Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2010, 11:41   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard de jaloezie begint al te knagen ze

http://www.zita.be/nieuws/binnenland...opleveren.html

fiscaliteit op bedrijfwagens aanpassen, volgens deens onderzoek, brengt 4 miljard op, maar enfin was is aanpassen? Op deens niveau brengen zeker... het land die zijnauto's het meest belast van gans de wereld.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 juli 2010 om 11:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 08:35   #2
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Yep, that's the way to go.

Als je het percentage bedrijfswagens hier bij ons bekijkt besef je al snel dat er iets loos is.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 08:52   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Yep, that's the way to go.

Als je het percentage bedrijfswagens hier bij ons bekijkt besef je al snel dat er iets loos is.
maar enfin, die belasten wel hun auto's met een 100% btw ongeveer
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 11:25   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Als deze maatregel de bedrijven aanzet een aantal bedrijfswagens (lees banen) te schrappen is de werkgelegenheid (lees werknemer) daar de dupe van, net als de economie.

Als dat "de" plannen zijn van C. Bart en O. Danny kan ik alleen maar "proficiat" zeggen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 11:33   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tja steeds weer worden de laatste strohalmen afgehakt.

We hebben het er bij ons ook al over gehad, we gaan alle personen wagens buitenwerken in de toekomst en zware pick ups kopen en inschrijven als lichte vrachtwagen.
Met het verschil zullen we er een bootje achter hangen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 00:02   #6
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Yep, that's the way to go.

Als je het percentage bedrijfswagens hier bij ons bekijkt besef je al snel dat er iets loos is.
Met andere woorden: voor de zoveelste keer moet de werkende middenklasse uit de privé-sector ervoor opdraaien?

In een land met zowat de hoogste belastingdruk ter wereld op de middenklasse lijkt me dat weinig fair.

Ik ga wél akkoord om zaken aan het principe van bedrijfswagens te veranderen maar niet met het heffen van een nieuwe belasting op de middenklasse. (of wat ervan rest).

I.e. maak bedrijfswagens fiscaal neutraal tov salarissen. Dwz de werkgever / werknemer kiezen voor een bedrijfswagen OF extra salaris dat voor de werkgever dezelfde kost betekent en voor de werknemer hetzelfde voordeel.

Want daar wringt het schoentje: Het kost de werkgever veel méér om het equivalent van die firmawagen in salaris te geven. Het probleem is hier niet dat bedrijfswagens onvoldoende belast worden, maar wel dat salarissen veel te zwaar belast worden.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 augustus 2010 om 00:03.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 10:28   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja steeds weer worden de laatste strohalmen afgehakt.

We hebben het er bij ons ook al over gehad, we gaan alle personen wagens buitenwerken in de toekomst en zware pick ups kopen en inschrijven als lichte vrachtwagen.
Met het verschil zullen we er een bootje achter hangen.
Dat is weer typisch belgisch, ... ge zou er de meeste nog een plezier mee doen ook,

geef toe, ne renault megane, of nen Dodge RAM Pickup met ne 6 liter cummings diesel, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 22:21   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Met andere woorden: voor de zoveelste keer moet de werkende middenklasse uit de privé-sector ervoor opdraaien?

In een land met zowat de hoogste belastingdruk ter wereld op de middenklasse lijkt me dat weinig fair.

Ik ga wél akkoord om zaken aan het principe van bedrijfswagens te veranderen maar niet met het heffen van een nieuwe belasting op de middenklasse. (of wat ervan rest).

I.e. maak bedrijfswagens fiscaal neutraal tov salarissen. Dwz de werkgever / werknemer kiezen voor een bedrijfswagen OF extra salaris dat voor de werkgever dezelfde kost betekent en voor de werknemer hetzelfde voordeel.

Want daar wringt het schoentje: Het kost de werkgever veel méér om het equivalent van die firmawagen in salaris te geven. Het probleem is hier niet dat bedrijfswagens onvoldoende belast worden, maar wel dat salarissen veel te zwaar belast worden.
Blijven doorhakken in de strohalmen...het zijn de laatste.

Zoals jullie bezig zijn gaan we in 2020 nog minder verdienen dan in 1960 om den duur.
Hebben we dat te danken aan de langere opleiding die jullie gekregen hebben dat ze om langs om dwazere voorstellen lanceren?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 augustus 2010 om 22:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 06:39   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Yep, that's the way to go.

