Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2018, 12:55   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En ondertussen staan we met zijn allen hoe langer hoe meer in de file, zelfs bij lokale verplaatsingen. Het is enorm slecht voor mens en milieu maar de overheid kan er de profiteurs en de pensioenen mee betalen dus is het goed...
België heeft gewoon de boot gemist.
België dat een transitland zou zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 13:05   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan vertrek je toch gewoon vroeger?
nog een paar jaar en dan zit je in de uitlopers van de avondspits.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 13:13   #23
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En ondertussen staan we met zijn allen hoe langer hoe meer in de file, zelfs bij lokale verplaatsingen. Het is enorm slecht voor mens en milieu ...
Oorzaak / gevolg

Oorzaak:

We nemen als lamme kippen zonder kop en met oogkleppen op de auto zodra we een verplaatsing moeten maken ( zonder ook maar even rekening te houden met de realiteit ).

Gevolg:

Vervolgens rijden we elkaar allemaal voor de voeten en staan we samen in de file wat gefrustreerd te worden.

Oplossing:

Ligt voor de hand.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 november 2018 om 13:14.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 13:22   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nog een paar jaar en dan zit je in de uitlopers van de avondspits.
Nog een paar jaar en het kan me hier geen zak meer schelen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 13:24   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oorzaak / gevolg

Oorzaak:

We nemen als lamme kippen zonder kop en met oogkleppen op de auto zodra we een verplaatsing moeten maken ( zonder ook maar even rekening te houden met de realiteit ).

Gevolg:

Vervolgens rijden we elkaar allemaal voor de voeten en staan we samen in de file wat gefrustreerd te worden.

Oplossing:

Ligt voor de hand.
Zeer zeker, investeren noemt het.

Vandaag is de ring rond Brussel nog steeds dezelfde, evenveel rijbanen, dan 40 jaar geleden. Terwijl het aantal auto's, bij gebrek aan een degelijk openbaar vervoer, verdrievoudigd(?) is.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 14:39   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oorzaak / gevolgOorzaak:

We nemen als lamme kippen zonder kop en met oogkleppen op de auto zodra we een verplaatsing moeten maken ( zonder ook maar even rekening te houden met de realiteit ).
Meer mensen met de mogelijkheid een wagen te betalen.
Citaat:
Gevolg:
Vervolgens rijden we elkaar allemaal voor de voeten en staan we samen in de file wat gefrustreerd te worden.
Het sterk gestegen vrachtvervoer over de weg is natuurlijk onschuldig.

Citaat:
Oplossing:
Ligt voor de hand.
Yep. 1 000 000 Belgen is meer dan genoeg. Dan hebben we een iets hogere bevolkingsdichtheid dan Zweden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 16:08   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

We moeten met z'n allen stoppen met in Limburg te wonen en in Brussel of Leuven te gaan werken.

Rekeningrijden en het afshaffen van de salariswagen (lees: NIET de dienstwagen voor vertegenwoordigers, techniekers, enz...) zouden hier een goede eerste stap in zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 17:24   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nog een paar jaar en dan zit je in de uitlopers van de avondspits.
Ik heb zo een beetje de indruk dat mensen graag in de file staan.Soms vraag ik me af moesten er plots geen files meer zijn wat al die mensen zouden aanvangen met die vrijgekomen tijd ? Ze zien er nu al tegenop om vlugger thuis te zijn bij vrouw:man en kindernest....in hun auto zitten ze tenminste op hun gemak
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 17:42   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb zo een beetje de indruk dat mensen graag in de file staan.Soms vraag ik me af moesten er plots geen files meer zijn wat al die mensen zouden aanvangen met die vrijgekomen tijd ? Ze zien er nu al tegenop om vlugger thuis te zijn bij vrouw:man en kindernest....in hun auto zitten ze tenminste op hun gemak
Ik moet morgen ook weer eens over "de as van het verdriet" aka Antwerpen-Brussel.

Ik ben aan het overwegen om gewoon een teleconference te doen in de plaats....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 18:35   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Bepaalde dieselbleiters willen de bevoorrading van tankstations lam leggen.

Enkel actiegroepen uit Wallonië, lees ik. Bron is La Meuse

Overgewaaid uit Frankrijk.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181115_...roog-te-leggen

Dreigt u dit weekend voor lege pomp te staan? Ook bij ons oproep om “land droog te leggen”

Vandaag om 14:12
door mtm
| Bron: EIGEN BERICHTGEVING, LA MEUSE


Het lijkt wel alsof de woede tegen de hoge brandstofprijzen is overgewaaid vanuit Frankrijk, want net als bij onze zuiderburen wordt er nu ook bij ons opgeroepen “om het land droog te leggen”. Op sociale media wordt onder meer gesproken over blokkades van snelwegen en brandstofdepots vrijdag en zaterdag. De “organisatoren” van het protest maken zich sterk dat ze 10.000 man op de been kunnen brengen. Volgens Brafco, de Belgische Federatie der Brandstoffenhandelaars, richten de betogers hun pijlen op de verkeerde. “Ze zouden beter de Wetstraat gaan blokkeren.”

