Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2022, 09:11   #381
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Beter dan niks, maar om asbestplaten te verwijderen neem je beter een FFP2 he.

Nu is het gekend dat het vooral de wat grotere vezels zijn die longkanker veroorzaken, dus misschien is zelfs zo een blauw masker toch al helpend tegen asbest.
Asbest in vaste vorm is in feite geen probleem, wel als je het breekt of in stukken zaagt. Tegen covid draag ik geen masker, als ik zou werken met asbest dan neem ik de allerbeste die ik kan vinden, kleine moeite.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 augustus 2022 om 09:12.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 13:31   #382
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zouden die apenpokke gevallen ook braaf hun mondmaskerke gedragen hebben?

Wat een klucht allemaal.

.
Heeft geen zin, want dat verspreidt zich via huidcontact.

Maar het zou wel zo kunnen zijn dat mensen die met een verkoudheid of een griepje rondlopen nu wat sneller een mondmasker opzetten dan voor corona. Daar is niks mis mee, voorkomt weer een paar gevallen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 14:41   #383
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Heeft geen zin, want dat verspreidt zich via huidcontact.

Maar het zou wel zo kunnen zijn dat mensen die met een verkoudheid of een griepje rondlopen nu wat sneller een mondmasker opzetten dan voor corona. Daar is niks mis mee, voorkomt weer een paar gevallen.
Een stomme broek helpt al tegen die pokken, je moet 'm wel aan houden, net als dat masker.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 20:38   #384
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

allez hop, nu zijn mondmaskers ook al een oorzaak van long covid

https://brownstone.org/articles/how-...mXpAeRuczh2a5E
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:45   #385
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar het zou wel zo kunnen zijn dat mensen die met een verkoudheid of een griepje rondlopen nu wat sneller een mondmasker opzetten dan voor corona. Daar is niks mis mee, voorkomt weer een paar gevallen.
Dat is een rare.
Iemand die zich (wat) ziek voelt, waarom zou die nou net sneller mondmasker opzetten, ik zou eerder denken, wat trager, want verstopte neus, slijm in keel, hoesten, masker, lol?
Waarom evolueerden mensen en dieren tot "hoesten": om zoveel mogelijk bacillen (terug) kwijt te spelen. Die refleks werd geselecteerd in de evolutie, de rest stierf uit.

Goe warm vandaag, nog niet zo zot als vorige week toch, 1 mondmasker gezien langs straat, 2 tieners, 1 met krullebol, masker en sandalen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 augustus 2022 om 21:48.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2022, 14:12   #386
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Vandaag, wel nog niet buiten geweest al een mondmasker gezien:
https://wp.inews.co.uk/wp-content/up...all&quality=90
Hij draagt hem wel niet correct, onder zijn neus, das gemakkelijker om vrij te ademen.
De context van de foto is die aanslag uit de Oekraine sectie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 20:47   #387
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Een maand verder, niks veranderd, elke dag 1 of 2 te zien. Totaal geen gemeenschappelijke kenmerken van de dragers. Alle leeftijden, alle zichtbare fitheden, ofwel is het psychologisch ofwel geven ze aan de kassa's kraslotjes met als prijs een mondvod dragen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 september 2022 om 20:48.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 20:49   #388
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een maand verder, niks veranderd, elke dag 1 of 2 te zien. Totaal geen gemeenschappelijke kenmerken van de dragers. Alle leeftijden, alle zichtbare fitheden, ofwel is het psychologisch ofwel geven ze aan de kassa's kraslotjes met als prijs een mondvod dragen.
Ik heb ook eentje gedragen omdat ik corona had, wou ergens toch iets doen als ik eens naar buiten moest. De meeste wisten dat ik covid had, vandaar.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 september 2022 om 20:50.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 21:09   #389
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Trek jij je aan van wat anderen weten over je?
Ik snap dat niet goed. Besmet geweest zijn door een virus, en besmettelijk zijn, dat is toch geen misdaad he. Net zomin als een vogelstront in je haar oplopen. Er is een verschil tussen pech hebben en opzettelijkheid.
Ik heb nooit tests gedaan of laten doen, omdat ik mijn leven niet tijdelijk ga veranderen op basis van al dan niet besmettelijk op dat moment. Ik vraag dat ook niet van anderen.
Ik heb ook gezien hoe totaal zinloos dat is. Mensen die maskers dragen, maar net daarom meer en langer babbelen met elkaar en met meer bij elkaar, omdat ze zich veilig(er) denken. Dat is als een stap vooruit en een stap achteruit zetten - uiteindelijk sta je waar je stond, en kon je netzogoed géén stap hebben gezet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 19:13   #390
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik heb ook eentje gedragen omdat ik corona had, wou ergens toch iets doen als ik eens naar buiten moest. De meeste wisten dat ik covid had, vandaar.

