Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: wat zijn de grootste anarchisten
de regering die mensen laat doodvriezen ? 7 43,75%
krakers die de grondwet toepassen ? 9 56,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2006, 18:43   #21
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
In de eerste plaats zijn er gemeentebesturen en OCMW's die in overleg met krakers leegstaande panden ter beschikking stellen.
In de tweede plaats zijn er mensen die dakwloos en miserabel willen zijn.
In de derde plaats is er voor elk konkreet probleem een oplossing.

Anarchie, anarchisme heeft "an sich" niets met armoede te maken. In wezen is het een filosofisch politieke ideologie die er van uitgaat dat vermits de mens in wezen goed is hij in wezen geen wetten en regelmenten heeft om het goede te doen en na te streven. Allereerste voorwaarde is het afzien van uitbuiting van zijn medemensen en het zich belangloss inzetten voor zijn medemensen.
Een anarchistische maatschappij is dus in de eerste plaats een geldeloze maatschappij, waarin ieder kan nemen wat hij nodig heeft en spontaan het werk verricht dat hem het beste ligt, dus met een zeer groot rendement onbetaalde arbeid verricht.
Dag 1hand, ik vind jou bijdrage tot nu toe de meest interessante. Inderdaad; armoede en anarchie hebben niets met elkaar te maken uiteraard, anarchisme is een politieke filosofie die de staat als overbodig of zelfs als immoreel beschouwt.

Er zijn echter meerdere invullingen van dat begrip. Om er twee tegen elkaar te zeggen: anarchocommunisme en anarchokapitalisme. De laatste stroming meent dat eigendomsrechten spontaan gegroeid zijn, sociale normen dus, en is ook van oordeel dat de vrije markt uit zichzelf, in combinatie met solidariteit, alle problemen aankan.

Krakers zijn dus ook volgens het anarchokapitalisme 'in overtreding' met de principes van eigendom, aangezien anarchokapitalisme wel het bestaan van een staat (i.e. een monopolie op geweld) verwerpt, maar evenzeer het uitoefenen van geweld (i.c. het 'kraken' van een pand).

En dus kunnen we dan gezellig discussiëren of eigendom op zich geen uitoefening van geweld is, zoals Proudhon stelde, dan wel of het een noodzakelijk kwaad is, of een mensenrecht.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 18:47   #22
gralek
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juni 2005
Berichten: 26
Standaard

Het spijt me, maar ik zie echt niks "anarchistisch" in de vraagstelling hoor. Zoek misschien eerst eens op wat anarchisme precies is. Het is niet omdat je een regel (niet) respecteert dat je (g)een anarchist bent. Trouwens, niet alle krakers zijn anarchisten, al lijkt iedereen dat hier te denken.
gralek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 19:19   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ni op reageren, die vind da gewoon tof om te zeggen.

en jij?
Ik wou zeggen da Shizie da tof vond.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:13   #24
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Af en toe eens bij instaan dat krakers meestal mensen zijn die, en te weinig geld hebben, en kou hebben, dus een beschutte plaats zoeken.
't zal enigen hier misschien ontgaan dat we het nog steeds hebben over mensen he [SIZE="1"](trouwens dieren zou ik het ook niet aandoen). [/SIZE]Iemand die genoeg heeft zal heus niet overgaan tot het kraken van een woning hoor.
En nu hoor ik weeral enkelen roepen in de zin van "eigen schuld dikke bult".
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:14   #25
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het monopoliseren van de grond die van iedereen is is trouwens diefstal.
grond is dan ook niet van iedereen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:16   #26
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd niet recht op een huis ( in eigendom ) maar wel recht op een woonplaats. een private woonplaats - geen eigendom perse maar men moet er vrij over kunnen beschikken - een ander mag er zomaar niet binnen want dan is dat huisvredebreuk enz
Opnieuw dezelfde vraag: staat dat zo in de wet, of is dat uw interpretatie?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:28   #27
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
grond is dan ook niet van iedereen...
en wie heeft de grond gemaakt ? gij soms met uw noeste arbeid ? sommige aanhangers van het kapitallisme denken idd dat ze god zijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:38   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Opnieuw dezelfde vraag: staat dat zo in de wet, of is dat uw interpretatie?
Art. 23

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.


vraagje terug sfax

iemend die in een kartonnen doos woont ... is voor hem of haar art 23 bvan toepassing ? is een kartonnen doos een behoorlijke huisvesting ?

maar je hebt wel gelijk dat het beter en duidelijker geformuleerd kon zijn.
k zal het onthouden
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 januari 2006 om 20:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:39   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een ander mag er zomaar niet binnen want dan is dat huisvredebreuk enz
Alleen krakers mogen zomaar binnen in andermans eigendom.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:41   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Art. 23

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.


vraagje sfax

iemend die in een kartonnen doos woont ... is voor hem of haar art 23 bvan toepassing ? is een kartonnen doos een behoorlijke huisvesting ?

maar je hebt wel gelijk dat het beter en duidelijker geformuleerd kon zijn.
k zal het onthouden
Weet U toevallig wat men bedoelt met de overeenkomstige plichten?

