Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2017, 07:46   #2701
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Met wie gaan ze deze keer collaboreren?
De witte heeft het nog altijd niet begrepen.

Dankzij de 'Vlaamse' profliga is een ééntalig Franstalige kandidaat bondsvoorzitter geworden. Als ik het goed begrepen heb was de meertalige tegenkandidaat voorstander van een Eurostadion. Maar dat eurostadion is tegen de financiële belangen van een bepaalde Vlaamse groep (uplace).

M.a.w. 'De Vlaamse zaak', een Nederlands sprekende voorzitter, moet plaats ruimen voor het geldelijk gewin van enkele personen.
Van collaboratie gesproken.

De Witte mag nog eeuwen blijven dromen van Vlaamse onafhankelijkheid. Dat niet -vergunnen van het Eurostadion heeft niks met de Vlaamse zaak te maken, maar des te meer met geld en macht.

En de domme witte (Vlaming) laat zich in dat spelletje voor de kar spannen van die geld- en machtsgeile venten, denkend dat ze voor 'de Vlaamse zaak' strijden.*
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 07:55   #2702
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En België is nu eenmaal ook op een tekentafel "samengesteld".

Wat nu?

En de provincie Limburger zeker!

Wat nu?
Dat ge zot moet zijn om u te laten misbruiken door volksmisleiders die u aanpraten dat ge verplichtingen zoudt hebben tegenover toevallige 'volksgenoten'.
Het is te zot om los te lopen dat volgens bepaalde individuen ik bij een mogelijke betwisting tegenstander zou moeten zijn van de Nederlander, Duitser of Waal, die hier enkele kilometers verder wonen, en waarmee ik gemeenschappelijke voorouders heb. Maar dat ik één strijd zou moeten voeren met die West-Vlaming waarmee mijn enige band een toevallige pennentrek op een politieke tekentafel is.

En nu komen weer honderd vragen die niks terzake doen van uwentwege omdat ge waarschijnlijk weer niet begrepen hebt hetgeen ik schreef.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 07:57   #2703
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De witte heeft het nog altijd niet begrepen.

Dankzij de 'Vlaamse' profliga is een ééntalig Franstalige kandidaat bondsvoorzitter geworden. Als ik het goed begrepen heb was de meertalige tegenkandidaat voorstander van een Eurostadion. Maar dat eurostadion is tegen de financiële belangen van een bepaalde Vlaamse groep (uplace).

M.a.w. 'De Vlaamse zaak', een Nederlands sprekende voorzitter, moet plaats ruimen voor het geldelijk gewin van enkele personen.
Van collaboratie gesproken.

De Witte mag nog eeuwen blijven dromen van Vlaamse onafhankelijkheid. Dat niet -vergunnen van het Eurostadion heeft niks met de Vlaamse zaak te maken, maar des te meer met geld en macht.

En de domme witte (Vlaming) laat zich in dat spelletje voor de kar spannen van die geld- en machtsgeile venten, denkend dat ze voor 'de Vlaamse zaak' strijden.*
Maar Pajoske, dat is toch la Belgique ten voete uit... Omkopen en nog eens omkopen en daarbuiten staat ze nergens...
Denk je nu echt dat de Waalse staat, virtueel failliet er beter voor staat dan de Vlaamse zaak???
Wie werkt voor die corrupte staat... Zij die er komaf mee willen maken, ook al liggen ze, door chantage en corruptiezaken, aan handen en voeten gebonden of zij die haar lof zingen...

Wie blijfter zweren bij dat corrupt gedoe??? Vlaanderen of Wallo-brux met haar Vlaamse colabo's, die, zoals in de voetbal, door vadertje Belgique overal voorgetrokken worden???

En inderdaad zal er nog heel veel moeten gebeuren..., waarschijnlijk het failliet van die hele maffieuze toestanden waar la Belgique op voortwoekert, alvorens de ogen van de meeste Vlamingen zullen opengaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 10:46   #2704
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De witte heeft het nog altijd niet begrepen.

