Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2022, 19:31   #741
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De cijfers zeggen anders, stop eens met al die zever.

https://www.macrotrends.net/countrie...fertility-rate

The current fertility rate for Australia in 2022 is 1.794 births per woman, a 0.5% decline from 2021.
The fertility rate for Australia in 2021 was 1.803 births per woman, a 0.55% decline from 2020.
The fertility rate for Australia in 2020 was 1.813 births per woman, a 0.49% decline from 2019.
The fertility rate for Australia in 2019 was 1.822 births per woman, a 0.55% decline from 2018.
Kijk anders hier naar.

https://explore.data.abs.gov.au/vis?tm=births&pg=0&df[ds]=ABS_ABS_TOPICS&df[id]=BIRTHS_MONTH_OCCURRENCE&df[ag]=ABS&df[vs]=1.0.0&hc[Measure]=Births&pd=1975%2C&dq=1..AUS.A&ly[cl]=TIME_PERIOD&ly[rw]=MONTH_OCCUR

Onderste rij 2 laatste hokjes.
Oud 20 november 2022, 19:34   #742
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers zeggen anders, stop eens met al die zever.

https://www.macrotrends.net/countrie...fertility-rate

The current fertility rate for Australia in 2022 is 1.794 births per woman, a 0.5% decline from 2021.
The fertility rate for Australia in 2021 was 1.803 births per woman, a 0.55% decline from 2020.
The fertility rate for Australia in 2020 was 1.813 births per woman, a 0.49% decline from 2019.
The fertility rate for Australia in 2019 was 1.822 births per woman, a 0.55% decline from 2018.
Kijk anders hier naar.

https://explore.data.abs.gov.au/vis?tm=births&pg=0&df[ds]=ABS_ABS_TOPICS&df[id]=BIRTHS_MONTH_OCCURRENCE&df[ag]=ABS&df[vs]=1.0.0&hc[Measure]=Births&pd=1975%2C&dq=1..AUS.A&ly[cl]=TIME_PERIOD&ly[rw]=MONTH_OCCUR

Onderste 2 rijen laatste hokjes.
Oud 20 november 2022, 20:05   #743
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

FYI ... voor België tot 6 november 2022 ... 2022 wordt opnieuw, na 2020, een dodelijk jaar ...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture1.png‎
Bekeken: 6
Grootte:  49,8 KB
ID: 117125  

“A survey of peer-reviewed studies shows that universal mask wearing (as opposed to wearing masks in specific settings) does not decrease the transmission of respiratory viruses from people wearing masks to people who are not wearing masks.”
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 20:37   #744
Hoofdstraat

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Minder immigratie zou dat verklaren, het aantal geboortes per vrouw lijkt me een duidelijker cijfer.

andere cijfers vertonen dan weer een stijging in 2021, dan moeten de cijfers van een bron verkeerd zijn. Ik vermoed dat er een vertraging zit bij de cijfers van november en december.

https://www.statista.com/statistics/...ber-of-births/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 21:19   #745
Hoofdstraat

Standaard

Een Amerikaanse studie toonde aan dat mensen met een herinfectie een hogere sterftegraad hadden, dat blijkt nu complete BS te zijn omdat de groepen te verschillend zijn. Een sterk staaltje leugens dus, een onderzoek met verplichte uitkomst.

https://www.straitstimes.com/singapo...tting-us-study

Professor Ooi Eng Eong, an expert in emerging infectious diseases at Duke-NUS Medical School in Singapore, said he was “appalled at how this study got through peer review” and was published in the Nature Medicine journal last week.

The reinfection and first-time-infected groups were very different. From the study data, those in the reinfected group were “three times more likely to be immunocompromised and nine times more likely to be in long-term care”, he pointed out.

The absolute number who were reinfected was also very small – 41,000 out of 5.8 million veterans on the database.

Prof Tambyah said: “It is hard to interpret the data and not possible to draw meaningful conclusions for any population outside of the VA.”

He added that Singapore’s experience is different. Health Minister Ong Ye Kung said in October that with the XBB wave, the reinfection rate here hit as high as 18 per cent.

Dr Shawn Vasoo, clinical director of the National Centre for Infectious Diseases, said local data from October 2022 to mid-November 2022 “does not suggest worsened clinical outcomes in reinfections compared with first-time infections”.

The percentage of people who suffer from severe illness – requiring oxygen, in intensive care or dying – was 0.2 per cent for patients previously infected and 0.3 per cent for those getting an infection for the first time, he added.
Oud 20 november 2022, 22:03   #746
Hoofdstraat

Standaard

Nog iets wat we hier al zeggen vanaf het begin, of ik dan toch. Een expert legt uit hoe het immuunsysteem werkt tegen virussen. Kennis die we al lang voor covid hebben.

