Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2007, 12:46   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ja en ik weet alles van water net zoals jij.

Zijn je argumenten op?
Nee, die stonden in mijn vorige post: de energiekost.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 13:36   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar Edinaatje, die energie kost toch niks? Da's zonne of windenergie nietwaar.

Maar uiteindelijk komt het er weer op neer dat er teveel mensen op een te klein oppervlak zitten, en alleen energie kan ervoor zorgen dat ze blijven leven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:16   #43
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar Edinaatje, die energie kost toch niks? Da's zonne of windenergie nietwaar.
Geen enkele energie is gratis, beste maddox. En hoe groter de vraag, hoe duurder de prijs.

Citaat:
Maar uiteindelijk komt het er weer op neer dat er teveel mensen op een te klein oppervlak zitten, en alleen energie kan ervoor zorgen dat ze blijven leven.
Nattuurlijk is het feit dat we met te veel op deze aarde rondlopen het grote probleem, dat heb ik nog nergens ontkend. Wel integendeel.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:18   #44
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, die stonden in mijn vorige post: de energiekost.
Zoals ik al gezegd heb kost het niet veel energie om water door die membramen te pompen. Het kan zelfs door zwaartekracht als je tijd hebt om te wachten. Het probleem is dus om water op te pompen en daar heb je idd energie voor nodig, in de meeste gevallen heb je die wel voorhanden in waterzuiveringsinstallaties.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 20 november 2007 om 16:21.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:46   #45
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Zoals ik al gezegd heb kost het niet veel energie om water door die membramen te pompen. Het kan zelfs door zwaartekracht als je tijd hebt om te wachten. Het probleem is dus om water op te pompen en daar heb je idd energie voor nodig, in de meeste gevallen heb je die wel voorhanden in waterzuiveringsinstallaties.
Zoals ik al heb gezegd, wordt die energie naarmate het over grotere hoeveelheden gaat problematisch. Want ook tijd om te wachten zal er dan immers amper zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:42   #46
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals ik al heb gezegd, wordt die energie naarmate het over grotere hoeveelheden gaat problematisch. Want ook tijd om te wachten zal er dan immers amper zijn.
Problemen zijn er om op te lossen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 18:49   #47
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals ik al heb gezegd, wordt die energie naarmate het over grotere hoeveelheden gaat problematisch. Want ook tijd om te wachten zal er dan immers amper zijn.
Het is daar waar ik bang voor ben.
Drie dagen is niet veel om een totaal nieuwe machine uit de grond te boren...
en als je de politieke inertie bekijkt van landen die effectief met het probleem kampen, wetende dat ze kapitaalkrachtig genoeg zijn om het uit te roeien (ik heb het over Europese) wordt de situatie er niet rooskleuriger op.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 18:52   #48
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Dat gebeurt ook meer en meer, ik heb veel van die installaties bij particulieren geplaatst. +/-4000€ voor de hele installatie inclusief een vat van 200l om zuiver water op te slaan, het filteren gaat namelijk redelijk langzaam (+/-30l/U)

Thuis hier hangt er ook één, ik moet geen zout of glansmiddel gebruiken in mijn afwasmachine. Ook regenwater kan na filtratie gewoon gedronken worden, zonder bijsmaken of kleurtjes.

Wij deden op beurzen wel eens de test als demonstratie, water met kleurstof door de filter, wel helder water aan de andere kant. Cola door de filter, zuiver water aan de andere kant.

Ook hotels en restaurants hebben die filters ontdekt, men heeft geen afwasser meer nodig om de vaat te drogen na de afwasmachine. Door het zuivere water blijven er geen lastige kalkvlekken etc. hangen aan glazen tijdens een natuurlijk droogproces.

Bovendien zijn de filters zelfreinigend en gaan gemiddeld twee jaar mee voor ze vervangen dienen te worden.

Mensen hebben er geen benul van hoever de technologie al werkelijk gevorderd is op dat gebied. Enige nadeel van zo'n filters, er is een constante lekleiding nodig om de onzuiverheden weg te spoelen tijdens het filteren.
Amai. Bedankt voor je uitleg. Ik voel me nu inderdaad één van degenen die je beschrijft: ik had er geen benul van.

Alleen is 30 liter per uur traag in een noodgeval (een land of regio zonder water) natuurlijk.
Het zou wel iets leuks zijn moesten we allemaal zelf onze eigen installatie hebben.
Maar toch ... hoe zit dat met bacteriën enzo? En echt héél zuiver water (zonder mineralen) mogen we toch ook niet drinken?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 21:38   #49
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Alleen is 30 liter per uur traag in een noodgeval (een land of regio zonder water) natuurlijk.
720 liter op een dag. Een gemiddelde inwoner van Belgë blijkt 100 tot 125 liter per dag te verbruiken (afhankelijk van de bron), om het in perspectief te platen.

