Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2010, 00:36   #1
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard Gsm

Hoe dikwijls koop je een gsm?
Op het werk is er iemand die om de 6 maand een nieuwe koopt?Absurd?
Jazeker,want ik ben nu met een gsm'ntje nu al zesde jaar bezig,maar batterij is echt op.Want anders deed ik er een paar jaar meer over tot vervanging.
Gsm is meer dan telefoneren nu de dag van vandaag.Vooral bij de jeugd.
Computeren en gsm'n.Dat is de wereld van de jeugd tegenwoordig.
ik herinner me de eerste jaren van de gsm.Wie het had was gewoonweg een klootzak met veel geld,nu wie zonder is wordt direct opgehangen zonder proces.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 01:03   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik heb een gsm van het werk. Verder heb ik een Samsung weetikveelwat (een touchscreen) voor mijn Belgacomabonnement, mijn officiële nummer. Daarnaast heb ik een goedkope Nokia waar ik voor €5 in de maand een abo gratis sms mee heb voor enkele intimi die nogal veel spammen.

De gsm van het werk wordt om de X tijd vervangen. Het is geen uebersjiek model, nogal lage fotokwaliteit. De Samsung is mijn hoofdgsm, met wat ik uitspaar door het goedkope sms-abo mocht ik wel een iets leuker model hebben, vond ik. De Nokia maakte me niet uit, maar het is een oude gsm van me (nu ja, oud, anderhalf jaar).

Voor deze situatie heb ik vijf jaar enkel een Siemens gehad, en erg tevreden van geweest.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 03:07   #3
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Hmmm…een onderwerp waar ik weinig van afweet, maar misschien een nuttige wenk voor degenen die zoals ik steeds aparte “privé” en “werk” of functie-GSM’s gebruiken.

In mijn geval ging dat om minstens drie aparte toestelletjes : twee GSM’s en één PDA. Nogal wat extra gewicht in een dameshandtas, heel wat gegrabbel naar en knopjesgeduw op de steeds maar verkeerde portable, en een verwarrende poespas inzake de Bluetooth-verbinding met de audio in de wagen die kennelijk slechts één toestel tegelijk aankan.

De voorbije zomer gaven mijn medewerkers, wellicht mijn nerveus gedoe met die diverse dingen beu zijnd, mij een “double SIM smartphone” (zeg ik dat goed ?) cadeau. Het gaat om één toestel dat de twee verschillende SIM-kaarten van mijn vorige portables bevat (in feite twee GSM’s in één, dus) en dat tezelfdertijd ook nog de voor mij nuttige functies van mijn PDA vervult.

Het ding bevat tevens een camera (foto en video, naar het schijnt) aan voor- en achterzijde, er zit een geheugenkaartje in (8 GB, denk ik), het speelt muziek, je kunt er video’s en foto’s mee bekijken in alle mogelijke richtingen, en het kan nog een heleboel andere toeters en bellen aan die mij geen bal interesseren, maar ik kan er ook mee op het internet om te mailen.

Eén nadeel : de batterij moet zowat elke avond opgeladen worden. Maar voor het overige is zo’n ding een droom : drie mijner vorige kennelijke “onmisbaarheden” zijn nu in één toestel verenigd. Ik wist overigens niet eens dat zo’n dingen bestonden (ja, lacht u maar…).

Ik heb geen idee wat zo’n “double SIM smartphone” kost, maar als dat binnen het aanvaardbare zou blijven kan ik dergelijk toestel aan iedereen aanraden die tegelijkertijd met twee verschillende GSM’s (en een PDA) werkt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 11:16   #4
Kringspiermusketier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een GSM van amper 50 euro. Ik gebruik het enkel om te bellen en te SMS'en.
Wil ik foto's nemen; dan koop ik wel een fototoestel; wil ik surfen dan doe ik dat wel op de PC thuis...
Ik bel er zelf nauwelijks mee...
Ik vernieuw mijn GSM op het moment dat hij het laat afweten...
Kringspiermusketier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 11:42   #5
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Ik ziet momenteel aan mijn tweede GSM. Mijn eerste heb ik zes jaar geleden gekocht, de tweede heb ik dit jaar gekregen. Mijn eerste GSM is nog steeds in prima staat; en mijn tweede GSM, tweedehands, heeft slechts één krasje. Dat krasje was er al toen ik het kreeg.