Contact met kleine hoeveelheden virus (zoals bv een vluchtig contact in een winkel) laat je immuniteit reageren veelal zonder dat je het merkt. De hoeveelheid virus die je binnenkrijgt is dus belangrijk voor het ziektebeeld.

Na de lockdown zagen ze een sterke toename van luchtweg ziektes bij iedereen en kinderen in het bijzonder.

https://www.theguardian.com/science/...-immune-system

On the other hand, zero exposure to disease-causing pathogens isn’t necessarily good for us either. After Covid restrictions were lifted there was a surge in cases of respiratory syncytial virus – a common cause of acute lower respiratory infections in young children. “Usually, it is a winter virus, but after people started mixing again we saw lots of children with the virus during all seasons,” said Prof Pablo Murcia, a virologist at the University of Glasgow.

Exposure, little and often, may help to refresh the immune system’s memories of commonly circulating bugs, as well as updating them with information about new variants.
Oud 20 november 2022, 22:39   #747
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder immigratie zou dat verklaren, het aantal geboortes per vrouw lijkt me een duidelijker cijfer.

andere cijfers vertonen dan weer een stijging in 2021, dan moeten de cijfers van een bron verkeerd zijn. Ik vermoed dat er een vertraging zit bij de cijfers van november en december.

https://www.statista.com/statistics/...ber-of-births/
45 jaar data maand per maand.
Laatste rij 2021.
Vaccinatie start eind februari 2021
November 2021 sterk verlaagde geboorten.
December 2021 historisch laag geboortecijfer in geen 45 jaar ooit gezien.

En jij begint over immigratie?

Hetzelfde aan de hand in China. Historische lage geboorten.
Same time.

Amerika same shit. Daar willen ze immigrants om de geboorten omhoog te duwen, liefst Afrikanen.
Oud 21 november 2022, 08:07   #748
Hoofdstraat

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
45 jaar data maand per maand.
Laatste rij 2021.
Vaccinatie start eind februari 2021
November 2021 sterk verlaagde geboorten.
December 2021 historisch laag geboortecijfer in geen 45 jaar ooit gezien.

En jij begint over immigratie?

Hetzelfde aan de hand in China. Historische lage geboorten.
Same time.

Amerika same shit. Daar willen ze immigrants om de geboorten omhoog te duwen, liefst Afrikanen.
Ik probeer een verklaring te vinden voor de cijfers die elkaar tegenspreken, de simpelste en meest logische uitleg is dat de laatste maanden gewoon nog niet compleet zijn, er zit altijd vertraging in die zaken.
Oud 23 november 2022, 13:25   #749
Hoofdstraat

Standaard

Een studie toont aan dat kinderen die covid hebben gehad meer kans hebben op epileptische aanvallen, vooral als ze minder ziek waren van de besmetting.

Probleem is natuurlijk dat 100% van de kinderen ondertussen covid hebben gehad, dus ik vraag me af hoe ze dat hebben berekend. En vaccinatiestatus of andere mogelijke oorzaken werd niet bekeken, waarom zouden ze ook.

https://www.salon.com/2022/11/23/chi...pilepsy-study/

patients who were infected by the SARS-CoV-2 virus (which causes COVID-19) are at a higher risk of suffering seizures and epilepsy than patients who suffered influenza infections. (Influenza, like COVID-19, is also associated with a wide spectrum of symptoms). The authors also found that the threat of seizures and epilepsy is greater in children — and in people whose earlier COVID-19 illness was less severe, rather than more so.
Oud 23 november 2022, 15:50   #750
Sneaky
Minister

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Raaskalderij? Klint als iets van hun iig.
Oud 24 november 2022, 08:51   #751
Hoofdstraat

Standaard

Een Canadees onderzoek toont meer dan een vertienvoudiging van het aantal hartontstekingen bij jongeren na een 2de spuit van Moderna. Ze verwachtte er 7 maar het waren er 99, dat zijn enkel de gevallen die opgenomen werden in een ziekenhuis.

Het grote gros van de gevallen geneest vanzelf en zitten dus niet in deze cijfers, ik kan me wel inbeelden dat een hart een blijvende beschadiging kan oplopen hierdoor. Allemaal voor jongeren die 0 voordeel hebben aan die vaccins, ze vaccineren nu vanaf 6 maanden oud.

https://bc.ctvnews.ca/low-but-increa...inds-1.6165749

About seven million doses of Pfizer and 3.2 million doses of Moderna were administered. Nearly four million first doses were given, along with 3.8 million second doses and nearly 2.4 million third shots.
Researchers identified 99 cases of myocarditis among a total of 10.2 million doses that were administered. They expected to see about seven cases, most of them among females, based on what would have been typical. Instead, the study showed 80 males developed myocarditis, and 19 females.
Oud 24 november 2022, 13:15   #752
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oproer in Italië: eerste polikliniek voor slachtoffers van het covid-vaccin geopend
23 november 2022
https://report24.news/aufruhr-in-ita...fer-eroeffnet/
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be