Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2018, 23:24   #11221
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het is toch de logica zelve wat daar staat. En daar kan nog aan toegevoegd worden dat China binnen vijf of tien jaar klaar staan om de hegemonie van de VS te doorbreken. Misschien zelfs sneller. Dat hangt af van de snelheid van het verval in de VS.
Allez, ge hebt u er dan al bij neergelegd dat het Rusland nooit zal lukken.

Ge zijt blij dat het de Chinezen ZAL lukken! Zo blij met de kruimels.

Trouwens, dit is het argument van de toekomst: 'ik heb nu gelijk, want ge zult zien, binnen 5-10 jaar komt mijn voorspelling uit!'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 18:24   #11222
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Statement of A. Wess Mitchell Assistant Secretary of State for European and Eurasian Affairs
Senate Foreign Relations Committee
U.S. Strategy Towards the Russian Federation
Tuesday, August 21, 2018
Dit is de positie voorheen ingekleed door Victoria Fuck the EU Nuland.

Daaruit geciteerd op de bladzijde 1:
"It continues to be among the foremost national security interests of the United States
to prevent the domination of the Eurasian landmass
by hostile powers."
Da's onverminderd
de Brezinski doctrine
anno 2018 ...
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 15:37   #11223
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, ge hebt u er dan al bij neergelegd dat het Rusland nooit zal lukken.

Ge zijt blij dat het de Chinezen ZAL lukken! Zo blij met de kruimels.
In Rusland zelf hebben ze nochthans nog een paar ideetjes.
Zeer simpele en voor de hand liggende ideetjes zoals altijd :

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:56   #11224
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In Rusland zelf hebben ze nochthans nog een paar ideetjes.
Zeer simpele en voor de hand liggende ideetjes zoals altijd :

Ondertussen blijft het dikke miserie bij uw Oekraiense vriendjes. De Donetsk en Lugansk volksrepublieken zijn blijvers en de Krim blijft Russisch. De Oekraiense economie is ook al geen reden om trots te zijn. De Russen zijn geslaagd in hun opzet. Elke ex Sovjet republiek die denkt voordeel te doen door zich tegen Rusland te keren denk beter 2 keer na..
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 07:08   #11225
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Elke ex Sovjet republiek die denkt voordeel te doen door zich tegen Rusland te keren denk beter 2 keer na..
ZEIT FUR DIE RACHE!!!!

Tomm toch, zo'n slecht karakter.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 07:14   #11226
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ondertussen blijft het dikke miserie bij uw Oekraiense vriendjes. De Donetsk en Lugansk volksrepublieken zijn blijvers en de Krim blijft Russisch. De Oekraiense economie is ook al geen reden om trots te zijn. De Russen zijn geslaagd in hun opzet. Elke ex Sovjet republiek die denkt voordeel te doen door zich tegen Rusland te keren denk beter 2 keer na..
Ach ach, die botte russische agressie ook altijd, Russian permanent dreams of war.
Gelukkig dat de wereld meer en meer inziet wat een totale losers de russen eigenlijk zijn.

De Oekraieners staan er veel beter voor, mijn oekraiense vrienden houden vol en zien de toekomst hoopvol tegemoet.
De horilka vloeit niet minder dan vroeger.

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 oktober 2018 om 07:17.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 10:17   #11227
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ondertussen blijft het dikke miserie bij uw Oekraiense vriendjes. De Donetsk en Lugansk volksrepublieken zijn blijvers en de Krim blijft Russisch. De Oekraiense economie is ook al geen reden om trots te zijn. De Russen zijn geslaagd in hun opzet. Elke ex Sovjet republiek die denkt voordeel te doen door zich tegen Rusland te keren denk beter 2 keer na..
De Donetsk en Luhansk kunnen zich beter aansluiten bij Rusland zoals de Krim.
Zoals het nu is blijft het een miserie in de Oekraïne.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 10:22   #11228
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ach ach, die botte russische agressie ook altijd, Russian permanent dreams of war.
Gelukkig dat de wereld meer en meer inziet wat een totale losers de russen eigenlijk zijn.

