Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2004, 16:29   #21
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

En ontopic: simpel gezegd: de "gewone" Moslim waarden passen niet in onze maatschappij

- vrouwen
- holebi's
- etc

(btw waarom worden er nooit moslims veroordeeld voor discriminatie?)
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 23 juli 2004 om 16:29.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 16:33   #22
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
je ontwijkt mooi mijn prangende vraag: het gaat namelijk niet over terugsturen (wat ik ook niet "onmenselijk" vind), maar wel over het feit of die Marrokaan louter op basis van zijn nationaliteit en/of godsdienst tov die jood gediscrimineerd zal worden door het Vlaams Blok.
Seba, het Vlaams Blok stuurt niemand terug op basis van hun geloof, ras of wat u ook denkt. degenen die hier ilegaal verblijven worden terug gestuurd. Ook degenen die zich niet willen aanpassen, en het gaat hem hier niet over de taal of over het sjaaltje........ Maar wel degelijk over hun mentaliteit. Wanneer ze geen respect hebben voor onze gebruiken, en hun gebruiken hier willen instaleren, dan moeten ze maar terug.
En Seba, U moet ik het niet uitleggen he. U weet het evengoed als ik, wat het Vlaams Blok bedoelt. Maar het is véééél gemakkelijker voor U om verwarring te zaaien, aangande het terugsturen.
Nu Seba, ER WORDEN REEDS mensen teruggestuurd naar hun landen van herkomst. Zelfs dood! Door deze NIET rasistische regering!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 16:38   #23
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

of die volledig aangepaste marokkaan al dan niet gediscrimineerd zal worden , heeft het blok zich reeds onverbloemd uitgepsroken

ik heb het tekstje reeds gepost....waar Anke Vandermeersch redelijk verlegen werd en het maar vlug negeerde..8)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:05   #24
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik lees altijd dat het onmenselijk is dat men mensen naar een ver land zou TERUGsturen. Maar dat die mensen eerst uit eigen beweging zich naar een ver land begeven is plots normaal ? Dat is niet erg ?
Zeg mij wat is het verschil ?
Het verschil tussen dwang en vrijwilligheid zegt u niets?!
Indien niet zal ik de volgende maal dat gij van plan zijt te verhuizen, bepalen naar waar! Goed?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Een klein verschilleke Seba is ook dat Joden eigenlijk alleen vragen om hun ding te mogen doen en gerust gelaten te worden.
Aaah, zo zit dat. Integratie en 'Vlaming onder de Vlamingen worden' hoeft plots allemaal niet meer op het ogenblik dat men stilzwijgend in een hoekje kruipt en zich volledig naast de maatschappij plaatst?!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:23   #25
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Seba, het Vlaams Blok stuurt niemand terug op basis van hun geloof, ras of wat u ook denkt. degenen die hier ilegaal verblijven worden terug gestuurd. Ook degenen die zich niet willen aanpassen, en het gaat hem hier niet over de taal of over het sjaaltje........ Maar wel degelijk over hun mentaliteit. Wanneer ze geen respect hebben voor onze gebruiken, en hun gebruiken hier willen instaleren, dan moeten ze maar terug.
En Seba, U moet ik het niet uitleggen he. U weet het evengoed als ik, wat het Vlaams Blok bedoelt. Maar het is véééél gemakkelijker voor U om verwarring te zaaien, aangande het terugsturen.
Nu Seba, ER WORDEN REEDS mensen teruggestuurd naar hun landen van herkomst. Zelfs dood! Door deze NIET rasistische regering!
kom kom, we gaan hier niet de wereld op z'n kop zetten en de rollen omdraaien hé: het is weldegelijk het Blok dat hier vaag over blijft. Zoals Dies terecht opmerkte: FDW legt meer dan dikwijls genoeg de nadruk op het "Vlamingen onder Vlamingen" , uit mijn ervaring vallen noch het grootste deel van de joden, noch het grootste deel van de Noord-Afrikanen onder dit criterium wegens niet "aangepast". De enige logische, consequente, objectieve conclusie zou dan ook moeten zijn dat FDW eveens voorstander is om die niet-aangepaste joden te repatriëren, zoniet maakt hij zich onverbloemd schuldig aan discriminatie op basis van nationaliteit of godsdienst...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:26   #26
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Aaah, zo zit dat. Integratie en 'Vlaming onder de Vlamingen worden' hoeft plots allemaal niet meer op het ogenblik dat men stilzwijgend in een hoekje kruipt en zich volledig naast de maatschappij plaatst?!
inderdaad, een mooi voorbeeld hoe het Blok vreselijk vaag blijft over wat het werkelijk wil. In een interview met DS zei FDW letterlijk dat hij hoofddoeken zou verbieden, ook op straat. Wat vind FDW dan van keppels? Toch weeral geen discriminatie op basis van nationaliteit of geloof zeker??
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:41   #27
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
inderdaad, een mooi voorbeeld hoe het Blok vreselijk vaag blijft over wat het werkelijk wil. In een interview met DS zei FDW letterlijk dat hij hoofddoeken zou verbieden, ook op straat. Wat vind FDW dan van keppels? Toch weeral geen discriminatie op basis van nationaliteit of geloof zeker??
Omdat de hoofddoek niets te zien heeft met het geloof, maar alleen de eerste stap is naar de burka!
Regeren is vooruit denken. Merci
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:54   #28
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
|ik herhaal mijn vorige reply| Het Vlaams Blok heeft niets tegen holebi's. Ik zal u zelfs zeggen dat wij héél wat 'andergeaarde' leden en mandatarissen tellen.
namelijk?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 19:24   #29
Kristof
Vreemdeling
 
