Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2019, 20:34   #41
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Alsof een boerkaverbod deze vrouwen zal gaan helpen. Totaal niet natuurlijk
Ik stel voor dat ge dan uw verdere leven onder een boerka onderbrengt. Dan gaat ge het misschien begrijpen. Ik heb in Dubai, die nu al iets moderner is vrouwen gezien, met hun man en heerser, in het restaurant die hun ijzeren masker moesten omhoog heffen om te eten en te drinken.

Weet ge wel waarover ge bezig zijt of komt ge hier juist wat provocatief lullen. Steek uw lief, vrouw of moeder ook onder een boerka en uw hond en uw kat. Ge gaat misschien geholpen zijn maar ik betwijfel het. De enige oplossing is dat ge de rest van uw leven onder een boerka doorbrengt. Het zal dan nog niet doordringen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 augustus 2019 om 20:35.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 23:23   #42
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat was een strijd om gelijke behandeling ! Een verbod op kleding gaat daar juist tegenin.
Dus een boerka werkt emanciperend en bevrijdend? Ik ben blij dat er lieden bestaan zoals u die kunnen dienen om het failliet van de poco doctrine te illustreren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 09:19   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Jawel , maar dan ook niet meer als een symbool. Een lap stof ontneemt niemand zijn of haar rechten. Zo'n verbod is dan ook symbool politiek.

Amnesty international houd zich vooral aan internationaal recht en kan niet zomaar meewaaien met de waan van de dag. De verbazing van diverse media over de opstelling van Amnesty is nogal suf , ze dachten kennelijk dat de organisatie zich radicaal tegen het internationaal recht zou gaan keren.


Een verbod op bepaalde kleding vind ik middeleeuws en niet westers ,niet beschaafd. Sommigen zijn bereid om westerse waarden en normen over boord te gooien in hun strijd tegen islam.
de islam is dan ook een verwerpelijke ideologie, puur vergif en rotzooi.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 10:14   #44
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus een boerka werkt emanciperend en bevrijdend? Ik ben blij dat er lieden bestaan zoals u die kunnen dienen om het failliet van de poco doctrine te illustreren.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 12:07   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik stel voor dat ge dan uw verdere leven onder een boerka onderbrengt. Dan gaat ge het misschien begrijpen. Ik heb in Dubai, die nu al iets moderner is vrouwen gezien, met hun man en heerser, in het restaurant die hun ijzeren masker moesten omhoog heffen om te eten en te drinken.

Weet ge wel waarover ge bezig zijt of komt ge hier juist wat provocatief lullen. Steek uw lief, vrouw of moeder ook onder een boerka en uw hond en uw kat. Ge gaat misschien geholpen zijn maar ik betwijfel het. De enige oplossing is dat ge de rest van uw leven onder een boerka doorbrengt. Het zal dan nog niet doordringen.
Misschien eens de linkse, naïeve "islam knuffelaars" bij ons een reisje cadeau doen naar Saudi-Arabië of Pakistan. Niet in afgesloten resorts voor toeristen, nee direct de grote stad in. In Saudi Arabië moet ze naar een shoppingcenter enkel voor vrouwen, en mag ze zonder mannelijke voogd de straat niet op.
In steden als Karachi of Lahore is de kans op verkrachting bijzonder groot, tenzij ze met een hoofddoek en conservatieve kledij rondloopt. Een topje en mini jurk staat in die landen gelijk aan een invitatie tot verkrachting.
Ik heb ooit eens zo iemand meegenomen naar Egypte. Toen ze met mij op restaurant zat en ze vroeg iets, antwoordden ze aan mij daar werd ze razend van. En toen ze eens alleen ging wandelen in Cairo kwam ze huilend terug na een uur, ze werd achterna gezeten, in de billen en borsten geknepen en kreeg een steen in haar rug, omdat ze met korte broek en topje over straat liep.
Sindsdien is ze veel minder een Islam knuffelaar.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2019 om 12:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 12:15   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de islam is dan ook een verwerpelijke ideologie, puur vergif en rotzooi.
De Islam op zich niet, er staan heel mooie en juiste dingen in de Koran, net als in de Bijbel. Maar bepaalde interpretaties zijn verwerpelijk. Ook het christendom kan op die manier misbruikt worden, bvb. protestantse leiders in Afrika die oproepen om homo's te stenigen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 22:01   #47
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus een boerka werkt emanciperend en bevrijdend?
Een verbod op de boeka gaat ook niet emanciprend en bevrijdend werken
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 22:10   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een verbod op de boeka gaat ook niet emanciprend en bevrijdend werken
En zo zitten we in een cirkelredenering he? Laat religie maar als een sluipend gif los op de maatschappij met al haar debiele leefregeltjes en dogma's. Een boerka is onterend en neemt elke vorm van identiteit en waardigheid weg. Bovendien is er ook nog een wettelijke vereiste om ten alle tijde herkenbaar te zijn uitgezonderd op carnavalsdagen en andere vieringen.