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 januari 2006 om 20:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:44   #31
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alleen krakers mogen zomaar binnen in andermans eigendom.
huisvredebreuk kan je idd wettelijk alleen plegen in een bewoond pand. niet in een leegstand huis. veel flikken vergapen zich daar aan en weten dat niet eens. ze halen de krakers zomaar buiten en denken dat ze geen vonnis vd rechter daarvoor nodig hebben. in luik zijn er krakers die ook nog slaag kregen daarbij. ze zijn een proces tegen de flikken begonnen en hebben achteraf met de schadevergoeding hun pand gewoon gekocht

met dank aan de domme politie prijkt er nu boven hun deur
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:46   #32
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Weet U toevallig wat men bedoelt met de overeenkomstige plichten?
jij ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:52   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en wie heeft de grond gemaakt ? gij soms met uw noeste arbeid ? sommige aanhangers van het kapitallisme denken idd dat ze god zijn
Gij al zeker niet, zelfs niet bewoonbaar gemaakt met uw noeste arbeid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:54   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
huisvredebreuk kan je idd wettelijk alleen plegen in een bewoond pand. niet in een leegstand huis. veel flikken vergapen zich daar aan en weten dat niet eens. ze halen de krakers zomaar buiten en denken dat ze geen vonnis vd rechter daarvoor nodig hebben. in luik zijn er krakers die ook nog slaag kregen daarbij. ze zijn een proces tegen de flikken begonnen en hebben achteraf met de schadevergoeding hun pand gewoon gekocht

met dank aan de domme politie prijkt er nu boven hun deur
En wie beslist of een pand bewoond is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 20:56   #35
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Ieder voor zich.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 21:01   #36
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en wie heeft de grond gemaakt ? gij soms met uw noeste arbeid ? sommige aanhangers van het kapitallisme denken idd dat ze god zijn
En probeer nu eens uw "grond is van iedereen"-stelling te staven met concrete argumenten ipv met non-argumenten als "ge denkt zeker dat ge het zelf gemaakt hebt"... Waarom zou grond waar een particulier voor betaald heeft, plots ook van jou zijn?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 21:04   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dag 1hand, ik vind jou bijdrage tot nu toe de meest interessante. Inderdaad; armoede en anarchie hebben niets met elkaar te maken uiteraard, anarchisme is een politieke filosofie die de staat als overbodig of zelfs als immoreel beschouwt.

Er zijn echter meerdere invullingen van dat begrip. Om er twee tegen elkaar te zeggen: anarchocommunisme en anarchokapitalisme. De laatste stroming meent dat eigendomsrechten spontaan gegroeid zijn, sociale normen dus, en is ook van oordeel dat de vrije markt uit zichzelf, in combinatie met solidariteit, alle problemen aankan.

Krakers zijn dus ook volgens het anarchokapitalisme 'in overtreding' met de principes van eigendom, aangezien anarchokapitalisme wel het bestaan van een staat (i.e. een monopolie op geweld) verwerpt, maar evenzeer het uitoefenen van geweld (i.c. het 'kraken' van een pand).

En dus kunnen we dan gezellig discussiëren of eigendom op zich geen uitoefening van geweld is, zoals Proudhon stelde, dan wel of het een noodzakelijk kwaad is, of een mensenrecht.
het valt mij op dat er hier nogal wat verschillende invullingen worden gegeven aan het begrip anarchie-anarchisme-anarchist.

even een paar zaken op een rijtje

1. er zijn natuurlijk de echte anarchisten, aanhangers van preud homme ea - deze zullen zich misschien beledigd voelen wanneer ik verhofstad een anarchist noem - mijn excuses aan deze mensen - ze begrijpen vast wel dat ik dat niet zo bedoel

2. Is er de invulling in de volksmond. In de volksmond heeft anarchisme een uitgesproken negatieve connotatie. het was in deze betekenis dat ik anarchisme gebruikte in de openingspost. juister zou mss geweest zijn om verhofstad een anarchokapitalist te noemen ?

3. Is er volgens mij zoiets al wat we zouden kunnen noemen gelegenheidsanarchisme.En dat gelegenheidsanarchisme heeft zeer zeker wel iets met armoede te maken. Dwz wanneer een staat haar eigen grondwet niet naleeft dan is het gerechtvaardig om als burger in opstand te komen. Een staat die de rechten van alle burgers niet respecteert verliest daarmee immers haar eigen legitimiteit.

concreet kan je daarvan maken dat iemand wiens recht op huisvesting geschonden is het recht heeft om een leegstaande woning ( bij voorkeur eigendom van de staat ) te bezetten. Hetzelfde geldt voor iemand die zoveel huur moet betalen dat hij niet genoeg overhoud om nog een menswaardig bestaan te kunnen leiden. In feite geldt dit voor iedereen die een inkomen heeft van pakweg minder dan 800 euro of zoiets ( en ook geren eigen huis heeft en dus moet huren )

in veel gevallen is dit gelegenheidanarchisme tot slot gelijk te stellen aan burgerzin. want in kraakpanden zijn bijna altijd ook armen betrokken. het gaat dan niet zozeer over opvang maar eerder over zelfopvang.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 januari 2006 om 21:07.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 21:04   #38
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

dubbel
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 januari 2006 om 21:04.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 21:04   #39
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Wie bepaald dat het geld waarmee hij betaalde een waarde heeft?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 21:05   #40
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Art. 23

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.


vraagje terug sfax

iemend die in een kartonnen doos woont ... is voor hem of haar art 23 bvan toepassing ? is een kartonnen doos een behoorlijke huisvesting ?

maar je hebt wel gelijk dat het beter en duidelijker geformuleerd kon zijn.
k zal het onthouden
Recht op behoorlijke huisvesting staat er wel degelijk vermeld. Dat is dus absoluut niet hetzelfde als recht op een huis of recht op een private woonst; dat laatste was jouw persoonlijke interpretatie van dat artikel.

En om op je vraag te antwoorden: nee, dat zou ik niet als behoorlijke huisvesting categoriseren, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom pleit voor een eigen privaat appartement/studio voor elke dakloze. Opvang in een opvangtehuis, waar ze een bed hebben om in te slapen en een dak hebben boven hun hoofd is eveneens behoorlijke huisvesting. Dat er te weinig plaatsen zijn, is goed mogelijk, maar dan moet er daar iets aan gedaan worden, niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be