Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2022, 17:30   #41
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb een link gegeven, een OEKRAÏNSE link, waarin duidelijk wordt aangegeven dat Zelensky/de Oekraïners er niets mee inzitten om veroordeelde kinderverkrachters toe te laten in het leger.

Jij vindt dat "normaal" want "wij laten toch ook criminelen vervroegd vrij?"

Marc Dutroux aan het kanon dan maar?

DAT is uw waarheid.

Pervers dat je je daar nog probeert uit te lullen.
De Grayzone link is perceptie. Ik heb de moeite genomen om de Oekrainse link te lezen (vertaald met dank aan Chrome). Gij kiest om de bijgekleurde perceptie van Grayzone voor waar aan te nemen. De Oekrainse link geeft enkel de feiten: kerel die eerder veroordeeld was komt vrij. Punt. Al de rest fantaseer jij erbij. Uw waarheid. Goed bezig.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 18:52   #42
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
De Grayzone link is perceptie. Ik heb de moeite genomen om de Oekrainse link te lezen (vertaald met dank aan Chrome). Gij kiest om de bijgekleurde perceptie van Grayzone voor waar aan te nemen. De Oekrainse link geeft enkel de feiten: kerel die eerder veroordeeld was komt vrij. Punt. Al de rest fantaseer jij erbij. Uw waarheid. Goed bezig.
Een veroordeelde kinderverkrachter wordt opgenomen in het Oekraiens leger.

Moest 'em nu den allerlaatste soldaat zijn die in het oekraïens leger zat, dan nog liet ik 'em ni voor mij vechten.

Gij hebt daar blijkbaar geen morele problemen mee, dus lul je maar over wat semantiek.

Zoals ik al zei, en ik had dus gelijk, gij zit hier altijd van uwen toren te blazen dat iedereen zijn mening maar moet bijdraaien, als gij "feiten" aanbrengt.

Maar zelf zit ge met uwe kop zover in uw aars, dat ge uwen eigen kak riekt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 19:00   #43
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Een veroordeelde kinderverkrachter wordt opgenomen in het Oekraiens leger.

Moest 'em nu den allerlaatste soldaat zijn die in het oekraïens leger zat, dan nog liet ik 'em ni voor mij vechten.

Gij hebt daar blijkbaar geen morele problemen mee, dus lul je maar over wat semantiek.

Zoals ik al zei, en ik had dus gelijk, gij zit hier altijd van uwen toren te blazen dat iedereen zijn mening maar moet bijdraaien, als gij "feiten" aanbrengt.

Maar zelf zit ge met uwe kop zover in uw aars, dat ge uwen eigen kak riekt.
Echt jongen

Doe dit:
1. Open je eigen link naar die Oekrainse website, de bron van het nieuws
2. Kopieer de ganse tekst en jaag het door google translate of deepl, of gebruij de chrome extensie
3. Lees de tekst
4. Lees de tekst nog eens
5. Wijs me nu een keer op de informatie dat Zelenskt deze man heeft vrijgelaten om te laten meevechten in het leger. Waar staat dat ergens? Misschien heb ik het gemist.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 19:10   #44
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Echt jongen

Doe dit:
1. Open je eigen link naar die Oekrainse website, de bron van het nieuws
2. Kopieer de ganse tekst en jaag het door google translate of deepl, of gebruij de chrome extensie
3. Lees de tekst
4. Lees de tekst nog eens
5. Wijs me nu een keer op de informatie dat Zelenskt deze man heeft vrijgelaten om te laten meevechten in het leger. Waar staat dat ergens? Misschien heb ik het gemist.
uit de tekst van de oekraïense website;

Recall that at the end of February, it became known that Onishchenko and a number of other prisoners wrote an appeal with a request to release them to participate in a full-scale war against the Russian Federation. Prosecutor general Irina Venediktova then assured that every candidate for release is subjected to thorough checks before completing serving a sentence in combat conditions.

En nu is 'em vrij dus.

Maar dat is louter toeval hé. Want wij doen dat ook hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 19:21   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb je propaganda uitgescheurd en in de wei hierachter gesmeten.
Er kwam een koe kijken die er eens aan snuffelde maar ze lustte het ook niet, legde er een drol over, en keerde terug naar de kudde.
Ik had het nog willen bij het oud papier kappen maar tja, met die drol derover heb ik dat zo gelaten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 20:05   #46
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
uit de tekst van de oekraïense website;

Recall that at the end of February, it became known that Onishchenko and a number of other prisoners wrote an appeal with a request to release them to participate in a full-scale war against the Russian Federation. Prosecutor general Irina Venediktova then assured that every candidate for release is subjected to thorough checks before completing serving a sentence in combat conditions.

