Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Stefaan Van Hecke (Groen!) - 26 maart tot 1 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Stefaan Van Hecke (Groen!) - 26 maart tot 1 april Stefaan Van Hecke is fractieleider voor Groen! in de provincieraad. Stefaan zetelt sinds 2005 ook in de Merelbeekse gemeenteraad. Met een gemotiveerde ploeg kandidaten hoopt hij met Groen! een goed resultaat neer te zetten bij de federale verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 29 maart 2007, 11:14   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard groen is een elitepartij

onlangs stuurde ik als woordvoerder van het vierde wereld syndicaat ( de enige bovenlocale vereniging voor en door armen in vlaanderen ) een mail naar vera dua.

hieronder mijn mail

Beste mevrouw Vera Dua,

Bij deze wil Het Vierde Wereld Syndicaat enerzijds haar oprechte appreciatie uitdrukken vanwege het feit dat Groen ervoor heeft gekozen om van armoedebestrijding een hoofdthema te maken bij de komende stembusslag.

Reeds gedurende de paarsgroene regering hebben militanten van het vierde wereld syndicaat onder andere Groen mandatarissen gewezen op de hoogdringendheid van dit thema.

Anderzijds kunnen wij dan weer niet onder stoelen of banken steken te betreuren dat Groen ook deze politieke les eigenlijk toch wel veel te laat heeft geleerd en ondanks dat ze op vlak van armoedebestrijding op dit moment de meest progressieve stellingen durft innemen o.i. toch nog een zeer lange weg heeft af te leggen in haar visies op armoedebestrijding en vooral in haar eigen benadering van de vertegenwoordiging van en haar omgang met de armen zelf.

Teneinde de reputatie van de groene beweging tegen verdere beschadiging bij de laagste klassen te behoeden wensen wij u daarom ook nu weer te wijzen op een toch wel zeer fundamenteel gegeven dat u tot onze grote onsteltenis totaal over het hoofd schijnt te zien.

Vraag is hoe mensen in armoede zich moeten voelen en welke reactie u dus bij de kiezer onder de armoedegrens zult ontlokken indien u er vanuit een voor ons totaal niet te plaatsen vooringenomenheid schijnbaar ad hoc vanuit gaat dat armen vertegenwoordigd moeten worden door zowat alles en iedereen ......

behalve door armen zelf.

Wat vrouwenrechten betreft is uw partij altijd volkomen terecht overigens en met onze volmondige steun de eerste in de rij geweest om ervoor te zorgen dat vrouwen ook echt zelf het beleid mee mogen en kunnen bepalen. Diezelfde houding hebt u andermaal terecht aangenomen inzake de behartiging van zowel de rechten van allochtonen als die van holebis.

Wellicht zal het u intussen dan ook niet meer verbazen dat het vierde wereld syndicaat als emancipatorisch organisatie voor en door mensen in armoede u erop wijst dat de armen overeenkomstig de quotagedachte eigenlijk ook recht hebben op zestien percent van alle politieke mandaten, op zestien percent van alle verkiesbare plaatsen, en ja zeker ook op zestien procent in de nationale partijraad van Groen !

Wellicht zal het u niet verbazen dat wij uw intentieverklaring om echt iets aan armoede te willen gaan doen slechts ernstig kunnen nemen in die mate waarin er ook consequentie wordt verbonden aan onze evidente eis naar zelfvertegenwoordiging toe.

Beste mevrouw Dua - zou het niet pretentieus zijn indien ik als man zou beweren het beste geplaatst te zijn om vrouwenbelangen politiek te kunnen behartigen ? Mag ik u dan ook als enige legitiem verkozen vertegewoordiger van armen in vlaanderen met alle respect vragen u niet langer aan deze pretentie te bezondigen en het nodige te doen om ook armen op uw lijsten op te nemen.