Je zit er hier weer een lans voor te breken mdat het over iets exotisch gaat zeker?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 23:04   #49
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

"Amnesty: Frankrijk, VS en Australië even erg als dictatuur of andersoortig onfris regime"
https://www.amnesty.nl/wordt-vervolg...n-foute-landen

Misleidende verdraaiing van wat er in dat artikel staat !!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 23:19   #50
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En zo zitten we in een cirkelredenering he? Laat religie maar als een sluipend gif los op de maatschappij met al haar debiele leefregeltjes en dogma's. Een boerka is onterend en neemt elke vorm van identiteit en waardigheid weg. Bovendien is er ook nog een wettelijke vereiste om ten alle tijde herkenbaar te zijn uitgezonderd op carnavalsdagen en andere vieringen.

Je zit er hier weer een lans voor te breken mdat het over iets exotisch gaat zeker?
Vrouwen die zelf een boerka willen dragen mogen dat doen . Geen moslim zal afstand doen van zijn/haar geloof door een dergelijk verbod .
Wat moet ik mij er eigenlijk bij voorstellen ? een boete voor vrouwen met een lap stof te veel aan?

Diebiele leefregeltjes en dogma's bestrijden met een debiel leefregeltje ....
joining the madness !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 01:30   #51
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Vrouwen die zelf een boerka willen dragen mogen dat doen . Geen moslim zal afstand doen van zijn/haar geloof door een dergelijk verbod .
Wat moet ik mij er eigenlijk bij voorstellen ? een boete voor vrouwen met een lap stof te veel aan?

Diebiele leefregeltjes en dogma's bestrijden met een debiel leefregeltje ....
joining the madness !
Boetes alleen is niet afdoende; meer actie is inderdaad nodig.

Men is vrij in religie. Echter als mensen zichzelf wijs gaan maken dat er een lap stof over hun gezicht moet vanwege een onbestaand maanmannetje — dan moet de maatschappij ingrijpen en hen ontoerekeningsvatbar verklaren. Dat betekent dat ze heropgevoed moeten worden, uiteraard in detentie, en hun kinderen in speciale tehuizen, oa crèches, moeten worden heropgevoed. Dit om het gif dat doordraaien in religieus opvattingen stimuleert in de kiem te te smoren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 september 2019 om 01:33.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 01:40   #52
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"Amnesty: Frankrijk, VS en Australië even erg als dictatuur of andersoortig onfris regime"
https://www.amnesty.nl/wordt-vervolg...n-foute-landen

Misleidende verdraaiing van wat er in dat artikel staat !!
Artikel gelezen. Amnesty is de zoveelste Ngo die, recent, is gekaapt door extreem links. Ik voel mij meer bewust dat ik lid moet worden van deze NGO's wiens geloofwaardigheid op het spel staat. Ergo vergaderingen en bijeenkomsten van Amnesty verstoren. Net zo lang tot deze club weer 'normaal' doet.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 15:35   #53
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Vrouwen die zelf een boerka willen dragen mogen dat doen . Geen moslim zal afstand doen van zijn/haar geloof door een dergelijk verbod .
Wat moet ik mij er eigenlijk bij voorstellen ? een boete voor vrouwen met een lap stof te veel aan?

Diebiele leefregeltjes en dogma's bestrijden met een debiel leefregeltje ....
joining the madness !
In die optiek is een boete altijd iets onnozel. Kom eens terug als je wat meer volwassen bent geworden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 00:59   #54
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Ik stelde de vraag of er boetes gegeven moeten worden. Als u vind dat dit het instrument is om te handhaven is dat nogal strijdig met het idee dat het dient om de vrouwen te helpen.

Normaal zijn boetes voor iets dat u verkeerd doet , niet normaal zijn boetes voor de kleding die u draagt !! Een enorm verschil
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 7 september 2019 om 01:01.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 02:11   #55
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Artikel gelezen. Amnesty is de zoveelste Ngo die, recent, is gekaapt door extreem links. Ik voel mij meer bewust dat ik lid moet worden van deze NGO's wiens geloofwaardigheid op het spel staat. Ergo vergaderingen en bijeenkomsten van Amnesty verstoren. Net zo lang tot deze club weer 'normaal' doet.
Het is een gefabriceerd citaat , of niet dan?

Amnesty volgt het internationaal recht , met daarin de mensenrechten waar zo zwaar voor gestreden is in het verleden. Ze vormen de basis voor de moderne beschavingen. Is dat extreem links?
U wilt weer terug naar af omdat u een grote demoon denkt te zien . Amnesty kan niet meewaaien met de waan van de dag. Normaal voor Amnesty is het volgen van internationaal recht / de universele mensenrechten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 03:09   #56
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik stelde de vraag of er boetes gegeven moeten worden. Als u vind dat dit het instrument is om te handhaven is dat nogal strijdig met het idee dat het dient om de vrouwen te helpen.

