Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2018, 17:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard De slimsten thuis?

„Gutmenschen-Paar“ fährt mit Fahrrad durch ISIS-Territorium um zu beweisen; Menschen sind freundlich und wird getötet

Citaat:
De aanhangers van het links-radicale extremisme zullen Austin en Geoghegan ongetwijfeld als martelaren in de strijd voor een betere wereld beschouwen of gewoon als ongelukkige slachtoffers.
Zeg nu eerlijk, dat is het wel zelf gaan zoeken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 23 augustus 2018, 23:32   #2
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

En dan?

Ze worden naar daar gestuurd om over enige tijd in een fake snuffmovie te figureren.

Zetten jullie de kaarsjes maar vast klaar. Den deze houdt het bij

Citaat:
extrem linke Extremisten

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 23 augustus 2018 om 23:34.
Stultitiae is offline  
Oud 24 augustus 2018, 10:19   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Misschien hebben die moslims in Tadjikistan ze wel vriendelijk glimlachend neergestoken? Dan is hun these toch bewezen dat de mens vriendelijk van natuur is?

Stelletje achterlijke hufters, die linksen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 24 augustus 2018, 11:05   #4
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Bewijst eens te meer hoe wereldvreemd die linkse idioten zijn. Maar ondertussen maken zij onze maatschappij wel kapot.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 24 augustus 2018, 11:22   #5
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.229
Standaard

Waarover gaat dit? Ik zit hier ook geen artikelen in het Chinees te delen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 24 augustus 2018, 11:38   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Waarover gaat dit? Ik zit hier ook geen artikelen in het Chinees te delen.
Dit is zijn nieuwste dingetje. Hij haalt nieuws van vaak openlijke neonazi sites, en de beste zijn allemaal in het Duits.

Dit verhaal is overigens onzin, zoals een google op hun namen ons leert.

Om het samen te vatten: Centraal Azië is een grotendeels Islamitische regio waar relatief veel Syriëstrijders vandaan komen, dus er wonen ook IS sympathisanten, vergelijkbaar met de situatie in Noord-Afrika. Net als Noord-Afrika zijn de moslims in de regio voornamelijk Soennieten en zijn de landen naar Westerse maatstaven relatief arm. Ook zijn er etnische en politieke spanningen die de zoektocht naar identiteit aanwakkeren. Maar het is geen IS gebied. Er is geen oorlog, de lokale regeringen en grote religieuze instanties steunen IS niet er zijn verhoudingsgewijs waarschijnlijk niet eens echt meer aanslagen dan hier. Het is gewoon een regio in de wereld waar je bijvoorbeeld neergeschoten kan worden als je naar een concert gaat. Er zijn dan dus ook geen mensen die als toerist naar de regio gaan omdat het IS gebied zou zijn, want dat is het niet, en uit niks blijkt dat het koppel dit idee wel had. Ze gingen er heen voor een beroemde fietsroute.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 augustus 2018 om 11:47.
Bovenbuur is offline  
Oud 24 augustus 2018, 13:47   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dit is zijn nieuwste dingetje. Hij haalt nieuws van vaak openlijke neonazi sites, en de beste zijn allemaal in het Duits.

Dit verhaal is overigens onzin, zoals een google op hun namen ons leert.

Om het samen te vatten: Centraal Azië is een grotendeels Islamitische regio waar relatief veel Syriëstrijders vandaan komen, dus er wonen ook IS sympathisanten, vergelijkbaar met de situatie in Noord-Afrika. Net als Noord-Afrika zijn de moslims in de regio voornamelijk Soennieten en zijn de landen naar Westerse maatstaven relatief arm. Ook zijn er etnische en politieke spanningen die de zoektocht naar identiteit aanwakkeren. Maar het is geen IS gebied. Er is geen oorlog, de lokale regeringen en grote religieuze instanties steunen IS niet er zijn verhoudingsgewijs waarschijnlijk niet eens echt meer aanslagen dan hier. Het is gewoon een regio in de wereld waar je bijvoorbeeld neergeschoten kan worden als je naar een concert gaat. Er zijn dan dus ook geen mensen die als toerist naar de regio gaan omdat het IS gebied zou zijn, want dat is het niet, en uit niks blijkt dat het koppel dit idee wel had. Ze gingen er heen voor een beroemde fietsroute.
Zoals ik al wel eens wist te schrijven, durf ik al wel eens een 'visje' (zeg maar walvis) in het forumwater gooien om eens te kijken wat de reacties zoal zijn.

Er zijn inderdaad sites bij waar men het helemaal als verloren en dramatisch beschouwt de gang van zaken in de wereld.