Dankzij de 'Vlaamse' profliga is een ééntalig Franstalige kandidaat bondsvoorzitter geworden. Als ik het goed begrepen heb was de meertalige tegenkandidaat voorstander van een Eurostadion. Maar dat eurostadion is tegen de financiële belangen van een bepaalde Vlaamse groep (uplace).

M.a.w. 'De Vlaamse zaak', een Nederlands sprekende voorzitter, moet plaats ruimen voor het geldelijk gewin van enkele personen.
Van collaboratie gesproken.

De Witte mag nog eeuwen blijven dromen van Vlaamse onafhankelijkheid. Dat niet -vergunnen van het Eurostadion heeft niks met de Vlaamse zaak te maken, maar des te meer met geld en macht.

En de domme witte (Vlaming) laat zich in dat spelletje voor de kar spannen van die geld- en machtsgeile venten, denkend dat ze voor 'de Vlaamse zaak' strijden.*
U hebt onze taktiek blijkbaar ook niet begrepen Pajoske.

Deze Franstalige kanidaat was de enige kandidaat die tegen het tweetalige Eurostadion op Vlaams grondgebied is.
Dat plannetje is dus afgevoerd nu en de verfransing van Strombeek is alweer een hak gezet.Eerste winst punt voor de Vlaamse Zaak.

Door de Nederlands onkundige voorzitter krijgt de unitaire Belgische voetbalbond de wind van voor in Vlaanderen en zullen meer en meer Vlamingen een splitsing van deze Unitaire =bond eisen .
Tweede winst punt voor de Vlaamse Zaak

Politiek is al schaken ,je moet een paar zetten vooruit kunnen kijken.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 10:58   #2705
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat ge zot moet zijn om u te laten misbruiken door volksmisleiders die u aanpraten dat ge verplichtingen zoudt hebben tegenover toevallige 'volksgenoten'.
Het is te zot om los te lopen dat volgens bepaalde individuen ik bij een mogelijke betwisting tegenstander zou moeten zijn van de Nederlander, Duitser of Waal, die hier enkele kilometers verder wonen, en waarmee ik gemeenschappelijke voorouders heb. Maar dat ik één strijd zou moeten voeren met die West-Vlaming waarmee mijn enige band een toevallige pennentrek op een politieke tekentafel is.

En nu komen weer honderd vragen die niks terzake doen van uwentwege omdat ge waarschijnlijk weer niet begrepen hebt hetgeen ik schreef.
Wie vraagt jou om tegenstander te zijn van de Nederlander, de Duitser of de Waal???
Te lomp om te helpen donderen... Jij moet niet tegenstander zijn tegen iemand; jij moet wel voorstander zijn van de democratie en daar waar die verkracht wordt daar moet jij de democratie verdedigen...

Enfin, jij moet niets... jij mag in je oude machtspelletjes, waar de francofonie in uitblinkt blijven geloven en ze blijven meespelen...

Maar doe het dan eerlijk en kom hier niet met de dwaaste redeneringen af...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 23:33   #2706
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat ge zot moet zijn om u te laten misbruiken door volksmisleiders die u aanpraten dat ge verplichtingen zoudt hebben tegenover toevallige 'volksgenoten'.
Het is te zot om los te lopen dat volgens bepaalde individuen ik bij een mogelijke betwisting tegenstander zou moeten zijn van de Nederlander, Duitser of Waal, die hier enkele kilometers verder wonen, en waarmee ik gemeenschappelijke voorouders heb. Maar dat ik één strijd zou moeten voeren met die West-Vlaming waarmee mijn enige band een toevallige pennentrek op een politieke tekentafel is.

En nu komen weer honderd vragen die niks terzake doen van uwentwege omdat ge waarschijnlijk weer niet begrepen hebt hetgeen ik schreef.
Praat voor de vaak.

