Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2011, 09:51   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard Onderwijs

Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 10:51   #2
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Weg met die personenwagen!
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 10:58   #3
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Weg met die personenwagen!
Weg met ganzenbordfans

Nee serieus, ik vind dat echt niet kunnen. Het openbaar vervoer kan ik niet nemen want anders ben ik 3u onderweg. Bus nemen naar 't stad vandaar een trein nemen, daarna een bus nemen naar de gemeente waar ik werk en vandaar nog een 20minuten stappen. Onmogelijk dus.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:09   #4
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Weg met ganzenbordfans

Nee serieus, ik vind dat echt niet kunnen. Het openbaar vervoer kan ik niet nemen want anders ben ik 3u onderweg. Bus nemen naar 't stad vandaar een trein nemen, daarna een bus nemen naar de gemeente waar ik werk en vandaar nog een 20minuten stappen. Onmogelijk dus.
Over welke afstand spreken we?

Het is gewoon een structureel probleem. Mensen wonen te ver van hun werk en mensen hun werk ligt verspreid over de gigantische uitgesmeerde drol van lintbebouwing die we Vlaanderen noemen.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 11:15   #5
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Over welke afstand spreken we?

Het is gewoon een structureel probleem. Mensen wonen te ver van hun werk en mensen hun werk ligt verspreid over de gigantische uitgesmeerde drol van lintbebouwing die we Vlaanderen noemen.
hier ga ik echt niet mee akkoord.

In het onderwijs wordt er amper rekening gehouden met de woonplaats van de leerkracht.
Ik ken iemand die (toen er nog vast benoemd werd) jarenlang gewoon op 10 km van de vaste school waar ze werkte woonde. Geen enkel probleem.

toen werd het onderwijs "hervormd" en moest haar job worden ingenomen door iemand anders en werd zij gere___________ (onbegrijpelijk woord, zoals gewoonlijk in het ambtenarenjargon).
Kortom: ze werd in drie scholen aangesteld: 50 km van huis, 40 km van huis en 30 km van huis (driehoek, niet éénrichting). De uren waren grandioos: 1 uur in de verste school, twee uren niksdoen, 2 uren in één van de andere scholen, en dan terug naar de verste school.
Wie woont er te ver?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 13:07   #6
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Over welke afstand spreken we?

Het is gewoon een structureel probleem. Mensen wonen te ver van hun werk en mensen hun werk ligt verspreid over de gigantische uitgesmeerde drol van lintbebouwing die we Vlaanderen noemen.
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:21   #7
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

^En waarom zou dat het probleem van uw werkgever moeten zijn?

Los van het feit dat je eerst zegt dat het enkel op maandag en vrijdag is, om er nadien dagelijks van te maken, los van het feit dat je blijkbaar verder terug moet rijden dan dat je uberhaupt heen moet rijden: 77km * 20 dagen is 1540km. Dat is, afhankelijk van welke wagen je hebt, 1,5 �* 2 tanks. Dat kost je zelfs met de huidige prijzen zelfs geen 200€. Als jij 300€ �* 400€ per maand tankt, dan wil dan domweg zeggen dat je veel rondtuft (en gezien je woon-werkafstanden, dat je serieus voor jezelf wat rondtuft ook). Wat zit je dan te klagen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:25   #8
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
^En waarom zou dat het probleem van uw werkgever moeten zijn?

Los van het feit dat je eerst zegt dat het enkel op maandag en vrijdag is, om er nadien dagelijks van te maken, los van het feit dat je blijkbaar verder terug moet rijden dan dat je uberhaupt heen moet rijden: 77km * 20 dagen is 1540km. Dat is, afhankelijk van welke wagen je hebt, 1,5 �* 2 tanks. Dat kost je zelfs met de huidige prijzen zelfs geen 200€. Als jij 300€ �* 400€ per maand tankt, dan wil dan domweg zeggen dat je veel rondtuft (en gezien je woon-werkafstanden, dat je serieus voor jezelf wat rondtuft ook). Wat zit je dan te klagen?
De andere dagen leg ik een grotere afstand af.

Rekenen is niet mijn sterkste vak. Nou ja, 37km of 40km wat maakt het uit.

Ik had geen zin om hier alle scholen te bespreken waar ik sta dus ik gaf een voorbeeld van waar ik maandag en vrijdag sta. Dat stond ook duidelijk in mijn post maar ge hebt natuurlijk wel kijkers nodig om te lezen wat er staat.

Dus u gaat me hier even de les komen spellen en vertellen hoeveel ik tank en wat mijn persoonlijk verbruik is? Ga toch met iemand anders zn voeten rammelen jongen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juni 2011 om 16:38.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:34   #9
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

Gaat het dan niet stilaan tijd worden om je job(s) eens opnieuw te bekijken en/of iets anders te zoeken ? Of dichter bij je werk te gaan wonen ?
Je gaat toch ook geen job in Nederland zoeken en blijven wonen in Brussel ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:39   #10
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Gaat het dan niet stilaan tijd worden om je job(s) eens opnieuw te bekijken en/of iets anders te zoeken ? Of dichter bij je werk te gaan wonen ?
Je gaat toch ook geen job in Nederland zoeken en blijven wonen in Brussel ?
Onmogelijk, ik werk graag waar ik nu sta!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:43   #11
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De andere dagen leg ik een grotere afstand af.