De voorbije dagen zijn er tientallen groepen op Facebook aangemaakt die allemaal oproepen tot protest tegen de hoge brandstofprijzen in ons land, zo meldt de Franstalige krant La Meuse. Net als in Frankrijk zouden de betogers vrijdag en zaterdag meerdere snelwegen willen blokkeren en ook de toegang tot enkele brandstofdepots willen versperren. Ze willen vooral verhinderen dat de vrachtwagens die de tankstations moeten bevoorraden, kunnen uitrijden.

“We zijn hier inderdaad van op de hoogte gebracht”, bevestigt Johan Mattart van Brafco. “Voorlopig gaat het om de Total-vestigingen van Feluy (Henegouwen) en Wandre (Luik), de twee grootste depots van Wallonië. Voor Vlaanderen kregen we tot nu toe nog geen meldingen binnen.”

In totaal telt ons land een twintigtal depots die tankstations bevoorraden. De impact van de actie zal dus sterk afhangen van hoeveel gehoor gegeven wordt aan de oproepen op sociale media en of de acties beperkt blijven tot die twee depots. “Of de pomp echt leeg raakt, hangt van het tankstation af”, vervolgt Mattart. “Wat is de huidige voorraad? Hoeveel wagens komen er langs? Maar als de actie twee volle dagen blijft duren, dan zullen er wel een paar in de problemen raken, ja.”

Mattart hekelt de actie, vooral omdat de betogers in zijn ogen op de verkeerde mikken. “Alsof wij verantwoordelijk zijn voor de hoge brandstofprijzen. Die zijn vooral te wijten aan de door de regering opgelegde accijnzen. Op diesel bedragen die bijvoorbeeld liefst 60 cent per liter. Ze zouden dus beter de Wetstraat gaan blokkeren in plaats van de depots. Als federatie kunnen wij niet accepteren dat onze leden niet bevoorraad kunnen worden.”

“Stuur uw rekeningen naar Macron”

Ook de Fransen zijn woedend over de almaar stijgende brandstofprijzen. In het afgelopen jaar is de dieselprijs er met 23 procent omhoog gegaan, en de benzine met 15 procent. Een liter diesel kost nu meer dan 1,60 euro. Al is dat goedkoper dan bij ons: in België kost een liter diesel vandaag 1,63 euro per liter.

Zaterdag wordt een pak hinder verwacht bij onze zuiderburen. Zowel op de weg als aan de pomp. Kwade automobilisten willen op meer dan 700 plaatsen het verkeer lamleggen. Verspreid over het land zullen ze ook heel wat tankstations blokkeren.

President Emmanuel Macron zegt de ?*woede te ?*begrijpen, maar wil niet in?*binden. “Ik voer liever extra ?*belastingen in op brandstof dan op werk”, luidde het enkele dagen geleden. Wat een belangenvereniging voor automobilisten tot de volgende oproep aanzetten: “Stuur al uw brandstofrekeningen naar Macron.”

De bevolking krijgt steun van de grote supermarktketens. Zo verkoopt de groep Leclerc haar brandstof aan inkoopprijzen, uit protest. Ook supermarktketen Carrefour treedt de actie bij en verkoopt nog tot 17 november brandstof aan inkoopprijzen. Opmerkelijk genoeg vertaalt zich dat in een korting van ‘maar’ 2 tot 10 cent per liter. Dat relatief kleine verschil maakt duidelijk dat het niet de tankstations zijn die met de grote winst gaan lopen. De brandstofprijs bestaat immers voor 60 procent uit belastingen. En die prijzen gaan nog stijgen. Vanaf januari 2019 komt nog een verhoging van de belasting op brandstof. Dat pikken de Fransen niet: uit een opiniepeiling blijkt dat 78 procent van de bevolking achter de betoging staat.