Ik herhaal eventjes: als u fulmineert tegen Vlaanderen "dat op de tekentafel is ontstaan", moet u evenzeer tegen België en tegen Limburg zijn. Ook allemaal creaties op de tekentafel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 23:35   #2707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U hebt onze taktiek blijkbaar ook niet begrepen Pajoske.

Deze Franstalige kanidaat was de enige kandidaat die tegen het tweetalige Eurostadion op Vlaams grondgebied is.
Dat plannetje is dus afgevoerd nu en de verfransing van Strombeek is alweer een hak gezet.Eerste winst punt voor de Vlaamse Zaak.

Door de Nederlands onkundige voorzitter krijgt de unitaire Belgische voetbalbond de wind van voor in Vlaanderen en zullen meer en meer Vlamingen een splitsing van deze Unitaire =bond eisen .
Tweede winst punt voor de Vlaamse Zaak

Politiek is al schaken ,je moet een paar zetten vooruit kunnen kijken.
Hendrik Bogaert - niet te beschuldigen van enige Vlaamse reflex - pleitte in de afspraak in bijzonder voorzichtige bewoordingen voor een splitsing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 07:56   #2708
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hendrik Bogaert - niet te beschuldigen van enige Vlaamse reflex - pleitte in de afspraak in bijzonder voorzichtige bewoordingen voor een splitsing.
Onze tactiek met een Nederlands onkundige voorzitter begint al vruchten af te werpen.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 08:02   #2709
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U hebt onze taktiek blijkbaar ook niet begrepen Pajoske.

Deze Franstalige kanidaat was de enige kandidaat die tegen het tweetalige Eurostadion op Vlaams grondgebied is.
Dat plannetje is dus afgevoerd nu en de verfransing van Strombeek is alweer een hak gezet.Eerste winst punt voor de Vlaamse Zaak.

Door de Nederlands onkundige voorzitter krijgt de unitaire Belgische voetbalbond de wind van voor in Vlaanderen en zullen meer en meer Vlamingen een splitsing van deze Unitaire =bond eisen .
Tweede winst punt voor de Vlaamse Zaak

Politiek is al schaken ,je moet een paar zetten vooruit kunnen kijken.
Ik verwoord dat anders: politiek=volksmisleiders die de onwetendheid van de meeste kiesgerechtigden onder allerlei voorwendsels zoals 'Vlaamse ontvoogding' misbruiken om hun eigen macht te vergroten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 08:05   #2710
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Praat voor de vaak.

Ik herhaal eventjes: als u fulmineert tegen Vlaanderen "dat op de tekentafel is ontstaan", moet u evenzeer tegen België en tegen Limburg zijn. Ook allemaal creaties op de tekentafel.
Ik stel enkel vast. Ik vind dat mensen die zich laten aanpraten dat ze bij een bepaald volk horen, (dat notabene op de tekentafel van de politiek ontstaan is) en daar verplichtingen zouden aan hebben niet de meest snuggere zijn.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 08:13   #2711
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik stel enkel vast. Ik vind dat mensen die zich laten aanpraten dat ze bij een bepaald volk horen, (dat notabene op de tekentafel van de politiek ontstaan is) en daar verplichtingen zouden aan hebben niet de meest snuggere zijn.
hoe ver ga je dat doortrekken pajoske?

familie is ook zo'n concept dat voor de meeste mensen wel gedragsgevolgen heeft ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 08:58   #2712
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hendrik Bogaert - niet te beschuldigen van enige Vlaamse reflex - pleitte in de afspraak in bijzonder voorzichtige bewoordingen voor een splitsing.
=> De voetbalbond is al gesplitst, volgens Peter Vandenbempt in de Afspraak gisteren.