Bovendien vind ik het zowiezo idioot om in erg droge gebieden te gaan wonen. Maar dan nog zijn er oplossingen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 20 november 2007 om 21:41.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:39   #50
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
720 liter op een dag. Een gemiddelde inwoner van Belgë blijkt 100 tot 125 liter per dag te verbruiken (afhankelijk van de bron), om het in perspectief te platen.
100 liter x 10 000 000 (inwoners) = 1 000 000 000 liter water nodig per dag. Om het nog meer in perspectief te plaatsen.

Neen, in tijden van nood lijkt het me onmenselijk dat sommigen drinkbaar water mogen gebruiken om hun auto's mee te wassen en andere uitdrogen.
Indien er een tekort is, wordt men dus enkel voorzien in drinkbaar water om ook echt te drinken zou ik zeggen, dat wordt dus ±2 liter per persoon, per dag (x 9 000 000 (pakweg dat 1 000 000 mensen zelfvoorzienend zijn of in de buurt van een bron wonen), voor een land als België.


Citaat:
Bovendien vind ik het zowiezo idioot om in erg droge gebieden te gaan wonen. Maar dan nog zijn er oplossingen.
Sja, je kiest niet waar je geboren wordt. Maar mensen zijn wel geneigd te blijven waar ze geboren worden. Al dan niet gedwongen, bv omdat grond ergens anders te duur is of omdat er ergens anders een maatschappelijk systeem geïnstalleerd is waarin zij van niets moeten beginnen en geen plaats hebben, of gewoon omdat er grenzen zijn ...
zoals die in Ceuta en Melilla:


__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2007 om 23:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 17:42   #51
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
...Maar toch ... hoe zit dat met bacteriën enzo? En echt héél zuiver water (zonder mineralen) mogen we toch ook niet drinken?
Bacteriën worden eruit gefilterd en als je daarna nog met UV-licht behandeld is het helemaal dood water. Je hebt gelijk het is gezonder water te drinken met mineralen en ijzers in, in beperkte hoeveelheid wel te verstaan.

Daarom dat ik al aanhaalde dat, indien het voor drinkwater is, er terug mineralen en zouten worden toegevoegd. Zuiver water is ook niet lekker.

Zuiver water is niet percé ongezond, maar het brengt niets, het loopt gewoon door je door, daardoor wordt je natuurlijk ook ongezond als dat het enige is wat je drinkt.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 21 november 2007 om 17:42.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 22:22   #52
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Bacteriën worden eruit gefilterd en als je daarna nog met UV-licht behandeld is het helemaal dood water. Je hebt gelijk het is gezonder water te drinken met mineralen en ijzers in, in beperkte hoeveelheid wel te verstaan.

Daarom dat ik al aanhaalde dat, indien het voor drinkwater is, er terug mineralen en zouten worden toegevoegd. Zuiver water is ook niet lekker.

Zuiver water is niet percé ongezond, maar het brengt niets, het loopt gewoon door je door, daardoor wordt je natuurlijk ook ongezond als dat het enige is wat je drinkt.
Ah oké, mijn excuses. Nu herinner ik me dat je dat idd ook schreef.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 06:12   #53
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat hangt natuurlijk af van de hoeveelheid water die zo moet gefilterd worden. Als dat over grote hoeveelheden gaat, dan kost dat al snel wel degelijk veel energie. Waarom denk je dat er nu op sommige plaatsen al een tekort aan drinkwater is, als het zo eenvoudig zou zijn?
is dat een ramp als er op "sommige" plaatsen een tekort is?

verhuizen he. Dat doet de mensheid al duizenden jaren. En ze zal daar niet mee ophouden omdat edina van politics.be daar niet mee akkoord gaat.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 06:14   #54
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar mensen zijn wel geneigd te blijven waar ze geboren worden.
tja....groentje, wat nu gedaan.

iemand anders de schuld geven? Heel hard roepen? Allemaal communist of Belgicist worden?
Of een posting op politics.be zetten?