Ik ben heel zuinig op zo'n dingen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 12:12   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

ik ben bezig aan mijn derde gsm.
mijn eerste kreeg ik 13 jaar geleden toen ik op kot ging. van mama en papa gekregen zodat ik altijd kon bellen als er iets scheelde. Dat was een bijzonder uit de kluiten gewassen ding. Heeft toch 5 jaar meegegaan, tot de batterij het wat liet afweten. Toen ik begon te werken heb ik me een nieuw spullementje gekocht, zo't goeikoopste dat er in de winkel te vinden was. Dat heeft ook even meegegaan, tot het geluid het liet afweten. Het is niet zo handig om een gsm te hebben die geen geluid meer maakt eigenlijk. Ook het scherm viel af en toe uit. Dan een jaar of 5-6 geleden m'n huidige gsm gekocht. 't loopt ook op z'n einde vrees ik. Hij loopt regelmatig vast. Dan moet je iedere keer de batterij eruit halen voor je kan 'heropstarten'. 'k heb vorig jaar een nieuwe 'kado' gekregen van m'n ouders. Allez, 'k mag er mij ene gaan kopen en ze betalen mij derna het bedrag terug. Maar 'k ga toch maar wachten tot die gsm helemaal dood is. Van die smartphone toestanden moet ik niet hebben. Het moet kunnen bellen en sms'en, de rest is misschien 'leuk' maar redelijk nutteloos. De goedkoopste gsm's zijn echt wel goedkoop tegenwoordig, dus alsie dood stuikt wordt het een exemplaartje van 30-40 euro.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 18:16   #7
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Nieuwe gekocht omdat een batterij vervangen duurder is dan een gewone gsm.
Ik een nieuwe van hetzelfde merk.
Twee weken later defect,herstelling duurt 3 weken.Ik kan daar mee leven maar stel als je zestien jaar oud bent.Zo'n mensen plegen al zelfmoord als je 2 weken zonder gsm bent tegenwoordig.Dat is zwaarder dan drugs tegenwoordig.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 10:14   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.211
Standaard

1998-2002: Nokia
2002-2005: Nokia (wegens batterij om zeep)
2005-2008: Nokia van werk
2008-2010: Nokia van werk
2010- nu: Iphone van werk

Als ik zelf een gsm zou moeten kopen dan zou het zowieso een vrij goedkoop model zijn denk ik, al moet ik zeggen dat zo een Iphone uiteindelijk wel een vrij cool gadget is. Maar echt onmisbaar is het natuurlijk niet...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 14:24   #9
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Hoe dikwijls koop je een gsm?
Op het werk is er iemand die om de 6 maand een nieuwe koopt?Absurd?
Jazeker,want ik ben nu met een gsm'ntje nu al zesde jaar bezig,maar batterij is echt op.Want anders deed ik er een paar jaar meer over tot vervanging.
Gsm is meer dan telefoneren nu de dag van vandaag.Vooral bij de jeugd.
Computeren en gsm'n.Dat is de wereld van de jeugd tegenwoordig.
ik herinner me de eerste jaren van de gsm.Wie het had was gewoonweg een klootzak met veel geld,nu wie zonder is wordt direct opgehangen zonder proces.
Ik heb er na zoveel jaar zonder, toch ook nog eens een aangeschaft. Een Samson, met grote toetsen. Prima ding. Wordt gebruikt om na het schieten de resultaten door te sms'en, naar de collega schutters.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 14:25   #10
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1998-2002: Nokia
2002-2005: Nokia (wegens batterij om zeep)
2005-2008: Nokia van werk
2008-2010: Nokia van werk
2010- nu: Iphone van werk

Als ik zelf een gsm zou moeten kopen dan zou het zowieso een vrij goedkoop model zijn denk ik, al moet ik zeggen dat zo een Iphone uiteindelijk wel een vrij cool gadget is. Maar echt onmisbaar is het natuurlijk niet...
Geen van het werk, dat heeft zo ook zijn voordelen.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:41   #11
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Eerste twee gsm's kapot gesmeten door stalking. Nu heb ik nog een oude die ik niet gebruik en één van het werk.

http://www.deredactie.be/permalink/1.953396
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 15:42   #12
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

na 12 jaar zit ik aan mijn 5de gsm. de eerste 3 zijn kapot gegaan, vooral de batterij liet het afweten. De 4de heb ik gekregen en de 5de werk ik al een tijdje mee. Als die kapot gaat, denk ik niet dat ik nog een gsm zal kopen. Ik ben het gewoon beu.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:24   #13
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Normaal gezien koop ik mij om de 2-3 jaar een nieuwe GSM, maar mijn vorige (samsung preston) was zo slecht dat ik na nog geen jaar een nieuwe heb gekocht.

