Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2007, 14:37   #161
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zeggen bepaalde mensen steeds als ze moeite hebben met inhoudelijk lezen.
Wat u niet begrijpt is dat nu juist de inhoud van uw berichten niet deugt. Die zijn belachelijk omdat ze vol zitten met cirkelredeneringen. Als het niet zo triest was dat sommige mensen niet van hardnekkige obsessies zijn af te brengen zou ik er daadwerkelijk heel hard om lachen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 14:57   #162
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat u niet begrijpt is dat nu juist de inhoud van uw berichten niet deugt. Die zijn belachelijk omdat ze vol zitten met cirkelredeneringen. Als het niet zo triest was dat sommige mensen niet van hardnekkige obsessies zijn af te brengen zou ik er daadwerkelijk heel hard om lachen.
Waarom zou die mogelijkheid nu niet kunnen bestaan. Het feit dat de mogelijkheid er is wil niet zeggen dat het ZEKER zo is, maar het kan. Dit heeft niets te maken met een obsessie.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 15:23   #163
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Waarom zou die mogelijkheid nu niet kunnen bestaan. Het feit dat de mogelijkheid er is wil niet zeggen dat het ZEKER zo is, maar het kan. Dit heeft niets te maken met een obsessie.
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 15:34   #164
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.
Dat is zeker niet het enige dat we weten. We hebben ook de verklaringen van zijn persoonlijke raadgever Hans Frank, evenals de andere bronnen, zoals het boek van de ex gestappo officier. Ook was het voor de jaren 30 al een verspreid gerucht dat Hitler wel eens Joods bloed in de aderen zou kunnen hebben. Bovendien heeft Hitler ook onderzoeken laten uitvoeren naar zijn afkomst wat zijn zenuwachtigheid of obsessie zou kunnen verklaren ivm zijn afkomst.

Strikt bewijs is er dus niet, dus kunnen we niet met zekerheid zeggen dat Hitlers grootvader een Jood was. We kunnen hoogstens zeggen dat die mogelijkheid open moet blijven. Het KAN dus, we mogen dit niet uitsluiten.

Citaat:
Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.
Het MOET geen Jood zijn, jullie maken dat ervan dat wij dat zeggen, wat zeker niet zo is. De mogelijkheid bestaat echter wel.

Citaat:
Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.
Strikte bewijzen zijn er zoals ik al hierboven zei niet. De mogelijkheid blijft echter wel bestaan.

Citaat:
En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.
We roepen hier niet dat Hitler een Joodse moeder had, we zeggen enkel dat de mogelijkheid bestaat. Iedereen moet dan voorzichzelf uit maken hoe waarschijnlijk hij dit acht. Maar dit is dan een persoonlijke interpretatie. Maar ik zeg niet dat het zeker zo is, enkel dat het kan.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 16:32   #165
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.
Maar u sloot een jood als vader altijd uit. En dat kunt u niet vermits u het zelf niet weet wie de vader is. Dus het kan een jood zijn. En dat laatste heb ik u gedurende lange tijd niet horen zeggen. En wij mochten het niet zeggen van u want het waren fabeltjes. We weten niet of het fabeltjes zijn. Nu, at last, draait u wat bakzeil. Het werd hoog tijd.

