Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2015, 12:53   #481
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Misschien moeten we eens kijken naar de oorzaak van het ontstaan van de evolutietheorie.

Wat waren de waarnemingen die wetenschappers ertoe brachten om überhaupt met een dergelijke theorie op de proppen te komen en hoe is Darwin op het idee gekomen, ondanks het feit dat zijn kennis veel beperkter was dan wat we nu weten?

Ten laatste, wat zou een mogelijk verklaring kunnen zijn van deze waarnemingen indien er geen evolutie zou hebben plaatsgevonden?
Dus hoe maken ze een Eomaia verwant aan ons?
Hoe maken ze een Eomaia een Plesiadapis en een Plesiadapis een Carpolestes? Hoe wordt een Carpolestes in Egypte een aap?
En hoe wordt die staartloze een Adam en Eva die na het eten van de vrucht een volledig uit de hand gelopen trip over de mensheid afroepen?
Misschien moet ik er later op terugkomen
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 12:54   #482
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij?

Nee niet echt.
Mensen zijn hier echt experts in woorden in andermans mond te leggen en vals beschuldigen he.... Ik refereerde zeker niet naar mij, ...
Ik ben te fanatiek om grappig te zijn. Daar ben ik me wel bewust van ja.
Misschien eens minder opkijken naar anderen en zelf iets proberen worden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 12:57   #483
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mensen zijn hier echt experts in woorden in andermans mond te leggen en vals beschuldigen he.... Ik refereerde zeker niet naar mij, ...
Ik ben te fanatiek om grappig te zijn. Daar ben ik me wel bewust van ja.
Misschien eens minder opkijken naar anderen en zelf iets proberen worden?
Ik ben onder de indruk, stoere jonge.

Mag ik je aanraken?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 4 januari 2015 om 12:58.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 12:58   #484
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Peche, ik raad je aan eens de tree of life te bekijken.
Daar zie je dat verwantschap tussen de soorten te maken heeft met de gemeenschappelijkheid van voorouders in een zeer ver verleden.

Laatst gewijzigd door Tomas : 4 januari 2015 om 13:01.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 12:58   #485
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Als je niets on topic kan brengen is zwijgen al genoeg Nietzsche.
Dank bij voorbaat!

Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2015 om 12:59.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 12:59   #486
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als je niets on topic kon brengen is zwijgen al genoeg Nietsche
Wow, zo op de persoon !

Zo stoer, zo rebels.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:00   #487
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

En dat terwijl je zelf al de gehele tijd offtopic aan het lullen bent.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:02   #488
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Peche, ik raad je aan eens de tree of life te bekijken.
Daar zie je dat verwantschap tussen soorten te maken heeft met de gemeenschappelijkheid van voorouders in een zeer ver verleden.
Als ik de tree of life bekijk, kom ik uit op DMT....
U ook?

Citaat:
Ancient Egypt[edit]





Worshipping Osiris, Isis, and Horus
In Egyptian mythology, in the Ennead system of Heliopolis, the first couple, apart from Shu and Tefnut (moisture and dryness) and Geb and Nuit (earth and sky), are Isis and Osiris. They were said to have emerged from the acacia tree of Iusaaset, which the Egyptians considered the tree of life, referring to it as the "tree in which life and death are enclosed." Acacia trees contain DMT, a psychedelic drug associated with spiritual experiences. A much later myth relates how Set killed Osiris, putting him in a coffin, and throwing it into the Nile, the coffin becoming embedded in the base of a tamarisk tree.[6]

The Egyptians' Holy Sycamore also stood on the threshold of life and death, connecting the two worlds.
What about the evolution of our very own psyche??
Blacked out! En waarom?

Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2015 om 13:07.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:04   #489
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=FZbMPCo8fhI&spfreload=1

Luister en huiver, deze man brengt prachtige argumenten naar voren. De evolutie is onzin, want het laat zien dat wij (mensen) er toevallig zijn (en dat vind ik niet leuk ! )..

En dan ook nog eens een Godwin, geweldig. Hier mag men echt een voorbeeld aan nemen.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:06   #490
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Peche, het gaat er om dat je denkt dat de ene soort uit de andere voortkomt via toevallige mutaties. Die uitleg van de evolutietheorie is een strawmanredenering. Twee verschillende soorten zijn ontstaan uit een gemeenschappelijke voorouder. Die via een lijn van miniscule onzichtbare toevallige mutaties doorheen de tijd tot een diersoort hebben geleid die verschilt van de diersoort die uit de andere lijn(en) voortkwam.
Dus je hebt daar een verkeerde voorstelling van zaken over.