Wij weten dat er op het vlak van vrouwen, allochtonen en holebis nog steeds veel te bereiken en te verwerven is. Maar vergeet u vooral dat wij als armen wat betreft het recht onze eigen belangen te mogen behartigen nog in het geheel niks verworven hebben, dat de zestien percent van de bevolking die in armoede leeft dus maw nog zelfs niet één legitieme partijpolitieke vertegenwoordiger heeft.

met vriendelijke groeten

en bereid u steeds te willen adviseren en duiding te verstrekken aangaande armoede en aanverwanten verblijf ik met de meeste hoogachting bla bla bla


hieronder haar antwoord

Beste heer kobaf,

Bedankt voor uw reactie. Het is inderdaad zo dat Groen! de
armoede-problematiek zeer belangrijk vindt en de bestrijding van de
armoede als hoofdpunt meenemen in de campagne voor de komende federale
verkiezingen.
Ik wil er ook op wijzen dat mevrouw Mieke Vogels als toenmalig Minister
van Welzijn zeer grote inspanningen gedaan heeft om de armoedebeweging
voluit te betrekken bij het beleid en gezorgd heeft voor een volwaardige
ondersteuning van deze beweging.
Ook het inschakelen van ervaringsdeskundigen is een punt waar wij als
Groen! tijdens onze regeringsdeelname belangrijke stappen voor
ondernomen hebben en met succes.
Wij zullen in ieder geval zorgen dat dit thema ook voluit aan bod komt
in ons programma en dat bij de verdere lijstvorming aandacht zal zijn
voor dit punt.
Vriendelijke groeten,

Vera Dua

kortom mijn vraag naar het betrekken van armen in groen wordt hautein genegeerd

een partij die echt iets aan armoede wil doen kan dat alleen door armen in haar eigen gelederen op te nemen en dit tot op het hoogste niveau = toegang geven tot de partijraad en verkiesbare plaatsen.

welke partij gaat de armen het eerst als echte gelijken, als echte volwaardige burgers behandelen ?

welk politicus is zo doordrongen van de gelijkheidsgedachte dat hij of zij zijn of haar plaats op de lijst aan een arme zal afstaan ?

als de groenen dit zelfs niet willen overwegen, wie dan wel ?

wanneer komt de volgende partijraad bijeen ? want we zijn niet tevreden met dat antwoord van Dua hoor
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2007 om 11:26.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 29 maart 2007, 11:35   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

dus wat dat gaan knippen en plakken betreft en collages maken en als kinderen betutteld worden door dat stelletje paternalistische betweters van jullie vlaams netwerk dat kunnen jullie vergeten.

deze armen kan je niet meer sussen met een worst

wat wij zullen hebben, als groen blijft bestaan dat is plaatsen in jullie partijraad en op jullie lijsten

en niet omdat wij het beleefd vragen

maar gewoon omdat we er godverdomme recht op hebben
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2007 om 11:43.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 29 maart 2007, 11:39   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

groen heeft dus bijgevolg onze eisen gewoon in te willigen

zoniet zullen we jullie als armen in volle verkiezingsstrijd met politieke actie openlijk en politiek aanvallen en zullen we aan alle armen laten zien dat jullie helemaal niet echt voor de armen zijn.

we kennen talloze mensen in armoede die geschikt zijn en zijn bereid jullie daarmee in contact te brengen, onder deze mensen zijn er ook armen die geen lid zijn van vws - we eisen inspraak voor armen, niet perse voor vws armen.

als ik groen was zou ik deze mensen smeken om in de partijraad te komen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2007 om 11:46.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 29 maart 2007, 23:39   #4
Stefaan Van Hecke
 
 
Stefaan Van Hecke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 34
Standaard

Wat is dat nu voor een stijl zeg ! Eigenlijk heb ik niet veel zin om zo'n scheldtirade te antwoorden. maar als ik je goed begrijp, wil ge dat er armen vertegenwoordigd zijn in onze partijorganen (je noemd de partijraad) en op de lijsten. Wie zegt er dat er geen armen actief zijn in onze partij en in de geledingen ? Iedereen die lid is van Groen! heeft inspraak en mag aanwezig zijn op de vergaderingen van de diverse geledingen.
Stefaan Van Hecke is offline  
Oud 30 maart 2007, 01:43   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Van Hecke Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een stijl zeg ! Eigenlijk heb ik niet veel zin om zo'n scheldtirade te antwoorden. maar als ik je goed begrijp, wil ge dat er armen vertegenwoordigd zijn in onze partijorganen (je noemd de partijraad) en op de lijsten. Wie zegt er dat er geen armen actief zijn in onze partij en in de geledingen ? Iedereen die lid is van Groen! heeft inspraak en mag aanwezig zijn op de vergaderingen van de diverse geledingen.
wat we van u willen weten dat is concreet welke armen er op welke lijsten bij groen bij de nu volgende federale verkiezingen zullen staan. En al dat andere geneuzel zal ons er niet van weerhouden om harde politieke actie te voeren indien GROEN zonder armen op haar lijsten naar de verkiezingen stapt.

