Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2017, 18:17   #16721
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Blijf uw kop maar in het zand steken. Het is per slot van rekening uw kop.
... ik vrees dat ik het niet goed vat met je reactie en dat stukje van mijn post dat ge in het blauw hebt gezet.

Moet ik hier nu uit opmaken dat de door mij/ons geobserveerde onwetendheid teniet gedaan wordt door het feit dat het allemaal verklaard kan worden vanuit het kader dat over valse informatie beschikken waar gij als verlichte bovenuit stijgt ?
ge moet het maar zeggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 18:18   #16722
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar als ik alle boeken in heel de wereld lees over homeopathie, betekent dat dan dat homeopathie echt werkt?
Volgens de believers in homeopathie zeker & vast
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 18:25   #16723
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar als ik alle boeken in heel de wereld lees over homeopathie, betekent dat dan dat homeopathie echt werkt?
Volgens de believers in homeopathie zeker & vast
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 18:51   #16724
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het in het belachelijke trekken van het ufo-fenomeen
dat zal ik nooit doen. Net als iedereen wéét ik namelijk niet wat die UFO is of was.
Citaat:
en van de eventuele extra-terrestere dimensie is dikwijls het favoriete en gekende wapen van de debunkers.
speculeren over extra terrestrials is ernaar gooien met de pet

Citaat:
Niet erg eervol als u het mij vraagt.
Maar wel rationeel. Wat is er trouwens oneervol aan spotten met fantasten ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 18:52   #16725
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar als ik alle boeken in heel de wereld lees over homeopathie, betekent dat dan dat homeopathie echt werkt?

Het betekent in ieder geval evenmin dat het niet zou werken.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 18:57   #16726
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een zeer bevooroordeelde uitspraak, typisch voor debunkers.
Welke bevooroordeling bedoel je ? Welk van die auteurs heeft een wetenschappelijk werk geschreven, peer-reviewed en met empirische bewijsvoering en gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:04   #16727
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Laten we wel wezen..... de wens is niet genoeg...je kan net zo goed het grote kabouterboek gaan lezen.

Ik heb je nog nimmer een boek zien vermelden met daarin maar iets dat getoetst kan worden.... het beperkt zich tot het citeren van allerhande stukjes van nutcasers die ge op obscure sites treft en het linken naar youtube-filmpjes
Ik kan bijna niet anders dan besluiten dat je hele repertoire/kennis bestaat uit zulke pulp en heb dan ook een donkerbruin vermoeden dat het vermelden van titels van ultieme 'degelijke' boeken wel zal uitblijven.
Ik begrijp HO hierin ook niet, rationeel in het debat over de meest diverse onderwerpen. Tot het gaat over vliegende schotels, dan legt hij de riem eraf en stapt mee met nutcases die van alles 'zien' en daar de meest gratuite uitleg aan menen te moeten geven.
Plots is de stropop toegelaten, de suggestieve vraagstelling alomtegenwoordig, omkering van bewijslast is plots de norm, komt nu sinds vandaag zelfs het fameuze woord "geloof" erbij te kijken + de ultieme verdedigingslijn van de nutters : "jullie zijn debunkers". pff...

Hij kan nochtans veel beter, en bewijst dat in tal van draadjes over andere onderwerpen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:10   #16728
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welke bevooroordeling bedoel je ? Welk van die auteurs heeft een wetenschappelijk werk geschreven, peer-reviewed en met empirische bewijsvoering en gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift ?
Het Cometa-rapport is anders vrij duidelijk én wetenschappelijk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:13   #16729
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik begrijp HO hierin ook niet, rationeel in het debat over de meest diverse onderwerpen. Tot het gaat over vliegende schotels, dan legt hij de riem eraf en stapt mee met nutcases die van alles 'zien' en daar de meest gratuite uitleg aan menen te moeten geven.
Plots is de stropop toegelaten, de suggestieve vraagstelling alomtegenwoordig, omkering van bewijslast is plots de norm, komt nu sinds vandaag zelfs het fameuze woord "geloof" erbij te kijken + de ultieme verdedigingslijn van de nutters : "jullie zijn debunkers". pff...