De Oekraieners staan er veel beter voor, mijn oekraiense vrienden houden vol en zien de toekomst hoopvol tegemoet.
De horilka vloeit niet minder dan vroeger.
Het Westen zal moeten accepteren dat Rusland niet tot het Westen behoort en een lange traditie heeft van dictatuur en agressie.
Op dit moment is het Amerika van Trump niet veel beter.
De meest grootmachten hebben op dit moment dictatoriale regimes , ook Chima en Brazilië.
Eigenlijk vormt Europa, samen met Canada en Australië ,
een grote uitzondering , als het om beschaving, democratie en moraal gaat.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 12:16   #11229
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ach ach, die botte russische agressie ook altijd, Russian permanent dreams of war.
Gelukkig dat de wereld meer en meer inziet wat een totale losers de russen eigenlijk zijn.

De Oekraieners staan er veel beter voor, mijn oekraiense vrienden houden vol en zien de toekomst hoopvol tegemoet.
De horilka vloeit niet minder dan vroeger.
Al eens de economische cijfers van Oekraïne gezien? Ontgoocheling alom in het Maidan kamp trouwens dat kunt zelfs U niet ontkennen.
Die glorieuze toekomst binnen de EU die de Maidan leiders voorspelden bleek een grote leugen te zijn.
De enige weg tot succes ligt binnen de Euraziatische Unie. Vergelijk de economische cijfers van Oekraïne met landen die wel lid zijn van de Euraziatische Unie en je weet genoeg.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 oktober 2018 om 12:21.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 10:57   #11230
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het Westen zal moeten accepteren dat Rusland niet tot het Westen behoort en een lange traditie heeft van dictatuur en agressie.
Op dit moment is het Amerika van Trump niet veel beter.
De meest grootmachten hebben op dit moment dictatoriale regimes , ook Chima en Brazilië.
Eigenlijk vormt Europa, samen met Canada en Australië ,
een grote uitzondering , als het om beschaving, democratie en moraal gaat.
Het Westen heeft een nog langere traditie van agressie en kolonialisme.
Rusland is niet westers dat klopt, maar hetzelfde geldt voor Oekraïne.

Het Westen gelijk stellen aan beschaving, democratie en moraal is wat kort door de bocht.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 00:44   #11231
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Westen heeft een nog langere traditie van agressie en kolonialisme.
Rusland is niet westers dat klopt, maar hetzelfde geldt voor Oekraïne.

Het Westen gelijk stellen aan beschaving, democratie en moraal is wat kort door de bocht.
De term "het Westen" gaat de komende decennia uit de gratie raken en vervangen worden.

Omdat de moderniteit niet langer een voorrecht is van de Europeanen maar zich wereldwijd in snel tempo verspreidt.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 november 2018 om 00:44.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 02:04   #11232
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Westen heeft een nog langere traditie van agressie en kolonialisme.
Rusland is niet westers dat klopt, maar hetzelfde geldt voor Oekraïne.

Het Westen gelijk stellen aan beschaving, democratie en moraal is wat kort door de bocht.
Maar wat doet gij hier in het Westen eigenlijk?

Als het hier toch zo slecht is, wat houdt u tegen om terug te gaan naar het soviet paradijs? Bye bye! Waarom is uw soviet familie eigenlijk naar Belgie gekomen? Zij dachten waarschijnlijk dat ze het 'te goed' hadden in het soviet paradijs, en ze dachten, kom, we gaan naar die lagere beschaving, democratie en morele samenleving die Belgie is...


Dus opnieuw, ge vindt het hier niet goed? Trap het af! Ik betaal met héél plezier uw ticket. Ik zou echt niet willen dat ge hier tegen uw goesting woont.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 15:37   #11233
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar wat doet gij hier in het Westen eigenlijk?

Als het hier toch zo slecht is, wat houdt u tegen om terug te gaan naar het soviet paradijs? Bye bye! Waarom is uw soviet familie eigenlijk naar Belgie gekomen? Zij dachten waarschijnlijk dat ze het 'te goed' hadden in het soviet paradijs, en ze dachten, kom, we gaan naar die lagere beschaving, democratie en morele samenleving die Belgie is...