Indien er geen armen op de lijsten staan van GROEN dan hebben armen er geen belang bij groen niet te beschadigen

het is wel compleet geschift dat ik als dakloze u dat als politicus moet uitleggen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 30 maart 2007, 01:46   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

wat die stijl betreft

armen zijn recht voor de raap en hebben niet de behoefte om zoals middenklassers rond alles al te veel doekjes te draaien

armen noemen een kat gewoon een kat

als arme eis ik dat u deze cultuur van mij respecteert net zoals u bvb exotische culturen ( terecht ) respecteert voordat de dialoog kan beginnen.

als u geen respect kan opbrengen voor mijn cultuur en mij niet kunt nemen zoals ik ben dan is dialoog en dus ook het ganse armoededebat onmogelijk

in het armoedebat bepalen wij, de armen dus de stijl
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2007 om 01:58.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 30 maart 2007, 01:55   #7
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en wij bepalen dus om niet rond de pot te draaien in het armoededebat en de dingen te benoemen zoals ze zijn zonder verbloemen

want onze maag knort (en morgen word ik zelfs dakloos )

wij hebben geen tijd voor geleuter

en af en toe een nukkig onvriendelijk woordje dat zal u er bij moeten nemen

dat is een tweede voorwaarde dus voordat het armoededebat kan beginnen

u moet begrip hebben voor onze woede

wij zijn namelijk terecht kwaad want onze mensenrechten worden geschonden
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2007 om 02:00.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 30 maart 2007, 09:31   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Groene armen arme Groenen?

Ja, kobaf, ze antwoordt wél...
Bij de volgende lijstvorming zal er aandacht zijn voor arme Groene lijsttrekkers...

Verder is je opeising van 17% van de vertegenwoordiging doorzichtig overdreven.

De armen zijn immers ook onderling politiek verdeeld, en velen steunen zelfs de anti-armoedeprogramma's niet, omdat ze een andere ideologie hebben (rechtser).

Dan is er nog het gegeven dat armen, eens politiek of anderzijds succesvol, niet arm blijven, en een ander kassebewustzijn gaan ontwikkelen.

En Euh..Doet Spirit het beter???
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 09:59   #9
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Ja, het enige vrij verkozen syndicaat, dat heel de vierde wereld vertegenwoordigt, wordt hier wel degelijk straal genegeerd.
Zeker als men weet dat die organisatie minstens vier leden telt en niet vies is armen, die hun eigen woorden uit hun mond willen halen, te verbannen... Dus aan moed geen nood...

Trouwens 'werk' om uit de armoede te komen eist men niet... Men geeft zelfs advies aan de armen hoe men aan de dop kan blijven of eraan kan geraken...
Waarschijnlijk denkt men dat geen werk goed is voor het milieu... Dus in feite is het VWS een goede bondgenoot van Groen! en verdient het terecht een verkiesbare plaats op de lijst van Groen!...
Chipie is offline  
Oud 30 maart 2007, 10:06   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ja, het enige vrij verkozen syndicaat, dat heel de vierde wereld vertegenwoordigt, wordt hier wel degelijk straal genegeerd.
Zeker als men weet dat die organisatie minstens vier leden telt en niet vies is armen, die hun eigen woorden uit hun mond willen halen, te verbannen... Dus aan moed geen nood...