Ik had geen zin om hier te bespreken waar ik dagelijks ga werken. Ik dacht dus van het over 1 school te hebben.
Twee volle tanks kosten mij zowat 160€�*180€ en daarmee doe ik zowat 2000km. Jij zit dus, gezien je kost van 300€�*400€ op maandbasis aan meer dan 4000km. Als je op maandag en vrijdag slechts 77km doet, dan wil dat zeggen dat je je andere dagen meer dan 282km per dag doet, en dat enkel voor school gezien het feit dat je over die 300�*400 klaagt gerelateerd aan je woon-werk verplaatsing. I don't buy that .

Again: wat zit je te klagen als je zelf zoveel rontuft?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:46   #12
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Twee volle tanks kosten mij zowat 160€�*180€ en daarmee doe ik zowat 2000km. Jij zit dus, gezien je kost van 300€�*400€ op maandbasis aan meer dan 4000km. Als je op maandag en vrijdag slechts 77km doet, dan wil dat zeggen dat je je andere dagen meer dan 282km per dag doet, en dat enkel voor school gezien het feit dat je over die 300�*400 klaagt gerelateerd aan je woon-werk verplaatsing. I don't buy that .

Again: wat zit je te klagen als je zelf zoveel rontuft?
Mijn auto verbruikt inderdaad veel. En toch tank ik zoveel.

Kijk, ik heb geen zin in een discussie over onze tank. Ik vraag me gewoon af waarom de vakbond niks doet. We betalen die mensen toch om ons te verdedigen. Waarom krijgen de meesten een vergoeding en onderwijzers niet? Pure discriminatie.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:46   #13
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

En wat betreft je update:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat stond ook duidelijk in mijn post maar ge hebt natuurlijk wel kijkers nodig om te lezen wat er staat.
Misschien ware het dan niet slecht dat je je eigen kijkers ook eens gebruikt om te lezen wat er staat snoes. Ik geef immers letterlijk aan dat je jezelf tegenspreekt in wat je eerst zegt en wat nadien.

Citaat:
Dus u gaat me hier even de les komen spellen en vertellen hoeveel ik tank en wat mijn persoonlijk verbruik is? Ga toch met iemand anders zn voeten rammelen jongen.
Dat ga ik inderdaad doen. Moet je maar niet komen janken dat het allemaal zoveel kost als je voor eigen rekening zoveel rondrijdt . Wil je niet dat anderen je zever doorlichten, post het dan in eerste instantie niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:48   #14
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En wat betreft je update:



Misschien ware het dan niet slecht dat je je eigen kijkers ook eens gebruikt om te lezen wat er staat snoes. Ik geef immers letterlijk aan dat je jezelf tegenspreekt in wat je eerst zegt en wat nadien.



Dat ga ik inderdaad doen. Moet je maar niet komen janken dat het allemaal zoveel kost als je voor eigen rekening zoveel rondrijdt . Wil je niet dat anderen je zever doorlichten, post het dan in eerste instantie niet.
Welke zever. Wat maakt het nu uit, of ik nu 37km doe of 40km. Een mens kan er toch eens naast zitten, niet?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:49   #15
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Welke zever. Wat maakt het nu uit, of ik nu 37km doe of 40km. Een mens kan er toch eens naast zitten, niet?
Moest het enkel over 37km versus 40km zijn, dan had ik niet eens de moeite gedaan te reageren. Jij post echter dat je 300 tot 400€ uitgeeft per maand aan tankbeurten. Rij je met een tank rond of zo?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:51   #16
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Moest het enkel over 37km versus 40km zijn, dan had ik niet eens de moeite gedaan te reageren. Jij post echter dat je 300 tot 400€ uitgeeft per maand aan tankbeurten. Rij je met een tank rond of zo?
Neen, ik rijd niet met een tank rond.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:53   #17
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Dan zou ik dringend eens naar de garage gaan; dergelijk verbruik is niet normaal...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:54   #18
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Als je zo'n groot verbruik hebt zou het best wel lonen om een andere auto aan te schaffen. Dat de werkgever je km niet vergoed heeft daar niks mee te maken, dat is gewoonlijk toch een vast bedrag/km.

Maar ik dacht dat elke werknemer toch vergoed werd voor zijn woon/werk afstand? De afstand in vogelvlucht tot de verste werkplaats geloof ik. Maar misschien is dit voor ambtenaren (wat leerkrachten toch zijn?) niet het geval.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:56   #19
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Als je zo'n groot verbruik hebt zou het best wel lonen om een andere auto aan te schaffen. Dat de werkgever je km niet vergoed heeft daar niks mee te maken, dat is gewoonlijk toch een vast bedrag/km.

Maar ik dacht dat elke werknemer toch vergoed werd voor zijn woon/werk afstand? De afstand in vogelvlucht tot de verste werkplaats geloof ik. Maar misschien is dit voor ambtenaren (wat leerkrachten toch zijn?) niet het geval.
Blijkbaar is dat alleen voor leerkrachten niet zo.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 16:57   #20
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan zou ik dringend eens naar de garage gaan; dergelijk verbruik is niet normaal...
Was ik van plan.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be