Dus opnieuw, ge vindt het hier niet goed? Trap het af! Ik betaal met héél plezier uw ticket. Ik zou echt niet willen dat ge hier tegen uw goesting woont.
Ik heb net zoveel recht hier te wonen als gij. En ik heb het recht onze geschiedenis en politiek met een kritische blik te bekijken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 15:38   #11234
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De term "het Westen" gaat de komende decennia uit de gratie raken en vervangen worden.

Omdat de moderniteit niet langer een voorrecht is van de Europeanen maar zich wereldwijd in snel tempo verspreidt.
Westen en moderniteit zijn 2 verschillende dingen. Japan bvb. is modern, maar niet westers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 16:14   #11235
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

De bevolking op de Krim, inclusief de Tataren, staat nog steeds positief ten opzichte van de aansluiting bij Rusland, dat kunnen zelfs de Amerikanen niet ontkennen.

http://carnegieeurope.eu/strategiceurope/74635

Ook de grote meerderheid van de Russen steunt nog steeds de aansluiting van de Krim.

https://themoscowtimes.com/news/70-p...-country-60811

Interessante recente opiniepeiling in Oekraïne.
Wat opvalt ten eerste is hoe onpopulair de Oekraïense leiders wel zijn. Over het hele land is er nergens meer dan 10% die vindt dat de regering en de president goed bezig zijn. Over het hele land zeggen mensen dat hun economische situatie er blijft op achteruit gaan. Slechts 3 procent ziet een goede toekomst weggelegd voor de jeugd.
De antwoorden over Rusland, NAVO, de oorlog in Donbas, etc. geven aan hoe diep verdeeld Oekraïne nog steeds is. In het oosten en iets mindere mate zuiden blijft men pro-Russisch, en legt men de schuld voor de oorlog volledig bij de Maidan-politici.
In het centrum en Westen is de sfeer sterk anti-Russisch, en wil men aansluiten bij de NAVO en de EU.


http://www.iri.org/sites/default/fil...entation_0.pdf

Laatst gewijzigd door tomm : 5 november 2018 om 16:21.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 17:50   #11236
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb net zoveel recht hier te wonen als gij. En ik heb het recht onze geschiedenis en politiek met een kritische blik te bekijken.
Kritische blik?? laat me niet lachen!

alles is kommer en kwel in het westen, en alles is perfect in Rusland. Dat is constant uw walgelijk ziekelijk betoog hier. En dan zit ge u hier vrolijk te maken over het feit dat de economie niet goed draait in Oekraine. Welke normale mens heeft er nu een plezier in als het anderen slecht voor de wind gaat.

Ik ga hier ook constant in discussie met extreem rechts, en die zeggen soms achterlijke doortrapte zaken, maar zo diep als gij, dat doen ze nooit.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 00:34   #11237
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kritische blik?? laat me niet lachen!

alles is kommer en kwel in het westen, en alles is perfect in Rusland. Dat is constant uw walgelijk ziekelijk betoog hier. En dan zit ge u hier vrolijk te maken over het feit dat de economie niet goed draait in Oekraine. Welke normale mens heeft er nu een plezier in als het anderen slecht voor de wind gaat.

Ik ga hier ook constant in discussie met extreem rechts, en die zeggen soms achterlijke doortrapte zaken, maar zo diep als gij, dat doen ze nooit.
Wel parcival hier vindt het fantastisch als er iets slecht gaat in Rusland.
Ik maak mij vrolijk omdat ik het lot dat Oekraïne nu treft voorspeld heb op deze draad. Niet omdat ik blij ben dat Oekraïne nu zo in de shit zit. Maar wat er nu gebeurt in Oekraïne was perfect voorspelbaar. Net als ook perfect voorspelbaar was dat de oorlog in Irak op een ramp ging uitdraaien.
Als westerse media meer hadden geluisterd naar mensen die iets van de regio kennen, was deze ramp nooit gebeurd. Zonder westerse steun voor de putch had Yanukovich nooit gewelddadig van de macht verdreven geweest, en hadden er verkiezingen plaatsgevonden en een overgangsregering. En dan was de Krim nog deel van Oekraïne, en was er nu geen oorlog in Donbas.