Trouwens 'werk' om uit de armoede te komen eist men niet... Men geeft zelfs advies aan de armen hoe men aan de dop kan blijven of eraan kan geraken...
Waarschijnlijk denkt men dat geen werk goed is voor het milieu... Dus in feite is het VWS een goede bondgenoot van Groen! en verdient het terecht een verkiesbare plaats op de lijst van Groen!...
Waaruit blijkt dat Chipie tegen de bestrijding van de armoede is zowel als tegen de bestrijding van de milieu-verloedering.

We moesten zo eens werk gaan eisen.. Of zelfs betaling van hard werk waar we kunnen op overleven...Ik denk dat chipie een hartaanval krijgt...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2007 om 10:09.
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 10:08   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat die stijl betreft

armen zijn recht voor de raap en hebben niet de behoefte om zoals middenklassers rond alles al te veel doekjes te draaien

armen noemen een kat gewoon een kat

als arme eis ik dat u deze cultuur van mij respecteert net zoals u bvb exotische culturen ( terecht ) respecteert voordat de dialoog kan beginnen.

als u geen respect kan opbrengen voor mijn cultuur en mij niet kunt nemen zoals ik ben dan is dialoog en dus ook het ganse armoededebat onmogelijk

in het armoedebat bepalen wij, de armen dus de stijl
Ik stel met genoegen vast dat je - waar ik met grote pertinentie op aandrong - qua stijl alle eufemismen hebt laten vallen en niet meer spreekt van kansarm of andersarm maar recht voor de raap van arm.
Dat is een hele stijlverbetering...
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 10:10   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
groen is een elitepartij
Ik heb niets tegen de elite- als ze aan onze kant staat...
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 11:30   #13
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Van Hecke Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een stijl zeg ! Eigenlijk heb ik niet veel zin om zo'n scheldtirade te antwoorden. maar als ik je goed begrijp, wil ge dat er armen vertegenwoordigd zijn in onze partijorganen (je noemd de partijraad) en op de lijsten. Wie zegt er dat er geen armen actief zijn in onze partij en in de geledingen ? Iedereen die lid is van Groen! heeft inspraak en mag aanwezig zijn op de vergaderingen van de diverse geledingen.
Typisch voor een politieker om meer aandacht te hebben voor de stijl dan voor de inhoud. Geef mij maar mensen die rechtuit zeggen wat ze bedoelen daar heb je duizend keer meer aan dan aan het eindeloos rond de pot gedraai. Want daar zijn de meeste politci wel héél sterk in, héél veel woorden gebruiken zonder zich echt over iets uit te spreken.
debbie is offline  
Oud 30 maart 2007, 12:03   #14
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, kobaf, ze antwoordt wél...
Bij de volgende lijstvorming zal er aandacht zijn voor arme Groene lijsttrekkers...
en wij braafjes buiten wachten tot ze ons binnenroepen ? komaan eno2 dat is geen stijl he zeg.

rechten die moet je pakken, gegeven rechten zijn gunsten en kunnen terug worden ingetrokken

armen moet dus plaatsen op lijsten enzo pakken, ze niet vragen
Citaat:
Verder is je opeising van 17% van de vertegenwoordiging doorzichtig overdreven.
toch hebben we recht op evenredige vertegenwoordiging. dus op 17 percent. waarom dus timide en nederig slechts één percent vragen.

maar natuurlijk zouden we nu als armen met 1 percent al heel tevreden zijn, of zelfs met één vertegenwoordiger in het parlement.
Citaat:
De armen zijn immers ook onderling politiek verdeeld, en velen steunen zelfs de anti-armoedeprogramma's niet, omdat ze een andere ideologie hebben (rechtser).

Dan is er nog het gegeven dat armen, eens politiek of anderzijds succesvol, niet arm blijven, en een ander kassebewustzijn gaan ontwikkelen.

En Euh..Doet Spirit het beter???
akkoord. Maar ook van deze partijen willen we dat ze armen tot op het hoogste niveau betrekken.

het vws wil namelijk dat alle partijen armen opnemen, net zoals vrouwen, holebis en allochtonen

zolang er geen armen in de politiek zijn zijn het niet onze verkiezingen, niet onze rechtstaat enz en dus blijft ons stemadvies tot nader order een blanco stem advies.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2007 om 12:04.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 30 maart 2007, 12:06   #15
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat Chipie tegen de bestrijding van de armoede is zowel als tegen de bestrijding van de milieu-verloedering.