Laatst gewijzigd door Tomas : 4 januari 2015 om 13:07.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:08   #491
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het gaat er om dat je erom dat je denkt dat de ene soort uit de andere voortkomt. Dat is niet zo. Twee verschillende soorten zijn ontstaan uit een gemeenschappelijke voorouder. Die via een lijn van miniscule onzichtbare veranderingen doorheen de tijd tot een diersoort hebben geleid die verschilt van de diersoort die uit de andere lijn voortkwam.
Dus je hebt daar een verkeerde voorstelling van zaken over.
Dat is heel duidelijk ja
Ik kijk geheel omgekeerd op de wereld dan ze hem mij willen voorstellen.
Maar ik poog toch ergens een midden te vinden, de antwoorden zal niemand me kunnen geven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:09   #492
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat is heel duidelijk ja
Ik kijk geheel omgekeerd op de wereld dan ze hem mij willen voorstellen.
Maar ik poog toch ergens een midden te vinden, de antwoorden zal niemand me kunnen geven.
Ah, je bent dus aan het trollen.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:12   #493
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Peche, ik raad je aan eens de tree of life te bekijken.
Daar zie je dat verwantschap tussen de soorten te maken heeft met de gemeenschappelijkheid van voorouders in een zeer ver verleden.
Ik zie niet hoe je tot die conclusie kan komen. De boom duidt alleen op gelijkenissen tussen soorten, maar er is nergens enig bewijs dat er sprake zou zijn van gemeenschappelijke voorouders. Uit de fossielenverzameling blijkt dit nergens: de "boom" is in werkelijkheid een takkenbos van losse takken. Plots daagt een nieuwe soort op en al even plots verdwijnen de meeste na een willekeurige periode.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:14   #494
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Neen die eer is aan U Nietsje. Ik wil een voorbeeld uit de praktijk dat aantoont hoe micro evolutie overheen de lange termijn leidt tot macro evolutie.
En ja bij een ringsoort is interbreeding onmogelijk, kader dat in tot "nieuwe soort". Maar die meeuwen die men in de leer als voorbeeld geeft zijn nog altijd meeuwen, dus in feite bekom je helemaal geen nieuwe soort. Het lijkt er sterker op dat zoiets te wijten is aan genetische drift wegens migratie en isolatie. Niet door spontane mutaties die uit de lucht zijn gevallen.

Wij mensen zijn een voorbeeld, onze cellen in de huid konden minder uv opnemen toen wij naar koudere regio's migreerden, dus is onze huid blanker geworden. Bekijk mensen in de Europese bergen, daar zal je meer blonde en meer blankere mensen vinden dan elders in Europa.
De kleur van ons haar, ogen, huid is echt een interessante evolutie geweest.
Maar het maakt ons toch geen andere soort?
En er liggen bewijzen voor evolutie op tafel met een lijn van tientallen miljoenen jaren. Maar niets duidt mij naar een duidelijke soortovergang.
Kan jij er ééntje geven Nietsje, of bent U het die hier trolt? Doe eens moeite.

Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2015 om 13:21.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:20   #495
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Peche, ik raad je aan de discussie eens te voeren op http://www.internationalskeptics.com/forums/.
Op dit internationale skeptische discussieforum kan je je theorie kwijt en ga je wetenschappers tegenkomen die meer in de diepte op een serieuze manier met je kunnen discussiëren. Uit alle windstreken krijg je er antwoorden van experten.
Wie weet ontvang je binnen afzienbare tijd de nobelprijs en kunnen we de evolutietheorie als fossiel in de kast steken.

Laatst gewijzigd door Tomas : 4 januari 2015 om 13:21.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:21   #496
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen die eer is aan U Nietsje. Ik wil een voorbeeld uit de praktijk dat aantoont hoe micro evolutie overheen de lange termijn leidt tot macro evolutie.
En ja bij een ringsoort is interbreeding onmogelijk, kader dat in tot "nieuwe soort". Maar die meeuwen die men in de leer als voorbeeld geeft zijn nog altijd meeuwen, en het lijkt er sterker op dat zoiets te wijten is aan genetische drift wegens migratie en isolatie. Niet door spontane mutaties die uit de lucht zijn gevallen.