De opstand in Donbas begon als een vreedzaam verzet tegen het nieuwe regime. Het is pas toen dat regime met brute kracht dat verzet probeerde te breken, dat Rusland een gewapende opstand begon te steunen. Ze hadden moeten praten en een compromis zoeken. Een compromis dat inhoudt dat Oekraïne niet westers of niet Russisch wordt, maar neutraal blijft.
Maar de Maidanners waren veel te fanatiek om dat in te zien, en ze roken bloed. Het Westen dacht dat ze hun slag konden slaan, en Rusland verzwakken. Een primitieve, eeuwenoude reflex, maar met vergaande gevolgen.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 november 2018 om 00:43.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 00:59   #11238
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.056
Standaard

Ik zag onlangs een reportage over Donbas op canvas. Wat mij het meest frappeerde was een jongetje uit Donbas dat zijn moeder volgde naar West-Oekraïne. Vermits hij Russisch spreekt en uit Donbas kwam werd hij door andere kinderen als de vijand gezien, hij werd constant uitgescholden, geslagen en vernederd. Ze verkozen zijn terugkeer naar oorlogsgebied boven deze situatie. Dit geeft goed aan wat er verkeerd loopt in Oekraïne.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 08:48   #11239
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ondertussen blijft het dikke miserie bij uw Oekraiense vriendjes. De Donetsk en Lugansk volksrepublieken zijn blijvers en de Krim blijft Russisch. De Oekraiense economie is ook al geen reden om trots te zijn. De Russen zijn geslaagd in hun opzet. Elke ex Sovjet republiek die denkt voordeel te doen door zich tegen Rusland te keren denk beter 2 keer na..
Rusland stelt niets voor. Ze zijn qua economie een derde wereldland. Paar goede sancties er tegenaan en het land zit op zijn gat.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 08:50   #11240
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel parcival hier vindt het fantastisch als er iets slecht gaat in Rusland.
Ik maak mij vrolijk omdat ik het lot dat Oekraïne nu treft voorspeld heb op deze draad. Niet omdat ik blij ben dat Oekraïne nu zo in de shit zit. Maar wat er nu gebeurt in Oekraïne was perfect voorspelbaar. Net als ook perfect voorspelbaar was dat de oorlog in Irak op een ramp ging uitdraaien.
Als westerse media meer hadden geluisterd naar mensen die iets van de regio kennen, was deze ramp nooit gebeurd. Zonder westerse steun voor de putch had Yanukovich nooit gewelddadig van de macht verdreven geweest, en hadden er verkiezingen plaatsgevonden en een overgangsregering. En dan was de Krim nog deel van Oekraïne, en was er nu geen oorlog in Donbas.

De opstand in Donbas begon als een vreedzaam verzet tegen het nieuwe regime. Het is pas toen dat regime met brute kracht dat verzet probeerde te breken, dat Rusland een gewapende opstand begon te steunen. Ze hadden moeten praten en een compromis zoeken. Een compromis dat inhoudt dat Oekraïne niet westers of niet Russisch wordt, maar neutraal blijft.
Maar de Maidanners waren veel te fanatiek om dat in te zien, en ze roken bloed. Het Westen dacht dat ze hun slag konden slaan, en Rusland verzwakken. Een primitieve, eeuwenoude reflex, maar met vergaande gevolgen.
En dat is dus het probleem van Rusland.

Nog steeds denken zij te mogen bepalen welke koers andere landen mogen varen. Nog steeds denken zij dat zij (om één of andere absurde reden) 'recht' hebben op een gordel van omringende landen die zij als buffer kunnen gebruiken.

Waarom kan Rusland het begrip soevereiniteit van naties niet vatten?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be