Als je het percentage bedrijfswagens hier bij ons bekijkt besef je al snel dat er iets loos is.
Wat er loos is... Als je als werkgever je werknemer 500 euro extra geeft, dan gaat de fiscus er mee vandoor. Een wagen is fiscaal voordeliger en *hocus pocus* zowel werkgever als werknemer hebben er baat bij. Laat dan nog staan dat een privé wagen in belgique ook wel steenduur is, hoor. Verzekering, taksen, ... je wil het niet zien, tenzij je je een aftands bakje koopt dat zo goed als onder de taksregeling voor oldtimers valt en waar je zelf nog aan werkt ipv. naar de garage te moeten om de motorregeling bij te stellen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 13:43   #10
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Als je het percentage bedrijfswagens hier bij ons bekijkt besef je al snel dat er iets loos is.
Inderdaad: loon wordt veel te zwaar belast.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:15   #11
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Inderdaad: loon wordt veel te zwaar belast.
En als we de belasting nu eens zouden verschuiven van loon naar bedrijfswagen ?
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:21   #12
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.zita.be/nieuws/binnenland...opleveren.html

fiscaliteit op bedrijfwagens aanpassen, volgens deens onderzoek, brengt 4 miljard op, maar enfin was is aanpassen? Op deens niveau brengen zeker... het land die zijnauto's het meest belast van gans de wereld.
& het land met de "gelukkigste burgers" ter wereld !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:25   #13
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
En als we de belasting nu eens zouden verschuiven van loon naar bedrijfswagen ?
De belasting op privé wagens zodanig verhogen dat de werkgevers om ŭberhaupt nog personeel te vinden iedereen een bedrijfswagen zullen moeten "geven" (en die slechts een psychologisch beetje minder belasten dan de privé wagens).
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:12   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Blijven doorhakken in de strohalmen...het zijn de laatste.

Zoals jullie bezig zijn gaan we in 2020 nog minder verdienen dan in 1960 om den duur.
Hebben we dat te danken aan de langere opleiding die jullie gekregen hebben dat ze om langs om dwazere voorstellen lanceren?
U moet de koe de bel durven aanbinden en vaststellen wat er vast te stellen is.

Ik werkte in 1989 bij een bedrijf in Brussel als monteur A2 en verdiende daar 65.000 BEF netto.

Als ik dat vergelijk met wat vandaag de dag voor zulke funktie betaald wordt stel ik me toch wel vragen over waar de koopkracht van de mensen gebleven is.

Heeft er iemand enig idee hoeveel inflatie er van 1989 tot nu is ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 augustus 2010 om 15:20.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:27   #15
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet de koe de bel durven aanbinden en vaststellen wat er vast te stellen is.

Ik werkte in 1989 bij een bedrijf in Brussel als monteur A2 en verdiende daar 65.000 BEF netto.

Als ik dat vergelijk met wat vandaag de dag voor zulke funktie betaald wordt stel ik me toch wel vragen over waar de koopkracht van de mensen gebleven is.

Heeft er iemand enig idee hoeveel inflatie er van 1989 tot nu is ?
De gezondheidsindex met basisjaar 1988 is 154.81

65K netto in 1988 is dus 100K nu

http://economie.fgov.be/nl/statistie...ndex/index.jsp
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:43   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De gezondheidsindex met basisjaar 1988 is 154.81

65K netto in 1988 is dus 100K nu

http://economie.fgov.be/nl/statistie...ndex/index.jsp
Ik denk niet dat de huidige norm voor zo'n funktie 2500 Euro netto is.

Dus we zijn er waanzinnig op achteruitgegaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:47   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk niet dat de huidige norm voor zo'n funktie 2500 Euro netto is.

Dus we zijn er waanzinnig op achteruitgegaan.

65K was in 89 ook niet de norm.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 22:16   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De belasting op privé wagens zodanig verhogen dat de werkgevers om ŭberhaupt nog personeel te vinden iedereen een bedrijfswagen zullen moeten "geven" (en die slechts een psychologisch beetje minder belasten dan de privé wagens).
Ik heb een veel beter idee.

- Complete immigratiestop voor al wie hier geen toegevoegde waarde betekent. I.e. de poolse loodgieter is welkom - als hij in het wit werkt tenminste - de ongeschoolde noord-afrikaan niet.

- effectieve uitwijzing en opzeggen van alle steun aan illegalen.

- drastische sanering van de overheid. Ik ben vlaams nationalist, maar ook België kan volgens mij met een pak minder ambtenaren en politici dan nu het geval is.

- sterke vereenvoudiging van het belastingssysteem zodat controle een stuk makkelijker wordt en ontsnappingsmogelijkheden ook sterk ingeperkt.

- afromen van de hoogste ambtenarenpensioenen. Dit is zowat de zwaarste uitgavenpost van de overheid. En die zou de dans ontspringen? I think not.

- inperking van de taken die de overheid zich heeft toege-eigend, met name een heel kritische blik op de subsidiestroomen allerhande vanuit de overheid.

