Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2014, 19:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard België besteedde16,2 miljoen euro aan humanitaire hulp in Syrië

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Ons land heeft in de periode 2012-2014 in totaal 16,2 miljoen euro uitgetrokken voor humanitaire hulp in Syrië. Het geld ging uit naar diverse hulporganisaties die in dit oorlogsgebied actief zijn zoals het Rode Kruis, UNRWA, PAM, UNHCR, OCHA, Unicef, Oxfam, Caritas en AFAD. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders op een schriftelijke vraag van uittredend kamerlid Peter Logghe (Vlaams Belang).
Stel ik mij steeds de vraag: Waar komen al die miljoenen euro's ineens vandaan? (men komt in ons land toch altijd geld te kort????)

En men moet er veel van hebben want men geeft ze weg als 'warme broodjes'.

Zou men die gelden niet beter bijhouden om bepaalde zaken in ons eigen land mee op te lossen?

Ik schreef het al eerder: Humanitaire hulp tot op 'bepaalde hoogte' geen miljoenengiften naar andere landen waar we uiteindelijk niets maar dan ook totaal op wat miserie na niets aan hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 19:28   #2
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Een pak van dat geld stroomt direct of indirect terug. Lonen van hulporganisaties, materiaal, contacten voor later, ... Bezie het als een kleine investering die zich dik kan lonen. Misschien mag De Nul wel zijn bagger in de zandbak gaan strooien.

Laatst gewijzigd door skaldis : 6 juni 2014 om 19:28.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 20:07   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Een pak van dat geld stroomt direct of indirect terug.
Mag ik daar aan twijfelen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 08:03   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Ik had meer reactie verwacht.

Dus iedereen gaat daar met akkoord dat die gelden zomaar wegvloeien uit ons land?

Ok, who cares ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 10:44   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Humanitaire hulp heeft nooit 'nut' behalve dat men menselijk leed tijdelijk vermindert. Als je dat niet de moeite vindt dan zal dit inderdaad weggesmeten geld zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 11:54   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat geld komt snel genoeg terug in de vorm van bestellingen bij FN.

Maar ik vind het zonde. Het enige waar geld aan besteed zou mogen worden is aan het rode kruis.(niet de rode halve maan)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2014, 12:27   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik heb er geen problemen mee wanneer ons land hulpmiddelen stuurt, zeker naar conflictgebieden. De Syrische bevolking wordt uitgemoord door haar eigen leiders en de rebellen doen niet beter. De enorme aantallen vluchtelingen hebben nu eenmaal hulp nodig, punt.
Probleem is alleen maar hoe men de geldstromen controleert, vooral instellingen als Rode Kruis en Oxfam en dergelijke hebben heel duur betaalde 'leiders' en middle management, laat staan de corruptie. Maar dat is een andere kwestie.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be