Hij kan nochtans veel beter, en bewijst dat in tal van draadjes over andere onderwerpen.
Het is juist andersom. Het is nu precies omdat ik de dingen rationeel benader, informatie dienomterent heb ingewonnen, dat ik tot mijn conclusie ben gekomen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:17   #16730
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het betekent in ieder geval evenmin dat het niet zou werken.
klopt
...maar ge moet het niet omkeren hé
Het zou er _ naar analogie_ op neerkomen dat gij boeken over homeopathie leest en overtuigd zijt geraakt dat het zou werken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:23   #16731
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik begrijp HO hierin ook niet, rationeel in het debat over de meest diverse onderwerpen.
klopt ... is me ook al opgevallen
( alhoewel... het is niet tot op ongekende hoogte als opposant )

Citaat:
Tot het gaat over vliegende schotels, dan legt hij de riem eraf en stapt mee met nutcases die van alles 'zien' en daar de meest gratuite uitleg aan menen te moeten geven.
Uit zijn oogpunt lijkt me dat erg logisch omdat hij zelf zegt overtuigd geraakt ( zeg maar connecting the dots ) te zijn en ook nog eens geloof hecht aan het hele zelfdruipende verhaaltje dus voor hem is elke getuigenis een extra bevestiging
Wat ik dan niet vat is dat hij denkt iemand te overtuigen met een zoveelste dot

Citaat:
Plots is de stropop toegelaten, de suggestieve vraagstelling alomtegenwoordig, omkering van bewijslast is plots de norm, komt nu sinds vandaag zelfs het fameuze woord "geloof" erbij te kijken + de ultieme verdedigingslijn van de nutters : "jullie zijn debunkers". pff...

Hij kan nochtans veel beter, en bewijst dat in tal van draadjes over andere onderwerpen.
dat is idd intriest
...ik kan niet anders dan besluiten dat hij vindt ( en dat zegt ie dan ook regelmatig in bepaalde bewoordingen ) dat we stekeblind zijn.
Ja goed waarom opent hij ons dan niet de ogen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:25   #16732
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
klopt
...maar ge moet het niet omkeren hé
Het zou er _ naar analogie_ op neerkomen dat gij boeken over homeopathie leest en overtuigd zijt geraakt dat het zou werken

Zeggen dat homeopathie niet werkt terwijl men zich nooit hierover geïnformeerd heeft, is stukken erger.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 november 2017 om 19:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:40   #16733
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het Cometa-rapport is anders vrij duidelijk én wetenschappelijk.
... dat is het niet.... daar is heel wat mis mee
( ook dit is al 101x de revue gepasseerd )
Maar zelfs al zou het perfect de toets doorstaan dan nog gaat het uit van (een) hypotheses ( zeggen ze zelf ) en bestudeert men daar ufo-phenomenen in.

Waar ergens in dat rapport concludeert men of is er enig bewijsmateriaal dat het gaat om buitenaards tuig ?

Er wordt gezegd ( staat oa in de inleiding ) dat men alle hypothesen over de 'herkomst' van ufo's dient in overweging te nemen ...met een duidelijke knipoog en voorkeur naar het buitenaardse in de loop van het boek -> dit maakt het rapport dus al met de grond gelijk

... en het laatste deel handelt over maatregelen ivm defensie en informatie op civiel en militair vlak moest de buitenaardse hypothese worden bevestigd.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:43   #16734
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is juist andersom. Het is nu precies omdat ik de dingen rationeel benader, informatie dienomterent heb ingewonnen, dat ik tot mijn conclusie ben gekomen.
klopt niks van
Je kan onmogelijk tot die conclusie komen aan de hand van de informatie beschikbaar

...en dan heb ik het niet eens over het feit dat 99% van die zogenaamde informatie al meteen in de prullenbak mag
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:43   #16735
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het Cometa-rapport is anders vrij duidelijk én wetenschappelijk.
Wetenschappelijk ? Peer reviewed ? Empirisch bewijs ?
Het enige dat duidelijk is, is dat het instituut met wiens naam die 'studie' zich legitimiteit wou geven zich krachtig distantieert van dit initiatief.

Citaat:
COMETA (COMité d'ÉTudes Approfondies; "Committee for In-Depth Studies") was an unofficial French UFO study organisation from the late 1990s, composed of high-ranking officials and military officers. The study was carried out over several years by an independent group of auditors and former auditors at IHEDN (Institut des hautes études de défense nationale; "the Institute of Advanced Studies for National Defence"), a French military think-tank, and various other experts. The group was responsible for the COMETA Report (1999) on UFOs and their possible implications for defence in France.

The report concluded that about 5% of the UFO cases they studied were utterly inexplicable and the best hypothesis to explain them was the extraterrestrial hypothesis. The authors also accused the United States government of engaging in a massive cover-up of the evidence.