En nu is 'em vrij dus.

Maar dat is louter toeval hé. Want wij doen dat ook hé.
Is nu elke vrijgelaten crimineel die tegen Rusland wil vechten, vrijgelaten OMDAT hij wil vechten tegen Rusland? Wat denkt ge zelf?

Zit em in het leger intussen? Als ge kunt vinden dat em in het leger zit, dan zit ik fout.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 20:26   #47
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Is nu elke vrijgelaten crimineel die tegen Rusland wil vechten, vrijgelaten OMDAT hij wil vechten tegen Rusland? Wat denkt ge zelf?

Zit em in het leger intussen? Als ge kunt vinden dat em in het leger zit, dan zit ik fout.
Deze vieze vuile vetzak is vrijgelaten omdat hij voor Zelensky wil vechten, ja. Over andere criminelen heb ik nooit gesproken, da's dus een wezelachtige manier om uw eigen er tussenuit te lullen.

Kzalt laten weten als zijne kop er af geschoten is. Good enough for you?

Laat gij weten of 'em geen kinderen meer verkracht heeft tijdens zijn afgekochte vrijheid?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 20:46   #48
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Deze vieze vuile vetzak is vrijgelaten omdat hij voor Zelensky wil vechten, ja. Over andere criminelen heb ik nooit gesproken, da's dus een wezelachtige manier om uw eigen er tussenuit te lullen.

Kzalt laten weten als zijne kop er af geschoten is. Good enough for you?

Laat gij weten of 'em geen kinderen meer verkracht heeft tijdens zijn afgekochte vrijheid?
Ok laat maar Gunter, laat maar. Hij is vrijgelaten omdat em wil vechten. Kan niet anders. Dat is de waarheid. Ok
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 22:34   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Adolf staat links op de foto en ze staan er nog bij te lachen, de idioten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 22:36   #50
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ok laat maar Gunter, laat maar. Hij is vrijgelaten omdat em wil vechten. Kan niet anders. Dat is de waarheid. Ok
Dat is nog het nadeel van internetdiscussie, je kunt niet zoals in cafes met stoelen beginnen gooien, zo is de lol eraf.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 1 augustus 2022 om 22:37.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 23:00   #51
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ok laat maar Gunter, laat maar. Hij is vrijgelaten omdat em wil vechten. Kan niet anders. Dat is de waarheid. Ok
Neenee, omdat ‘em op zijn kinderzieltje heeft beloofd dat ‘em geen kinderen meer zal verkrachten. Hij is “genezen” in den bak, weet je wel.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 23:19   #52
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Ik dacht gelukkig hebben we dit alleen maar bij patrickve en derwanderer maar kijk, nog een kibbelend echtpaar.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 23:24   #53
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik dacht gelukkig hebben we dit alleen maar bij patrickve en derwanderer maar kijk, nog een kibbelend echtpaar.
Hehehe onnozelaar
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 23:25   #54
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is nog het nadeel van internetdiscussie, je kunt niet zoals in cafes met stoelen beginnen gooien, zo is de lol eraf.
Nah, op café zou ik wsk ook gewoon weggewandeld zijn. Misschien dan wel een stoel op mijne kop krijgend.

Ach ja
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 18:36   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

President Zelenski merkte recent nog op dat terroristen de gewoonte hebben om tenminste openbaar nog de verantwoordelijkheid te nemen voor misdaden die ze plegen .

De Russen echter niet.
.
Het geeft te denken
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 11:24   #56
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Het begint eindelijk door te sijpelen dat ook Oekraïene boter op het hoofd heeft. Ik ben eens benieuwd of hier in de MSM ook zo veel aandacht voor zal zijn.

https://twitter.com/AmnestyIreland/s...C8id_Y-JQrAAAA
https://twitter.com/AmnestyUK/status...Cx4bPz95QrAAAA
https://twitter.com/amnesty/status/1555102962623594496
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 11:39   #57
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Het begint eindelijk door te sijpelen dat ook Oekraïene boter op het hoofd heeft. Ik ben eens benieuwd of hier in de MSM ook zo veel aandacht voor zal zijn.

https://twitter.com/AmnestyIreland/s...C8id_Y-JQrAAAA
https://twitter.com/AmnestyUK/status...Cx4bPz95QrAAAA
https://twitter.com/amnesty/status/1555102962623594496
Absoluut, Oekraïene zal zeker ook boter op het hoofd hebben.

Het is maar waar ge op wilt focussen. Rusland doet dit ook he, Military bases opzetten in scholen. Op dat vlak zijn ze in het slechtste geval "on par".