Maar toch lijkt het er in bepaalde gevallen wel meer- en meer naartoe te gaan zoals ze schrijven.

Maar de meeste mensen zijn van mening: 'het zal mijn tijd wel duren, who cares?' (leuk voor onze kinderen en kleinkinderen niet?)

"Allahu akbar, Europa is ons!"

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2018 om 13:47.
Universalia is offline  
Oud 24 augustus 2018, 15:36   #8
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik al wel eens wist te schrijven, durf ik al wel eens een 'visje' (zeg maar walvis) in het forumwater gooien om eens te kijken wat de reacties zoal zijn.
Oké, even on the record: je zegt hier dus dat je speciaal nepnieuws verspreid alsof het echt nieuws is "om de reacties te peilen"? Zou je dan ook zeggen dat het niet overdreven is om te stellen dat je het eigenlijk doet om mensen hun meningen te beïnvloeden?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline  
Oud 24 augustus 2018, 15:50   #9
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oké, even on the record: je zegt hier dus dat je speciaal nepnieuws verspreid alsof het echt nieuws is "om de reacties te peilen"? Zou je dan ook zeggen dat het niet overdreven is om te stellen dat je het eigenlijk doet om mensen hun meningen te beïnvloeden?
Dat probeert hij inderdaad, maar hij valt zodanig in herhaling dat hij een zaag geworden is, eentje waarvan je niet meer van wakker ligt.
DucDEnghien is offline  
Oud 24 augustus 2018, 16:18   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Waarover gaat dit? Ik zit hier ook geen artikelen in het Chinees te delen.
Hoezo!?
Is Duits voor u Chinees?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb in mijn jonge jaren wel voldoende lessen Duits gekregen om dat artikel zu verstehen.
quercus is offline  
Oud 25 augustus 2018, 05:31   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oké, even on the record: je zegt hier dus dat je speciaal nepnieuws verspreid alsof het echt nieuws is "om de reacties te peilen"? Zou je dan ook zeggen dat het niet overdreven is om te stellen dat je het eigenlijk doet om mensen hun meningen te beïnvloeden?
Ik wil niemand beïnvloeden, dat zou te gek zijn. (ik ben dan ook géén politieker)

Iedereen heeft over bepaalde zaken/nieuwsberichten/uit de lucht gegrepen berichten/berichten die mensen proberen te manipuleren wel zijn/haar eigen mening en dat is iets waar ik totaal géén enkel probleem met heb.

Zoals ik al eerder schreef is- en blijft het hier een discussieforum dacht ik of zie ik dat verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2018 om 05:32.
Universalia is offline  
Oud 26 augustus 2018, 18:29   #12
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik wil niemand beïnvloeden, dat zou te gek zijn. (ik ben dan ook géén politieker)

Iedereen heeft over bepaalde zaken/nieuwsberichten/uit de lucht gegrepen berichten/berichten die mensen proberen te manipuleren wel zijn/haar eigen mening en dat is iets waar ik totaal géén enkel probleem met heb.