Waarschuwing VAB

In totaal werden al meer dan 700 blokkadeacties geregistreerd op de website www.blocage17novembre.com , zowel in Frankrijk als in België. Rond Parijs staan er onder meer al vijftien blokkades gepland en voor de blokkade van de A8 bij Fréjus hebben zich al 3.000 deelnemers gemeld, waarschuwt mobiliteitsorganisatie VAB.
Toch raar dat er geen acties waren toen de benzine ca. € 1,70-1,80 stond in 2012*.
Benzinerijders rijden dan gewoon navenant zuiniger. lol.
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120910_031
10/09/2012

De maximumprijs voor een liter benzine super 95 bereikt dinsdag een nieuw record. Een liter benzine kost dan *maximaal 1,808 euro.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2018 om 18:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 20:17   #31
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En ondertussen staan we met zijn allen hoe langer hoe meer in de file, zelfs bij lokale verplaatsingen. Het is enorm slecht voor mens en milieu maar de overheid kan er de profiteurs en de pensioenen mee betalen dus is het goed...
zoietske ja

Ik heb het nooit goed gevat...
In de gedachte een stad of een dorp leefbaar te maken probeert men de auto de weren.
Dit door het de automobilist ongelofelijk lastig te maken ( weg te pesten zeg maar ) met steeds minder parkeerplaatsen, ongelofelijke circulaties, etc
Met als direct gevolg _ daar er geen andere of weinig alternatieven voorhanden zijn _ dat automobilisten een halfuur langer moeten rondtoeren ( onder zeer milieubelastende autorijstijl ) op zoek naar een parkeerplaatske.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 20:28   #32
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oorzaak / gevolg

Oorzaak:

We nemen als lamme kippen zonder kop en met oogkleppen op de auto zodra we een verplaatsing moeten maken ( zonder ook maar even rekening te houden met de realiteit ).

Gevolg:

Vervolgens rijden we elkaar allemaal voor de voeten en staan we samen in de file wat gefrustreerd te worden.

Oplossing:

Ligt voor de hand.
Klopt maar deels en steeds minder en minder

Mensen (hier toch ) nemen al vaker de benenwagen of de fiets voor de plaatselijke winkel tegenover enkele jaren geleden.
Je bent er gewoon, sneller, geen gedoe meer op die winkelparkings ( ook al een hel ) en vóóral je bent je parkeerplaats niet kwijt als ge terug komt waar je weer een halfuur mee zoet bent om er eentje te vinden na het haastig uitladen
En toch is gans het systeem er de laatste jaren er alleen maar op achteruit gegaan.
Dat ligt gewoon aan de combinatie van een explosieve bevolkingsgroei, elk en eigen wagen ( daar waar het vroeger veel meer één gezinswagen betrof ) en het auto beleid dat ons liever eeuwig in rondjes laat rondrijden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 20:42   #33
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We moeten met z'n allen stoppen met in Limburg te wonen en in Brussel of Leuven te gaan werken.
Dát vooral... en het globale idee dat een job überhaupt dient te gebeuren onder het waakzaam oog van je meerdere

Ik weet niet hoe het nu zit maar vroeger ( ik spreek al van lang geleden ) was het een half verdoken sollicitatie vraag: Bent U bereid elke dag .... ?
Blijkbaar was/is er een soort mentaliteit dat je pas je werk ernstig nam/neemt als je daar een extra hoop rotzooi voor over had en/of het zoeken naar de meest geschikte kandidaat wel statistisch ergens moest uitdraaien op iemand die aan de andere kant van het land woonde

Knettergek
Zo had je ingenieurs die zowat +- dezelfde job deden in Gent vanuit Antwerpen en omgekeerd

Citaat:
Rekeningrijden en het afshaffen van de salariswagen (lees: NIET de dienstwagen voor vertegenwoordigers, techniekers, enz...) zouden hier een goede eerste stap in zijn.
mee eens...
en dat uiteraard gecombineerd met wettelijke ( dus niet enkel cao-afgesproken ) verplichte onkostenvergoedingen voor woon-werk vergoeding.
Als een werkgever het überhaupt nodig vindt om de 'beste' ergens vanuit de andere kant van het land te laten komen mag hij een extra steentje bijdrage voor die 'beste'
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 22:30   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát vooral... en het globale idee dat een job überhaupt dient te gebeuren onder het waakzaam oog van je meerdere

Ik weet niet hoe het nu zit maar vroeger ( ik spreek al van lang geleden ) was het een half verdoken sollicitatie vraag: Bent U bereid elke dag .... ?
Blijkbaar was/is er een soort mentaliteit dat je pas je werk ernstig nam/neemt als je daar een extra hoop rotzooi voor over had en/of het zoeken naar de meest geschikte kandidaat wel statistisch ergens moest uitdraaien op iemand die aan de andere kant van het land woonde

Knettergek
Zo had je ingenieurs die zowat +- dezelfde job deden in Gent vanuit Antwerpen en omgekeerd


mee eens...
en dat uiteraard gecombineerd met wettelijke ( dus niet enkel cao-afgesproken ) verplichte onkostenvergoedingen voor woon-werk vergoeding.
Als een werkgever het überhaupt nodig vindt om de 'beste' ergens vanuit de andere kant van het land te laten komen mag hij een extra steentje bijdrage voor die 'beste'
Op dit moment zijn woon-werk verplaatsingen prive verplaatsingen.

