Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2022, 13:38   #41
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat de voorzitster van Groen! nu de handdoek in de ring werpt is niet te verwonderen.
Decenia lang ijveren voor een kernuitstap, die daarna in he gezicht ontplof.
Decenia lang ijveren voor een opendeur-asielbeleid, dat daarna als een boemerang terugkomt.
Decenia lang ijveren voor een Russisch beleid, dat daarna Europa in een oorlog sleurt.
Decenia lang ijveren voor een anti-energiebeleid, om daarna een economische stilstand te zien.

Want zonder de Oekraïnse oorlog, zonder de energiecrisis en zonder de stoeve houding van de Vlaamse N-VA minister van milieu, had Groen! zijn kernuitstap gehad.

Almaci weet dat Tinne de federale regering diep in de zakken zal moeten laten grijpen om het afgedwongen wanbeleid te kunnen rechttrekken, dat de burger Groen! zal uitspugen, omdat ze onze maatschappij in de vernieling hebben geholpen.

En Almaci wil niet de voorzitster zijn die de Groene standpunten heeft verloochend, noch de voorzitster die de stekker uit de vivaldi-regering trok.
Dat is spijkers met koppen slaan.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:01   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"De ratten verlaten het zinkend schip" is hier echt wel op zijn plaats.
Ernstig blijven Zipper. Niet-in alle partijen zitten ratten hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:11   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"De ratten verlaten het zinkend schip" is hier echt wel op zijn plaats.
Terwijl van een kapitein wordt verwacht dat hij als laatste het zinkend schip verlaat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:15   #44
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Hopelijk haar laatste trollenzever op Villa Politica!
Dikke zever van ga meer bij mijn gezin enz...
Hopelijk NIET op zevende dag of Afspraak, gaat tv naar andere zender.
Er zit politiek niemand meer te wachten op dat mens.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:26   #45
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De andere partijen hebben hun ecologisme over genomen en voeren een eco-fundamentalistisch beleid zoals de Groenen nooit zouden durven (mochten ze gekund hebben). Het eco-talibanisme is gemeengoed bij alle partijen die vroeger streden voor een rationele eco-aanpak.

Moeten wij nog vermelden dat Vlaanderen hier als voorbeeld kan dienen met een fundamentalistische eco-talibanistische minister van omgeving ? Zelfs zonder Groen of Almaci worden wij in naam van het ecologisme gestroopt en leeg gezogen.
Wiet of zwaarder materiaal?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:28   #46
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Hopelijk haar laatste trollenzever op Villa Politica!
Dikke zever van ga meer bij mijn gezin enz...
Hopelijk NIET op zevende dag of Afspraak, gaat tv naar andere zender.
Er zit politiek niemand meer te wachten op dat mens.
Ik begrijp u.
Beter nog als ik mevrouw Almaci op.TV zie, verzet ik al jaren de zender.

Maar zij kan in alle gemoedsrust de politiek verlaten en wat gaan rentenieren in de groene rijke buitenwijken van een stad.
Het ecologisme is doorgedrongen tot alle partijen. Zelfs de rechtse die tot voor enkele maanden nog een rationeel en zinnig eco standpunt hadden, zijn nu vervallen in het eco fundamentalisme dat in fanatisme Groen ver overtreft.

Kijk naar de Vlaamse regering waar een eco fundamentaliste minister van omgeving is. Bij het nog maar horen van het woord CO2 gaat ze uit het dak. Om enkele mg co2 uitstoot te voorkomen wil die zotin gewoon Vlaanderen zonder electriciteit zetten.
Gezien haar totaal redicule en overtrokken reactie op co2 vermoed ik dat ze zelfs gestopt is met ademen. Haar groen talibanisme kan alleen verklaard worden door hersenschade door zuurstofgebrek

Ik wil maar zeggen, Vlaanderen is blij met een dode mus. Almaci is misschien wel weg, de idiotie van haar partij is door anderen overgenomen om de bevolking te pesten en te stropen.

Almaci kan dus terugkijken op een zeer succesvol politieke passage en gaat van haar welverdiende rust genieten. Nog een rijkelijk betaald snabbeltje links en links….wat kan het leven mooi zijn. En andere zotten doen het vuile werk in naam van haar ideologie. U moet het maar voor elkaar krijgen als dwerg die nooit iets voorstelde
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 maart 2022 om 14:30.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:28   #47
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wiet of zwaarder materiaal?
Inhoudelijke weerlegging ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:46   #48
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"De ratten verlaten het zinkend schip" is hier echt wel op zijn plaats.
Die zinkt niet naar de kabeljauwkelder vanwege haar speklaag,
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:00   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ernstig blijven Zipper. Niet-in alle partijen zitten ratten hé.
Het spreekwoord is u vreemd?
Ik vind dat niet vreemd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:02   #50
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Groenen zijn geen liberalen. De kwaliteit van het leven wordt juist gezocht in 'anders gaan arbeiden', een beter 'work/life balance' en dergelijke meer. Alles opgeven voor een carrière zit niet in hun mentaliteitspakket.
Ik vind het een positief gegeven dat meer en meer vrouwen in de politiek actief worden en ambicieus genoeg zijn om verantwoordelijke posities in te nemen.
Zeker wanneer het niet enkel om hun babe-gehalte gaat wat bij Almaci zeker niet het geval was.
Daarom komt het slecht over dat ze plotseling tussentijds opgeeft om voor de kindjes te zorgen.
Hét argument van die mannen die deze vrouwen met lede ogen zien komen als concurenten voor hun postje.
Men kan als kapitein maar eerst het schip verlaten als iedereen veilig is, liefst na verkiezingen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 23 maart 2022 om 15:07.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:03   #51
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Inhoudelijke weerlegging ?
Wel u spreekt over een eco-fundamentalistische minister van milieu; Demir van die gewoon haar werk doet en notabene bij NVA hoort.