Zoals ik al eerder schreef is- en blijft het hier een discussieforum dacht ik of zie ik dat verkeerd?
O zeker, het is hier een discussieforum. Sterker nog, ik verwacht dat iedereen hier wel deels zit om andere mensen te beïnvloeden, daar dienen discussies voor. Soms is een goede discussie een doel op zich, maar dat is niet waarvoor ze bedacht zijn. Maar er is een verschil tussen dit proberen te doen met argumenten en meningen en dit proberen te doen door verdraaide of compleet verzonnen verhalen als feiten te presenteren waardoor een fictieve maar als echt gepresenteerde situatie ontstaat die toevallig exact jouw ideeën bevestigd. Dat is namelijk liegen. En ook dat doen we allemaal weleens, per ongeluk of gewoon expres, maar een campagne van haast dagelijkse nepberichten gepresenteerd als echt zonder enige aanzet tot discussie valt wat mij betreft niet meer onder het doel van een discussieforum, dat is gewoon een lastercampagne. En ook dat wil nog niet zeggen dat ik denk dat je een waarschuwing van de moderatie zou moeten krijgen of iets dergelijks, zo flauw wil ik hier niet gaan doen. Het is hier tenslotte een speeltuin, er zitten geen grote consequenties aan de draadjes hier, er gaan geen mensen dood als wij liegen. (In tegenstelling tot wanneer bijvoorbeeld politici en alternatief genezers er te ver mee gaan.) Maar het betekent wel dat ik de gebruikte techniek hier en daar wat aan zal stippen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 augustus 2018 om 18:31.
Bovenbuur is offline  
Oud 26 augustus 2018, 18:40   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O zeker, het is hier een discussieforum. Sterker nog, ik verwacht dat iedereen hier wel deels zit om andere mensen te beïnvloeden, daar dienen discussies voor. Soms is een goede discussie een doel op zich, maar dat is niet waarvoor ze bedacht zijn. Maar er is een verschil tussen dit proberen te doen met argumenten en meningen en dit proberen te doen door verdraaide of compleet verzonnen verhalen als feiten te presenteren waardoor een fictieve maar als echt gepresenteerde situatie ontstaat die toevallig exact jouw ideeën bevestigd. Dat is namelijk liegen. En ook dat doen we allemaal weleens, per ongeluk of gewoon expres, maar een campagne van haast dagelijkse nepberichten gepresenteerd als echt zonder enige aanzet tot discussie valt wat mij betreft niet meer onder het doel van een discussieforum, dat is gewoon een lastercampagne. En ook dat wil nog niet zeggen dat ik denk dat je een waarschuwing van de moderatie zou moeten krijgen of iets dergelijks, zo flauw wil ik hier niet gaan doen. Het is hier tenslotte een speeltuin, er zitten geen grote consequenties aan de draadjes hier, er gaan geen mensen dood als wij liegen. (In tegenstelling tot wanneer bijvoorbeeld politici en alternatief genezers er te ver mee gaan.) Maar het betekent wel dat ik de gebruikte techniek hier en daar wat aan zal stippen.
Tot op bepaalde hoogte kan ik u geen ongelijk geven.

Ik haal als aangever' zoals Leo Martin en Frans Van Dusschoten er waren' artikels aan die ik op het net gelezen heb en waar ik van dacht, hé 'leuk' om even te posten.

Mocht de steen in mijn richting geworpen zijn dan wil u graag meedelen dat ik van niemand eis dat hij/zij een andere kijk op de zaak krijgt.

Ik lees wel de reacties graag.

Ik ga nog niet stemmen zelfs omdat het mij geen bal interesseert of er géén enkele partij is die een deftig plan/tekst voor handen heeft op huidig ogenblik en er durft met naar voren te komen.

Ik blijf op die dag, al in goed gezelschap verkerende, in mijn bed liggen.

Het staat iedereen vrij van denken, ik ga dat niet manipuleren hoor.

p.s.

Ik ben het er mij het er van bewust dat er soms sites bij zijn die ik post, die in het verkeerde keelgat kunnen schieten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2018 om 18:42.
Universalia is offline  
Oud 27 augustus 2018, 06:53   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tot op bepaalde hoogte kan ik u geen ongelijk geven.

Ik haal als aangever' zoals Leo Martin en Frans Van Dusschoten er waren' artikels aan die ik op het net gelezen heb en waar ik van dacht, hé 'leuk' om even te posten.

Mocht de steen in mijn richting geworpen zijn dan wil u graag meedelen dat ik van niemand eis dat hij/zij een andere kijk op de zaak krijgt.

Ik lees wel de reacties graag.

Ik ga nog niet stemmen zelfs omdat het mij geen bal interesseert of er géén enkele partij is die een deftig plan/tekst voor handen heeft op huidig ogenblik en er durft met naar voren te komen.

Ik blijf op die dag, al in goed gezelschap verkerende, in mijn bed liggen.

Het staat iedereen vrij van denken, ik ga dat niet manipuleren hoor.

p.s.

Ik ben het er mij het er van bewust dat er soms sites bij zijn die ik post, die in het verkeerde keelgat kunnen schieten.
Bijlage:

Ook koesterde ik de stille hoop dat er iemand op het forum misschien een goede oplossing zou kunnen bieden voor het immigratie/vluchtelingen/asielzoekers probleem.

Wishful thinking?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 27 augustus 2018, 11:49   #15
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bijlage:

Ook koesterde ik de stille hoop dat er iemand op het forum misschien een goede oplossing zou kunnen bieden voor het immigratie/vluchtelingen/asielzoekers probleem.

Wishful thinking?

Ge meent het ook nog .
dpg is offline  
Oud 27 augustus 2018, 12:08   #16
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoezo!?
Is Duits voor u Chinees?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb in mijn jonge jaren wel voldoende lessen Duits gekregen om dat artikel zu verstehen.
En ik heb genoeg Japans gekregen om een shinbun o wakarimasu.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 27 augustus 2018, 19:09   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ge meent het ook nog .
Ik hou het op een schuchtere poging.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be