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 16:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 17:46   #166
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dat is zeker niet het enige dat we weten. We hebben ook de verklaringen van zijn persoonlijke raadgever Hans Frank, evenals de andere bronnen, zoals het boek van de ex gestappo officier.
De onbetrouwbaarheid dáárvan is reeds genoeg aangetoond, dacht ik zo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ook was het voor de jaren 30 al een verspreid gerucht dat Hitler wel eens Joods bloed in de aderen zou kunnen hebben.
''verspreid gerucht''.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Bovendien heeft Hitler ook onderzoeken laten uitvoeren naar zijn afkomst wat zijn zenuwachtigheid of obsessie zou kunnen verklaren ivm zijn afkomst.
Een onderzoek uitvoeren is bewijs? Dat is nieuw voor mij. En vertel eens, wat was de uitkomst van dat onderzoek?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Strikt bewijs is er dus niet, dus kunnen we niet met zekerheid zeggen dat Hitlers grootvader een Jood was. We kunnen hoogstens zeggen dat die mogelijkheid open moet blijven. Het KAN dus, we mogen dit niet uitsluiten.
We kunnen ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat het een eskimo was, toch zie ik niemand met stelligheid beweren dat hij een Inuit-moeder had.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het MOET geen Jood zijn,
Ik denk het wel. Het zou namelijk uitstekend in sommige theorieën passen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
jullie maken dat ervan dat wij dat zeggen, wat zeker niet zo is.
Zie o.a. de openingspost. Babylonia zegt dat Hitler een Joodse moeder heeft. Het enige dat Firestone doet is vragen om bewijs. Meer niet. Maar het blijft stil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Strikte bewijzen zijn er zoals ik al hierboven zei niet.
Wat zeur je dan? Er zijn niet alleen geen strikte bewijzen, het is zelfs zeer onwaarschijnlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
We roepen hier niet dat Hitler een Joodse moeder had,
Beter lezen, Exodus, dat wordt hier namelijk wél geroepen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 18:12   #167
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar u sloot een jood als vader altijd uit.
O ja? Waar dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dat kunt u niet vermits u het zelf niet weet wie de vader is.
U wel? Op de proppen ermee dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus het kan een jood zijn. En dat laatste heb ik u gedurende lange tijd niet horen zeggen. En wij mochten het niet zeggen van u want het waren fabeltjes.
Pfft. U begrijpt het nog steeds niet hé?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We weten niet of het fabeltjes zijn. Nu, at last, draait u wat bakzeil. Het werd hoog tijd.
Vermoeiend hoor, dit.

Nog één keer:
- We weten niet wie de biologische grootvader van Hitler is. Dat weet niemand. Het kan iedereen zijn;
- Als meest waarschijnlijke figuur wordt een Oostenrijker van (waarschijnlijk)Tsjechische afkomst genoemd, de man die later zijn officiële grootvader werd. Als goede tweede wordt zijn broer genoemd.;
- Daarnaast zijn er veel geruchten geweest, de één nog absurder dan de ander en allemaal door serieuze onderzoekers terzijde geschoven.
- Die biologische grootvader moet voor sommigen persé een Jood zijn. Dat niet alleen, het moet zelfs een Rothschild zijn. Dat is niet zo gek natuurlijk, het past uitstekend in eeuwenoude antisemitische rotzooi. Daarbij als 'de beul' een Jood zou blijken te zijn, dat zou veel verklaren. Hij heeft dan zijn eigen 'volk' uitgemoord. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Wat dacht je van 'Rijke Jood vergrijpt zich aan onschuldig arisch dienstmeisje'? Ook mooi.

Dit soort insinuaties is te walgelijk voor woorden. Maar daar gaat deze draad niet eens over. Iemand beweert dat Hitler een Joodse moeder had, iemand anders vraagt om bewijs daarvoor. Meer niet. Maar het blijft nog steeds zeer stil.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:58   #168
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
O ja? Waar dan?

U wel? Op de proppen ermee dan.

Pfft. U begrijpt het nog steeds niet hé?

Vermoeiend hoor, dit.

Nog één keer:
- We weten niet wie de biologische grootvader van Hitler is. Dat weet niemand. Het kan iedereen zijn;
- Als meest waarschijnlijke figuur wordt een Oostenrijker van (waarschijnlijk)Tsjechische afkomst genoemd, de man die later zijn officiële grootvader werd. Als goede tweede wordt zijn broer genoemd.;
- Daarnaast zijn er veel geruchten geweest, de één nog absurder dan de ander en allemaal door serieuze onderzoekers terzijde geschoven.
- Die biologische grootvader moet voor sommigen persé een Jood zijn. Dat niet alleen, het moet zelfs een Rothschild zijn. Dat is niet zo gek natuurlijk, het past uitstekend in eeuwenoude antisemitische rotzooi. Daarbij als 'de beul' een Jood zou blijken te zijn, dat zou veel verklaren. Hij heeft dan zijn eigen 'volk' uitgemoord. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Wat dacht je van 'Rijke Jood vergrijpt zich aan onschuldig arisch dienstmeisje'? Ook mooi.

