Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2012, 21:23   #1
heavypetrus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2012
Berichten: 25
Standaard winst of verlies ?

ik stel me meer en meer vragen in ..... iedereen doet alles om minder en minder egw te betalen zoals dubbele beglazing , isolatie spaalampen enz maar dit is echter niet voelbaar op ons factuur integendeel ....
hoe kan het dan dat electrabel hun winst tussen 2003 en 2008 verdubbelen en nu nog groter geworden is als iedereen minder verbruikt .... dus minder afname van energie reus ...

dan kan het toch niet anders dat de winst geboekt gaat via prijsverhogingen en niet door afname.....

ze zouden beter een europees akkoord gaan afsluiten op dergelijke mafia praktijken .... winst kan je toch niet boeken als er minder gekocht word , dit zal ook wel zijn om de aandeelhouders tevreden te stellen


zelfde scenario bij brandstoffen de wagens verbuiken minder en minder maar we betalen steeds meer en meer .....
heavypetrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 18:55   #2
Walterke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 11
Standaard

De prijsstijgingen van energie en brandstof zijn bij mijn weten geen gevolg van betere isolatie en zuinigere wagens en zouden ook zonder deze laatste tot stand zijn gekomen.
Wees dus blij dat u premies krijgt voor uw dubbel glas en hybride auto.

Dit terzijde, de prijs van energie wordt misschien wel degelijk kunstmatig de hoogte ingejaagd en daar mag inderdaad iets aan gedaan worden.
Walterke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 22:34   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

De reden is simpel : ze (de overheid en de producenten) mogen er niet minder op verdienen.

Met het water en alle bijdragen daarop is het niet minder.

Zorgen dat je ervan af bent en niets meer van hen nodig hebt is het beste.

Met water is dat het gemakkelijkst te doen. Put slaan, pomp aansluiten, minstens je WC's op putwater en je reduceert je verbruik al met 50 %. Als je water goed genoeg is, kan je ook je wasmachine erop aansluiten. Met gemak 80% reductie. Je mag je verbruik alleen niet volledig naar 0 brengen want dan ben je gejost.

Met electriciteit gaat het ook, albeit heel wat moeilijker.

Laatst gewijzigd door Stingray : 16 november 2012 om 22:40.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 00:51   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walterke Bekijk bericht
De prijsstijgingen van energie en brandstof zijn bij mijn weten geen gevolg van betere isolatie en zuinigere wagens en zouden ook zonder deze laatste tot stand zijn gekomen.
Wees dus blij dat u premies krijgt voor uw dubbel glas en hybride auto.

Dit terzijde, de prijs van energie wordt misschien wel degelijk kunstmatig de hoogte ingejaagd en daar mag inderdaad iets aan gedaan worden.
Absoluut wil men geloofwaardig overkomen.
Dat is nu niet het geval.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 19:27   #5
heavypetrus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2012
Berichten: 25
Standaard

hmm ion ieder geval doe ik het niet voor de premies maar voor mijn faktuur naar beneden te krijgen !! we weten al langer dat sinterklaas niet bestaat ... zie maar de ecopremies en zonnepanelen ..... ze kunnen het we"l voor iets beter gebruiken denk ik ...
heavypetrus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be