Een IT-vriend van mij raadde me deze aan:



Gevonden voor 140 euro op ebay (nieuw).
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 05:14   #14
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Eerste twee gsm's kapot gesmeten door stalking. Nu heb ik nog een oude die ik niet gebruik en één van het werk.

http://www.deredactie.be/permalink/1.953396
Stalking?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 14:54   #15
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Stalking?
Teveel telefoontjes die op den duur op de zenuwen begonnen te werken en aldus ongewenst werden. Echt stalking was dat niet. Gewoon mensen in nood die door die nieuwe technologie minder geremd werden. Ook met dat messenger gedoe op de pc had ik in het begin moeilijkheden. Werd daar paranoia van en ben er gewoon met gestopt. Die nieuw communicatiemiddelen liggen me niet echt. Maar ik smeet dus liever de gsm tegen de muur dan tegen iemand te moeten zeggen van me ff me rust te laten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 14:55   #16
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Teveel telefoontjes die op den duur op de zenuwen begonnen te werken en aldus ongewenst werden. Echt stalking was dat niet. Gewoon mensen in nood die door die nieuwe technologie minder geremd werden. Ook met dat messenger gedoe op de pc had ik in het begin moeilijkheden. Werd daar paranoia van en ben er gewoon met gestopt. Die nieuw communicatiemiddelen liggen me niet echt. Maar ik smeet dus liever de gsm tegen de muur dan tegen iemand te moeten zeggen van me ff me rust te laten.
Je bent een erg solitair iemand, he?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 05:38   #17
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Teveel telefoontjes die op den duur op de zenuwen begonnen te werken en aldus ongewenst werden. Echt stalking was dat niet. Gewoon mensen in nood die door die nieuwe technologie minder geremd werden. Ook met dat messenger gedoe op de pc had ik in het begin moeilijkheden. Werd daar paranoia van en ben er gewoon met gestopt. Die nieuw communicatiemiddelen liggen me niet echt. Maar ik smeet dus liever de gsm tegen de muur dan tegen iemand te moeten zeggen van me ff me rust te laten.
Ik kan er ook niet meer tegen als iemand belt of zelfs sms't. Ik krijg er stress van, zeker als ik bezig ben met iets.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 10:01   #18
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Teveel telefoontjes die op den duur op de zenuwen begonnen te werken en aldus ongewenst werden. Echt stalking was dat niet. Gewoon mensen in nood die door die nieuwe technologie minder geremd werden. Ook met dat messenger gedoe op de pc had ik in het begin moeilijkheden. Werd daar paranoia van en ben er gewoon met gestopt. Die nieuw communicatiemiddelen liggen me niet echt. Maar ik smeet dus liever de gsm tegen de muur dan tegen iemand te moeten zeggen van me ff me rust te laten.

Je kan natuurlijk ook gewoon niet opnemen als je niet wil praten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 19:21   #19
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Sinds een tiental jaar ben ik gsm-gebruikster (of beter bezitter want ik heb het nooit veel gebruikt, behalve één uitzonderlijk jaar waarbij iemand me iedere avond belde). In die tijd heb ik 4 gsms's gehad. In totaal voor geen 100 euro want ze waren altijd zo aftands dat mijn medemensen me spontaan depanneerden met hun vroegere of gekregen mobieltjes.

Mijn huidige heb ik nu al een jaar of drie (maar hij is veel ouder, had iemand gratis gekregen bij een abo maar nooit gebruikt). Hij is eigenlijk aan vervanging toe want hij loopt regelmatig vast of ik krijg er smsen niet mee geopend.
Ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe. Maar het zal een tweedehandsexemplaar worden. Hij moet vooral mooi zijn, je moet er mee kunnen surfen en het moet zo handig mogelijk om mee te typen zijn, goede foto's maken, een batterij hebben die lang meegaat en lang meegaan.

Tips welkom.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 09:07   #20
Nadina
Burger
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 123
Standaard

Ik heb al jaren twee mobieltjes..eentje voor de belangerijke mensen en eentje voor de minder belangerijke.

Laatst gewijzigd door Nadina : 4 februari 2011 om 09:07.
Nadina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be