Although it drew on government-funded research, the COMETA Report was not solicited by the French government in any manner whatsoever. Immediately afterwards, however, French magazine VSD referred to it as an "official report", a label it has continued to carry in UFO-nut circles.[1]

IHEDN also took pains to disassociate itself from the report. "According to Lieutenant-Colonel Pierre Bayle, head of the Communication Service of IHEDN, 'The Institute for Advanced Studies in National Defence wishes to make it clear that statements made by these individuals only engage them, and them alone, and are in no way a reflection of the thoughts of IHEDN, which has no special element of information on this topic.'"
bron : https://rationalwiki.org/wiki/COMETA
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:46   #16736
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... dat is het niet.... daar is heel wat mis mee
( ook dit is al 101x de revue gepasseerd )
Maar zelfs al zou het perfect de toets doorstaan dan nog gaat het uit van (een) hypotheses ( zeggen ze zelf ) en bestudeert men daar ufo-phenomenen in.

Waar ergens in dat rapport concludeert men of is er enig bewijsmateriaal dat het gaat om buitenaards tuig ?

Er wordt gezegd ( staat oa in de inleiding ) dat men alle hypothesen over de 'herkomst' van ufo's dient in overweging te nemen ...met een duidelijke knipoog en voorkeur naar het buitenaardse in de loop van het boek -> dit maakt het rapport dus al met de grond gelijk

... en het laatste deel handelt over maatregelen ivm defensie en informatie op civiel en militair vlak moest de buitenaardse hypothese worden bevestigd.
Inderdaad. En daar hebt u moeite mee. En het rapport is zeker een wetenschappelijk rapport.

Even toch u er aan herinneren dat :

"Wetenschap moet staan voor intellectuele vrijheid, voor vrijheid van onderzoek, voor het durven stellen van kritische vragen die wellicht indruisen tegen meningen van de mainstream."
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:46   #16737
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
klopt ... is me ook al opgevallen
( alhoewel... het is niet tot op ongekende hoogte als opposant )


Uit zijn oogpunt lijkt me dat erg logisch omdat hij zelf zegt overtuigd geraakt ( zeg maar connecting the dots ) te zijn en ook nog eens geloof hecht aan het hele zelfdruipende verhaaltje dus voor hem is elke getuigenis een extra bevestiging
Wat ik dan niet vat is dat hij denkt iemand te overtuigen met een zoveelste dot


dat is idd intriest
...ik kan niet anders dan besluiten dat hij vindt ( en dat zegt ie dan ook regelmatig in bepaalde bewoordingen ) dat we stekeblind zijn.
Ja goed waarom opent hij ons dan niet de ogen ?
Ik sta open voor eenieder die tastbaar bewijs kan voorleggen.
Gezwam over getuigenissen is geen tastbaar bewijs.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:49   #16738
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeggen dat homeopathie niet werkt terwijl men zich nooit hierover geïnformeerd heeft, is stukken erger.
... bij homeopathie zijn daar gegronde redenen voor zonder daar maar één boek over gelezen te hebben.
(okay met het minimum dat ge moet weten wat men eronder verstaat )

Bij ufo's is er nog niemand die hier zwart op wit gesteld heeft dat het niet zou kunnen dat het bv om buitenaards tuig zou gaan.
Wat men zegt is dat het geen nodige buitenaardse verklaring behoeft en dat de buitenaardse hypothese tevens zeer onwaarschijnlijk is.

Daarentegen zegt gij zwart op wit wel tot die conclusie gekomen te zijn gewoon door wat 'degelijke' boeken erover te lezen.
Als we je dan vragen wat/waar/hoe krijgen we gegarandeerd enkel een youtube-filmpje te slikken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:12   #16739
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. En daar hebt u moeite mee.
neen an sich heb ik daar de minste moeite mee
Wel dat men dat zou concluderen als beste hypothese als daar totaal geen gegronde redenen voor zijn

Citaat:
En het rapport is zeker een wetenschappelijk rapport.
neen

Citaat:
Even toch u er aan herinneren dat :

"Wetenschap moet staan voor intellectuele vrijheid, voor vrijheid van onderzoek, voor het durven stellen van kritische vragen die wellicht indruisen tegen meningen van de mainstream."
toch ook even aan herinneren...
...aan 'vrijheid van onderzoek' en 'kritische vragen' is er blijkbaar geen enkel gebrek... het internet (ook de mainstream kanalen) staat vol van zulke pulp.

...doch wetenschap heeft zo zijn spelregels... één ervan, een zeer belangrijk principe is dat ge probeert conclusies te trekken uit de feitelijkheden en niet omgekeerd

....dat gij daar een loopje mee neemt ( waarschijnlijk omwille van onwetendheid ) en derhalve perfect meeloopt in de cadans van pseudo-wetenschappelijke idiotie is mijn fout niet.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 21:10   #16740
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik sta open voor eenieder die tastbaar bewijs kan voorleggen.
Gezwam over getuigenissen is geen tastbaar bewijs.
Het Cometa rapport.

http://www.sciences-faits-histoires....eta.pdf#page65

Een nuchter, zakelijk, wetenschappelijk rapport.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be