- afschaffen van de mutualiteiten. Ik zie niet in waarom dat niet allemaal ineens aan de bron, i.e. bij de arts geregeld kan worden. Wat is er de toegevoegde waarde van dat ik eerst X euro betaal om daarna er een stuk van terug te krijgen? Waarom kan ik niet ineens het correcte bedrag betalen?

- wetswijzigingen die politici zware straffen oplegt indien ze het geld van de burger niet als 'een brave huisvader' beheren. Sale en Leaseback operaties, speculeren met belastinggeld, permanent boven je budget leven => allemaal strafrechtelijk vervolgen. Ik vind dat een behoorlijk zware misdaad en zie weinig verschil tussen een Madoff en de belgische overheid. Of ja, toch wel 1 essentieel: Madoff kon mensen niet dwingen met hem in zee te gaan.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 augustus 2010 om 22:20.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 05:39   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb een veel beter idee.

- Complete immigratiestop voor al wie hier geen toegevoegde waarde betekent. I.e. de poolse loodgieter is welkom - als hij in het wit werkt tenminste - de ongeschoolde noord-afrikaan niet.
dan moeten ze hier niet trouwen zeker ? Maar kom laten we zeggen dat ze de kans krijgen om te werken en een kredietlijntje van 25000eirp bvb en dat ze dan met hun gat vol schulden ofwel mogenopkrassen
Citaat:
- effectieve uitwijzing en opzeggen van alle steun aan illegalen.
Citaat:
ze zullen wel automatisch vluchten voor de schuldeisers
- drastische sanering van de overheid. Ik ben vlaams nationalist, maar ook België kan volgens mij met een pak minder ambtenaren en politici dan nu het geval is.
Citaat:
alle werklozen mogen ambtenaar zijn van mij inclusief die allochtonen, je moet gewoon ervan uitgaan dat je niet noodzakelijk alle jobs zoveel moet betalen, het is per slot van rekening een springplank naar een carriere
- sterke vereenvoudiging van het belastingssysteem zodat controle een stuk makkelijker wordt en ontsnappingsmogelijkheden ook sterk ingeperkt.
Citaat:
fraude ontstaat waar er verschil zit in taxen. Net zoals een verschillende prijs in twee zones handel doet ontstaan, begin je te handelen met uw belasting als inzet, op dat vlak was een flat-tax geen slecht idee, wat doe je met dividend en interestinkomsten voor een miljonair versus een gepensioneerde
- afromen van de hoogste ambtenarenpensioenen. Dit is zowat de zwaarste uitgavenpost van de overheid. En die zou de dans ontspringen? I think not.
Citaat:
van mij mag je het halveren
- inperking van de taken die de overheid zich heeft toege-eigend, met name een heel kritische blik op de subsidiestroomen allerhande vanuit de overheid.
Citaat:
in feite moet er niets meer gesubsidieerd worden, maar gewoon alles getaxeerd worden, werkt normaal veel efficienter: als je wilt dat mensen huizen isoleren is het eenvoudiger de mazout en gas te taxeren dan isolatiepremies te geven, en bovendien gaat dit meer effect geven
- afschaffen van de mutualiteiten. Ik zie niet in waarom dat niet allemaal ineens aan de bron, i.e. bij de arts geregeld kan worden. Wat is er de toegevoegde waarde van dat ik eerst X euro betaal om daarna er een stuk van terug te krijgen? Waarom kan ik niet ineens het correcte bedrag betalen?
Citaat:
ja dat beetje ledenadministratie daarvoor moet je het niet doen
- wetswijzigingen die politici zware straffen oplegt indien ze het geld van de burger niet als 'een brave huisvader' beheren. Sale en Leaseback operaties, speculeren met belastinggeld, permanent boven je budget leven => allemaal strafrechtelijk vervolgen. Ik vind dat een behoorlijk zware misdaad en zie weinig verschil tussen een Madoff en de belgische overheid. Of ja, toch wel 1 essentieel: Madoff kon mensen niet dwingen met hem in zee te gaan.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:54   #20
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
En als we de belasting nu eens zouden verschuiven van loon naar bedrijfswagen ?
Zo lang het over verschuiven gaat en niet over vermeerderen, zal niemand daar probleem mee hebben. Of toch wel: de regering. Die gaat namelijk zien dat er plots veel minder bedrijfswagens rijden, terwijl het aantal loontrekkenden toch gelijk blijft. Met als gevolg dat de staatsinkomsten gaan terugvallen, en dat ze toch weer het loon meer gaan belasten, zodat een bedrijfswagen fiscaal toch voordeliger wordt. En zo is de cirkel rond.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be