Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2022, 10:58   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jij trapt er in!
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:59   #22
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jij trapt er in!
Zeg reservespeler, ik heb al in meer getrapt zunne (en stinken man) . Af en toe es lachen moet kunnen.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:02   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet goedkoop, wat doet die naaf eigenlijk? Traploos schakelen?
Het is geen Enviolo (NuVinci) die traploos werkt, maar de topper in naafversnellingen. 14 versnellingen zonder uitwendig kwetsbare delen.
En zeer gemakkelijk- als je het kent-, om het wiel uit te nemen. (moet het wel goed vastleggen als ik mijn monsterke ergens buiten parkeer)

Zoals Herr Flick schrijft, en u opmerkt, kost een arm en een been, maar dan heb je wel wat.
Ik doe er dagelijks mijn woon-werk verkeer mee, dus kan ik regelmatig kutten met een versnelling die moeilijk doet best missen. De Rohloff doet dat, en zeer veel commentaren op vele fiets-sites geven dat ook weer.

Ik had een Shimano Alfine 11 (aan €600 per wiel/kit), maar na 2 exemplaren op 6500km die niet echt goed en zorgeloos verlopen zijn. (beiden zijn wel onder garantie hersteld door Shimano Tchechië, want daar komt mijn trike vandaan).
Shimano geeft nu schoorvoetend toe dat de Alfine 11 te fragiel is voor mijn toepassing, en ze hadden die nooit mogen aanbieden dus.
Als alternatief boden ze een gloednieuwe Nexus 5e aan, maar die doet ook al niet wat ik wil. Deze naaf is specifiek bedoeld voor Ebikes die een top van 25km/u hebben, en alleen serieus willen samenwerken met hun 250W STEPS motoren. Ergo, daar heb ik voor bedankt. En de zure appel gebeten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:23   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is geen Enviolo (NuVinci) die traploos werkt, maar de topper in naafversnellingen. 14 versnellingen zonder uitwendig kwetsbare delen.
En zeer gemakkelijk- als je het kent-, om het wiel uit te nemen. (moet het wel goed vastleggen als ik mijn monsterke ergens buiten parkeer)

Zoals Herr Flick schrijft, en u opmerkt, kost een arm en een been, maar dan heb je wel wat.
Ik doe er dagelijks mijn woon-werk verkeer mee, dus kan ik regelmatig kutten met een versnelling die moeilijk doet best missen. De Rohloff doet dat, en zeer veel commentaren op vele fiets-sites geven dat ook weer.

Ik had een Shimano Alfine 11 (aan €600 per wiel/kit), maar na 2 exemplaren op 6500km die niet echt goed en zorgeloos verlopen zijn. (beiden zijn wel onder garantie hersteld door Shimano Tchechië, want daar komt mijn trike vandaan).
Shimano geeft nu schoorvoetend toe dat de Alfine 11 te fragiel is voor mijn toepassing, en ze hadden die nooit mogen aanbieden dus.
Als alternatief boden ze een gloednieuwe Nexus 5e aan, maar die doet ook al niet wat ik wil. Deze naaf is specifiek bedoeld voor Ebikes die een top van 25km/u hebben, en alleen serieus willen samenwerken met hun 250W STEPS motoren. Ergo, daar heb ik voor bedankt. En de zure appel gebeten.
Bij mij zit er een Nexus op dacht ik maar geen idee welk model, moet wel een Bosh motor verdragen met 80 newton koppel. Maar de Rohloff's zijn zeker de beste.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:17   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Zeg reservespeler, ik heb al in meer getrapt zunne (en stinken man) . Af en toe es lachen moet kunnen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:49   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is al een draadje met miskopen, dus wat positiviteit. Ik kocht zo’n led buitenlamp op zonne-energie voor 20€ zonder al teveel verwachtingen. Dat ding werkt heel goed.
Allez Dadee, gij hebt dat toch niet nodig. Gij zelf zijt een zwaarwichtig licht in den donker?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:16   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij mij zit er een Nexus op dacht ik maar geen idee welk model, moet wel een Bosh motor verdragen met 80 newton koppel.
Citaat:
Maar de Rohloff's zijn zeker de beste.
Er is maar 1 vergelijkbaar versnellingssysteem kwa betrouwbaarheid en aantal versnellingen (zelfs meer), de iets zwaardere Pinion die aan de trappers zit.

Er zijn er nog 2 in de running, Kindernay, ook een 14 speed IGH
En de Franse , Effigear
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 15:10   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is geen Enviolo (NuVinci) die traploos werkt, maar de topper in naafversnellingen. 14 versnellingen zonder uitwendig kwetsbare delen.
En zeer gemakkelijk- als je het kent-, om het wiel uit te nemen. (moet het wel goed vastleggen als ik mijn monsterke ergens buiten parkeer)

Zoals Herr Flick schrijft, en u opmerkt, kost een arm en een been, maar dan heb je wel wat.
Ik doe er dagelijks mijn woon-werk verkeer mee, dus kan ik regelmatig kutten met een versnelling die moeilijk doet best missen. De Rohloff doet dat, en zeer veel commentaren op vele fiets-sites geven dat ook weer.

Ik had een Shimano Alfine 11 (aan €600 per wiel/kit), maar na 2 exemplaren op 6500km die niet echt goed en zorgeloos verlopen zijn. (beiden zijn wel onder garantie hersteld door Shimano Tchechië, want daar komt mijn trike vandaan).
Shimano geeft nu schoorvoetend toe dat de Alfine 11 te fragiel is voor mijn toepassing, en ze hadden die nooit mogen aanbieden dus.
Als alternatief boden ze een gloednieuwe Nexus 5e aan, maar die doet ook al niet wat ik wil. Deze naaf is specifiek bedoeld voor Ebikes die een top van 25km/u hebben, en alleen serieus willen samenwerken met hun 250W STEPS motoren. Ergo, daar heb ik voor bedankt. En de zure appel gebeten.
Ik had dus echt nog nooit gehoord van dergelijk systeem. Ik rij nochtans elk jaar 10K km met de fiets. Zettten ze dat soms op koersfietsen ook want ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien.