We moesten zo eens werk gaan eisen.. Of zelfs betaling van hard werk waar we kunnen op overleven...Ik denk dat chipie een hartaanval krijgt...
Neeje, U maakt een grote vergissing...
Chipie is uiteraard wel voor de bestrijding van de armoede (en draagt daar alleszins al financieel, vrijwillig en onvrijwillig, meer dan zijn steentje bij)...

Hij vermoedt enkel dat 'organisaties ' zoals het VWS (en vooral zijn stichter) de bestrijding van de armoede geen stap vooruit zal helpen... Integendeel zelfs...

En hij heeft een hekel aan mensen, die zich bewust kansarm houden... Door o.a. niet te willen werken...


Groen! zou zich wss onsterfelijk belachelijk maken met een vertegenwoordiging van het VWS op zijn lijst te zetten...

Dat mensen, die zich bezighouden met de bestrijding van de echte, ongewilde armoede, op o.a. de lijst van Groen! (en niet alleen daar) zou niet meer als normaal mogen zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 maart 2007 om 12:13.
Chipie is offline  
Oud 30 maart 2007, 12:30   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Kobaf:
zolang er geen armen in de politiek zijn zijn het niet onze verkiezingen, niet onze rechtstaat enz en dus blijft ons stemadvies tot nader order een blanco stem advies.
Hoezo? Is je flirt met Bert ten einde?
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 12:36   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Allez Stefaan...

Jij krijgt tenminste nog respons van Stefaan, Kobaf. Ik moet de eerste groene politieker nog ontmoeten op forum die een gesprek met mij aangaat...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2007 om 12:37.
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 12:38   #18
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoezo? Is je flirt met Bert ten einde?
ik heb zelf noch interesse om bij spirit te gaan noch bij groen. dat zijn veel te politiek correcte milieus voor mij om lang in te kunnen gedijen.

het gaat ons louter om armen in het parlement en dat wij vinden dat partijen naarmate ze beweren armoede belangrijk te vinden zich consequent ook moeten lenen als platform voor armen die in de politiek moeten !

als ik voor groen gewoon nuchter nadenkt wie de meest geschikte persoon zou zijn die ik ken om de armen via die weg te vertegenwoordigen dan kom ik op de naam eno2

zelfs chipie zal dat moeten toegeven

ik herneem vandaar dus mijn oproep aan groen om jouw niet meer met rust te laten totdat je je akkoord gekweten hebt van het vervullen van je burgerlijke plicht op hun lijsten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2007 om 12:43.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 30 maart 2007, 15:36   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

King:
Citaat:

zelfs chipie zal dat moeten toegeven
Die put er alleen een zoveelste pure persoonlijk aanval uit vol leugens, die ik trouwens weeral eens bij de moderatie aangeklaagd heb.

Waarom sturen ze die niet eens op voorgoed op kweeste naar één echte arme die wél aan de Chipie-normen voldoet? Zo één moet er toch ook in België te vinden zijn...


I

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2007 om 15:36.
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 15:49   #20
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Dat een "arme" ee"n politiek mandaat in het parlement bekleedt is in wezen onmogelijk - zelfs als hij/zij 50 % van zijn/haar parlementaire vergoeding
aan het 4WS zou wegschenken blijft dat een "rijke". Het begin van de 4WS discussie was en is nog steeds dat om een stem in het kapittel te hebben me "arm" moet zijn - dit maakt armoedebestrijding effectief onmogelijk en kan alleen zorgen voor armoedebestendiging. De filosofie die gepredikt wordt is verder dat alle "natuurlijke rijkdommen" in wezen "van iedereen zijn" maw in dat geval zijn ze "onaanraakbaar" men zal het brood als resultaat van de arbeid van landbouwer, molenaar en bakker niet eten : want het is natuur die van de gemeenschap gestolen is voor het profijt van landbouwer, molenaar en bakker.

Het verbod om "iets" voor de armen te doen, gewoon omdat dat paternalistisch gezijk is, is in wezen voldoende : ga en zorg voor uwzelver !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be