VB, gezien dit nog vergeven zit van looser zoals jij.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be