Normaal zijn boetes voor iets dat u verkeerd doet , niet normaal zijn boetes voor de kleding die u draagt !! Een enorm verschil
https://www.trouw.nl/nieuws/feestwin...oete~bbf5ba1d/

Het is al opgelost hoor. De eigenaar van een verhuurzaak in feestkledij wil alle boerka-boetes betalen en een certificaat afleveren dat het om karnavalskledij gaat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 11:18   #57
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
1.Amnesty kan niet meewaaien met de waan van de dag.2. Normaal voor Amnesty is het volgen van internationaal recht / de universele mensenrechten.
1.Daar zijn wij het over eens — voor 100% denk ik. 2.Een Burka staat symbool voor onderdrukking van andersdenkenden. Niets meer, niets minder. Dat extreem links is geïnfiltreerd, en naar ik begrijp uw geest heeft vergiftigd, is een ernstig vergrijp. Erger is dat u niet alleen staat. Ik ben BTW momenteel in Europa en mocht ik tijd hrbben dan ben ik niet te beroerd om Amnesty op het rechte spoor te helpen.. Zoals swastika's niets te zoeken hebben in een synagoge zo slaan uw standpunten geen hout. Eerder schimmel en rot dat verwijderd moet worden door acties van binnenuit.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 11:39   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard



Saudi Arabia: In Saudi Arabia, women are supposed to wear abayas (a loose-fitting dress worn with a hijab, niqab or burkha (burqa/burka) that covers a woman's body from head to toe. Women have to wear abayas at all places where they can be seen by men who are not related to them.

France has banned overt religious symbols, including many religious headcoverings, in public schools and universities or government buildings.[3] Kosovo (since 2009),[4] Azerbaijan (since 2010[5]), Tunisia (since 1981,[6] partially lifted in 2011) and Turkey (gradually lifted)[7][8] are the only Muslim-majority countries which have banned the hijab in public schools and universities or government buildings, while Syria banned face veils in universities from July 2010.[9]


Marks And Spencer Criticised For Selling School Hijabs For Three-Year-Olds
https://www.lbc.co.uk/radio/presente...-school-hijab/

In 1953, Egyptian leader President Gamal Abdel Nasser was told by the leader of the Muslim Brotherhood that they wanted to enforce the wearing of the hijab, to which Nasser responded: "Sir, I know you have a daughter in college - and she doesn't wear a headscarf or anything! Why don't you make her wear the headscarf? So you can't make one girl, your own daughter, wear it, and yet you want me to go and make ten million women wear it?".

The veil gradually disappeared in the following decades, so much so that by 1958 an article by the United Press (UP) stated that "the veil is unknown here."[66] However, the veil has been having a resurgence since the 1970s, concomitant with the global revival of Muslim piety. According to The New York Times, as of 2007 about 90 percent of Egyptian women currently wear a headscarf.[67]



Deze foto toont een ceremonie waarbij de hoofddoek symbolisch opgehangen wordt in Uzbekistan in de jaren 20. Dat links nu de grote promotor wordt van die kledij is toch wel bizar.


Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2019 om 11:58.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 12:03   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

[quote=tomm;9108754]



Die statistiek geeft een zeer negatief beeld, en een heel deprimerende kijk op de evolutie en evolutiemogelijkheden van een groot deel van de islamitische wereld... Enkel in Libanon is 49% (zeg maar de helft) akkoord met een wereldbeeld zonder vrouwelijke oppressie, in turkije slechts 32% (sta ik echt van te kijken, ik ken het land niet zo...)
De andere landen hebben ronduit desastreuse resultaten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 september 2019 om 12:05.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 21:51   #60
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"Amnesty: Frankrijk, VS en Australië even erg als dictatuur of andersoortig onfris regime"
https://www.amnesty.nl/wordt-vervolg...n-foute-landen

Misleidende verdraaiing van wat er in dat artikel staat !!
Helemaal niet. Het artikel eindigt met een compleet van de pot gerukt nummertje whataboutism:

Citaat:
Ligt dat eigenlijk wel lekker in de zon, zo’n land dat het niet zo nauw neemt met mensenrechten?

Misschien niet. Tegelijkertijd: welk land heeft wel een zuiver blazoen? In hoeverre zat je lekker op een Franse camping nadat Parijs in 2015 de noodtoestand uitriep waardoor burgers willekeurig kunnen worden vastgezet? En kun je nog wel op een all inclusive-vakantie naar Griekenland waar vluchtelingen abominabel worden behandeld, op rondreis door de VS dat de doodstraf kent of backpacken in Australië dat een onmenselijk vluchtelingenbeleid heeft? Conclusie: ga rustig met vakantie. En denk intussen na over effectievere methodes om de wereld te verbeteren.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be