Bron : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...mas/deafspraak

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 27 juni 2017 om 09:03.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 09:38   #2713
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik verwoord dat anders: politiek=volksmisleiders die de onwetendheid van de meeste kiesgerechtigden onder allerlei voorwendsels zoals 'Vlaamse ontvoogding' misbruiken om hun eigen macht te vergroten.
Op het zelfde niveau dan de mensen wijs te maken dat er zoiets bestaat als 'de grote francofonie' die boven alle andere wetten van het land staat... en waar dat dwaas Vlaams volk zich naar moet voegen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 09:40   #2714
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik stel enkel vast. Ik vind dat mensen die zich laten aanpraten dat ze bij een bepaald volk horen, (dat notabene op de tekentafel van de politiek ontstaan is) en daar verplichtingen zouden aan hebben niet de meest snuggere zijn.
Idem zoals ze de franstaligen wijsmaken dat ze horig zijn aan de grote francofonie en dat la Belgique alleen recht van bestaan heeft indien ze die grote francofonie dient, en dat geldt ook voor de Vlaamse boerenpummels, punt...

Maar Pajoske heeft daar geen enkel probleem mee... Maar Vlaming zijn, hoewel dat bij wet zo geregeld is... dat steekt.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 10:20   #2715
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Op het zelfde niveau dan de mensen wijs te maken dat er zoiets bestaat als 'de grote francofonie' die boven alle andere wetten van het land staat... en waar dat dwaas Vlaams volk zich naar moet voegen...

Jij bent de enige persoon die over die hersenschim spreekt hoor...
Het is je hoogst persoonlijke fobie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 10:21   #2716
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Idem zoals ze de franstaligen wijsmaken dat ze horig zijn aan de grote francofonie en dat la Belgique alleen recht van bestaan heeft indien ze die grote francofonie dient, en dat geldt ook voor de Vlaamse boerenpummels, punt...

Maar Pajoske heeft daar geen enkel probleem mee... Maar Vlaming zijn, hoewel dat bij wet zo geregeld is... dat steekt.
Waarom jouw problemen met je franstalige man projecteren naar de buitenwereld ? Los dat zelf op thuis.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 10:37   #2717
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 juni 2017 om 10:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 10:38   #2718
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij bent de enige persoon die over die hersenschim spreekt hoor...
Het is je hoogst persoonlijke fobie.
BS die privileges van de Francofonie zijn via de grendels en speciale meerderheden zelfs grondwettelijk vastgelegd in dit land, waardoor ze veel zwaarder wegen dan hun democratisch aantal rechtvaardigt.

niks hersenspinsels dus, Belgische realiteit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 11:16   #2719
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij bent de enige persoon die over die hersenschim spreekt hoor...
Het is je hoogst persoonlijke fobie.
Pandareus, ipv uit Vlaanderen te reageren kom een jaartje in franstalig Belgique wonen en je zult totaal anders piepen...

Oh, we zijn allemaal goede vrienden voor hen, maar dan in het frans want spijtig genoeg kennen ze geen woord Nederlands en de politiekers met de media en de goegemeente op kop doen er alles aan om hen wijs te maken dat ze vooral geen Nederlands moeten leren; zuiver tijdverlies...

Nu weer een franstalige programma om na te gaan of ze wel goed ontvangen worden, in het frans, aan de Belgische kust... En elke steek die Vlaanderen op dat gebied laat vallen wordt hier in het lang en het breed, één en al verontwaardiging, uitgeklaard...
Maar dat de Vlaming, zelf in zijn eigen hoofdstad als tweederangsburgers alleen in het frans behandeld worden... Mais Bruxelles est francophones quand même en men kan toch niet verlangen van een franstalige, ook niet als bediende in een bij wet, tweetalige stad, om Nederlands te leren...
Democratie quand même... maar dan duidelijk alleen als het in het voordeel van de grote francofonie is; anders wordt democratie vervangen door franstalig verontwaardiging over het niet respecteren van hun francofone previleges...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 11:18   #2720
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom jouw problemen met je franstalige man projecteren naar de buitenwereld ? Los dat zelf op thuis.
Je wil zeggen dat jij lak hebt aan België en je liever als een hond met kwispelende staart gedraagt tov la Belgique???
En wat toort het je dat niet alle Vlamingen zich zoals jij gedragen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be