'k weet het ook niet meer hoor.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2007 om 06:19.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 06:21   #55
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, die stonden in mijn vorige post: de energiekost.
ik weet het: een maximumprijs opleggen.

ge ziet het eh edina poepemie :
heeft u problemen ==>>>> 1 adres

[email protected]

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2007 om 06:21.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 07:57   #56
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is dat een ramp als er op "sommige" plaatsen een tekort is?

verhuizen he. Dat doet de mensheid al duizenden jaren. En ze zal daar niet mee ophouden omdat edina van politics.be daar niet mee akkoord gaat.
vreemd, want als ze naar hier verhuizen steigert ge
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 07:24   #57
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vreemd, want als ze naar hier verhuizen steigert ge
Touché.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 november 2007 om 07:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 23:39   #58
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
18/03 Met gletsjers verdwijnen waterreserves voor miljoenen mensen

Gletsjers verdwijnen steeds sneller en zo komt de drinkwatervoorziening van honderden miljoenen mensen in gevaar. Dat blijkt uit een rapport van de Verenigde Naties.

Volgens Achim Steiner van het Milieuprogramma van de VN (UNEP) zal het verdwijnen van de gletsjers miljoenen of zelfs miljarden mensen in de problemen brengen. In veel gevallen voeden de gletsjers immers grote rivieren waarvan miljoenen mensen afhankelijk zijn. De Ganges, een rivier die 360 miljoen mensen van water voorziet, is afhankelijk van smeltwater en dat geldt ook voor de Jangtse in China die voor 388 miljoen mensen onmisbaar is.

Een verminderde of wisselvallige toevoer van water brengt op langere termijn de landbouw in die delen van de wereld in grote moeilijkheden. Maar ook op kortere termijn zorgen de snel smeltende gletsjers voor problemen, zoals overstromingen en een stijgende zeespiegel.

De cijfers van de World Glacier Monitoring Service (WGMS), een dienst die gletsjers over de hele wereld al meer dan een eeuw volgt, zijn zonder meer alarmerend. Het totale verlies van ijs in 2006 was drie maal zo hoog als in 2005. Sinds 1980 zijn gletsjers gemiddeld elf meter dunner geworden, en die afslanking is duidelijk zichtbaar in veel delen van de wereld.

Uit verschillende recente studies blijkt dat met name in Zuid-Amerika, van Colombia tot Chili en Argentinië, gletsjers aan een alarmerend tempo krimpen. Ook in de Verenigde Staten gaan bijna alle gletsjers erop achteruit sinds 1950. De rivieren worden er grotendeels gevoed door de smeltende sneeuw in de winter, maar in de hete zomermaanden zijn het de gletsjers die voor water zorgen.

Tijd om in te grijpen

Voorlopig is er geen beterschap in zicht. “Iedereen zou even halt moeten houden en beseffen dat we de gletsjers met het blote oog kunnen zien krimpen”, zei Steiner. Maar voorlopig heeft zijn oproep niet veel zoden aan de dijk gebracht. Op een top in Japan zondag slaagden de twintig landen met de grootste uitstoot ter wereld er niet in om tot overeenstemming te komen.

Er rest de landen nog achttien maanden tot de VN-klimaattop in Kopenhagen in 2009, waar de regeringen een nieuw klimaatverdrag moeten uitdokteren. Volgens het gros van de wetenschappers moet dat verdrag een uitstootvermindering van 25 tot 40 procent tegen 2020 opleggen om een catastrofale klimaatverandering af te wenden.

Zonder die internationale overeenkomst in 2009 “zal onze manoeuvreerruimte en de kans om in te grijpen wegsmelten, net als de gletsjers,” aldus Steiner.

JG / IPS

Niks nieuws onder de zon dus.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 maart 2008 om 23:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 23:41   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Leidingwater in flessen komt er niet.
Watermaatschappij TMVW schrapt project omdat warenhuizen het niet willen verdelen.

Citaat:
Bijna dag op dag een jaar geleden lanceerde het Integraal Waterbedrijf TMVW, dat leidingwater levert in 79 gemeenten en in Gent gevestigd is, het idee om kraantjeswater te bottelen. 'Ons leidingswater is echt drinkwater: het is perfect van kwaliteit, het wordt voortdurend gecontroleerd op 65 verschillende parameters. Er is geen enkele reden waarom mensen het niet zouden drinken', zegt voorzitter Martine De Regge van TMVW. 'Vooral omdat het, behalve gezond, ook stukken goedkoper is dan flessenwater van officiële merken.'

Zie: Artikel
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:48   #60
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wanneer de prijs én de vraag dalen, heeft de overheid met de economie zitten knoeien en een situatie van stagflatie gecreëerd (of is er een goedkoper technologisch evenwaardig of superieur substituut beschikbaar op de markt).
Dit klopt ergens niet, een prijsdaling is het gevolg van een daling van de vraag. Als de overheid met de economie knoeit is dat wel met maximum prijzen of iets dergelijks.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be