Als je de werkgever daar voor laat opdraaien zie je ook een heel andere dynamiek ontstaan. Wie herinnert zich nog de Ford-busjes die werknemers kwamen ophalen sochtends ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 18:09   #35
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Groen = poen en dat telt voor onze politici. Het interesseert hun geen reet dat mensen het niet meer kunnen betalen. Nog minder dat het om zuiverder lucht zou gaan. Enkel de burgers zoveel mogelijk centen uit hun zakken halen en er zoveel mogelijk in hun eigen zakken steken.

Ik doe niets meer voor de samenleving. Ze onderhouden mij nu en geen haar op mijn hoofd dat er maar aan denkt om nog een seconde voor die zakkenvullers te gaan afdragen. En maken ze de stookolie nog duurder dan kap ik wel wat extra bomen en verwarm ik nog meer met hout.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 18:21   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Groen = poen en dat telt voor onze politici. Het interesseert hun geen reet dat mensen het niet meer kunnen betalen. Nog minder dat het om zuiverder lucht zou gaan. Enkel de burgers zoveel mogelijk centen uit hun zakken halen en er zoveel mogelijk in hun eigen zakken steken.

Ik doe niets meer voor de samenleving. Ze onderhouden mij nu en geen haar op mijn hoofd dat er maar aan denkt om nog een seconde voor die zakkenvullers te gaan afdragen. En maken ze de stookolie nog duurder dan kap ik wel wat extra bomen en verwarm ik nog meer met hout.
Oei oei kun je de stookolie al niet meer betalen?

... betaald BMW zo slecht?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 18:25   #37
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik werk niet meer en ben nu officieel werkzoekende. Dat zal nog wel een lange tijd zo zijn. En ik kan gerust mijn stookolie nog betalen. Maar waarom zou ik mijn centen aan vooral accijnzen opdoen als ik gratis met hout kan stoken? Ik kan nog veel bomen kappen en in de allesbrander steken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 18:26   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik werk niet meer en ben nu officieel werkzoekende.
Dat heeft niet lang geduurd bij BMW dan...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 18:37   #39
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Teveel werkstress, teveel pendelen, teveel agressiviteit op de weg, verloren tijd enzovoort. Eigenlijk ben ik tot het besef gekomen dat werken voor zotten is. Enkel de (r)overheid wordt er beter van. Ik ben net de 50 gepasseerd en het is goed geweest. Ik kom zelfs nu nog weinig op de PC en nog minder op het internet. En ik voel mij veel gelukkiger en vooral gezonder. Soms lees ik nog wel wat maar ik reageer bijna nooit meer. En wat de politiek aan het doen is? Laat ze maar de werkende mensen verder uitpersen. Laat ze maar de economie stuk maken. Vandaag is er wereldwijd geen enkele politicus die echt iets voor de burgers doet. Ze vullen allemaal hun eigen zakken, zonder uitzondering. Ik las vandaag dat ze overal oproepen tot het blokkeren van de grote opslagplaatsen van diesel en benzine? Het zou goed zijn dat ze het land eens lam leggen. Misschien dat mensen dan eens zouden beseffen dat het allemaal niet zo meer moet zijn. Leren gelukkig leven zonder hun prullaria en werkstress zou al een goed begin zijn.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 18:49   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Teveel werkstress, teveel pendelen, teveel agressiviteit op de weg, verloren tijd enzovoort. Eigenlijk ben ik tot het besef gekomen dat werken voor zotten is. Enkel de (r)overheid wordt er beter van. Ik ben net de 50 gepasseerd en het is goed geweest. Ik kom zelfs nu nog weinig op de PC en nog minder op het internet. En ik voel mij veel gelukkiger en vooral gezonder. Soms lees ik nog wel wat maar ik reageer bijna nooit meer. En wat de politiek aan het doen is? Laat ze maar de werkende mensen verder uitpersen. Laat ze maar de economie stuk maken. Vandaag is er wereldwijd geen enkele politicus die echt iets voor de burgers doet. Ze vullen allemaal hun eigen zakken, zonder uitzondering. Ik las vandaag dat ze overal oproepen tot het blokkeren van de grote opslagplaatsen van diesel en benzine? Het zou goed zijn dat ze het land eens lam leggen. Misschien dat mensen dan eens zouden beseffen dat het allemaal niet zo meer moet zijn. Leren gelukkig leven zonder hun prullaria en werkstress zou al een goed begin zijn.
Dan gaan ze thuis blijven of electrisch rijden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be