Kristof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2002
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 62
Standaard

Je kan alle vreemdelingen niet meer wegsturen. Het merendeel heeft de nationaliteit Belg. Je zal dus een andere oplossing moeten vinden. Maar er moet wel iets gebeuren, enkel is de oplossing van het VB is irreeël. Maar alle partijen geven daar ireeële oplossingen voor, of ze verschuiven het naar de volgende coalitie. Dus op die manier blijft het probleem bestaan. Maar wat verkies je zelf? Je nek uitsteken, of stoelendans spelen. De keuze is dan snel gemaakt bij onze "vertegenwoordigers". En welke partij doet daar niet aan mee, het VB. Dus op wie stem je dan, ... Voila. Analyse completed.

Maar het ging inderdaad over holebi's. Ik vind het raar dat het VB zich nu als redder van die arme holebi's opzadelt. Binnenkort lopen ze nog mee in één of andere gay-parade
Kristof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 21:29   #30
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Omdat de hoofddoek niets te zien heeft met het geloof, maar alleen de eerste stap is naar de burka!
Regeren is vooruit denken. Merci
dat is uw subjectieve mening, en zulke "argumenten" zijn dus van geen enkele waarde in een serieus debat. Ongetwijfeld wordt een groot deel van die hoofdoekdragers verplicht onder dwang van de man, dat betekent echter niet dat we dan zomaar met stoere taal moeten afkomen als "hoofdoeken verbieden op straat". Over de redenen van hoofdoekdracht bestaan geen objectieve cijfers, over verkeersongevallen bestaan die wel. Eigenlijk kunnen we dus eigenlijk best alle auto's laten verbieden, ik geloof dan ook geen snars van het "argument" dat FDW geeft, namelijk zogezegd omdat die hoofddoek een teken van onderdrukking zou zijn. Waarom is FDW niet eerlijk en geeft hij gewoon toe dat hij het zicht van de hoofddoek, namelijk de zogezegde onwil tot integratie, de werkelijke reden is? Waarom moet hij weeral vaag blijven en slogans �* volonté spuien ipv eens een serieus debat hierover te willen aangaan???
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 21:58   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Ik zal u zelfs zeggen dat wij héél wat 'andergeaarde' leden en mandatarissen tellen.
't Is toch niet waar zeker? Noem er zo eens een stuk of vijf die daar ook openlijk voor zijn uitgekomen via de media...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 08:02   #32
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dat is uw subjectieve mening, en zulke "argumenten" zijn dus van geen enkele waarde in een serieus debat. Ongetwijfeld wordt een groot deel van die hoofdoekdragers verplicht onder dwang van de man, dat betekent echter niet dat we dan zomaar met stoere taal moeten afkomen als "hoofdoeken verbieden op straat". Over de redenen van hoofdoekdracht bestaan geen objectieve cijfers, over verkeersongevallen bestaan die wel. Eigenlijk kunnen we dus eigenlijk best alle auto's laten verbieden, ik geloof dan ook geen snars van het "argument" dat FDW geeft, namelijk zogezegd omdat die hoofddoek een teken van onderdrukking zou zijn. Waarom is FDW niet eerlijk en geeft hij gewoon toe dat hij het zicht van de hoofddoek, namelijk de zogezegde onwil tot integratie, de werkelijke reden is? Waarom moet hij weeral vaag blijven en slogans �* volonté spuien ipv eens een serieus debat hierover te willen aangaan???
Dat is uw subjectieve mening, en zulke "argumenten" zijn dus van geen enkele waarde in een serieus debat. U weet wat iemand denkt. Ga maar vlug naar het centrum de Witte, daar hebben ze nog van die bestweters nodig.
Nooit is een andere mening relevant voor U! Steeds weet U wat FDW denkt!
Zelfs de geheime agenda van het Vlaams Blok kent U.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be