Wij mensen zijn een voorbeeld, onze cellen in de huid konden minder uv opnemen toen wij naar koudere regio's migreerden, dus is onze huid blanker geworden. Bekijk mensen in de Europese bergen, daar zal je meer blonde en meer blankere mensen vinden dan elders in Europa.
De kleur van ons haar, ogen, huid is echt een interessante evolutie geweest.
Maar het maakt ons toch geen andere soort?
En er liggen bewijzen voor evolutie op tafel met een lijn van tientallen miljoenen jaren. Maar niets duidt mij naar een duidelijke soortovergang.
Kan jij er ééntje geven Nietsje, of bent U het die hier trolt? Doe eens moeite.
Waar plaats je de homo erectus dan?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:24   #497
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Peche, ik raad je aan je discussie eens te voeren op http://www.internationalskeptics.com/forums/.
Op dit internationale skeptische discussieforum kan je je theorie kwijt en ga je wetenschappers tegenkomen die meer in de diepte op een serieuze manier met je kunnen discussiëren. Wie weet ontvang je binnen afzienbare tijd de nobelprijs en kunnen we de evolutietheorie als fossiel in de kast steken.
Ik heb geen theorie. Ik heb een fossielenverslag, of DNA verslag of wetenschappelijke thesis nodig het onderzoek klaar en duidelijk voor de dag brengt.
Niet zoals Dawkins in zijn boek een paar voorbeelden geeft, en als ik dan op het internet ga kijken naar hun fossielen, er moet op uit komen dat het essentiële stukken mist. Zoals de vin.
Je kan deze ook niet met een soort daarvoor of daarna vergelijken, want die verschijnt maar pas tientallen miljoenen jaren later in een geheel nieuwe vorm.
Ik vraag mij dan af : hoe?

Degene die wel in kaart te brengen zijn, tonen ons aan dat ze een richting uit evolueren.
En dat wil dus niet zeggen dat vissen over 500 miljoen jaar tijd mensen worden.
De longvissen van honderden miljoenen jaren geleden zijn niet veel anders dan de longvissen van vandaag.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:25   #498
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen die eer is aan U Nietsje. Ik wil een voorbeeld uit de praktijk dat aantoont hoe micro evolutie overheen de lange termijn leidt tot macro evolutie.
En ja bij een ringsoort is interbreeding onmogelijk, kader dat in tot "nieuwe soort". Maar die meeuwen die men in de leer als voorbeeld geeft zijn nog altijd meeuwen, dus in feite bekom je helemaal geen nieuwe soort. Het lijkt er sterker op dat zoiets te wijten is aan genetische drift wegens migratie en isolatie. Niet door spontane mutaties die uit de lucht zijn gevallen.

Wij mensen zijn een voorbeeld, onze cellen in de huid konden minder uv opnemen toen wij naar koudere regio's migreerden, dus is onze huid blanker geworden. Bekijk mensen in de Europese bergen, daar zal je meer blonde en meer blankere mensen vinden dan elders in Europa.
De kleur van ons haar, ogen, huid is echt een interessante evolutie geweest.
Maar het maakt ons toch geen andere soort?
En er liggen bewijzen voor evolutie op tafel met een lijn van tientallen miljoenen jaren. Maar niets duidt mij naar een duidelijke soortovergang.
Kan jij er ééntje geven Nietsje, of bent U het die hier trolt? Doe eens moeite.
Misschien is het verstandig om je eerst eens oprecht te verdiepen in evolutiebiologie/biomedisch onderzoek.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:28   #499
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Zie ook hoe Peche gebruik maakt van het: "Wetenschap kan X niet verklaren, dus scepticisme... ".
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2015, 13:32   #500
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Waar plaats je de homo erectus dan?
Vraagje, is de homo erectus uitgestorven of bent U een uitgeëvolueerde homo Erectus?
Waar plaats ik de homo erectus? Ik kan deze als transitional plaatsen. Maar we kunnen deze nergens linken aan een gemeenschappelijke voorouder met apen.
Naarmate de homo groep meer tools en meer middelen kreeg had onze weerstand waarschijnlijk meer plaats om ons uiterlijk verder uit te balanceren tot homo sapiens, who knows?

Maar het is toch overduidelijk dat de homo erectus aardig veel op ons trekt en heel wat minder op zo'n Carpolestes.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be