Of ook hoe andere partijen eveneens hetzelfde discours bewandelen, terwijl we in Europa eerder steeds hekkensluiter zijn op dat domein..

Het is overigens Europa die ons die evolutie oplegt waarbij we allerhande normen en streefdoelen dienen te halen. En ik moet zeggen al maar goed ook, want anders zou er helemaal niets van in huis komen. Zie ook de erbarmelijke isolatiestaat van ons huizen patrimonium.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:48   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ernstig blijven Zipper. Niet-in alle partijen zitten ratten hé.
Dit draadje gaat inderdaad niet over het Blok.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:49   #53
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Groen heft zich totaal vastgereden met hun belachelijke visie op kernenergie. Nu ze hun enige punt uit het regeerakkoord niet kunnen bereiken, gooit ze de handdoek in de ring. Een zwakke reactive na een heel zwak parcours.

Nu zie ik niet echt veel sterke profielen binnen groen om het tij te doen keren.

Allemaal goed nieuws dus
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:55   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik begrijp u.
Beter nog als ik mevrouw Almaci op.TV zie, verzet ik al jaren de zender.

Maar zij kan in alle gemoedsrust de politiek verlaten en wat gaan rentenieren in de groene rijke buitenwijken van een stad.
Het ecologisme is doorgedrongen tot alle partijen. Zelfs de rechtse die tot voor enkele maanden nog een rationeel en zinnig eco standpunt hadden, zijn nu vervallen in het eco fundamentalisme dat in fanatisme Groen ver overtreft.

Kijk naar de Vlaamse regering waar een eco fundamentaliste minister van omgeving is. Bij het nog maar horen van het woord CO2 gaat ze uit het dak. Om enkele mg co2 uitstoot te voorkomen wil die zotin gewoon Vlaanderen zonder electriciteit zetten.
Gezien haar totaal redicule en overtrokken reactie op co2 vermoed ik dat ze zelfs gestopt is met ademen. Haar groen talibanisme kan alleen verklaard worden door hersenschade door zuurstofgebrek

Ik wil maar zeggen, Vlaanderen is blij met een dode mus. Almaci is misschien wel weg, de idiotie van haar partij is door anderen overgenomen om de bevolking te pesten en te stropen.

Almaci kan dus terugkijken op een zeer succesvol politieke passage en gaat van haar welverdiende rust genieten. Nog een rijkelijk betaald snabbeltje links en links….wat kan het leven mooi zijn. En andere zotten doen het vuile werk in naam van haar ideologie. U moet het maar voor elkaar krijgen als dwerg die nooit iets voorstelde
Zulma kondigt vandaag in de pers aan dat ze gaat laten onderzoeken om NOG wat strenger te worden inzake warmtepompen. Bij nieuwbouw : géén hybride systemen meer, zuiver nog op electriciteit.
Dat gaat dus de electrische consumptie NOG wat verhogen tijdens piekmomenten...
Een minimale hoeveelheid CO2 besparen door die electrische pompen, en die gaan we dan aandrijven door gasgestookte centrales die diezelfde piekverbruiken moeten compenseren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:04   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Het is best dat die een stap opzij zet want we denken even terug ... de zaak Calvo

Niet dat ik een groot fan van de man in kwestie ben maar naast dat ben wel van mening dat zijn eigen partij GROEN met als boegbeeld Almaci een enorm vuil spel speelde om hem de deur te wijzen.

Meer leesgenot
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2022 om 16:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:07   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Mag ze eigenlijk wel stoppen, want nu is er geen islamitische partijvoorzitter meer in Vlaanderen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:27   #57
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Men kan het laf noemen!
Nu GROEN met het uitstel van de kernuitstap in woelig water terecht komt, geeft de voorzitster het op !
In Mechelen zint er iemand op revanche!
Go for it Kristof! De drempel wenkt!



https://www.hln.be/binnenland/meyrem...roen~a1cd01cd/
Hoeveel Oekraïense vluchtelingen ze gaat binnen nemen in haar bescheiden linkse woning is ook nog niet duidelijk.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 17:03   #58
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mag ze eigenlijk wel stoppen, want nu is er geen islamitische partijvoorzitter meer in Vlaanderen.
Goede vraag?????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2022 om 17:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 17:04   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit draadje gaat inderdaad niet over het Blok.
Dat is er zwaar, heel zwaar over.

Kent u deze leuze niet: "Linkse ratten, rol uw matten."?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 17:05   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zulma kondigt vandaag in de pers aan dat ze gaat laten onderzoeken om NOG wat strenger te worden inzake warmtepompen. Bij nieuwbouw : géén hybride systemen meer, zuiver nog op electriciteit.
Dat gaat dus de electrische consumptie NOG wat verhogen tijdens piekmomenten...
Een minimale hoeveelheid CO2 besparen door die electrische pompen, en die gaan we dan aandrijven door gasgestookte centrales die diezelfde piekverbruiken moeten compenseren.
Wie is Zulma?

OM!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be