.
Ha, ik juist niet, toen ik corona had, omdat ik officieel natuurlijk niet buiten mocht, en als ik dus met een masker ging rondlopen, was dat extra verdacht Als ik dus ging winkelen, zeker geen masker aandoen, om geen argwaan op te wekken. Ik geef toe dat ik wel probeerde van niet in de mensen hun gezicht te blazen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 21:37   #391
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, ik juist niet, toen ik corona had, omdat ik officieel natuurlijk niet buiten mocht, en als ik dus met een masker ging rondlopen, was dat extra verdacht Als ik dus ging winkelen, zeker geen masker aandoen, om geen argwaan op te wekken. Ik geef toe dat ik wel probeerde van niet in de mensen hun gezicht te blazen.
Dat begrijp ik dan niet van u. Ge kon in die periode toch perfect naar verschillende evenementen geweest zijn:

- lezingen over hernieuwbare energie
- uitleg over hoe communisme wel werkt
- schlagerfestivals
- ...

Door daar niet op aanwezig te zijn ben je toch niet consequent geweest om bij te dragen aan uw eigen opvattingen?
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 3 oktober 2022 om 21:40.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 05:13   #392
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Dat begrijp ik dan niet van u. Ge kon in die periode toch perfect naar verschillende evenementen geweest zijn:

- lezingen over hernieuwbare energie
- uitleg over hoe communisme wel werkt
- schlagerfestivals
- ...

Door daar niet op aanwezig te zijn ben je toch niet consequent geweest om bij te dragen aan uw eigen opvattingen?
Ik begrijp dit niet. Of denk jij dat ik denk dat corona een gevaarlijke aandoening is waarmee ik tegenstanders zou kunnen vellen ?

Mijn "bijdrage aan mijn opvatting" zou zijn om wat communisten een snotneus over te dragen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 06:33   #393
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Sommigen zien er beter uit met mondmasker, houden zo.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 09:09   #394
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Onlangs nog eentje achter de kassa gezien met mondkapje. Een ietwat norse Zuid-Aziatische terwijl haar baas (ook zo'n Indiër) naast haar stond (als het India is en niet Bangladesh, Singapore of whatever). Volgens mij moest ze tegen haar zin dat masker dragen en haat ze haar job.

Maar niet dat ik er zo schrik van heb. Dat masker maakt je nu verdacht in tijden van geen maskerdracht is al.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2022 om 09:35.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 10:24   #395
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Het is toch mooi dat het modeaccessoire "mondmasker" zijn weg naar de massa gevonden heeft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 10:29   #396
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is toch mooi dat het modeaccessoire "mondmasker" zijn weg naar de massa gevonden heeft.
In Japan droegen ze al sinds decennia mondmaskers in geval van verkoudheid, om anderen niet aan te steken. Europees wordt die traditie niet snel, maar dat dient ook wel gezegd.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 10:33   #397
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is toch mooi dat het modeaccessoire "mondmasker" zijn weg naar de massa gevonden heeft.
Dat is al een tijdje

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 10:47   #398
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In Japan droegen ze al sinds decennia mondmaskers in geval van verkoudheid, om anderen niet aan te steken. Europees wordt die traditie niet snel, maar dat dient ook wel gezegd.
De grootte van virusdeeltjes en de grootte van de gaatjes in een mond-pamper wijzigen niet, hoe lang je ze ook al draagt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 11:02   #399
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De grootte van virusdeeltjes en de grootte van de gaatjes in een mond-pamper wijzigen niet, hoe lang je ze ook al draagt.
Inderdaad, enkel de druppels worden ietwat tegengehouden. Dat land was ook zeer draconisch met hun coronaregels. Ik pas ervoor.

Zelfs liever een refo die er lak aan heeft dan een seculier die gedwee met masker op siddert en beeft voor de virologen. Patrick noemde dit virocratisch regime eens 'calvinistisch'. Mss dat mensen uit een dergelijke cultuur ervarener zijn in deze materie en daarom meer gezond verstand bezitten wat dit betreft. Toepasselijk en ironisch.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2022 om 11:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 11:44   #400
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Inderdaad, enkel de druppels worden ietwat tegengehouden. Dat land was ook zeer draconisch met hun coronaregels. Ik pas ervoor.

Zelfs liever een refo die er lak aan heeft dan een seculier die gedwee met masker op siddert en beeft voor de virologen. Patrick noemde dit virocratisch regime eens 'calvinistisch'. Mss dat mensen uit een dergelijke cultuur ervarener zijn in deze materie en daarom meer gezond verstand bezitten wat dit betreft. Toepasselijk en ironisch.
Japan heeft het eerste jaar bijna niets gedaan omdat het wettelijk niet kon, enkel grote events werden verboden. Werk en winkels bleven open en geen beperking op WC bezoekers.

Gevolg: veel besmettingen en ondersterfte in 2020. Denk daar maar even over na.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be