Ik zit met een elektronische DI2 groepset van Shimano en dat kost volgens mij toch ook ronde de 1600 euro hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 15:46   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik had dus echt nog nooit gehoord van dergelijk systeem. Ik rij nochtans elk jaar 10K km met de fiets. Zettten ze dat soms op koersfietsen ook want ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien.

Ik zit met een elektronische DI2 groepset van Shimano en dat kost volgens mij toch ook ronde de 1600 euro hoor.
voor koersfietsen weet ik niet of dat genoeg bereik heeft of de juiste groepen beschikbaar zijn.

Voor mijn velo dat is een electrische die je ook als speedpedelec kunt krijgen. Dat heeft een heel goeie low gear om op heuveltjes te klimmen en door modder te baggeren enz en een high om vlotjes 25 mee te halen. Maar dan wel met banden die 3 x zo breed zijn als op uwe koers velo.

Werkt dus met een beltdrive heeft geen last van vuil of wat dan ook die groep zit in die cassette en wordt dus ook niet vuil . moet eventueel om de X kilometer olie krijgen that's it.

Ik vermoed dat het voor koersfietsen niet of nog niet beschikbaar is gezien het grote aantal verzetten dat ge daar gebruikt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 17:31   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Allez Dadee, gij hebt dat toch niet nodig. Gij zelf zijt een zwaarwichtig licht in den donker?
Dat hangt af van de hoeveelheid Polonium die ik eet en Poetin reserveert alles voor Navalny.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 17:36   #31
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.026
Standaard

idd de KGB heeft een aparte dienst Vergif
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 21:59   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe werkt dat ? De spot geeft licht als er zon schijnt op het paneeltje ?

Of je moet het paneeltje belichten met de spot ?
Wanneer de zon schijnt dan stuurt de spot een deel licht terug naar zon, dat is duurzaam omgaan met energie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 22:41   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik had dus echt nog nooit gehoord van dergelijk systeem. Ik rij nochtans elk jaar 10K km met de fiets. Zettten ze dat soms op koersfietsen ook want ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien.

Ik zit met een elektronische DI2 groepset van Shimano en dat kost volgens mij toch ook ronde de 1600 euro hoor.
Nope, IGH's zitten nooit(althans, bij mijn weten) op koersfietsen, omdat ze zwaarder zijn dan cassettes en niet blij zijn onder last te schakelen. Het is dus het tegengestelde van rijden met een derailleur, je moet stoppen met trappen als je veilig wil schakelen.


De Rohloff vind je meestal terug op fietsen die geen hoge snelheden nodig hebben (mijn huidige setup loopt op 135 trapkadans een 40km/u), maar wel ultieme betrouwbaarheid en omgevingsbestendigheid nodig hebben.

Daarom dat 90% van de long range bikepackers en extreme bike expeditions de Rohloff gebruiken, en geen Shimano Ultegra of soortgelijke peperdure concurenten.

Maar tegenwoordig is de hoofdmoot van de nieuwe Rohloffers de top line hybrides/Speedelecs of cargobikes. Reken op fietsen van €4K minimaal in basis uitvoering.

Nu, de Alfine's kan je met het DI2 systeem kopen, maar dat maakt ze niet slechter of beter voor mijn toepassing.
Uiteindelijk weegt Grey Ghost momenteel bijna 22 kg. (dat is wel met alle toeters en bellen alswel 48V 35Ah aan accu). met mijn lomp gewicht erop, en wat bagage, kom ik regelmatig aan de 140 kg, die vlotjes de 35km/u overtreft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 februari 2022 om 22:43.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 21:07   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De LEDjes daarin halen die 10 000u waarschijnlijk wel, maar het batterijtje, da's zeer twijfelachtig.
Werkt nog altijd perfekt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 05:46   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarschijnlijk Chinese brol die de verwachte branduren niet haalt.
Zelf Philips is Chinese brol hé. Die laten alles maken in Chinaniena.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 20:41   #36
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Werkt nog altijd perfekt.
Moet het dan al werken?
't Is zomer.
De tijd van veel zonneenergie door hogere stand zon, en lange laadtijden door langere dagen.
Meest laden in tijden van minst nodig.
Straks als de eekhoorns uitgehamsterd zijn, omgekeerd.
Hou je vast aan de bladerloze takken van de bomen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 21:25   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Moet het dan al werken?
't Is zomer.
De tijd van veel zonneenergie door hogere stand zon, en lange laadtijden door langere dagen.
Meest laden in tijden van minst nodig.
Straks als de eekhoorns uitgehamsterd zijn, omgekeerd.
Hou je vast aan de bladerloze takken van de bomen.
Maar de draad is van februari. Dat ding heeft al die tijd gewerkt, inclusief de batterij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 10:58   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik zou zingen na zo'n aankoop: led it be, led it be, whisper words of wisdom
led it be ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 11:05   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar de draad is van februari. Dat ding heeft al die tijd gewerkt, inclusief de batterij.
Waaaaaw, al 6 maanden!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 11:08   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Op den boerenbuiten kopen hobby-isten die grotere dieren houden, wel eens schrikdraad voor rond hun weide te zetten, die gaat op zonne-energie.
Te koop bij de boerenbond, Aveve.

Werkt goed, zeggen ze mij. Ook 's nachts in de winter. Ik zou er eens moeten tegen gaan pissen, om daar bewijs van te kunnen ondervinden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be