Nu, is er ook ergens een Bucha gebeurd door Oekraïne? Opnieuw, het is maar wat ge belangrijk vindt he. Als ik brandweerman was, dan zou ik precies die uitslaande brand in een appartement prioriteit geven over het verwijderen van een wespennest...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 11:50   #58
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Absoluut, Oekraïene zal zeker ook boter op het hoofd hebben.

Het is maar waar ge op wilt focussen. Rusland doet dit ook he, Military bases opzetten in scholen. Op dat vlak zijn ze in het slechtste geval "on par".

Nu, is er ook ergens een Bucha gebeurd door Oekraïne? Opnieuw, het is maar wat ge belangrijk vindt he. Als ik brandweerman was, dan zou ik precies die uitslaande brand in een appartement prioriteit geven over het verwijderen van een wespennest...
Het gaat hem mij daar niet om hé. Het gaat om het feit dat men hier in de westerse pers moord en brand schreeuwt wanneer Rusland het beest uithangt, maar men dat zedig verzwijgt in de pers als Oekraïene dat doet. Men had er als Oekraïene net veel beter kunnen uitkomen door dit soort gruweldaden niet uit te halen of als westerse pers door objectiever te zijn. Van mij mag men gerust moord in brand schreeuwen als een land elementaire mensenrechten niet respecteert en oorlogen begaat, maar dan moet men dus wel consequent blijven. Dat gebeurt juist niet en juist doordat dat niet gebeurt verliest men een deel van zijn geloofwaardigheid als 'brandweerman'.

Gekke vergelijking trouwens. Continu wapens leveren in een conflict is net olie op die uitslaande brand gieten. Het lijkt er eerder op alsof men die brand niet WIL blussen want mocht men dit voor ogen hebben, dan tracht men voor de twee oorlogvoerende partijen een diplomatieke oplossing te vinden. De laatste maanden heb ik daar bijzonder weinig van gezien.
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 4 augustus 2022 om 11:52.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 12:11   #59
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Het gaat hem mij daar niet om hé. Het gaat om het feit dat men hier in de westerse pers moord en brand schreeuwt wanneer Rusland het beest uithangt, maar men dat zedig verzwijgt in de pers als Oekraïene dat doet. Men had er als Oekraïene net veel beter kunnen uitkomen door dit soort gruweldaden niet uit te halen of als westerse pers door objectiever te zijn. Van mij mag men gerust moord in brand schreeuwen als een land elementaire mensenrechten niet respecteert en oorlogen begaat, maar dan moet men dus wel consequent blijven. Dat gebeurt juist niet en juist doordat dat niet gebeurt verliest men een deel van zijn geloofwaardigheid als 'brandweerman'.

Gekke vergelijking trouwens. Continu wapens leveren in een conflict is net olie op die uitslaande brand gieten. Het lijkt er eerder op alsof men die brand niet WIL blussen want mocht men dit voor ogen hebben, dan tracht men voor de twee oorlogvoerende partijen een diplomatieke oplossing te vinden. De laatste maanden heb ik daar bijzonder weinig van gezien.
Is het dan niet belangrijk om op de hoofdzaken te focussen?

Allez, moet de pers rapporteren over een toename van diefstallen van (ik zeg maar wat) 20 naar 22 of over de toename van moorden van 1 naar 10?

Verlies je je geloofwaardigheid als je vooral verontwaardigd bent over die moorden en niet de diefstallen? Keur je die diefstallen impliciet goed als je enkel de moorden afkeurt? Ik denk het niet he.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 12:19   #60
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Is het dan niet belangrijk om op de hoofdzaken te focussen?

Allez, moet de pers rapporteren over een toename van diefstallen van (ik zeg maar wat) 20 naar 22 of over de toename van moorden van 1 naar 10?

Verlies je je geloofwaardigheid als je vooral verontwaardigd bent over die moorden en niet de diefstallen? Keur je die diefstallen impliciet goed als je enkel de moorden afkeurt? Ik denk het niet he.
Als je dat zo bekijkt, zou de hoofdzaak hier moeten zijn: het stoppen van het conflict en trachten om een vreedzame oplossing bekomen door middel van diplomatie.

Jouw vergelijking klopt trouwens opnieuw niet. Beide kanten begaan hier oorlogsmisdaden (in uw vergelijking moorden). Als men als pers hier aandacht wil aan besteden, moet men dat neutraal doen. Men moet dan de nadruk er op leggen dat die "stijging" er langs beide kanten is, dat dat langs beide kanten moet stoppen, en hier mag men langs beide kanten even verontwaardigd over zijn.

En wat men al zeker niet moet doen als beide kanten die oorlogsmisdaden begaan, is zoals je het zelf zo mooi verwoordt claimen dat de ene kant "moordt" en de andere "steelt".
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 4 augustus 2022 om 12:22.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be