Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2011, 23:35   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat zal dan ook wel niet het geval zijn he. Anders kan je net zo goed die job opzeggen.
Ik mag inderdaad niet klagen. Maar ik stoor me gewoon aan het feit dat men anderen vergoedt en onderwijzers niet.


Citaat:
Met dank aan de multicul.
Dat heeft niets met de multiculturele samenleving te maken.


Citaat:
Die kosten zal je dan ook wel niet elke maand hebben. Anders op zoek gaan naar alternatieve vervoermiddelen.
Die maak ik inderdaad niet elke maand, wel om de paar maanden.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 23:39   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je hebt net bij de rest van de overheid, een forfetaire vergoeding, ofwel je abonnement voor bus en trein.

Natuurlijk zijn er leerkrachten die in verschillende scholen les geven, waardoor ze een auto nodig hebben.
Dit kun je oplossen met uw belastingsaangifte.
Als leerkracht krijg je inderdaad het bedrag van je trein-en busticket volledig terug betaald. Ik heb dus echt geen zin om 3 uur te reizen om op mn werk te geraken.

Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 06:00   #43
Woetse
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2008
Berichten: 261
Standaard

Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 06:18   #44
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 08:06   #45
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is zo maar wij bepalen zelf niet waar we werken hé.

(Btw: mooie schermafbeelding)
Wel waar je woont.
Dat is als tijdelijke niet eenvoudig, eenmaal benoemd kan er weinig gebeuren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 08:09   #46
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.
Dus jij vindt het normaal dat je baas opdraait voor een benzine-slikkende auto uit de jaren stillekes?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 08:28   #47
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.
Wanneer je in meerdere scholen les geeft, kan je toch niet in de buurt van alle scholen gaan wonen.

Indien ik naast mijn werk ga wonen; woont mijn man ver van zijn werk.
Hoe los je dat op?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:00   #48
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als leerkracht krijg je inderdaad het bedrag van je trein-en busticket volledig terug betaald. Ik heb dus echt geen zin om 3 uur te reizen om op mn werk te geraken.

Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed
je krijgt dat bedrag toch ook als je geen gebruik maakt van het openbaar vervoer neem ik aan?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:02   #49
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
je krijgt dat bedrag toch ook als je geen gebruik maakt van het openbaar vervoer neem ik aan?
Neen, je krijgt justekes geen cent terug.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:03   #50
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.
Dat vind ik dus ook.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:06   #51
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat vind ik dus ook.
nochtans is het meer lucratief een oude naftzuipende wagen te verkopen en te vervangen door een klein nieuwer model, zodat u geen 400 euro/maand aan benzine moet betalen, dan te blijven rondrijden met die energieslurper.

Het is niet het probleem van de werkgever als je met een Pontiac uit de jaren vijftig komt aangesleurd, er bestaan basisbedragen per km.

Maar ik vind uiteraard wel dat indien je geen gebruik kan maken van openbaar vervoer, de alterntieve km prijs wel moet betaald worden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:07   #52
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel waar je woont.
Dat is als tijdelijke niet eenvoudig, eenmaal benoemd kan er weinig gebeuren.
Ik werk in verschillende gemeenten en steden dus dan vraag ik me af in welke stad of gemeente ik moet gaan wonen. De enige optie die overblijft is me in Gent te vestigen, aangezien ik werk voor die provincie. Maar als ik vanuit Gent (centraal) naar het werk moet gaan blijft het toch zo'n 40km afstand die ik dagelijks moet afleggen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:12   #53
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nochtans is het meer lucratief een oude naftzuipende wagen te verkopen en te vervangen door een klein nieuwer model, zodat u geen 400 euro/maand aan benzine moet betalen, dan te blijven rondrijden met die energieslurper.

Het is niet het probleem van de werkgever als je met een Pontiac uit de jaren vijftig komt aangesleurd, er bestaan basisbedragen per km.

Maar ik vind uiteraard wel dat indien je geen gebruik kan maken van openbaar vervoer, de alterntieve km prijs wel moet betaald worden.
Het openbaar vervoer is gewoon niet haalbaar. Een bus nemen vanuit mijn gemeente naar Sint-Niklaas, dan een trein nemen vandaar naar gemeente en dan vandaar een bus nemen naar de gemeente waar mijn school ligt. En eenmaal daar aangekomen mag ik nog eens een 20minuten naar het werk koeren om op tijd aan te komen. Zo een leerkracht die dagelijks te laat komt is niet echt een voorbeeld voor de leerlingen vind ik. Hier komt dan nog eens bij dat ik dan tegen 5u moet opstaan om tegen 8u op school te staan. Neen dank je, zoiets houd ik geen week vol mij kennende.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 10:58   #54
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik werk in verschillende gemeenten en steden dus dan vraag ik me af in welke stad of gemeente ik moet gaan wonen. De enige optie die overblijft is me in Gent te vestigen, aangezien ik werk voor die provincie. Maar als ik vanuit Gent (centraal) naar het werk moet gaan blijft het toch zo'n 40km afstand die ik dagelijks moet afleggen.
Probeer je lesopdracht te beperken tot 2 scholen.
Slik niet steeds wat directies en inspecties je voorschuiven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 11:04   #55
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?
Hey is dankzij de vakbond dat je loon zo laag is: er moeten allemaal doppers mee betaald worden.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 11:18   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?
Zeg dat je met de fiets gaat werken en rijf die vergoeding maar binnen.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 11:19   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.
En wat als je werkt in een stad waar je helemaal niet wil wonen?

En vroeger is dood. Toen stierven de kinderen aan tbc.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 12:47   #58
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Probeer je lesopdracht te beperken tot 2 scholen.
Ik mag al blij zijn dat ik momenteel op 3 scholen sta (in mijn provincie). Vorig jaar stond ik op 4 scholen (in verschillende provincies) zonder de scholen erbij te rekenen waar ik moest vervangen.

Citaat:
Slik niet steeds wat directies en inspecties je voorschuiven.
Dat doe ik ook niet. Maar als ge wilt werken dan moet ge pakken wat er te pakken valt als onderwijzer. Ik kan moeilijk op mijn gat blijven zitten en doppen tot er een job vrijkomt in mijn gemeente. Overigens, ik mag er niet aan denken van in het Waasland tussen al die bekrompen mensen te werken.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 juni 2011 om 12:50.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 12:49   #59
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zeg dat je met de fiets gaat werken en rijf die vergoeding maar binnen.

Fietsen van Sint-Niklaas naar Gent. Ik zie me dat al zeggen hoor

Wat die vergoeding betreft van het openbaarvervoer: ik moet dat ook kunnen bewijzen he. Toen ik in Mechelen stond moest ik iedere maand mn treintickets afgeven.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 18:04   #60
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik mag al blij zijn dat ik momenteel op 3 scholen sta (in mijn provincie). Vorig jaar stond ik op 4 scholen (in verschillende provincies) zonder de scholen erbij te rekenen waar ik moest vervangen.


Dat doe ik ook niet. Maar als ge wilt werken dan moet ge pakken wat er te pakken valt als onderwijzer. Ik kan moeilijk op mijn gat blijven zitten en doppen tot er een job vrijkomt in mijn gemeente. Overigens, ik mag er niet aan denken van in het Waasland tussen al die bekrompen mensen te werken.
Wat is er mis met mensen uit het Waasland?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 juni 2011 om 18:04.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be