Dit soort insinuaties is te walgelijk voor woorden. Maar daar gaat deze draad niet eens over. Iemand beweert dat Hitler een Joodse moeder had, iemand anders vraagt om bewijs daarvoor. Meer niet. Maar het blijft nog steeds zeer stil.
Daar zijn geen bewijzen voor. En zolang er geen zijn, moeten we een vraagteken plaatsen achter de werkelijke afstamming van Hitler.

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:41   #169
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar zijn geen bewijzen voor.
Zo is het.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:44   #170
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zal trachten hier een bevredigend antwoord op te geven.

Het enige wat we weten is dat niet bekend is wie de biologische vader is geweest. Er is wel een zeer waarschijnlijke 'zaadgever' bekend.

Dan oppert u een bepaalde mogelijkheid dat er een ander 'de vader' is geweest. Die mogelijkheid is sowieso al niet waarschijnlijk, wordt in het algemeen ook niet als een serieuze mogelijkheid gezien, maar goed, we laten dus de mogelijkheid open.

Dan is het niet zo dat alle opties open blijven. Het zou een Nederlander kunnen zijn, een Belg, een Fransman, een Hongaar, of één van de andere nationaliteiten die er bestaan, voorzover wij weten. Want wij weten het niet. Nee, men is zeker dat het een Jood moet zijn. Waarom? Waarop gebaseerd? Alleen deze keuze zegt al veel over degene die het beweert.

Maar goed, ook dan blijft die mogelijkheid theoretisch bestaan. De volgende logische vraag is dan: ''Jij beweert dat hij een Joodse grootvader heeft, laat me de bewijzen eens zien.'' En dan blijft het stil.

En voor je het weet gaan mensen roepen dat Hitler een Joodse moeder had ''omdat je de mogelijkheid niet kunt uitsluiten''. Ik hoop dat u de belachelijkheid ervan kunt inzien. Met evenveel stelligheid kun je beweren dat Hitlers grootvader een Brusselse wafelbakker was, of een Russische huzaar.
Indien Hitlers overgrootmoeder bij een Brusselse wafelbakker, of een Russische huzaar, als kamermeid had gewerkt, en van één van deze mannen 14 jaar lang alimentatiegeld voor een kind dat tijdens de periode dat ze daar gewerkt had, verwekt werd,ontvangen had, dan had men dat inderdaad ook kunnen beweren. Maar dat is niet het geval: zij kreeg die centen van een jood. Bij wie ze gewerkt had. En tijdens de periode dat ze daar werkte, werd ze zwanger...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 01:42   #171
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Maar dat is niet het geval: zij kreeg die centen van een jood. Bij wie ze gewerkt had. En tijdens de periode dat ze daar werkte, werd ze zwanger...
Dan kunt u ongetwijfeld staven met bewijzen dat:
1. De grootmoeder geld kreeg;
2. van een Jood;
3. dat ze daar heeft gewerkt;
4. dat ze daar zwanger werd;
5. Dat die Jood überhaupt heeft bestaan.

Het kán natuurlijk ook zijn dat een u een meermaals weerlegde roddel serieus blijft nemen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 09:25   #172
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De onbetrouwbaarheid dáárvan is reeds genoeg aangetoond, dacht ik zo.
Toon het mij dan eens.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 09:27   #173
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
- Die biologische grootvader moet voor sommigen persé een Jood zijn. Dat niet alleen, het moet zelfs een Rothschild zijn. Dat is niet zo gek natuurlijk, het past uitstekend in eeuwenoude antisemitische rotzooi. Daarbij als 'de beul' een Jood zou blijken te zijn, dat zou veel verklaren. Hij heeft dan zijn eigen 'volk' uitgemoord. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Wat dacht je van 'Rijke Jood vergrijpt zich aan onschuldig arisch dienstmeisje'? Ook mooi.
Net alsof er nooit rijke Joden zich vergrepen hebben aan dienstmeisjes.

Hij moet niet persé Jood zijn, maar het zou wel een heel ander licht werpen. Hoe komt het trouwens dat Hitler zoveel gesteunt is door Rotshild gelieerde bankiers? Dit is een onontkenbaar feit. Nochtans zijn de Rotshilds Joods, of claimen ze zelf dit te zijn.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:31   #174
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Toon het mij dan eens.
Daar gaan we weer. Bewijslast omdraaien.
Neen, ik ga jouw opzoekwerk niet doen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:34   #175
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Net alsof er nooit rijke Joden zich vergrepen hebben aan dienstmeisjes.
Weer naast het punt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Hij moet niet persé Jood zijn, maar het zou wel een heel ander licht werpen.
Ja natuurlijk, dáár gaat het ook om. Je wilt iets bewijzen en elke roddel of insinuatie die in dat plaatje past is welkom.

Maar zo werkt het niet, Exodus.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:45   #176
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Toon het mij dan eens.


Komende van iemand die hier aan de lopende band smerige insinuaties en zware beschuldigingen post, zonder daar ooit het minste bewijs voor te leveren, kan dit wel tellen, hoor!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Daar gaan we weer. Bewijslast omdraaien.
Neen, ik ga jouw opzoekwerk niet doen.
Inderdaad, maar we kunnen ook ons goed hart tonen.

Zoals ik in deze thread al schreef is het Graz-Frankenberger verhaal in 1971 naar de prullenbak verwerkt.
Werner Maser: Adolf Hitler. Legende-Mythos-Wirklichkeit. München und Esslingen 1971, pagina. 25–28.

Da's wel maar 36 jaar geleden, geen wonder dat conpiracistische en conspirationistische "onderzoekers" het nog niet weten!

Het andere (tegenstrijdig) verhaal, Wenen-Rothschild, ontbeert elk bewijs.
Het is het inderdaad aan wie er geregeld mee afkomt om de bewijzen op tafel te leggen, niet andersom.

Idem voor Babylonia's "Joodse moeder van Hitler", het eigenlijk onderwerp van deze thread.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 14 november 2007 om 11:47.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:51   #177
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Daar gaan we weer. Bewijslast omdraaien.
Neen, ik ga jouw opzoekwerk niet doen.
Exodus kan niet bewijzen dat Hitlers grootouders Joods bloed door de aderen hebben lopen net zoals jij niet kan bewijzen dat dit niet het geval is.

Genoteerd
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:58   #178
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Exodus kan niet bewijzen dat Hitlers grootouders Joods bloed door de aderen hebben lopen net zoals jij niet kan bewijzen dat dit niet het geval is.

Genoteerd
Dit is wel de meest nietszeggende opmerking in deze draad.

Citaat:
Nachdem diese Theorie von einigen Autoren, etwa Dietrich Bronder und Hennecke Kardel, in den 1960er und 1970er Jahren aufgegriffen worden war, widerlegte spätestens Werner Maser diese Gerüchte als gegenstandslos: In Graz habe es bis in die zweite Hälfte des 19. Jahrhunderts hinein gar keine ansässigen Juden gegeben. Ein Jude namens Frankenberger sei für das 19. Jahrhundert nirgendwo erwähnt, noch nicht einmal Anna Maria Schicklgruber sei zur fraglichen Zeit in Graz gewesen.[3] Brigitte Hamann nimmt auf dieser Grundlage an, „hier wolle der wütende Antisemit Frank den verhassten Juden auch noch die Verantwortung für einen angeblich jüdischen Hitler zuschieben und sie durch Gerüchte verunsichern.
1. In die tijd waren er geen Joden in Graz.
2. De naam Frankenberger staat nergens vermeld, in geen enkel register;
3. Anna is nooit in Graz geweest, laat staan dat ze er ooit heeft gewerkt.

Ernstige historici trekken deze conclusie:
Citaat:
Leopold Frankenberger is a fictitious Jewish Austrian who was supposed to be Adolf Hitler's grandfather.
Ian Kershaw, following Werner Maser, disproved the Frankenberger story as a "smear" by Hitler's enemies, noting that all Jews had been expelled from Graz in the 15th century and were not allowed to return until the 1860s. There is also no evidence Maria Schicklgruber ever lived in Graz. Above all, a Jew named Frankenberger isn't noted anywhere in Europe during the 19th century.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 14 november 2007 om 12:08.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:22   #179
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dit is wel de meest nietszeggende opmerking in deze draad.
Ik had geen andere (lege) reactie verwacht
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:29   #180
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik had geen andere (lege) reactie verwacht
Verder nog iets zinvols toe te voegen aan deze draad? Bewijzen misschien?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be